Online
markedsføring

Webamp er dit online marketing-bureau. Vi hjælper din virksomhed til vækst via den digitale verden – og flere kunder i din virksomhed. Online markedsføring er vejen til synlighed i en digital tid.

Online marketing-bureau
for de ambitiøse

Som online marketing-bureau er det vores fornemmeste opgave at hjælpe ambitiøse virksomheder til online synlighed.

Grundstenen i vores arbejde er vores evne til at sætte os ind i den enkelte virksomheds kernekompetencer og målgruppe. Det sikrer, at vi tilpasser vores valg af kanaler til lige netop din virksomheds behov. Når vi laver digital markedsføring, skyder vi altid med elefantbøsse – aldrig med spredehagl.

For nogle virksomheder vil SEO være det optimale, for andre vil betalt markedsføring som Google Ads eller SoMe Marketing være de mest effektive redskaber til online synlighed. Omvendt vil det for andre brands kunne betale sig at spille på flere forskellige kanaler for på den måde at skabe en 360 graders digital markedsføring på tværs af kanaler.

Vil du også have hul igennem til din målgruppe via nøje udvalgte digitale kanaler? Så tøv endelig ikke med at kontakte os.

Racoon logo
Stilleben logo
Nellemann Leasing logo

360 graders online marketing

I Webamp arbejder vi holistisk med digital markedsføring. I praksis betyder det, at vi kke nødvendigvis satser på synlighed på samtlige kanaler – men derimod der, hvor det giver mening for din virksomhed. Uanset hvad vil vi altid tage afsæt i din virksomheds virkelighed og analysere din målgruppe grundigt. 

  • SEO er organisk online markedsføring

    SEO

    Søgemaskineoptimering – eller bare SEO – er en form for markedsføring, som har til hensigt at sikre, at en hjemmeside bliver fundet på relevante søgeord. I praksis består SEO af optimering af tekster, billeder og andet indhold på en hjemmesiden, optimering af tekniske parametre samt linkbuilding – arbejdet med at få links fra eksterne hjemmeside for at gøre ens hjemmeside mere autoritet i Googles øjne.

    SEO er en langsigtet form for markedsføring, som har den fordel, at du på sigt er sikret stabile placeringer. SEO udgør den organiske del af søgemaskinemarkedsføring – også kaldet search engine marketing eller bare SEM). Det vil sige, at du ikke betaler for annonceplads, men i stedet arbejder med at styrke din hjemmesides placeringer i Googles organiske søgeresultater.

  • PPC er betalt online markedsføring

    PPC

    PPC er en form for markedsføring, hvor du betaler, hver gang en potentiel kunde klikker på en af dine annoncer. Denne markedsføringsmodel er især kendt fra Google Ads, som er sponsorerede søgeresultater, du sikkert er stødt på i Googles søgeresultater. Men den bliver for eksempel også brugt i forbindelse med Youtube-annoncering, remarketing og display annoncering.

    Pay-Per-Click er en mere kortsigtet form for markedsføring, som til geengæld har den fordel, at du får eksponering her og nu, ligesom du kun betaler for kliks – ikke for eksponeringer. PPC udgør den betalte del af søgemaskinemarkedsføring.

  • Social ads er en form for online markedsføring

    Social ads

    Social Ads. Social Media Marketing. SoMe markedsføring. Alle begreber, der dækker over annoncering på Facebook, Instagram, Linkedin, Youtube, TikTok og et utal af de andre sociale platforme, som mange render rundt med i lommen

    2/3 af danskerne benytter dagligt de sociale medier, og du kan derfor nå en kæmpe potentiel målgruppe ved at arbejde med social ads.

  • e-mail marketing skaber tættere relationer med dine kunder

    E-mail marketing

    Med e-mail marketing kan du markedsføre din virksomhed eller produkt direkte i dine potentielle kunders indbakke. Du får på den måde en unik mulighed for at skabe en tæt relation med dine kunder, øge engagementet og vigtigst af alt – få flere konverteringer.

    Har du en webshop, kan du med automatiske e-mails flows ramme potentielle kunder lige dér, hvor de befinder sig i kunderejsen. E-mail marketing er kort sagt en effektiv marketingstrategi, der både sparer dig tid og samtidig øger salget i din virksomhed.

Digital markedsføring – din genvej til succes på nettet

95 % af alle danske hjem har en internetforbindelse, og derfor kan alle virksomheder få gavn af online markedsføring.

Markedsføring på de digitale kanaler kan med andre ord være din virksomheds genvej til succes på nettet – og dermed succes på bundlinjen.

I Webamp hjælper vi dig og din virksomhed med at få mest muligt ud af jeres digitale markedsføring.

Online marketing kan blive din genvej til succes på nettet.
Afspil video

Er vi et match for jer?

Selvfølgelig vil vi gerne have så mange kunder som muligt – men ikke for enhver pris. For det er nemlig ikke, der er et match for Webamp.

Men tænker din virksomhed langsigtet, og har I forståelse for, at engangsopgaver på timebasis ikke er en genvej til succes i på nettet? Så er Webamp måske jeres kommende digitale bureau.

