Content

Få velskrevne og brugervenlige tekster til din hjemmeside eller webshop, og skab værdi for dine kunder.

Tekst til web -
fordi content er konge

I Webamp bliver du mødt af professionelle tekstforfattere med journalistiske og retoriske redskaber i rygsækken. Dermed er du altid sikret professionelle webtekster, der rammer din målgruppe og virksomheds tone of voice, når Webamp leverer content til din hjemmeside, webshop eller blog

Men hvorfor overhovedet bruge ressourcer på webtekster? Ganske enkelt fordi content er konge i det hierarki af værktøjer, der kan gøre din hjemmeside eller webshop synlig i søgeresultaterne.

For med velskrevet og brugervenligt indhold på din hjemmeside styrker du din kundeloyalitet, ligesom du fortæller Google, at lige netop din side er et besøg værd. 

Skal vi hjælpe dig og din virksomhed med at skrive vinklet og velskrevet indhold med din målgruppe i fokus? Kontakt os på 70 60 50 28 eller info@webamp.dk, og lad vores hold af content-kreatører skrive dine webtekster.

Google elsker content

Content is king”. Citatet kommer fra software-guruen Bill Gates’ berømte essay af samme navn fra 1996. 

Med sit nu verdensberømte mantra forudsagde Gates, at det var indhold, der skulle være internettets eksistensgrundlag. Og selvom det var i internettets spæde dage, at Gates kom med sin spådom, er citatet i den grad stadig højaktuelt i dag.

Verdens største søgemaskine, Google, vægter nemlig kvalitetsindhold højt, når den skal vurdere, om en hjemmeside skal vises blandt de første søgeresultater. Indhold er med andre ord en af de vigtigste aktiviteter inden for SEO (søgemaskineoptimering).

Derfor må du aldrig forsømme at producere indhold til din hjemmeside – med mindre du vil tage til takke med en placering i bunden af søgeresultaterne, hvor chancen for at blive fundet er nogenlunde lige så stor som at vinde den store gevinst i Lotto uden at have købt en kupon.

For en god ordens skyld skal vi dog lige understrege, at kvaliteten af indholdet er altafgørende. Google forsøger nemlig hele tiden at rydde op i søgeresultaterne for at undgå at gøre internettet til en losseplads.

Derfor skal du levere unikt og relevant indhold med værdi for brugerne, hvis du vil blive fundet på Google – en disciplin, der går under navnet content marketing.

Hvad er content marketing?

Marketing – eller markedsføring, som det hedder på dansk – er et uundværligt fundament for alle virksomheders succes. Intet kendskab, ingen kunder. Derfor bruger de fleste virksomheder ressourcer på at promovere deres produkter eller løsninger.

Desværre ender megen markedsføring med at have virksomheden bag i centrum frem for kunden, som ellers er den åbenlyse modtager.

Den slags navlebeskuende kommunikation går til tider under navnet orgacentri. For ligesom egocentriske mennesker kun taler om sig selv, taler orgacentriske virksomheder kun om deres egen organisation – uden at nævne modtagerens udbytte.

De taler med andre ord lige hen over hovedet på deres potentielle kunder og underminerer på den måde hele grundlaget for deres forretning.

Content marketing gør op med orgacentrien og sætter målgruppen i centrum. Content marketing handler nemlig om at skabe indhold med værdi for læseren. Man tilbyder altså ikke blot sine kunder produkter og løsninger – men også sin faglige ekspertise.

Det kan være tandlægen, der giver sine patienter gode råd om tandpleje. Boligadvokaten, der deler ud af sin viden om skødeskrivning og refusionsopgørelse. Eller maleren, der skriver om tapetopsætning.

Pointen er, at alle virksomheder kan lave content marketing – store såvel som små. “No company is too small to participate”, som Bill Gates skrev i sit essay fra 1996.

Hvorfor bruge content marketing?

Som nævnt kan kvalitets-content kan være din billet til toppen af søgeresultaterne. Sagt med SEO-sprog kan du altså få flere eksponeringer ved at skrive godt indhold.

Men eksponeringer er ikke altid lig med konverteringer. For hvis en besøgende på din hjemmeside ikke er klar til at købe, kan du komme med nok så mange slagtilbud og smarte slogans, uden at den besøgende konverterer til en betalende kunde.

Det er netop her, at content marketing kommer ind i billedet. For når du hjælper potentielle kunder, som befinder sig tidligt i salgstragten, modner du dem til et køb på et senere tidspunkt ved at give dem en eksklusiv og ikke mindst gratis smagsprøve på dine produkter eller ydelser.

På den måde skaber og vedligeholder du relationer, som får din virksomhed til at fremstå stærkere og mere troværdig end konkurrenterne. Og det kan i sidste ende betyde, at dine læsere vender tilbage til din virksomhed, når de endelig beslutter sig for at købe.

Content marketing øger kort fortalt dine chancer for at blive set af din målgruppe og for at konvertere dine besøgende til betalende kunder.

Sådan arbejder vi med content i Webamp

I Webamp skriver vi content, der tager afsæt i din virksomheds virkelighed.

Det betyder, at vi altid har din målgruppe og branche for øje, når vi arbejder med content marketing. Vi analyserer derfor, hvad din målgruppe efterspørger og skræddersyr indholdet derefter.

Alle vores tekstforfattere har desuden erfaring med søgemaskineoptimering. Dermed er du sikret, at indholdet på din hjemmeside ikke blot er brugervenligt – men også søgemaskinevenligt.

Skal vi hjælpe med at skrive content til din hjemmeside og øge din chance for online succes? Eller ved du bare ikke helt, hvor du skal starte?

Kontakt os på 70 60 50 28 eller info@webamp.dk, og hør mere.

Vi gør os i glade kunder!

Vi elsker vores kunder, og vi elsker at få feedback!



Vil du samarbejde med os?

Vi elsker både store og små udfordringer - hvad er din?