Fængende content til
dine digitale kanaler

Content er konge på internettet. Hos Webamp bliver du mødt af content-kreatører inden for blandt andet tekstforfatning, videoproduktion, e-mail marketing og andre af de vigtigste formater, der kan gøre din virksomhed mere synlig på nettet.


Vi hjælper dig med disse content dele

Content marketing

Lav modtager-orienteret indhold og engager din målgruppe, så du tiltrækker leads og skaber nye kunderelationer.

Videoproduktion er godt til dit content

Video-produktion

Videoproduktion er en oplagt disciplin, hvis din virksomhed skal lave fængende storytelling med gode resultater på bundlinjen.

Billed-content

Brug fotografier af høj kvalitet til at fange mulige kunders opmærksomhed på dine online kanaler.

Tekstforfatning er godt til dit content

Tekst-forfatning

Gribende og informerende tekstindhold sørger for, at du rammer de helt rigtige kunder med det helt rigtige budskab.

E-mail marketing er godt for dit content

E-mail marketing

E-mail marketing er et nemt og omkostningseffektivt værktøj, hvor du møder din målgruppe direkte i indbakken.


Giv dit content et sundhedstjek!

Få optimeret dit content af Webamps content-team

Fungerer dit content på dine online kanaler optimalt?

Eller er der huller i osten, som forhindrer, at dine digitale discipliner får den ønskede rækkevidde og effekt?

Lad vores content-team komme med et kreativt indspark til din virksomheds nuværende content, og se hvordan dit brand kan tiltrække nye leads på rekordtid.

I analysen kigger vi blandt andet på, om du satser på de rette kanaler i forhold til din målgruppe, om dit content matcher målgruppen og mange andre faktorer, som i sidste har indflydelse på, om du får det ønskede udbytte.

Fang dine kunder med fængende content

I dag foregår størstedelen af marketingindsatsen på online kanaler som sociale medier, e-mail, PPC, SEO og så videre. Fælles for “dengang” og “i dag” er, at kunden skal have en grund til overhovedet at besøge din side. Det er her, hvor content kommer ind i billedet.

Er du stadig lidt tvivlsom, kan du tænke på det sådan her: At lancere en digital strategi uden content er ligesom at køre en bil uden motor – du kommer ingen vegne. Derfor skal fængende tekster, farverigt grafik og interessante visuelle elementer hive dine kunder til biksen.

Content-bureau for de ambitiøse

Som content-bureau har vi hjulpet ambitiøse virksomheder med at udvikle inspirerende content i høj kvalitet, som udstråler virksomhedens brand – fra hurtigt voksende webshops til internationale virksomheder.

Til trods for diversiteten i vores kundeportefølje er der én ting, der går igen i hver eneste content-samarbejde, vi indgår: Skræddersyede løsninger, der matcher den enkelte virksomheds virkelighed, værdier og visioner.

Og selvom vores kunder er vidt forskellige, besidder de alle et fælles ønske: De vil have content af høj kvalitet, som tiltrækker leads og skaber salg samtidig med, at det afspejler hvem de er som virksomhed gennem en rød tråd på diverse online kanaler.

Er din virksomhed synlig på forskellige online platforme, har du med sikkerhed samme ønske. Og her kan content være et uundværligt aktiv – og Webamp kan som content-bureau være din virksomheds vigtigste aktiv i kampen om kundernes opmærksomhed.

Så hvis du ønsker at levere informerende content med et kreativt twist, der kan lokke kunder til biksen, så tøv ikke med at tage fat i os.


    Vil du lære mere om content?

    Vil du lære mere om, hvordan du kan optimere dit content?
    På vores Webamp Academy-side får du gratis viden om Webamps contentdiscipliner. 


