Få flere leads og mere salg via Google Ads

Webamp er Google-partner – hvilket er din forsikring for, at vi leverer målrettede kampagner, der er korrekt opsat og opnår de rigtige resultater for dig.

Hvad er Google Ads?

Med annonceringsformen kan du opnå resultater som øget konvertering, flere kundehenvendelser og meget mere salg.
Læs med længere nede og få indblik i, hvad de digitale annoncer kan gøre for din forretning.

Hos Webamp er vi kvalificeret af Google til at lave succesfulde Ads-kampagner for virksomheder.

Alt afhængig af din virksomheds behov kan vi hjælpe dig med at opnå:

  • Øget salg af målrettede produkter eller services
  • Øget trafik til hjemmesiden og på den vis øget kendskab til jeres brand – enten via Google selv eller deres partnernetværk som EB, BT, TV2 osv.
  • Flere henvendelser via telefon eller e-mail
  • Flere nyhedsbrevstilmeldinger
  • Flere downloads af lead-genererende dokumenter og filer
  • Flere downloads af apps fra hjemmesiden eller direkte fra Google-søgningen

Kort sagt – mere gang i forretningen.

Klik dig videre til det afsnit, du vil læse :

Vælg område herunder, og læs mere

  • Hvorfor vælge Webamp til at stå for din Google Ads?

    En god strategi kan skabe enorme indtægter. Modsat kan en Ads-konto uden kontrol resultere i et stort økonomisk tab.

    Vi ved, hvor dyrt det er, når der ikke føres kontrol på en Ads-konto. Uden kontrol, monitorering og optimering kan dine Ads-udgifter løbe løbsk og koste både sved, blod og tårer.

    Vi arbejder målrettet med data

    I Webamp skaber vi resultater gennem målrettet og struktureret arbejde med data. Det gør vi bl.a. via en grundig søgeordsanalyse og A/B-splittests af de annoncer, vi har opsat for hver af dine ønskede services. Ved at undersøge hvilke annoncer dine potentielle kunder responderer mest positivt på, kan vi konstant optimere vores Ads-indsats for dig.

    Vi overvåger dine annoncers udvikling og rapporterer tilbage til dig

    Når du opstarter et Ads-abonnement hos os, vil du blive tilknyttet én af vores Ads-eksperter, som løbende vil holde dig opdateret med vigtige måleparametre, som ROI, spend, visninger og konverteringer. På den måde er du sikret, at dit budget bliver brugt bedst muligt.

    Vi har eksperter ansat til løbende at overvåge:

    • annoncernes CTR (click through rate)
    • kvalitetsscore
    • og at Google forstår meningen med søgeordene, så dine annoncer ikke løber løbsk og rammer service-områder, din virksomhed slet ikke dækker over

    Vi har tid til dig

    Vores branche er travl, og derfor er vi særligt opmærksomme på ikke at være for travle til dig. I Webamp får du tilknyttet en af vores PPC-specialister som din kontaktperson, du løbende vil være i dialog med – og altid kan komme i kontakt med, når du har spørgsmål.

    Du får hele vores teams ekspertise

    Når du hyrer hjælp fra os, får du ikke kun hjælp af vores Ads-genier, men hele teamet. Både vores søgemaskineoptimerings- og Ads-afdeling vil arbejde tæt sammen for at skabe det bedste resultatet for dig.

    Webamp er Google-partner og Google Ads-certificeret

    Der findes desværre brodne kar i branchen, og derfor kan det hurtigt gå galt med Google Ads, hvis dine kampagner ikke er ordentligt opsat. For at sikre dig, at vi leverer målrettede kampagner, der opnår de rigtige resultater, har vi som bureau opnået Google-partner status. Vores Ads-afdeling har alle Googles certifikater og videreuddanner sig i takt med udviklingen på området.

    Som Google-partner har vi samtidig adgang til Googles lukkede netværk, hvor den nyeste viden inden for annoncering deles.

    Vi er også specialister i

  • Men hvorfor bruge Ads frem for traditionel reklame?

