Gratis viden om digital marketing

Vil du have en doktorgrad i online markedsføring – og på den måde få viden og værktøjer, der kan gøre din forretning mere synlig på nettet? Så er Webamp Academy måske noget for dig. Her underviser Webamps specialister dig i Google Ads, SEO, social ads og e-mail-marketing.

SEo

Gratis viden, der kan
løfte din forretning
digitalt

Webamp Academy er et koncept, som giver dig mulighed for at blive uddannet i nogle af de vigtigste discipliner indenfor online markedsføring. Og du behøver hverken at tænke på karakterer, ECTS-point eller ansøgninger for at blive optaget på Webamp Academy. Der er nemlig ingen optagelseskrav, ligesom det er ganske gratis at deltage i undervisningen – og der er rigeligt med plads i det digitale auditorium.

Webamp Academy - Gratis viden om digital marketing
Afspil video
server side-tracking

Server-site tracking

2. januar 2024
Læs om server site-tracking, og bliv klogere på, hvorfor det er en absolut nødvendighed for at få fuld indsigt i din data.
Hvad er SEO? Få svaret i Webamps store guide til søgemaskinneoptimering anno 2023

Hvad er SEO? Guide til søgemaskineoptimering 2023

29. december 2023
Har du styr på SEO? Hvis ikke, får du I denne komplette guide til søgemaskineoptimering anno 2024 (forhåbentligt) svar på alle dine spørgsmål.

Hvad er en landingsside?

7. december 2023
Vi giver dig 16. konkrete tips til at udarbejde landingssider, der rangerer og konverterer.
Læs vores guide om Googles helpful content-update

Helpful Content Update

7. december 2023
I august og september 2023 rullede Google en betydningsfuld opdatering ud, der har vakt opmærksomhed i særligt SEO-verdenen.
sådan skriver du ai-tekster med chatGPT

Sådan skriver du med ChatGPT

1. december 2023
Bliv klogere på, hvordan du kan skrive med AI – jeg dykker ned i potentialet i ChatGPT og undersøger, hvordan botten kan forbedre din tekstforfatning
5 tips til branding

Branding

15. november 2023
Branding kan hjælpe med at differentiere en virksomhed i en konkurrencepræget markedsplads – og ikke mindst opbygge loyalitet hos kunderne.

Topic clusters – og hvordan de kan gavne din SEO

19. oktober 2023
I dette indlæg kigger vi nærmere på en model, der i højere og højere grad får indflydelse på SEO: nemlig topic clusters.
E-E-A-T – et af de vigtigste koncepter i SEO

E-E-A-T – “spis” dig til SEO-succes

16. oktober 2023
Dyk ned i E-E-A-T’s verden og forstå, hvorfor erfaring, ekspertise, autoritet og troværdighed er nøgleelementer i søgemaskineoptimering.

Alt du skal vide om h-tags i SEO

4. oktober 2023
Lær om H-tags i SEO i vores guide. Få værdifuld indsigt i brugen af H-tags og opdag vores 9 tips til at forbedre din overskriftsoptimering.

Få styr på on-page SEO

22. august 2023
Hvad er on-page SEO? Læs med i dette indlæg og få styr på on-page SEO, så du bliver læst, forstået og belønnet af Google.

Forstå LinkedIns algoritme 2023

9. august 2023
LinkedIn kan virke som en uigennemtrængelig jungle. Derfor har jeg sat mig for at knække koden til at forstå LinkedIns algoritme i 2023.
Google Ads Strategi

10 bud til din Google Ads-strategi under Corona-krisen

27. juli 2023
I krisetider er det alfa og omega, at du bruger de rette værktøjer i din markedsføring. De værktøjer kan du finde lige her.
SEO vaerktojer

Syv seje SEO-tools – webmasterens vigtigste værktøjer

27. juli 2023
I dette indlæg åbner vi op for værktøjskassen for at give dig et indblik i et udvalg af SEO-værktøjer.
Google Business Profile

Guide til Google My Business i 2023 (Google Business Profile)

27. juli 2023
Vil du have en bedre forståelse for Google My Business? Få mest muligt ud af din online virksomhedsprofil i 2023 ved at følge denne guide.
Negative søgeord

Skab positive resultater med negative søgeord

27. juli 2023
Annoncerer din virksomhed på Google, så er det et “must”, at du kender til negative søgeord! Det er en afgørende funktion for dine annoncekroner!
Webshop

Derfor skal du have en webshop

6. juli 2023
E-handel er i voldsom vækst – og det er bare én af de mange gode grunde til, at du bør investere i en webshop. Læs mere om fordelene i dette indlæg.

