Online markedsføring

Skab vækst via den digitale verden, og få flere kunder i din virksomhed – online markedsføring er vejen til synlighed i en digital tid.

Digital markedsføring – din genvej til
succes på nettet

95 % af alle danske hjem har en internetforbindelse, og derfor kan alle virksomheder få gavn af online markedsføring. Markedsføring på de digitale kanaler kan med andre ord være din virksomheds genvej til succes på nettet – og dermed succes på bundlinjen.

I Webamp hjælper vi dig og dine virksomhed med at få mest muligt ud af jeres digitale markedsføring.

Hvad er online markedsføring?

Online markedsføring er i al sin enkelthed markedsføring på nettet. Svaret er dog noget mere nuanceret end som så, da begrebet dækker over markedsføring på en bred vifte af kanaler på nettet.

Det omfatter blandt andet søgemaskineoptimering (SEO), E-mail marketing, Pay-Per-Click (PPC) og Social Media Marketing. Det kan du læse meget mere om her på siden, ligesom du kan få svar på nogle af de vigtigste spørgsmål om den digitale form for markedsføring.

Hvorfor arbejde med online markedsføring?

Vi kan ret kort opsummere nogle af de største fordele ved digital markedsføring:

  • Det er målbart og agilt

    Når du annoncerer online, har du meget større muligheder for at måle på effektiviteten af din investering.

    Får du for eksempel det ønskede antal eksponeringer i søgeresultaterne? Interagerer dine brugere som ønsket med din hjemmeside? Og ikke mindst: konverterer din markedsføring til betalte kunder?

    Alt det kan og meget mere kan du måle på, når du annoncerer online. På den måde kan du nemmere tilpasse og justere din indsats undervejs – kan det for eksempel betale sig at rykke sin markedsføring over på andre kanaler, eller vil det give mening at skrue op for indsatsen på eksisterende kanaler?

    På den måde er digital marketing mere agilt end traditionel markedsføring, fordi du nemt kan flytte dine ressourcer hen på relevante kanaler – og dermed ramme din målgruppe der, hvor de befinder.

    Med traditionel markedsføring er det omvendt sværere at målrette din markedsføring til målgruppen – for eksempel kan du med en busreklame eller billboard annonce ikke sikre dig, at din målgruppe ser din annonce. Det kan du med den digitale form for markedsføring.

  • Ram dine kunder bestemte steder i beslutningsfasen

    Kunderejsen er en broget rejse, hvor dine potentielle kunder ikke nødvendigvis er købeklar. Nogle søger blot information. Andre har måske et aspirerende købsbehov og er så småt begyndt at afsøge markedet. Nogle helt tredje kan til gengæld være 100 % købeklar.

    Med online markedsføring kan du ramme dem alle sammen, fordi du kan tilpasse din markedsføring til bestemte steder i beslutningsfasen. På den måde kan du sikre, at din markedsføring rammer plet.

  • Landsdækkende – eller ligefrem global – rækkevidde

    Den digitale verden har fat i det brede publikum – fra de helt yngste til de ældste. Af samme grund får du en langt større rækkevidde med online markedsføring. For hvor traditionel markedsføring er begrænset af fysiske omgivelser, er online marketing næsten allestedsværende.

    Her har du mulighed for at ramme din målgruppe, uanset hvor de befinder sig. Du har med andre ord mulighed for at få landsdækkende – eller ligefrem global – rækkevidde.

Hvad er forskellen på digital og traditionel markedsføring?

Traditionel markedsføring opfordrede typisk modtagerne til at købe et produkt via reklamer på tv, i radio eller på tryk. Og da det typisk var svært for modtagerne at undersøge produkter og alternativer på egen hånd, måtte forbrugerne tage budskaberne i reklamerne for gode varer. På den måde var (og er) traditionel markedsføring push marketing.

Digital markedsføring beror derimod i højere grad på pull marketing, fordi modtagerne selv opsøger de ydelser eller produkter, du markedsfører. De vil altså være opmærksomme på, at ydelserne eller produkterne eksisterer.

Online markedsføring handler altså derfor om at gøre dine potentielle kunder opmærksomme på, at lige netop din virksomhed kan tilbyde disse. På den måde interagerer målgruppen altså på en anden måde med digital markedsføring.