    • Topic clusters – og hvordan de kan gavne din SEO

      1. marts 2022
    • Semantisk SEO – sådan laver du SEO til mennesker frem for maskiner

      22. december 2021
    • Kom godt i gang med Instagram Reels og Reels Ads

      22. oktober 2021
    • Få succes og skab salgsmuligheder med Linkedin

      26. maj 2021
    • SEO-tjekliste: Sådan bygger du en lækker landingssidetekst op (der kan læses af både robotter og mennesker)

      7. maj 2020
    • Førstehjælp til din forretning: Sådan skaber du omsætning og fastholder kunder i krisetid

      25. marts 2020
    • Introduktion til målopsætning og konverteringer i Google Analytics og Google Tag Manager

      28. november 2019
    • Forstå Googles nye algoritme – hvad er Google BERT?

      26. november 2019
    • 5 faldgruber, du skal undgå som tekstforfatter

      13. juni 2019
    • Hvordan vælger du “det rigtige” marketingbureau?

      11. april 2019
    • Se alle blog indlæg

      Læs alle vores blogindlæg her

    Når du har godt content på din hjemmeside, får du hurtigere leads og nye kunder

    Hvad kan content?

    93% af alle online interaktioner starter med en søgning på nettet. Dine mulige kunder ved, hvad de vil have, men de ved måske ikke hvem de vil have det fra. Derfor søger de til nettet og leder efter uddybende information, inden de investerer i et produkt eller en service.

    Den potentielle kunde kan blive din, hvis din side leverer værdifuldt indhold, som ikke har fokus på direkte salg, men i stedet et fokus på at informere kunden på vej mod den rigtige købsbeslutning. Som så gerne skulle blive hos din forretning. Og det værdifulde indhold kan være alt fra infografikker og relevant skriftligt content til dynamiske fotografier, videoer og grafiske elementer.

    Content marketing er en storspiller, når du skal styrke virksomhedens visuelle identitet og positionere dig på markedet. Dets mere relevant content du leverer til dine kunder, dets mere vokser deres loyalitet til dit brand, hvilket gavner din virksomhed på det lange plan.

    Content marketing

    Content marketing er et overordnet begreb for forskellige discipliner, hvor content er i højsædet. Fokus er på at producere og distribuere modtagerorienteret indhold, som skal engagere din målgruppe og i sidste ende skabe nye kunderelationer.

    Content markedsføring indebærer blandt andet SoMe marketing, video-marketing, infografikker mm. Og du er heldig, at vi hos Webamp har dygtige specialister inden for alle disse discipliner.

    Det læner sig tæt op ad traditionel marketing, men i stedet for at fortælle, at du er dygtig til hvad du laver, lader content marketing dig vise, at du er dygtig til det.

    Vi ved, at content marketing kan lyde som et patenteret værktøj, hvor alle kreative virksomheder har førsteret. Men tværtimod behøver godt content ikke at være låst fast til én bestemt branche, da det kan gavne alle former for virksomheder. Og det gælder også selvom du sælger biler, er advokat eller fysioterapeut.

    Det er vigtigt at have en content marketing strategi i din virksomhed
    Det er vigtigt at have en content marketing strategi i din virksomhed

    For content marketing handler helt basalt om at hive mulige leads ind og konvertere dem til salg. For kun et par år tilbage var push-marketing og aggressive call-to-actions vejen frem, men i dag er det altså pull-marketing, som indtager førstepladsen.

    I stedet for at presse information, priser og produkter ned over kundernes hoveder, kaster vi linen ud og venter på bid fra den ideelle kunde. Foderet skal være optimeret content, hvor vi giver grunde til, at de skal investere tid, penge og loyalitet i vores virksomhed.

    Med det content som du leverer på din hjemmeside eller sociale medier, tilbyder du kunden noget af værdi: For det content, du har udviklet som en hjælp til deres købsrejse, er værdifuldt for kundens købsbeslutning.

    Webamps content-team leverer digitalt indhold, som genererer interesse, loyalitet og salg. Kontakt os allerede i dag på 70 60 50 28 og hør, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed!