SEO-tjekliste: Sådan bygger du en lækker landingssidetekst op (der kan læses af både robotter og mennesker)

23. juni 2023
At skrive SEO-tekster er både tidskrævende og researchtungt – læs med her, og få gode råd til, hvordan du bygger en lækker landingssidetekst.
Screaming Frog

Syv tips til at forbedre din SEO via Screaming Frog

23. juni 2023
Hvad er Screaming Frog? Hvordan kan det gavne din SEO? Og hvordan bruger du det helt konkret? Det får du svar på i det her indlæg.

Migrering af hjemmeside – er din nye hjemmeside SEO-parat?

23. juni 2023
Hvad er SEO-migrering? Og hvordan laver du det i praksis? Få tips og tricks til migrering af hjemmeside.
Bounce rate

Alt du bør vide om bounce rate

23. juni 2023
Hvad er bounce rate nu lige for en størrelse? Hvorfor er det vigtigt at beskæftige sig med? Det får du svar på i det her indlæg.
12 tips til Youtube-SEO

12 tips til YouTube-SEO

13. juni 2023
Du kender måske til hjemmeside-SEO – men vidste du, at SEO også kan hjælpe dig til flere views på YouTube?

Skab brandvarme leads med Facebook lead ads

6. juni 2023
Kunne du tænke dig at få leads til dine sælgere eller at få fyldt tilmeldingerne til dit nyhedsbrev op?

En introduktion til struktureret data – Sådan lærer Google at forstå din hjemmeside bedre

6. juni 2023
Struktureret data hjælper Google til bedre at forstå, hvad din hjemmeside handler om – og øger dermed dine chancer for at komme højere op i søgeresult
SEO fejl i 2023

Fatale SEO-fejl i 2023

24. maj 2023
Læs med her, hvor jeg forsøger at gøre dig klogere på de største SEO fejl, så du kan undgå at lave dem.
Webshop Black Friday

Er din webshop (Corona)klar til Black Friday?

23. maj 2023
Er din webshop klar til Black Friday? Og hvordan gør du denne ellers bælgmørke fredag sidst i november til et strålende lyspunkt i dit årsregnskab?

5 SEO-faktorer, der får dig på Googles podie i 2022

23. maj 2023
I dette blogindlæg gennemgår vi de vigtigste nye opdateringer og 2022 trends, som du bør have skarpt fokus på.
Marketing funnel

Sådan forfører du dine kunder med en marketing funnel-strategi på de sociale medier

16. maj 2023
Hvordan konverterer du fremmede mennesker til betalende kunder via de sociale medier? Ved at tænke marketing funnel ind i din social ads-strategi.

Få succes med off-page SEO

16. maj 2023
Der er flere forskellige dicipliner, du skal mestre, hvis du skal have succes med off-page SEO. Få mere information om off-page SEO her.

Semantisk SEO – sådan laver du SEO til mennesker frem for maskiner

11. maj 2023
Semantisk SEO… hvad er det for en størrelse? Hvorfor skal du kende til det, hvis du vil øverst på Google? Og hvordan laver du det i praksis? Det blive

Gør din webshop synlig i søgeresultaterne – tips og tricks til SEO i Shopify

11. maj 2023
Hvordan laver du SEO i Shopify? Det får du masser af konkrete redskaber til i det her indlæg.
Dropshipping guide 2023

Dropshipping – den ultimative guide 2023

11. maj 2023
Hvad er dropshipping helt præcist? Og hvordan kan det gavne din forretning? Bliv klogere her
Linkbuilding skaber autoritet og troværdighed på Google

Skab autoritet på Google med linkbuilding

18. april 2023
Stærke backlinks øger din hjemmesides troværdighed og autoritet i Googles optik. Læs mere om linkbuilding her.
Teknisk SEO

Teknisk SEO

14. april 2023
Har du svært ved at forstå, hvad der afholder dig fra at opnå topplaceringer på Google? Det er muligvis teknisk mangler. Læs mere om teknisk SEO her.
Hvordan laver man en podcast? Få svar her.

Hvordan laver man podcast? 5 steps til podcasting i din brandingstrategi

28. marts 2023
Hvorfor er podcasting en genial medieplatform? Og hvordan får du det implementeret i din brandingstrategi? Få 5 tips her.