    Ads tilbyder en langt mere målrettet metode til at influere dine potentielle kunder på, hvor du får:

    1. Højere return on investment
    2. Mere spotlys på dine annoncer
    3. Mulighed for at måle dine annoncers visninger og optimere dem løbende med   kraftig hast

    En traditionel reklame som én på Rådhuspladsen bliver rigtigt nok set af mange tusinde hver dag, hvilket umiddelbart kan virke som en god investering. Så lad os kaste et blik på, hvorfor du bør investere i Ad-annoncering.

    Med Google Ads kan du:

    • Vise dine annoncer til en meget målrettet gruppe og lokation
      Du kan styre dine reklamer til at blive vist til en bestemt aldersgruppe, køn, geografisk placering og interesser - så du rammer potentielle kunder.

    • Indsamle, måle og analysere data om dine leads
      Et banner på Rådhuspladsen bliver vist til mange. Det er dog umuligt at måle, hvor mange af dém, der så banneret, som konverterede - og om det var netop dét banner, der skubbede dem til at købe dit produkt.

    • Få højere afkast for dine annoncer
      Det gør du, idet din annonce kun bliver vist til din målgruppe. Du betaler altså ikke for kliks fra og eksponering for kunder, som ikke er interesseret i dit produkt. Med traditionelle reklamer betaler du for alle, der ser reklamen, uanset om de forbipasserende er interesseret i den eller ej.

    • Ændre dine annoncer i realtime
      Modsat et fysisk banner, der ikke kan få et nyt design eller nemt flyttes til en ny lokation, kan du redigere i teksten i dine annoncer, ændre målgruppen, budgettet og meget andet.

    • Hæve og sænke buddet for hvor meget du vil byde
      Det giver eksempelvis mening, hvis du ejer en restaurant, der i perioder er begrænset af bordpladser og antal reservationer. En reklame i bybilledet kan ikke gøres større eller fremhæves mere, når det er sat op. Det kan rigtig nok tages ned og op igen - men ikke lige så ubesværet, som man kan med Google Ads.

    • Styre dine annoncer således, at dem, der ikke er interesseret i dig, ikke ser dine annoncer.
  • Hvordan virker Google Ads egentlig?

    Når du indtaster en søgning  i Googles søgemaskine, vil de første par sider, der dukker op, som oftest være annoncer. Annoncer, som én som dig, har betalt for at få op øverst på første side af en bestemt søgning og fange en potentiel kundes opmærksomhed.

    Sælger du eksempelvis pizza på Nørrebro, kan du have betalt dig for en af de første placeringer på Google, når en sulten tømmermændsramt, nørrebrogenser søger efter Pizza.

    Der er aldrig flere end 7 annoncer på en søgning. Det vigtige for dig, pizzasælgeren, er derfor, at du har lavet Ads-annoncer til netop de søgeord, der rammer netop den målgruppe, der er i nærheden af din butik og som længes efter dit produkt.

    På billedet ser du her, hvordan en annonce kan se ud i Googles søgeresultat. Det øverste resultat er annoncen, hvor de tre andre resultater nedenunder er organiske resultater.

  • Hvordan afgør Google, hvem der får annoncepladserne?

    Det er ikke nok, at du ved, hvilke søgeord, du ønsker at køre Ads-annoncer på.

    Med mindre du vil gribe rigtig dybt i pengepungen, skal du også outsmarte mange af dine konkurrenter for at “vinde” en af de 7 annoncepladser.

    Quality Score og Ad rank

    Google benytter sig af to måleparametre for at sikre, at din side er relevant nok og af høj nok kvalitet til annoncepladsen. Hvis du vil øge din omsætning markant, skal din Ads-ekspert blive bedste venner med parametrene Ad Rank og Quality Score. Ad Rank er resultatet af din Quality Score ganget med dit maksimumbud.

    Men først kommer først. Lad os kort forklare, hvordan du opnår en høj Quality Score.