Er vi det rette digitale bureau?

Det er vi, hvis din virksomhed kan svare “ja” til flere af følgende
  • ønsker specialistviden
  • vil have indflydelse på egen strategi
  • tænker langsigtet
  • vil udvide og udvikle marketingindsatsen.

Traditionel vs.
digital markedsføring

Traditionel markedsføring opfordrede typisk modtagerne til at købe et produkt via reklamer på tv, i radio eller på tryk. Og da det typisk var svært for modtagerne at undersøge produkter og alternativer på egen hånd, måtte forbrugerne tage budskaberne i reklamerne for gode varer. På den måde var (og er) traditionel markedsføring push marketing.

Digital markedsføring beror derimod i højere grad på pull marketing, fordi modtagerne selv opsøger de ydelser eller produkter, du markedsfører. De vil altså være opmærksomme på, at ydelserne eller produkterne eksisterer.

Online markedsføring handler altså derfor om at gøre dine potentielle kunder opmærksomme på, at lige netop din virksomhed kan tilbyde disse. På den måde interagerer målgruppen altså på en anden måde med digital markedsføring.

Dermed ikke sagt at al digital markedsføring er pull – for eksempel er betalt Facebook-annoncering og display annoncering eksempler på push marketing.

Digital markedsføring beror i høj grad på pull marketing

Få hjælp til din online marketing

Skal din virksomhed være synlig på nettet – der hvor jeres kunder befinder sig?

Hos Webamp bliver I mødt af et hold af specialister inden for de vigtigste discipliner inden for digital markedsføring – fra SEO og Google Ads til social media marketing og videoproduktion.

Vi har med andre ord alle redskaberne til at sikre, at din virksomhed får succes på de digitale kanaler.

Få gennemgået din digitale strategi

Skal vi samarbejde?

Gratis viden om digital markedsføring

Vil du blive klogere på digital markedsføring? På vores Webamp Academy-side får du gratis viden, der kan løfte din forretning digitalt. Gå på opdagelse i vores vidensunivers her.

Hvorfor arbejde med
online markedsføring?

Internettet er allestedsnærværende og har i dag erstattet mange af de analoge redskaber, man brugte før i tiden – for eksempel telefonbøger, breve og film på fysisk format. Annoncering og markedsføring foregår i høj grad også på de digitale kanaler. Og det er ikke kun, fordi det er smart og nemt. Der er nemlig nogle klare fordele ved at vælge internettet som din digitale reklamesøjle.

Vi kan ret kort opsummere nogle af de største fordele ved digital markedsføring:

  • Digital markedsføring er nemt at måle på.

    Det er målbart og agilt

    Når du annoncerer online, har du meget større muligheder for at måle på effektiviteten af din investering.

    Får du for eksempel det ønskede antal eksponeringer i søgeresultaterne? Interagerer dine brugere som ønsket med din hjemmeside? Og ikke mindst: konverterer din markedsføring til betalte kunder? Alt det kan og meget mere kan du måle på, når du annoncerer online. På den måde kan du nemmere tilpasse og justere din indsats undervejs.

    På den måde er digital marketing mere agilt end traditionel markedsføring, fordi du nemt kan flytte dine ressourcer hen på relevante kanaler – og dermed ramme din målgruppe der, hvor de befinder.

    Med traditionel markedsføring er det omvendt sværere at målrette din markedsføring til målgruppen – for eksempel kan du med en busreklame eller billboard annonce ikke sikre dig, at din målgruppe ser din annonce. Det kan du med den digitale form for markedsføring.

  • Ram dine kunder bestemte steder i beslutningsfasen med online marketing.

    Ram dine kunder bestemte steder i beslutningsfasen

    Kunderejsen er en broget rejse, hvor dine potentielle kunder ikke nødvendigvis er købeklar. Nogle søger blot information. Andre har måske et aspirerende købsbehov og er så småt begyndt at afsøge markedet. Nogle helt tredje kan til gengæld være 100 % købeklar.

    Med online markedsføring kan du ramme dem alle sammen, fordi du kan tilpasse din markedsføring til bestemte steder i beslutningsfasen. På den måde kan du sikre, at din markedsføring rammer plet.

  • få tørre rækkevidde med digital marketing.

    Større rækkevidde

    Den digitale verden har fat i det brede publikum – fra de helt yngste til de ældste. Af samme grund får du en langt større rækkevidde med online markedsføring. For hvor traditionel markedsføring er begrænset af fysiske omgivelser, er online marketing næsten allestedsværende.

    Her har du mulighed for at ramme din målgruppe, uanset hvor de befinder sig. Du har med andre ord mulighed for at få landsdækkende – eller ligefrem global – rækkevidde.

Vi gør os i glade kunder!

Vi elsker vores kunder, og vi elsker at få feedback!

Vi guider dig til succes

Vi er en et hold af specialister, der elsker at udfordre dét, vi allerede ved.

Nyhedsbrev

Få vores viden inden for Google-verdenen.