Dynamisk annoncering

25. januar 2023
Hvad er dynamisk annoncering? Og hvordan kan det gavne din Google Ads-strategi? Det kan du blive klogere på i dette indlæg.

Tips til Instagram Reels og Reels Ads 2023

11. januar 2023
Få flere følgere, og få mere opmærksomhed til din virksomhed med Instagram Reels. Få tips her.
Ymyl

Dine penge, eller dit liv! – Få styr på din YMYL-hjemmeside

6. januar 2023
Arbejder du med kunders helbred, sundhed eller finanser, kræver det en del at få Google til at finde din side troværdig – men det er ikke umuligt.
Søgeordsanalyse

Vælg søgeordsanalyse frem for gefühl

6. januar 2023
Du kommer dog næppe langt frem i køen på Google uden en grundig søgeordsanalyse. Men hvordan laver man lige sådan en? Det kan du lære i dette indlæg.

Hvordan håndterer du dårlige anmeldelser på nettet?

12. december 2022
“Dårlig omtale er bedre end ingen omtale”, sagde rejsekongen Simon Spies engang. Det gælder bare ikke på nettet – her er god omtale alfa og omega!
Metaforer

Hvor skal du bruge billedsprog og metaforer i dine tekster?

12. december 2022
Billedsprog og metaforer er ikke bare sprogligt pynt. De kan også være med til at fremme dine kunders forståelse for dine produkter.

Hvordan vælger du “det rigtige” marketingbureau?

12. december 2022
Overvejer du at outsource nogle af dine marketing-indsatser til et marketingbureau? Så læs lige med i dette indlæg først.

Hvad har antikkens Rom og linkbuilding til fælles?

12. december 2022
Hvis din hjemmeside skal have succes, kan du ikke komme uden om linkbuilding. Men hvad er linkbuilding nu lige for en størrelse?

Woocommerce vs. Shopify – Hvad skal du vælge?

12. december 2022
Skal du have ny webshop, og er du i tvivl om, hvilken e-commerce platform, du skal vælge? Så læs med i dette indlæg og få et grundigt indblik.

5 faldgruber, du skal undgå som tekstforfatter

12. december 2022
Mange tekstforfattere falder i de samme faldgruber, når de skal skrive webtekster – og dem skal du selvfølgelig undgå, når du skriver tekster.

Er din hjemmeside langsom? Så giv den en hastighedsoptimering!

12. december 2022
Har du styr på hastigheden af din hjemmeside? Hvis ikke, så læs mere om årsager til, den er langsom – og hvad du kan gøre for at hastighedsoptimere de

Derfor skal din virksomhed skrive blogindlæg

12. december 2022
Hvorfor skal du bruge tid på at skrive blogindlæg til din hjemmeside eller webshop? Det får du en håndfuld gode grunde til i dette indlæg.

19 spørgsmål til din SEO-strategi

12. december 2022
En relevant og realistisk SEO-strategi er et næsten uundværligt grundlag for din hjemmesides succes i søgemaskinerne. Men hvordan lægger du en?

Forstå Googles nye algoritme – hvad er Google BERT?

12. december 2022
Google kommer hele tiden med nye opdateringer, der skal forbedre brugeroplevelse. I dette indlæg får du en hurtig introduktion til Google BERT.
Korrekt målopsætning og konverteringer i Google Analytics og Google Tag Manager

Introduktion til målopsætning og konverteringer i Google Analytics og Google Tag Manager

12. december 2022
Vil du have overblik over kliks, besøgende, henvendelser og andre relevante data om din hjemmeside eller webshop? Så er konverteringssporing din ven.
Annoncer

Facebook-annoncering i krisetider – derfor skal du investere i annoncer nu

12. december 2022
Hvad betyder Corona-krisen for din annoncering på sociale medier? Hvordan får du overblik over din annoncering på Facebook? Bliv klogere her.
Førstehjælp til din forretning

Førstehjælp til din forretning: Sådan skaber du omsætning og fastholder kunder i krisetid

12. december 2022
Er din forretning lammet af coronakrisen? Der er helt sikkert noget, du KAN gøre nu og her for at holde gang i omsætningen og at fastholde kunderne.

Google My Business – sådan opsætter du dit online visitkort

12. december 2022
Google My Business er din virksomheds online visitkort – derfor skal det selvfølgelig også være opdateret. Men hvordan opsætter du din profil korrekt?