    Videoproduktion

    Mennesker er af natur dovne, og vi keder os hurtigt. Derfor er videoformidling en oplagt metode til fængende og effektfuldt storytelling. Sammenlignet med skreven tekst, er mennesker langt mere tilbøjelige til at huske visuelt videoindhold. Og for din virksomhed er det afgørende, for det betyder, at de også husker dit brand.

    Video sætter dig tættere på din målgruppe, fordi det giver et virkelighedsnært billede af lige netop dig og din virksomhed. Levende billeder fanger alle detaljer i ansigtsudtryk, lyd og kropssprog, som alt i alt sætter gang i din potentielle kundes hjerne og hjerte. Veludført videoindhold er nøglen til bekendtskab og tillid.

    Men det er ikke kun mennesker, der elsker video. Søgemaskinerne har også blik for dem. Google prioriterer i høj grad landingssider med videoindhold. Og hvad Google er vild med, bør du også være vild med.

    Webamp hjælper din virksomhed med producering af informerende videoer

    Hvilke former for videoproduktion laver vi?

    Webamps in-house content team kan hjælpe din virksomhed med:

    • Profilvideo
    • Eventvideo
    • Produktvideo
    • Brandvideo
    Søgemaskiner elsker billeder på din hjemmeside

    Hvilke former for fotografier tager vi?

    Webamps in-house content team kan hjælpe din virksomhed med:

    • Produktbilleder
    • Eventbilleder
    • Profilbilleder
    • Procesbilleder
    • Stemningsbilleder

    Billed-content

    Det velkendte frase “Et billede siger mere end 1000 ord” giver positiv genklang i Webamps content afdeling. For vi kunne netop ikke være mere enige.
    Billeder har nemlig den fantastiske evne, at de kan vække følelser uden at bruge lyd eller ord til at beskrive kontekst bag. Billeder kan tale direkte til din målgruppe, hvis du inkluderer elementer, som du ved går godt i spænd med målgruppens værdier.

    Fotografier sætter samtidig ansigt på din virksomhed, og gør jeres brand mere menneskeligt. Det kan hive nye kunder tættere på jeres forretning, og øger sandsynligheden for faste loyale kunder. Du kan på en måde se det som et venskab. Dem som er tæt på os vil vi være der for, fordi vi kender dem ind og ud.

    Billeder kan på samme måde styrke din forretnings visuelle identitet og gøre brandet mere genkendeligt. De er med til at skabe blikfang på dine online kanaler, og fremviser dit brand på en mere interessant og kreativ måde end en lang tør tekst om virksomhedens vision og værdier.

    Så vil du fange læserens opmærksomhed samtidig med, at du styrker din virksomheds brand identitet på online kanaler, bør du overveje at investere i spændende billeder af høj kvalitet med relevant indhold.

    Tekstforfatning

    “Der var engang..”. Sådan starter alle eventyrlige fortællinger, som vi kender dem. De ender som reelt med en lykkelig slutning og en læser, der sidder tilbage med en tilfreds og nysgerrig fornemmelse. Og det skal din hjemmesides besøgende også!
    Nu tænker du måske “Men sådan nogle tekster kan vi da slet ikke skrive på vores hjemmeside?”. Hos Webamp er vores dygtige copywriters lodret uenige, og nu skal vi fortælle dig hvorfor.

    Gribende og informerende tekstindhold sørger for, at du rammer de helt rigtige kunder med det helt rigtige budskab. Omend din forretning er kloakrens, lagerstyring eller trendy tøj skal vi nok finde en skriftlig vej, som giver genklang hos din målgruppe.

    I det større billede handler tekstforfatning om at øge trafik, skabe salg, tiltrække leads og se berigende resultater på bundlinjen. Men det betyder ikke, at vores tekster udelukkende handler om at lukke et salg og tjene penge.

    Selvom det lyder rart, så handler det større billede om at forlænge kundeoplevelsen i en veltilrettelagt skriftlig marketingproces, hvor kunden aktivt tager affære. Det kan både betyde, at kunden søger mere information på din side, køber et produkt eller booker et møde. Skriftligt content er altså til for at hjælpe kunden på vej og overbevise dem om, at din virksomhed er det perfekte match til deres behov.