    Quality scoren bestemmes af en kombination af:

    • Dine landingssiders relevans for dét, den potentielle kunde søger efter
    • Hvor UX-optimeret din hjemmeside er, hvilket i bund og grund betyder, at siden skal give dine brugere en gnidningsløs og behagelig brugeroplevelse
    • Hvor mobilvenlig din hjemmeside er
    • Annoncernes indhold
    • Dit budget
    • Tidspunktet på døgnet
    • Din målgruppe
    • Hvor tilfreds Google i forvejen er for din hjemmeside

    Ved at have en høj quality score, fortæller du på den vis Google, at det vil give værdi for brugerne af søgemaskinen at klikke på din annonce.

    Som tidligere nævnt, er der kun plads til maksimum 7 annoncepladser pr. søgning på Google (4 i toppen og 3 i bunden). Det er din Ad Rank, der i sidste ende bestemmer, om du får en plads. Er du iblandt de 7 med højest Ad Rank til søgningen, får du en annonceplads - og så banker lykken på døren.  

    Det fungerer helt præcis sådan, at Google dividerer den annoncørs Ad Rank, der ligger lige nedenunder dig på budtrappen, med din Quality Score. Det betyder, at de antal kroner og ører, du ender med at betale pr. klik, igen influeres af din Quality Score.

Dét får du med et Ads abonnement hos Webamp

Før du går i gang med Ads, er der et par fundamentale ting, du skal tænke over.

1. Vælg kampagnetype og opret annoncegrupper

Ads udbyder forskellige typer af kampagner og herunder også annoncegrupper. Når der skal oprettes kampagner, er nøgleordet struktur. Kampagner skal oprettes med klare mål for øjet, så det er sikkert, at de rammer de rigtige søgninger.

Sælger du eksempelvis møbler, er det oplagt at oprette forskellige produktkategorier som “køkkenmøbler” og “møbler til soveværelset” og herunder igen annoncegrupper som “spisebord” under køkkenmøbler og “senge” under “møbler til soveværelset”.

Det er muligt for dig at oprette et hav af forskellige annoncegrupper, der hver især er målrettet specifikke produkter og optimeret ud fra konkrete keywords.

2. Vælg din annoncetype

Search

Ram dine potentielle kunder med tekstannoncer

Banner

Skab blikfang, og fang kunder i alle dele af kunderejsen med displayannoncering

Shopping

Promovér dine produkter med annoncer i Google Shopping

Video

Nå og engagér seere på Youtube og resten af internettet med video-annoncering

Remarketing

Nå dine tabte kunder, og øg dine chancer for salg med remarketing

Den type annonce, du vælger, er tæt forbundet med hvilken type kampagne, du vælger at køre. Der findes fem overordnede Ads-annoncetyper.

Den oprindelige Ads-form er de annoncer, der dukker frem i søgeresultaterne, når en bruger laver en søgning i Google. Det er denne type Ads, vi generelt anbefaler vores kunder til at starte med - netop fordi den er så målrettet og kosteffektiv. Googles søgemaskine er den største online portal til salg, og derfor kan du aldrig gå galt i byen med at ligge skyhøjt på første side af din virksomheds vigtigste søgninger.

En anden annonceform er displayannoncering. Med displayannoncering fanger du dine interessenters opmærksomhed med visuel annoncering gennem bannere på andre hjemmesider, blogs og nyhedsmedier.

Google shopping annoncerer en oplagt annonceform, hvis du har en webshop. Googles shopping-annoncer er de annoncer, som du ser i form af et produktbillede og en pris enten øverst eller i højre side af din søgning, hvis du søger efter et produkt. Med Google shopping-annoncering har du en unik mulighed for mere trafik til din webshop og i sidste ende mere salg.

Youtube er den anden største søgemaskine i verden, og derfor kanYoutube annonceringogså anbefales i nogle henseender. Med Youtube annoncer kan du via relevante videoer nå ud til potentielle kunder.

Sidst men ikke mindst, findes der universal app annoncering- en app annoncering til dig, der vil promovere din app.