Alt, du skal vide om CTR (Click Through Rate)

12. december 2022
Hvad er CTR? Og hvorfor er det vigtigt, at du holder øje med, hvor mange som klikker på dine organiske landingssider? Bliv klog på det hele lige her.
Digital Logbog

Google Analytics Annotations – logbogen, der giver din data kontekst

12. december 2022
Bruger du Google Analytics Annotations? Hvis ikke du gør, kan du læse mere meget mere om alle fordelene lige her.

Sådan skaber du match mellem SEO og søgeintention

12. december 2022
Hvad er søgeintention? Hvilken betydning har den for din SEO? Og hvordan sikrer du, at dit indhold matcher dine brugeres søgeintention?

3 automatiske e-mail flows der øger salget på din webshop

12. december 2022
Har du overvejet at gøre mere ud af din e-mail marketing? Så læs med her! Du bliver introduceret til 3 forskellige automatiske e-mail flows, der øger
Linkedin salgsmuligheder

Få succes og skab salgsmuligheder med Linkedin

12. december 2022
Få tips og tricks til at skabe leads gennem Linkedin. Undgå at komme bagerst i køen i jagten om de gode kunder i din branche.
Regex magi

Regex – Digital magi til procesoptimering

12. december 2022
Vil du undgå at bruge dine dyrebare tid på at sortere, rydde op i og ændre data på din webshop? Bare rolig, vi har en digital tryllestav i ærmet.
Toxic backlinks

Toxic backlinks – gift for din hjemmesides SEO

12. december 2022
Hvad er toksiske links? Det bliver du klogere på i dette indlæg.

ROI (Return on Investment)

23. november 2023
Return on Investment er en nøglemåling for enhver virksomhed. Det er vigtigt at forstå ROI for at have en velfungerende forretning. Bliv klogere på RO

Search Console Insights – det bedste fra to verdener

23. maj 2023
Search Console Insights har få men brugbare funktioner, som kan gøre dit liv som PPC- eller SEO-specialist lidt mere spændende – og lettere.

6 tips til SEO i 2023

16. maj 2023
Skal du i gang eller forbedre din SEO-strategi? Få 5 tips til søgemaskineoptimering i 2023 med på vejen, så du kan komme godt fra start.

Undgå de største brandingfejl – og opbyg et stærkt brand

16. maj 2023
Vil du gerne opbygge et stærkt brand? Læs med og få viden om de største brandingfejl, og hvad du bør gøre i stedet!

Storytelling & SEO: Skab værdifuldt indhold til din hjemmeside

16. maj 2023
Det kan være svært at skabe en fortælling, som både er spændende, fængende og har en pointe – læs mere om samspillet mellem storytelling & SEO.

Vil du foretage en god investering? Få en ny hjemmeside!

11. maj 2023
Har din hjemmeside brug for et ansigtsløft? Så få en ny hjemmeside! Din hjemmesides design er det første, som potentielle kunder lægger mærke til.

Har din virksomhed brug for SEO?

11. maj 2023
Har din virksomhed brug for SEO? Svaret er ja, da SEO er alfa omega for at gøre din virksomhed synlig i søgemaskinerne. Læs mere lige her.

Hvad er PR – og hvorfor er det altafgørende for din virksomhed?

11. maj 2023
Hvad er PR? Du har sikkert hørt om det, men ved du egentlig, hvad det betyder, og hvor vigtigt det er for din virksomhed?

SEO-outsourcing – benyt specialister inden for SEO

11. maj 2023
Der er mange fordele ved at outsource din SEO til specialister. Du kan læse mere om alle fordelene lige her.

B2B-markedsføring

11. maj 2023
B2B-marketing omfatter alle handlinger og processer til at markedsføre og distribuere et produkt eller en service til en anden virksomhed.

B2C-markedsføring

11. maj 2023
B2C (også kendt som business-to-business) er kort fortalt et begreb, der dækker over salg til forbrugere.

Customer retention – successful fastholdelse af kunder

11. maj 2023
Virksomheder kan ofte blive forblændet af idéen om konstant at tiltrække nye kunder – men hvad med de nuværende? Læs mere om customer retention her.

SEO: Sådan laver du en god søgeordsstrategi

11. maj 2023
I dette indlæg får du tips til søgeordsanalysen, som sikrer, at du ikke skriver indhold i blinde – vi giver dig tips til din søgeordsstrategi.

SMUK modellen: Udvælg den rette målgruppe

20. marts 2023
Læs om SMUK modellen – en værdsat segmenteringsmodel blandt marketing-eksperter og handelsstuderende.

