SoMe marketing – annoncering på de sociale medier

Skal din virksomhed være synlig på de sociale medier – og dermed være synlig på de platforme, hvor en stor del af jeres potentielle kunder befinder sig? Så lad Webamp stå for jeres SoMe marketing og social ads-strategi.

Få tjekket din SoMe marketing

Giv dine social ads et sundhedstjek

Fungerer din annoncering på de sociale medier optimalt?

Eller er der huller i osten, som forhindrer, at dine annoncer får den ønskede rækkevidde og effekt? 

Lad vores social media manager give din SoMe marketing et uforpligtende sundhedstjek, og få svaret.

I analysen kigger vi blandt andet på, om du satser på de rette kanaler i forhold til din målgruppe, om dit content matcher målgruppen og mange andre faktorer, som i sidste har indflydelse på, om du får det ønskede udbytte.

SoMe marketing for de ambitiøse

Som SoMe marketing-bureau hjælper vi ambitiøse virksomheder med at skaffe leads på de sociale medier – fra hurtigt voksende webshops til internationale virksomheder. 

Til trods for diversiteten i vores kundeportefølje er der én ting, der går igen i hver eneste social ads-samarbejde, vi indgår: Skræddersyede løsninger, der matcher den enkelte virksomheds virkelighed, værdier og visioner. 

Fælles for alle vores kunder er, at de vil være synlige der, hvor deres kunder befinder sig – nemlig på de sociale medier. På den måde sikres de ikke bare mere synlighed på de sociale kanaler – men mere synlighed generelt.

Så hvis du ønsker at at blive synlig på de sociale medier, så tøv ikke med at tage fat i os.

Vi ser frem til at styrke brand awareness om din virksomhed i lige netop din målgruppe. 


    Vil du vide mere om SoMe Marketing?

    Få gratis tips til annoncering på de sociale medier i Webamp Academy.


    • Kom godt i gang med Instagram Reels og Reels Ads

      22. oktober 2021
    • Få succes og skab salgsmuligheder med Linkedin

      26. maj 2021
    • Sådan forfører du dine kunder med en marketing funnel-strategi på de sociale medier

      29. april 2021
    • Skab brandvarme leads med Facebook lead ads

      3. december 2020
    • Facebook-annoncering i krisetider – derfor skal du investere i annoncer nu

      13. marts 2020
    • Se alle blog indlæg

      Læs alle vores blogindlæg her

    Nå din målgruppe med annoncering
    på de sociale medier


    Danskerne bruger i gennemsnit 3,5 timer dagligt på de sociale medier. Og selvom de unge mellem 15 og 29 stadig stadig udgør den største procentdel af brugerne, kommer de ældre segmenter efterhånden også til. Faktisk er omkring 2/3 af danskerne dagligt aktive på Facebook, Instagram og andre af de store sociale platforme – og 54 % af de brugere benytter de sociale medier til at finde inspiration til produkter og services.

    Det betyder, at der befinder sig en kæmpe potentiel målgruppe for din virksomhed på de sociale kanaler. De er derfor en af de vigtigste og mest effektive platforme til at markedsføre din virksomhed, dine produkter, dine services eller dit brand.

    Derfor skal din virksomhed selvfølgelig være synlig på de sociale medier, hvis I vil have det fulde udbytte af jeres digitale markedsføring – jeres konkurrenter er der allerede.

    Du kan altså med fordel satse på SoMe marketing.

    Find vej i SoMe-junglen


    De sociale medier kan være svære at navigere i. For hvilken platform passer bedst til din forretningsstrategi? Facebook? Instagram? LinkedIn? Youtube? Eller måske Snapchat? Og ikke mindst: Hvordan skaber og målretter du content på den mest hensigtsmæssige måde?

    Det kan Webamp hjælpe dig med. Lad vores social media managers stå for din social ads-strategi. Gennem Facebook annoncering, Instagram annoncering og Remarketing sikrer vi din virksomhed det optimale udbytte af jeres annoncekroner.

    Få din SoMe marketing sikkert fra start – og sikkert i mål


    Hos Webamp sidder vores social media managers klar til at hjælpe din social ads-strategi sikkert fra start – og sikkert i mål.