Dermed ikke sagt at al digital markedsføring er pull – for eksempel er betalt Facebook-annoncering og display annoncering eksempler på push marketing.

Hvordan arbejder vi med digital marketing i Webamp?

I Webamp arbejder vi holistisk med digital markedsføring. I praksis betyder det, at vi kke nødvendigvis satser på synlighed på samtlige kanaler – men derimod der, hvor det giver mening for din virksomhed.

For eksempel kan det for den ene virksomhed give mening at satse på annoncering på de sociale medier, hvor det for den anden vil betale sig at satse på synlighed på Google.

For andre vil det igen betale sig at spille på flere heste – derfor tilbyder vi også et såkaldt 360 graders abonnement, hvor vi får social ads, SEO og betalt annoncering til at gå op i en højere enhed.

Uanset hvad vil vi altid tage afsæt i din virksomheds virkelighed og analysere din målgruppe grundigt. Det sikrer, at vi aldrig skyder med spredehagl og altid tilpasser vores markedsføringsløsninger til dit behov.

  • SEO – søgemaskineoptimering

    Søgemaskineoptimering – eller bare SEO – er en form for markedsføring, som har til hensigt at sikre, at en hjemmeside bliver fundet på relevante søgeord. I praksis består SEO af optimering af tekster, billeder og andet indhold på en hjemmesiden, optimering af tekniske parametre samt linkbuilding – arbejdet med at få links fra eksterne hjemmeside for at gøre ens hjemmeside mere autoritet i Googles øjne.

    SEO er en langsigtet form for markedsføring, som har den fordel, at du på sigt er sikret stabile placeringer. SEO udgør den organiske del af søgemaskinemarkedsføring – også kaldet search engine marketing eller bare SEM). Det vil sige, at du ikke betaler for annonceplads, men i stedet arbejder med at styrke din hjemmesides placeringer i Googles organiske søgeresultater.

  • PPC – Pay-Per-Click

    PPC er en form for markedsføring, hvor du betaler, hver gang en potentiel kunde klikke på en af dine annoncer. Denne markedsføringsmodel er især kendt fra Google Ads, som er sponsorerede søgeresultater, du sikkert er stødt på i Googles søgeresultater. Men den bliver for eksempel også brugt i forbindelse med Youtube-annoncering, remarketing og display annoncering.

    Pay-Per-Click er en mere kortsigtet form for markedsføring, som til geengæld har den fordel, at du får eksponering her og nu, ligesom du kun betaler for kliks – ikke for eksponeringer. PPC udgør den betalte del af søgemaskinemarkedsføring.

  • Social ads – Social Media Marketing

    Social Ads. Social Media Marketing. SoMe markedsføring. Alle begreber, der dækker over annoncering på Facebook, Instagram, Linkedin, Youtube, TikTok og et utal af de andre sociale platforme, som mange render rundt med i lommen

    2/3 af danskerne benytter dagligt de sociale medier, og du kan derfor nå en kæmpe potentiel målgruppe ved at arbejde med social ads.

  • E-mail marketing

    Med e-mail marketing kan du markedsføre din virksomhed eller produkt direkte i dine potentielle kunders indbakke. Du får på den måde en unik mulighed for at skabe en tæt relation med dine kunder, øge engagementet og vigtigst af alt – få flere konverteringer.

    Har du en webshop, kan du med automatiske e-mails flows ramme potentielle kunder lige dér, hvor de befinder sig i kunderejsen. E-mail marketing er kort sagt en effektiv marketingstrategi, der både sparer dig tid og samtidig øger salget i din virksomhed.

Vil du have hjælp til din digitale marketing?

Webamp er et webbureau med en bred viden indenfor online markedsføring.

Skal vi hjælpe dig og din virksomhed med at navigere i det digitale landskab?kontakt os ganske uforpligtende – med et seriøst webbureau i ryggen er du i trygge hænder.

Vi gør os i glade kunder!

Vi elsker vores kunder, og vi elsker at få feedback!



Vil du samarbejde med os?

Vi elsker både store og små udfordringer - hvad er din?