Styrk din brandfortælling med storytelling

28. februar 2023
Vidste du, at du gennem storytelling kan skabe en stærkere forbindelse til din målgruppe, samtidig med at du skaber et stærkt brand? Læs mere her.

Sådan opbygger du en effektiv outreach-strategi

24. februar 2023
Føler du dig helt lost, når du hører ordet outreach? Få hjælp til at skabe en outreach-strategi, der skaber værdi for din virksomhed.

SEO: Synlighed i krisetider

6. januar 2023
kan SEO være gavnligt, når der opstår eksterne- eller interne kriser i virksomheden? Læs mere om hvorfor SEO betaler sig på sigt her.

SEO-service: Bliv synlig på nettet

27. december 2022
SEO er en helt essentiel del af at kunne skabe digital synlighed, men det er også et omfattende stykke arbejde. Læs mere om vores SEO-service her.

International SEO: Få succes på det internationale marked

27. december 2022
Er du interesseret i at udvide din forretning til et international marked? Så bør du overveje at implementere international SEO!

SEO: Kategoritekster skaber værdi for din webshop

12. december 2022
I denne guide bliver du klogere på, hvordan du skriver gode kategoritekster, samt hvordan de kan skabe værdi for din webshop.

Webamp er nu Shopify experts

12. december 2022
Hos Webamp er vi overspændte over nu at kunne kalde os certificerede Shopify experts.

Rapport for crawlstatistik

12. december 2022
Få en detaljeret crawlstatistik over dit websted via Googles rapport for crawlstatistik. Læs mere om nyheden her.

Den nye iOS opdatering – annoncørens værste mareridt

12. december 2022
Annoncerer du på de social medier – og arbejder du samtidig med tracking af dine brugere? Så bør du kende til Apples nye iOS 14 opdatering.

Googles Core Web Vitals – en rangeringsfaktor på Google fra maj

12. december 2022
Googles Core Web Vitals – en rangeringsfaktor på Google fra maj

Nyt Google-værktøj gør livet nemmere for jobsøgende

12. december 2022
Nyt Google-værktøj gør livet nemmere for jobsøgende

Skab kendskab til din virksomhed med konkurrencer på Facebook

12. december 2022
Konkurrencer på Facebook er en genial strategi, hvis du vil have eksponeringer, delinger og opmærksomhed omkring din virksomhed.

Få en SoMe-strategi, der skaber resultater

12. december 2022
Du skal være målrettet og konkret med din SoMe-marketing, og derfor skal du lægge en SoMe-strategi.

Guide: Sådan fungerer Facebook Business Manager

12. december 2022
Facebook Business Manager er et genialt værktøj, som du kan benytte til at administrere dine annoncer på Facebook og Instagram.

10 tips: Få succes med email marketing

12. december 2022
E-mail marketing består af flere vigtige dele, der alle skal tages hensyn til, før det bærer frugt.

Fordelene ved at få et marketingbureau til at udvikle din nye hjemmeside

12. december 2022
Det kan være en god idé at alliere dig med et kyndigt marketingbureau til udvikling af din nye hjemmeside.

FAQ – Facebook Business Manager

12. december 2022
Business Manager er et genialt værktøj til virksomheder, som markedsfører sig på Facebook, og et værktøj med et hav af muligheder og funktioner.

SWOT analyse: Få et overblik over din virksomheds overordnede situation

12. december 2022
Læs om SWOT analysen – er en af de mest udbredte værktøjer til at analysere en virksomheds situation.

Minerva modellen: Find og analysér din målgruppe

12. december 2022
Læs om Minerva modellen – en dansk udviklet model, som nemt og hurtigt giver et indblik i danskernes livsstil

PESTEL analyse: Hvilke eksterne faktorer påvirker din virksomhed?

12. december 2022
Læs om PESEL-analysen – et godt værktøj til at give et indblik i en virksomheds omkringliggende marked.

Facebook annoncering – hvilken funnel strategi skal du vælge?

12. december 2022
Hvilken funnel strategi skal du vælge, når du annoncerer på Facebook? Det bliver du klogere på i denne guide.

Marketing mix – læg den perfekte forretningsstrategi med de 4 P’er

12. december 2022
Læs om de 4 P’er, også kendt som marketing mix – en model, der kan hjælpe med at skabe salg for din virksomhed og værdi for dine kunder.