På alle de forskellige annoncetyper kan der køres remarketing. Det vil sige, at de brugere, der har vist interesse for dit brand, automatisk vil blive eksponeret over for dine relevante annoncer.

3. Target din annonce til et bestemt device

Ligesom al anden form for digital markedsføring er det vigtigt, at du overvejer hvilke devices, dine annoncer skal optimeres til. Vi foretager alle mange søgninger fra vores mobil, og derfor er det eksempelvis en smart annoncefunktion at tilføje mu

ligheden for, at brugerne kan ringe op til jer via din annonce. Du kan samtidig tilføje en tekst som “bestil nu hurtigt via telefonen”, der netop taler til den mobilbrugende interessent.

Vælger du at annoncere på både tablets, mobiltelefoner og computere, bør du løbende holde øje med, hvilket device dine annoncer præsterer bedst på. Det kan du gøre ud fra både kampagne-, søgeords- og annonceniveau.

4. Udregn dit maksimumbud selv – en tommelfingerregel

Når du skal afgøre dit daglige budget til Ads, kan du møde mange forskellige råd fra bureauer med Google Ads-certificeret. I Webamp anbefaler vi et budget til dig ud fra, hvor højt et antal af dine services eller produkter, du ønsker at sælge pr. dag og en estimering af, hvor høj annoncernes konverteringsfrekvens vil være.

En formel, der som en tommelfingerregel kan bruges til at beregne dit daglige budget, er dit ønskede antal solgte ydelser eller produkter divideret med konverteringsprocenten.

Formlen ser sådan ud:

Konverteringsprocent * profit = dit maksimalbud

Har du en webshop, er det også muligt at automatisere hele processen - og fortælle dig præcis, hvor mange penge du i gennemsnit tjener pr. kunde gennem annoncerne.

Vi kan rådgive dig om eller helt overtage al din annoncering for dig, uden du skal løfte en finger. Send os en besked i kontaktformularen og bliv ringet op.

5. Skriv værdiskabende og sælgende tekst til dine annoncer

Teksten skal indeholde dine relevante søgeord og fungere som blikfang for læseren.

En annoncetekst i Google Ads indebærer to overskrifter på 30 tegn, en uddybende tekstbeskrivelse på 80 tegn nedenunder, navnet på det pågældende domæne og linket til din landingsside.

I Webamp har vi et solidt team af både tekstforfattere og PPC-specialister, der sammen kan lave Ads-kampagner, der rammer dine potentielle kunder det rigtige sted, på det rigtige tidspunkt.

 

Få Webamp-holdet til at køre dine Ads annoncer

Det kan være et minefelt at navigere rundt i Google Ads. Det kan derfor betale sig at hyre PPC-specialister. Med os som samarbejdspartnere kan du give slip med begge hænder og lade os styre verdensgangen på din Ads-konto. I vores team har vi tilknyttet både PPC-specialister og tekstforfattere til at skræddersy den bedste løsning for dig.

Vi kan hjælpe dig med alt fra:

  • Søgeordsanalyse
  • Opsætning af din Ads-konto
  • Opsætning af alle dine kampagner og annoncer
  • Planlægning af din budstrategi og dit budget
  • A/B splittests af dine annoncer
  • Månedlig afrapportering
  • Quality Score feedback
  • Optimering af dine landingssider
  • Daglig overvågning af alle dine annoncer

Snak med vores Ads-team

Der er flere måder at skabe succes på med Google Ads – det hele afhænger af din virksomheds behov.

Når du starter et samarbejde med os, tager vi først og fremmest en dialog med dig om dine forretningsmål og ydelser. Herefter klarlægger vi, hvordan vi kan arbejde os hen imod de bedste resultater – og så går vi i gang med det hårde arbejde.

Vi gør os i glade kunder!

Vi elsker vores kunder, og vi elsker at få feedback!



Vil du samarbejde med os?

Vi elsker både store og små udfordringer - hvad er din?