    Vi kan blandt andet hjælpe med:

    • Strategi og sparring
    • Målgruppeanalyse
    • Oprettelse af kampagner
    • Udvikling af content til annoncer
    • Annoncering på tværs af kanaler
    • Retargeting – annoncering til brugere, der før har interageret med dit brand
    • Leadgenerering
    • Opsætning af Facebook Pixel – få data om besøgende fra Facebook på dit website
    • Lookalike audience
    • Tracking og rapportering af dine annoncers performance
    • Løbende rådgivning

    Vi står med andre ord til rådighed med alt fra analyse til sparring og eksekvering med henblik på at styrke din online synlighed. På den måde er du sikret en effektiv annoncestrategi – og dermed et højere ROI (afkast på dine annoncer).

    Skab brandvarme leads med målrettet social media marketing


    Din annoncering skal gøre brugere på de sociale medier til brandvarme leads – og ikke mindst købende kunder! Den skal med andre ord føre potentielle kunder hele vejen fra awareness til action – fra behov til gennemført køb.

    Men hvis du skal gøre dine kunder købeklar, skal din marketingstrategi skubbe kunderne sikkert gennem kunderejsen.

    Det gør vi ved at udarbejde en marketing funnel-strategi, som vi udarbejder ved at:

    1) Analysere målgruppen

    Målgruppeanalysen er grundlaget for hver eneste social ads-strategi, vi iværksætter. Den sikrer nemlig, at vi kan målrette og skræddersy din annoncering, så du får mest muligt afkast af dine annoncekroner.

    Der er for eksempel forskel på, om din målgrupper primært består af kvinder mellem 15-20 år, eller om dine kernekunder er midaldrende mænd med høj indtægt.

    For at gøre din markedsføring rentabel, definerer vi først og fremmest klart din målgruppe. Hvem er de? Hvordan ser deres købsproces typisk ud? Hvilke budskaber og hvilket content reagerer de på?

    2) Annoncere på relevante kanaler

    Ligesom al kommunikation afhænger annoncering på de sociale medier af den enkelte kommunikationssituation. Det nytter ikke noget bare at skyde med spredehagl og ramme alle platforme med det samme indhold. Din online annoncering skal altid understøtte din virksomheds virkelighed, vision og værdier.

    På baggrund af vores viden om din virksomhed og din målgrupper annoncerer vi på de kanaler, hvor din målgruppe befinder sig.

    3) Skabe relevant og rammende content målrettet til din målgruppe

    Content er konge på nettet. Men content er ikke bare content. For ligesom din annoncering skal tilpasses de kanaler, din målgruppe befinder sig på, skal indholdet også skræddersyes til dine kernekunder. Forskellige målgrupper reagerer nemlig på forskelligt content.

    Derfor udarbejder vi altid content med afsæt i den konkrete kommunikationssituation – lige fra den rette tone of voice i dine annonce-tekster til billed-, banner- og videomateriale.

    Som kunde i Webamp får du et hold af content-kreatører til din rådighed – for eksempel tekstforfattere, grafikere og illustratorer. Det sikrer både relevant og rammende content, som ikke mindst er iøjnefaldende.

    4) Løbende at måle effekten – og optimere efter behov

    Data lyver ikke. Derfor måler vi løbende på effekten af de kampagner, vi iværksætter. Har dine annoncer for eksempel det forventede reach? Interagerer din målgruppe med dine annoncer? Og genererer de det ønskede ROI?

    Det analyserer vi løbende for at kunne optimere og justere, hvis det bliver nødvendigt. På den måde er altid sikret det største ROI samt det fulde overblik over outputtet af din indsats.

    Vil du høre mere om vores
    social ads-løsninger?

    Vi tilbyder 3 forskellige social ads-pakker i Webamp: Retargeting, Social Ads og Social Ads webshop.

    På den kan vi altid sammensætte en løsning inden for SoMe marketing, der matcher din virksomheds behov – uanset om du driver en lille enkeltmandsvirksomhed eller en webshop med en millionomsætning.

    Vil du høre mere om muligheden for en løsning, der understøtter din forretningsmål? Så kontakt Webamp allerede i dag.

    Vi gør os i glade kunder!

    Vi elsker vores kunder, og vi elsker at få feedback!




    Vil du samarbejde med os?

    Vi elsker både store og små udfordringer - hvad er din?