AIDA modellen: Styrk budskabet i din markedsføring

12. december 2022
Læs om AIDA modellen – en simpel men effektiv kommunikationsmodel, der gør salg lettere og mere overskueligt.

Ansoffs vækstmatrice: Få indblik i din virksomheds vækstmuligheder

12. december 2022
Bliv klogere på Ansoffs vækstmatrice – en model, som tilbyder fire forskellige muligheder, som en virksomhed kan følge, for at vækste.

FAQ – Google Tag Manager (GTM)

12. december 2022
Få svar på typiske spørgsmål om Googles eget sporingsværktøj, Google Tag Manager.

FAQ – Google Analytics

12. december 2022
Få et indblik i Google Analytics – Googles gratis webanalyseværktøj til statistik om brugeradfærd på din hjemmeside.

Performance marketing

12. december 2022
Bliv klogere på performance marketing – en essentiel del af digital markedsføring.

Boston Modellen: Opnå den størst mulige profit

12. december 2022
Bliv klogere på Boston Modellen, som inddeler virksomhedens produkter i fire felter.

Skydeskivemodellen: Identificer dine konkurrenter

12. december 2022
I denne guide kan du læse om skydeskivemodellen – en model til at identificere dine konkurrenter.

GDPR-bombe: Google Analytics er ulovligt!

12. december 2022
Datatilsynet har d. 21/09/22 besluttet, at skal man lægge en plan for at lovliggøre brugen af Google Analytics – få de 2 forskellige løsninger her.

Inbound marketing: Tiltræk kunder gennem relevant og nyttigt content

12. december 2022
Læs med her og bliv klogere på hvordan du skaber langvarige forhold med potentielle brugere.

Outbound marketing: Bliv top of mind hos forbrugerne

12. december 2022
Hvorfor er outbound marketing stadigvæk relevant for mange virksomheder? Svaret finder du i dette indlæg.

“Boostede opslag” vs. Facebook annoncer

12. december 2022
Facebook tilbyder to betalte værktøjer, til at nå ud over din nuværende følgerskare: Boost og annoncering. Men hvad er forskellen?

Digital forretningsudvikling: Skab vækst gennem markedsføring

12. december 2022
Få en skarp introduktion til, hvad digital forretningsudvikling er, og hvordan det kan medvirke til at øge din forretnings vækst.

Marketing automation: Få en positiv ROI

12. december 2022
Med marketing automation kan du overvåge, skalere og profitere på virksomhedens markedsføringsaktiviteter. Skab effektiv leadgenerering.

Undgå churn – tips til fastholdelse af kunder

12. december 2022
Sådan fastholder du dine kunder og reducere din churn. Læs også hvordan du beregner din churn rate.
Webamp ordbog

301-redirect

SEO, Web
Hvad er 301-redirects? Læs om 301-redirects, og hvad konsekvenserne er ved ikke at bruge dem i denne guide.
Webamp ordbog

404-fejl

SEO
404-fejl er ikke kun til gene for dine brugere – den skader også din SEO. Bliv klogere på 404-fejl her.
Webamp ordbog

Afvisningsprocent

Ordbog, SEO, Web
Din afvisningsprocent er vigtig at kende for at optimere din hjemmeside. Bliv klogere på, hvordan du forbedre din afvisningsprocent.
Webamp ordbog

Ankertekster

SEO
Er du i tvivl om, hvordan du skal skrive dine ankertekster? Selvom ankertekster ikke indeholder mange ord, har de stadig stor betydning for din SEO.
Webamp ordbog

Autogenererede tekster

Content, SEO
Udforsk autogenererede tekster og deres indvirkning på SEO. Opdag fordelene og ulemperne ved at bruge AI-skrevet indhold på din hjemmeside.
Webamp ordbog

Backlinks

SEO
Hvad er backlinks, og hvorfor er de vigtige inden for SEO? Backlinks kan give din hjemmeside autoritet over for Google – bliv klogere på backlinks.
Webamp ordbog

Billedoptimering

SEO
Billedoptimering er et uundværligt redskab i SEO-værktøjskassen. Bliv klogere på hvorfor – og hvordan du udfører det i prakis.
Webamp ordbog

Black Friday

Marketing, PPC, SEO, Social ads, Web
Få vores vigtigste takes på Black Friday. Lær at planlægge din SEO og Google Ads-strategi til den store shoppingdag. Læs meget mere her.
Webamp ordbog

