Nordic Tea er en tehandel med sin fysiske base i Hillerød samt to webshops. Med et stærkt netværk af de bedste leverandører i Europa kan Nordic Tea tilbyde kvalitetsbevidste og kræsne kunder både klassiske og særlige tesorter fra hele verden. Ikke mindst kan såvel den fysiske butik som webshoppen byde på et af Danmarks største udvalg af te – fra sort, hvid, gul og grøn te til Oolong-, Mathca- og urtete – samt nøje udvalgte sortimenter af kaffe, krydderier, tilbehør og lækkerier.
På trods af det imponerende sortiment er det kundeservicen, der udgør det absolutte centrum i forretningen. Eller som ejerne, Charlotte og Jens Risom, selv formulerer det: “Vores personale og vi har en konstant fokus på, at alle henvendelser til Nordic Tea bliver hurtigt og professionelt besvaret. Vi har altid vores kunder i absolut fokus og sikrer, at alle får en god oplevelse, når de handler hos Nordic Tea”.
Ved opstarten af samarbejdet skulle Webamp først og fremmest øge forretningens online omsætning og samtidig sikre indehaverne højest muligt afkast af deres annoncekroner og markedsføringsbudget.
Derudover bestod vores opgave i at rådgive om valg af digitale kanaler, da Nordic Tea på daværende tidspunkt fokuserede på to webshops med identiske sortimenter; nordic-tea.dk og chinateahouse.eu. Vores opgave var derfor også at analysere data fra de to shops med henblik på at projicere vores markedsføringsaktiviteter mod den mest effektive af de to shops.
Sagt med andre ord var målet med samarbejdet at skyde med elefantbøsse frem for spredehagl for på den måde at skabe mere omsætning for de samme midler.
Først og fremmest samlede vi den digitale markedsføring på den mest effektive af indehavernes to webshops: nordic-tea.dk. På den måde kunne vi dirigere målgruppen mod den mest lukrative salgsplatform og samtidigt modvirke, at de webshops kannibaliserede på hinanden.
Da vi havde indstillet sigtekornet for vores markedsføringsaktiviteter, gik vores SEO– og Google Ads-afdelinger så i gang med at søgeordsanalyser, kampagneopsætning og content-produktion.
Google Ads-afdelingen fokuserede på annoncering i Google Search samt display-annoncering, mens SEO-afdelingen primært fokuserede på at skrive fængende kategoritekster til Nordic Teas mange te-kollektioner – til dels for at sikre, at webshoppen kom til at ligge højere på relevante søgninger i de organiske resultater, men også for at sikre højere kvalitetsresultater og lavere klikpriser i Google Ads.
På den måde skabte vi samspil mellem organisk og betalt markedsføring.
Strategien satte både gang i omsætningen samt styrkede Nordic Teas tilstedeværelse i både organisk og betalte søgeresultater. Besøgene på shoppen eksploderede – og omsætningen fulgte trop.
Også Nordic Teas Return of Ads Spend (ROAS) steg mærkbart. I 2021 steg det fra 4,62 til 6,67 – i højsæsonen fra 4,8 til 8. Dermed kunne vores Google Ads-afdeling med ro i maven sige at have givet Nordic Tea slag for pengene.
Dermed satte Webamp ikke bare skub i omsætningen for Nordic Tea – vi sikrede også, at forretningen øgede deres indtjening.
Vi er ikke bange for udfordringer. Tværtimod elsker vi at udfordre dét, vi tror, vi allerede ved. For kun sådan kan vi skabe de bedste resultater for vores kunder.
Vi elsker vores kunder, og vi elsker at få feedback!
Vi er en et hold af specialister, der elsker at udfordre dét, vi allerede ved.