    I SEO-perspektiv er godt content vejen til større forståelse fra søgemaskinerne – og dermed højere placeringer i søgeresultaterne

    Du kan læse meget mere om tekstforfatning lige her!

    Hvilke former for tekster hjælper vi med?

    Webamps in-house content team kan hjælpe din virksomhed med:

    • Informationstekster – Blogindlæg, artikler mm.
    • Produkttekster
    • Salgstekster
    • SEO-tekster
    • Nyhedsbreve
    • Manuskripter til videoproduktion

    Hvordan hjælper Webamp dig i gang med e-mail marketing?

    Vores garvede e-mail marketing specialister hjælper dig med:

    • Opsætning af det rette email system
    • Integration med din webshop (hvis du har en)
    • Udarbejdelse af strategi til din virksomhed
    • Planlægning af kampagner
    • Udarbejdelse af content
    • Opsætning af automatiske e-mail flows
    • Udarbejdelse af indhold
    • Rapportering og løbende justeringer
    • Segmentering af dine lister

    E-mail marketing

    E-mail marketing er en gren inden for content marketing, der kombinerer flere af content-disciplinerne såsom fotografi, videoproduktion og tekstforfatning.

    Det er især her, dit content virkelig skal spille – for med direkte adgang til mulige leads og allerede købende kunder skal du holde tungen lige i munden og gang på gang overbevise dem om, at de skal (re)investere deres penge i din virksomhed. Det er en oplagt marketingdisciplin, som har den store fordel, at din målgrupper allerede er opremset på en liste, og endda selv har valgt at høre mere fra din virksomhed.

    Med e-mail marketing får du adgang til én af de eneste steder, hvor du med sikkerhed får forbrugeren aktiveret. For ligegyldig hvad, ved du, at modtageren udfører en handling i forbindelse med din virksomhed. Om de går ind for at slette dine mails, klikker på dem og læser mere eller forhåbentligt besøger din hjemmeside, er de en aktiv spiller, som mindes om netop dit brand hver evig eneste gang, at du sender dem en mail.

    Vigtigst af alt er e-mail markedsføring én af de mest omkostningseffektive værktøjer, som du kan implementere i din strategi. Udover at der er kort tid mellem idé, eksekvering og kontakt med målgruppen, er det en billig vej mod konvertering og salg. En rapport fra DMA (Direct Marketing Association) viste en “return on investment” (ROI) på hele 38$ per 1$ brugt.
    Tro det eller ej, men tallene taler da næsten for sig selv!

    Huskeregler og tips til dit content

    Vær original

    • Tænk ud af boksen.
    • Vær unik – undgå at kopier andre.
    • Hvilket indhold er populært i din branche – find en indgangsvinkel som ikke er blevet dækket.

    Husk din målgruppe

    • Sæt dig i deres position – hvad vil de gerne se, læse og høre mere om?
    • Som Frank Hvam siger i Klovn: “Kan det klare RIN-testen?”. Er du stadig i tvivl om hvorvidt dit content kradser de helt rigtige steder, kan du spørge dig selv:
      Er det Relevant?
      Er det Interessant?
      Er det Nødvendigt?

    Hastværk er lastværk

    • Glem ikke den høje kvalitet, når du får en god ide og den kreative proces tager over.
    • Det content du har på dine platforme afspejler det produkt, du leverer. Sørg for at det er i orden – både rent visuelt, grammatisk og teknisk.

    Webamp hjælper dig med dit content!

    Kunne du tænke dig at optimere indholdet på dine online kanaler? Mangler du nye billeder af høj kvalitet eller er dine tekster lige så grå og kedelige som det danske vejr?

    Så udfyld kontaktformularen allerede i dag, og vi kontakter dig hurtigst muligt!

    Webamp hjælper dig med dit content!

    Vi elsker vores kunder, og vi elsker at få feedback!




    Vil du samarbejde med os?

    Vi elsker både store og små udfordringer - hvad er din?