Breadcrumbs

SEO, Web
Breadcrumbs – ikke den slags man kan spise, men den digitale version, er små navigationslinks på dit website. Læs mere her.
Webamp ordbog

Broken links

SEO, Web
Broken links er links, der er “gået i stykker”, fordi de peger på landingssider på din hjemmeside, der ikke længere eksisterer.
Webamp ordbog

Brugeroplevelse

Marketing, Web
Opdag, hvorfor brugeroplevelsen er vigtig i dagens digitale tidsalder. Læs hvordan du forbedrer brugeroplevelsen for at tiltrække og fastholde dine br
Webamp ordbog

Brugerrejse

Marketing, Modeller
Opdag brugerrejser og hvordan de kan forbedre din virksomhed. Lær at skabe og optimere brugerrejser for øget kundetilfredshed og forretningsvækst.
Webamp ordbog

CAC

Marketing
CAC er en forkortelse for omkostninger af kundeanskaffelse, og den skal gerne være så lav som muligt. Bliv klogere på CAC her.
Webamp ordbog

Cache

Web
Hvis du vil optimere din hjemmeside og minimere indlæsningstiden, er cache et effektivt værktøj. Bliv klogere på cache her.
Webamp ordbog

Canonical tag

SEO
I denne lille guide kan du blive klogere på canonical tags – hvad de er, hvorfor du skal bruge dem, og hvordan du opsætter og bruger dem i praksis.
Webamp ordbog

ChatGPT

Content, Marketing
ChatGPT er en innovative AI-model, der forstår og genererer naturlig sprogtekst som en kommunikationsekspert. Læs mere om den her.
Webamp ordbog

CTA (Call To Action)

Content, Marketing, PPC, SEO, Social ads, Web
CTA er en forkortelse for Call to Action, som er et helt centralt koncept inden for digital markedsføring. Bliv klogere her.
Webamp ordbog

Dofollow-links

SEO
Hvad er dofollow-links, og hvordan kan de hjælpe dig med at øge trafikken til din hjemmeside? Bliv klogere her.
Webamp ordbog

Domæne

Web
Få nyttige tips til at vælge det perfekte domænenavn og lær alt om domæneendelser, subdomæner, og organisering af digitalt indhold.
Webamp ordbog

Duplikeret indhold

SEO
Duplikeret indhold kan være som at have en usynlig tvilling til en af dine landingssider, som skaber forvirring for søgemaskiner.
Webamp ordbog

E-commerce

Web
Forstå e-commerce alsidighed, forretningsfordelene og trinene til at komme i gang med online handel. Skab din egen succes i e-commerce-verdenen.
Webamp ordbog

E-mail permissions

E-mail marketing, Ordbog
Få tips til at få folk til at sige “ja tak” til dine e-mails, og undgå ødelæggelse af dit brand og omdømme med denne guide til e-mail permissions hos
Webamp ordbog

Featured Snippets

SEO
Featured Snippets er korte uddrag fra hjemmesider, som bliver vist øverst i Googles søgeresultater. Disse uddrag kan hjælpe dig med at opnå høj synlig
Webamp ordbog

Gamification

Marketing
Gamification er et effektivt værktøj til at engagere og interagere med dine kunder på. Bliv klogere på, hvordan du kan implementere gamification her.
Webamp ordbog

Google Shopping

PPC
Opdag fordelene ved Google Shopping: Øget synlighed, trafik og konverteringer. Få tips i vores vejledning! Eller tag kontakt til os for at få hjælp.
Webamp ordbog

Headings (overskrifter)

Content, SEO
På Webamp Academy kan du lære mere om overskrifters betydning for din webside og søgemaskineoptimering. Få hjælp til at optimere din SEO.
Webamp ordbog

Hreflang

SEO
Lær hvordan hreflang kan hjælpe dig med at nå det rigtige publikum. Få en simpel guide til at bruge hreflang korrekt på din hjemmeside.
Webamp ordbog

Influencer-marketing

Marketing, Ordbog
Få indsigt i, hvad influencer-marketing er, og hvordan du vælger de rette influencere til din markedsføring. Læs mere på Webamp Academy.
Webamp ordbog

Keyword stuffing

SEO
Hvad er keyword stuffing? Påvirker det SEO positivt eller negativt? Læs meget mere her.
Webamp ordbog

Konverteringsoptimering

Marketing, Ordbog, PPC, SEO, Web
Hvad er CRO? Og hvordan kan du bruge det til at maksimere effekten af din digitale markedsføringsindsats? Få en introduktion her.
Webamp ordbog

