Hvad er Google Ads?
Med annonceringsformen kan du opnå resultater som øget konvertering, flere kundehenvendelser og meget mere salg.
Læs med længere nede og få indblik i, hvad de digitale annoncer kan gøre for din forretning.
Hos Webamp er vi kvalificeret af Google til at lave succesfulde Ads-kampagner for virksomheder.
Alt afhængig af din virksomheds behov kan vi hjælpe dig med at opnå:
- Øget salg af målrettede produkter eller services
- Øget trafik til hjemmesiden og på den vis øget kendskab til jeres brand – enten via Google selv eller deres partnernetværk som EB, BT, TV2 osv.
- Flere henvendelser via telefon eller e-mail
- Flere nyhedsbrevstilmeldinger
- Flere downloads af lead-genererende dokumenter og filer
- Flere downloads af apps fra hjemmesiden eller direkte fra Google-søgningen
Kort sagt – mere gang i forretningen.
Klik dig videre til det afsnit, du vil læse ↓:
Vælg område herunder, og læs mere
- Hvorfor vælge Webamp til at stå for din Google Ads?
- Men hvorfor bruge Ads frem for traditionel reklame?
- Hvordan virker Google Ads egentlig?
- Hvordan afgør Google, hvem der får annoncepladserne?
-
Hvorfor vælge Webamp til at stå for din Google Ads?
En god strategi kan skabe enorme indtægter. Modsat kan en Ads-konto uden kontrol resultere i et stort økonomisk tab.
Vi ved, hvor dyrt det er, når der ikke føres kontrol på en Ads-konto. Uden kontrol, monitorering og optimering kan dine Ads-udgifter løbe løbsk og koste både sved, blod og tårer.
Vi arbejder målrettet med data
I Webamp skaber vi resultater gennem målrettet og struktureret arbejde med data. Det gør vi bl.a. via en grundig søgeordsanalyse og A/B-splittests af de annoncer, vi har opsat for hver af dine ønskede services. Ved at undersøge hvilke annoncer dine potentielle kunder responderer mest positivt på, kan vi konstant optimere vores Ads-indsats for dig.
Vi overvåger dine annoncers udvikling og rapporterer tilbage til dig
Når du opstarter et Ads-abonnement hos os, vil du blive tilknyttet én af vores Ads-eksperter, som løbende vil holde dig opdateret med vigtige måleparametre, som ROI, spend, visninger og konverteringer. På den måde er du sikret, at dit budget bliver brugt bedst muligt.
Vi har eksperter ansat til løbende at overvåge:
- annoncernes CTR (click through rate)
- kvalitetsscore
- og at Google forstår meningen med søgeordene, så dine annoncer ikke løber løbsk og rammer service-områder, din virksomhed slet ikke dækker over
Vi har tid til dig
Vores branche er travl, og derfor er vi særligt opmærksomme på ikke at være for travle til dig. I Webamp får du tilknyttet en af vores PPC-specialister som din kontaktperson, du løbende vil være i dialog med – og altid kan komme i kontakt med, når du har spørgsmål.
Du får hele vores teams ekspertise
Når du hyrer hjælp fra os, får du ikke kun hjælp af vores Ads-genier, men hele teamet. Både vores søgemaskineoptimerings- og Ads-afdeling vil arbejde tæt sammen for at skabe det bedste resultatet for dig.
Webamp er Google-partner og Google Ads-certificeret
Der findes desværre brodne kar i branchen, og derfor kan det hurtigt gå galt med Google Ads, hvis dine kampagner ikke er ordentligt opsat. For at sikre dig, at vi leverer målrettede kampagner, der opnår de rigtige resultater, har vi som bureau opnået Google-partner status. Vores Ads-afdeling har alle Googles certifikater og videreuddanner sig i takt med udviklingen på området.
Som Google-partner har vi samtidig adgang til Googles lukkede netværk, hvor den nyeste viden inden for annoncering deles.
Vi er også specialister i
-
Men hvorfor bruge Ads frem for traditionel reklame?
Ads tilbyder en langt mere målrettet metode til at influere dine potentielle kunder på, hvor du får:
- Højere return on investment
- Mere spotlys på dine annoncer
- Mulighed for at måle dine annoncers visninger og optimere dem løbende med kraftig hast
En traditionel reklame som én på Rådhuspladsen bliver rigtigt nok set af mange tusinde hver dag, hvilket umiddelbart kan virke som en god investering. Så lad os kaste et blik på, hvorfor du bør investere i Ad-annoncering.
