360 graders online markedsføring

Vil du være sikker på, at din markedsføring rammer din målgruppe i alle steder af kunderejsen? I Webamp arbejder vi med 360 graders online markedsføring – der skaber vækst både nu og i det lange løb. Det gør vi ved at målrette markedsføringen til relevante kundetyper og -behov.

360 graders online markedsføring: Vi rammer bredt – uden at skyde med spredehagl

Vi rammer bredt – uden at skyde med spredehagl

Din målgruppe kan ikke nødvendigvis skæres over én kam. Det er forskellige mennesker med forskellige behov og forskellige måder at navigere nettet på. Ikke mindst befinder de sig forskellige steder i kunderejsen – nogle har et spirende behov og er måske kun lige begyndt at afsøge markedet, mens andre er 100 % købeklar og bare lige mangler det sidste skub mod kasseapparatet.

Vi ved, hvad der engagerer og konverterer – uanset hvor din målgruppe befinder sig i marketing funnel. Det sikrer din virksomhed en 360 graders multichannel online markedsføring med fokus på at skabe synlighed på de kanaler og platforme, hvor din målgruppe befinder sig.

Grundstenen i vores arbejde er vores evne til at sætte os ind i den enkelte virksomheds kernekompetencer og målgruppe. Derfor kan vi altid tilpasse vores valg af kanaler til lige netop din virksomheds behov.

For nok er målet med vores 360 graders tilgang til digital markedsføring at ramme bredt – men vi skyder aldrig med spredehagl. Vi indstiller altid sigtekornet nøjagtigt på elefantbøssen for at ramme skarpt – lige akkurat der i kunderejsen, hvor dine kunder befinder sig.

Racoon logo
Stilleben logo
Nellemann Leasing logo

Få viden om digital markedsføring

Vil du blive klogere på digital markedsføring? På vores Webamp Academy-side får du gratis viden.

360 grader markedsføring med Webamp

Succes gennem hele salgstragten

Online markedsføring kan virke som en uoverskuelig og uhåndterlig størrelse. For kanalerne er mange. Formaterne er endnu flere. Google Ads, SEO, displaynetværk, Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube…Content marketing, blogindlæg, landingssider, lead-kampagner, nyhedsbreve, lead ads, influencer marketing…

Og det er bare et lille udsnit af udvalget.

Så hvilke kanaler bør du satse på? Svaret på dét spørgsmål handler faktisk ikke så meget om dig og din virksomhed – eller dit brand for den sags skyld. Men derimod om dine kunder og deres behov. 

I Webamp arbejder vi derfor med 360 graders online markedsføring – markedsføring, der skaber vækst både nu og i det lange løb ved at spille på kanaler målrettet alle kundetyper og -behov.

Vi skaber købsbehov i awareness-stadiet

Vi skaber købsbehov i awareness-stadiet

Kunderejsen starter i awareness-stadiet. Her er målet først og fremmest at plante et behov i bevidstheden på den optimale kunde, ligesom det handler om at skabe opmærksomhed omkring dit brand og dine produkter eller services.

Du arbejder altså med kolde leads i denne del af kunderejsen – derfor er det alfa og omega, at du skiller dig ud fra mængden og knivskarpt kommunikerer dine unikke selling points.

I awarenes-stadiet arbejder vi blandt andet med Facebook-annoncering og andre former SoMe marketing for at konvertere kolde leads til købeklare kunder. Derudover spreder vi dit budskab via bannerannoncer i Googles displaynetværk.

Vores annoncering i awareness-stadiet tager altid afsæt i en grundig segmentering af din målgruppe, der så vidt muligt sikrer, at vi stiller skarpt på din kernemålgruppe. Ikke mindst formulerer vi klart dine budskaber via fængende annoncer, velproduceret videoindhold og andre former for content.

Vil du se, hvordan vi gør?

Vi elsker vores kunder, og vi elsker at fremvise vores arbejde.
Dyk ned i vores cases lige her.

Vi vækker opsigt i consideration-stadiet

Vi vækker opsigt i consideration-stadiet

I den næste del af kunderejsen – det såkaldte consideration-stadie – er behovet nu solidt plantet i bevidstheden hos dine målgruppe, og de begynder derfor at afsøge markedet for udbydere, der kan afhjælpe deres behov – og her vil de ofte ty til Google.