Konverteringsrate

Ordbog, PPC, SEO, Web
Hvad er en konverteringsrate – og hvorfor er den så vigtig? Få svar på det og meget mere i indlægget her.
Webamp ordbog

KPI (Key Performance Indicator)

Marketing
Her får du en skarp forklaring på hvad KPI’er er og en grundig guide til, hvordan du kan implementere KPI’er i din virksomhed.
Webamp ordbog

Landing page

Ordbog, PPC, SEO, Web
En landingsside er dit første indtryk af det website, du besøger – og derfor er det vigtigt, at den sikrer den bedste brugeroplevelse. Bliv klogere
Webamp ordbog

Marketingstrategi

Marketing
En god marketingstrategi er datadrevet – og udarbejdes på baggrund af både interne og eksterne analyser.
Webamp ordbog

Metadata

SEO
Hvordan kan du gøre dit website mere synligt og attraktivt i den massive jungle af søgeresultater? Metadata er et godt sted at starte.
Webamp ordbog

Mobilvenlighed

SEO, Web
Er du klar til at tage din digitale markedsføring til det næste niveau? Så er det tid til at kigge nærmere på mobilvenligheden af din hjemmeside.
Webamp ordbog

Nofollow-links

SEO
Når du navigerer på internettet, støder du ofte på links – nogle af dem er nofollow-links. Det kan du blive klogere på her.
Webamp ordbog

Pogo sticking

SEO
Pogo sticking er et term for, når en bruger foretager en søgning, klikker på et søgeresultat og hurtigt vender tilbage til søgeresultaterne. Læs mere
Webamp ordbog

Rank tracker

SEO
En rank tracker bliver ofte brugt indenfor søgemaskineoptimering. Læs meget mere om det famøse værktøj lige her.
Webamp ordbog

Rich snippets

SEO
Rich snippets giver mere synlighed i søgeresultaterne og øger chancen for klik. Læs mere om rich snippets.
Webamp ordbog

ROAS (Return on ad spend)

Marketing, PPC, Social ads
Opdag ROAS og hvordan det måler reklameeffektivitet. Ellers få hjælp til optimering hos Webamp, 360 graders online marketingbureau.
Webamp ordbog

ROI (Return on Investment)

Marketing, PPC (guide), Social ads (guide)
Return on Investment er en nøglemåling for enhver virksomhed. Det er vigtigt at forstå ROI for at have en velfungerende forretning. Bliv klogere på RO
Webamp ordbog

SEA (Search Engine Advertising)

PPC
Søgemaskineannoncering – eller bare SEA – er en næsten uundværlig del af din digitale strategi, hvis du vil have succes på nettet.
Webamp ordbog

SEM (Search Engine Marketing)

PPC, SEO
Vil du gerne være synlig på Google? Kom frem i søgeresultaterne med SEM!
Webamp ordbog

SEO keywords

SEO
SEO og keywords er direkte forbundet, når det kommer til en god SEO-strategi. Læs hvordan du finder de rigtige SEO keywords her.
Webamp ordbog

SEO-strategi

SEO
I dette indlæg får du en forståelse af, hvordan du opretter og eksekverer en effektiv SEO-strategi, der kan mærkes på bundlinjen.
Webamp ordbog

Sitemap

SEO
Hvad er et sitemap, hvorfor er det vigtigt, og hvordan opretter du det i praksis? Læs med, og bliv klogere.
Webamp ordbog

Søgeordstæthed

SEO
Søgeordstæthed kan være et anvendeligt begreb at forstå, hvis du arbejder med SEO. Bliv klogere her.
Webamp ordbog

Subdomæner og undermapper

SEO, Web
Har du også svært ved at skelne mellem subdomæner og undermapper? Eller er du nysgerrig efter at lære mere om dem? Læs mere om det her.
Webamp ordbog

Title tags

SEO
Title tags er de korte, klikbare overskrifter, du ser, når du foretager en Google-søgning. Bliv klogere her.
Webamp ordbog

Word of mouth marketing

Marketing
Opdag værdien af Word of Mouth Marketing (WOMM) og dens indflydelse på forbrugere. Lær, hvorfor WOMM er vigtig for din virksomheds succes.
Webamp ordbog

Zero click-søgninger

SEO
Zero click-søgninger er godt for din SEO-synlighed – men mindre gode for din hjemmesidetrafik. Det kan du blive klogere på her.