Med Google Ads kan du:
- Vise dine annoncer til en meget målrettet gruppe og lokation
Du kan styre dine reklamer til at blive vist til en bestemt aldersgruppe, køn, geografisk placering og interesser - så du rammer potentielle kunder. - Indsamle, måle og analysere data om dine leads
Et banner på Rådhuspladsen bliver vist til mange. Det er dog umuligt at måle, hvor mange af dém, der så banneret, som konverterede - og om det var netop dét banner, der skubbede dem til at købe dit produkt. - Få højere afkast for dine annoncer
Det gør du, idet din annonce kun bliver vist til din målgruppe. Du betaler altså ikke for kliks fra og eksponering for kunder, som ikke er interesseret i dit produkt. Med traditionelle reklamer betaler du for alle, der ser reklamen, uanset om de forbipasserende er interesseret i den eller ej. - Ændre dine annoncer i realtime
Modsat et fysisk banner, der ikke kan få et nyt design eller nemt flyttes til en ny lokation, kan du redigere i teksten i dine annoncer, ændre målgruppen, budgettet og meget andet. - Hæve og sænke buddet for hvor meget du vil byde
Det giver eksempelvis mening, hvis du ejer en restaurant, der i perioder er begrænset af bordpladser og antal reservationer. En reklame i bybilledet kan ikke gøres større eller fremhæves mere, når det er sat op. Det kan rigtig nok tages ned og op igen - men ikke lige så ubesværet, som man kan med Google Ads. - Styre dine annoncer således, at dem, der ikke er interesseret i dig, ikke ser dine annoncer.
-
Hvordan virker Google Ads egentlig?
Når du indtaster en søgning i Googles søgemaskine, vil de første par sider, der dukker op, som oftest være annoncer. Annoncer, som én som dig, har betalt for at få op øverst på første side af en bestemt søgning og fange en potentiel kundes opmærksomhed.
Sælger du eksempelvis pizza på Nørrebro, kan du have betalt dig for en af de første placeringer på Google, når en sulten tømmermændsramt, nørrebrogenser søger efter Pizza.
Der er aldrig flere end 7 annoncer på en søgning. Det vigtige for dig, pizzasælgeren, er derfor, at du har lavet Ads-annoncer til netop de søgeord, der rammer netop den målgruppe, der er i nærheden af din butik og som længes efter dit produkt.
På billedet ser du her, hvordan en annonce kan se ud i Googles søgeresultat. Det øverste resultat er annoncen, hvor de tre andre resultater nedenunder er organiske resultater.
-
Hvordan afgør Google, hvem der får annoncepladserne?
Det er ikke nok, at du ved, hvilke søgeord, du ønsker at køre Ads-annoncer på.
Med mindre du vil gribe rigtig dybt i pengepungen, skal du også outsmarte mange af dine konkurrenter for at “vinde” en af de 7 annoncepladser.
Quality Score og Ad rank
Google benytter sig af to måleparametre for at sikre, at din side er relevant nok og af høj nok kvalitet til annoncepladsen. Hvis du vil øge din omsætning markant, skal din Ads-ekspert blive bedste venner med parametrene Ad Rank og Quality Score. Ad Rank er resultatet af din Quality Score ganget med dit maksimumbud.
Men først kommer først. Lad os kort forklare, hvordan du opnår en høj Quality Score.
Quality scoren bestemmes af en kombination af:
- Dine landingssiders relevans for dét, den potentielle kunde søger efter
- Hvor UX-optimeret din hjemmeside er, hvilket i bund og grund betyder, at siden skal give dine brugere en gnidningsløs og behagelig brugeroplevelse
- Hvor mobilvenlig din hjemmeside er
- Annoncernes indhold
- Dit budget
- Tidspunktet på døgnet
- Din målgruppe
- Hvor tilfreds Google i forvejen er for din hjemmeside
Ved at have en høj quality score, fortæller du på den vis Google, at det vil give værdi for brugerne af søgemaskinen at klikke på din annonce.
Som tidligere nævnt, er der kun plads til maksimum 7 annoncepladser pr. søgning på Google (4 i toppen og 3 i bunden). Det er din Ad Rank, der i sidste ende bestemmer, om du får en plads. Er du iblandt de 7 med højest Ad Rank til søgningen, får du en annonceplads - og så banker lykken på døren.
Det fungerer helt præcis sådan, at Google dividerer den annoncørs Ad Rank, der ligger lige nedenunder dig på budtrappen, med din Quality Score. Det betyder, at de antal kroner og ører, du ender med at betale pr. klik, igen influeres af din Quality Score.
Dét får du med et Ads abonnement hos Webamp
Før du går i gang med Ads, er der et par fundamentale ting, du skal tænke over.
1. Vælg kampagnetype og opret annoncegrupper
Ads udbyder forskellige typer af kampagner og herunder også annoncegrupper. Når der skal oprettes kampagner, er nøgleordet struktur. Kampagner skal oprettes med klare mål for øjet, så det er sikkert, at de rammer de rigtige søgninger.
Sælger du eksempelvis møbler, er det oplagt at oprette forskellige produktkategorier som “køkkenmøbler” og “møbler til soveværelset” og herunder igen annoncegrupper som “spisebord” under køkkenmøbler og “senge” under “møbler til soveværelset”.
Det er muligt for dig at oprette et hav af forskellige annoncegrupper, der hver især er målrettet specifikke produkter og optimeret ud fra konkrete keywords.