Derfor handler det om at være synlig i søgeresultaterne.

I Webamp hjælper vi din virksomhed til synlighed i søgeresultaterne med databaseret og strategisk søgemaskinemarkedsføring – herunder SEO og Google Ads.

Med afsæt i søgeordsanalyser producerer vi fængende landingssider og skarpe annoncer i søgeresultaterne, der får din hjemmeside op i de eftertragtede topresultater på Googles resultatside.

Vi konverterer købeklare
kunder i decision-stadiet

I decision-stadiet er dine kunder 100 bevidst om deres behov. Behovet er blomstret og står nu i fuldt flor – nu skal der høstes! Du skal med andre ord overbevise dine nu 100 % købeklar kunder om, at lige netop dit brand, dine produkter eller løsninger kan dække deres behov.

I decision-stadiet handler det derfor også om at være synlig i den del af kunderejsen, hvor dankortet sidder mere løst på din målgruppe. Det gør vi blandt andet via sælgende og konverteringsvenlige landingssider, der skaber høje rankings i Googles organiske resultater og høje kvalitetsscore på dine annoncer i Google Ads.

I decision-stadiet arbejder vi desuden med remarketing for at nå ud til brugere, der tidligere har besøgt din hjemmeside eller webshop uden at have købt et produkt eller booket en service. På den måde øger vi chancen for at konvertere flere af dine besøgende til kunder.

Vi konverterer købeklare kunder i decision-stadiet
Vi genvinder dine kunder

Vi genvinder dine kunder

Kunderejsen er ikke nødvendigvis slut, bare fordi ordren er i hus. For hvorfor ikke gøre nye kunder til tilbagevendende og loyale af slagsen?

Det arbejder vi målrettet med digital markedsføring, som er tilpasset retention-stadiet – den del af kunderejsen, hvor kunden har købt og konverteret, men nu skal genvindes.

Det kan for eksempel være gennem landingssider målrettet eksisterende kunder med behov for service, vedligeholdelse eller reparation af de ydelser eller produkter, du tilbyder. Det kan også være e-mail marketing, hvor vi via nyhedsbreve vedligeholder interessen hos dine tidligere kunder. Via automatiske e-mail flows skræddersyet til din forretning sikrer vi maksimal eksponering med minimal indsats – og øger dermed din sandsynlighed for meromsætning.

FAQ – 360 graders online markedsføring

Hvordan markedsfører man sin virksomhed?

Det er vigtigere end nogensinde før, at du er til stede og investere tid og ressoucer i online markedsføring. Der er mange måder, hvorpå man kan markedsføre sin virksomhed bl.a. SEO, Google Ads, nyhedsbreve, blogindlæg og markedsføring på sociale medier.   

Hvilken markedsføringsstrategi skal jeg vælge?

Der findes et utal af markedsføringsstrategier og metoder, og det er vigtigt, at du har lavet alle nødvendige analyser, inden du vælger den rigtige for din virksomhed. Hvis det er muligt, så er det altid favorabelt at investere i at synliggøre sig på tværs af de digitale platforme.

Hvordan tiltrækker jeg flere kunder?

Du tiltrækker flere kunden gennem synlighed, synlighed og mere synlighed. Du kan have den bedste service, de bedste priser eller det bedste håndværk – men det ikke meget værd, hvis potientielle kunder ikke finder din virksomhed. Du har mulighed for at tiltrække flere kunder gennem online markedsføring.

Hvordan øger jeg mit online salg?

Hvis du skal øge dit online salg, så er det vigtigt, at du har en brugervenlig og vel-optimeret hjemmeside. Det kan du få gennem SEO. 

Hvis du befinder dig i et marked med høj konkurrence, så vil det også skabe værdi at investere i betalt annoncering på Google og/eller SoMe. At kombinere SEO og betalt annoncering skaber synergi, og det kan tydeligt ses i performance. 

Vil du være synlig på nettet

Vil du høre mere om, hvad vi mener med 360 graders markedsføring – og ikke mindst hvordan vi kan få din virksomhed på det digitale landkort? Så hiv fat i os allerede i dag, og lad os tage en uforpligtende snak om din virksomheds ønsker.

Lad os samarbejde og udvikle sammen

Vil du høre mere om dine muligheder?