Målrettet annoncering med remarketing

Oplever du, at dine Google Ads er synlige på de forkerte søgetermer? Eller betaler du høje klikpriser samtidig med, at din return of investment (ROI) ligger i den lave ende? Så er remarketing muligvis svaret på dine bønner. Remarketing en kampagnestrategi med en høj click-through- og konverteringsrate.

I Webamp arbejder vi målrettet med Google Ads og remarketing, så du får mest muligt ud af dit annonceringsbudget.

Optimering af remarketing-annoncer

Mærk forskellen med PPC

Hos Webamp hjælper vi ambitiøse virksomheder med at optimere deres annonceringer – fra hurtigt voksende webshops til internationale virksomheder.

Til trods for diversiteten i vores kundeportefølje er der én ting, der går igen i hver eneste samarbejde, vi indgår: Fokuseret rådgivning og skræddersyede løsninger, der matcher den enkelte virksomheds virkelighed, værdier og visioner.

Fælles for alle vores kunder er, at de vil være synlige der, hvor deres kunder befinder sig. Vi hjælper virksomheder med at gøre deres annonceringer synlige for de rigtige målgrupper og på de søgetermer, der har relevans for lige netop deres virksomhed, produkter og services.

Har du en virksomhed som i forvejen gør sig i PPC? Eller ønsker du at blive sat ind i dette smarte værktøj? Som markedsføringsbureau, kan Webamp være din virksomheds vigtigste aktiv i kampen om kundens opmærksomhed.

Så hvis du er klar til at tage din markedsføring til nye højder, så skal du endelig kontakte os. 

Racoon logo
Stilleben logo
Nellemann Leasing logo

Dyk ned i vores vidensunivers

Vil du blive klogere på digital markedsføring? På vores Webamp Academy-side får du gratis viden, der kan løfte din forretning digitalt. Gå på opdagelse i vores vidensunivers her.

Vil du have mere salg? Remarketing er svaret!

Øg dine chancer for salg med remarketing

Med remarketing kan du nå ud til brugere, der tidligere har besøgt din hjemmeside eller webshop uden at have købt et produkt eller booket en service. På den måde øger du chancen for at konvertere dine besøgende til kunder, ligesom du i højere grad er sikret at få afkast af din investering i online markedsføring.

Men hvad er remarketing helt præcis for en størrelse? Hvordan arbejder vi med det i Webamp? Og hvordan kan det hjælpe dig med at ramme din målgruppe? Det kan du læse meget mere om her på siden ↓

Vil du hellere bruge tid på din forretning end at læse om online markedsføring? Kontakt Webamp på 70 60 50 28 eller info@webamp.dk, og lad os hjælpe dig med at gøre besøgende på din hjemmeside eller webshop til betalende kunder.

Remarketing får fat i dem, der har besøgt din hjemmeside før

Hvad er remarketing?

Prøv at forestille dig følgende scenarie:

Du går ind i en butik. I butikken falder du over ét eller flere produkter, du kunne være interesseret i. Du forlader dog butikken uden at købe noget – enten for at undersøge alternativer hos konkurrenterne, eller fordi du bare ikke er klar til købe.

Butikkens produkter har altså nok vakt din nysgerrighed. Men dine penge ligger stadig trygt og godt på din konto eller i din pengepung. Det er ikke noget usædvanligt scenarie for ansatte i detailbranchen. Det er nemlig de færreste, der køber et produkt eller booker en service, første gang de besøger en butik.

Det samme gør sig gældende i den virtuelle verden – og du skal derfor ikke regne med, at dine besøgende nødvendigvis køber noget i din webshop eller booker en service, blot fordi de har fundet vej til din hjemmeside. Eller sagt på en lidt mere nørdet måde: Det er de færreste kliks, der konverterer.

Remarketing er altså en venlig reminder til dine besøgende om en produkt eller service, de allerede har vist interesse i – men som de endnu ikke har investeret i.

  • Quote icon

    I mit samarbejde med Webamp har jeg fået en øget indsigt i, hvordan vi bruger vores penge rigtigt. Derudover har vi oplevet en højere trafik, som har generet en højere omsætning. Jeg vil anbefale Webamp til andre virksomheder, fordi de forhåbentligt kan få den samme ro i maven.

Vil du se, hvordan vi gør?

Vi elsker vores kunder, og vi elsker at fremvise vores arbejde.
Dyk ned i vores cases lige her.

Sådan virker remarketing i praksis

Så hvordan virker remarketing i Google Ads i praksis?

Når en bruger besøger din hjemmeside eller webshop, lagrer Google Ads et såkaldt cookie-ID på brugerens computer, telefon eller tablet – for eksempel hvis de har set et produkt i dit webshop men ikke har købt.

Hver cookie har et unikt ID, som Google Ads automatisk tilføjer til en såkaldt remarketingliste. En remarketingliste er i korte træk en oversigt over de besøgende, du har indsamlet data om. Når en bruger så opfylder bestemte krav, du har angivet, vil vedkommende se din annoncering på udvalgte platforme.

Du bestemmer selv:

✓ Hvilke brugere, du vil ramme med din annoncering.
✓ Hvor de skal se din annoncering.
✓ Hvor annonceringen skal føre dem hen.

På den måde øger du chancen for at gøre kliks til konverteringer. Eller sagt med andre ord: gøre besøg til salg.

Remarketing i praksis

Remarketing i Googles søgeresultater

Én måde at anvende remarketing på er at opsætte annoncer, som reklamerer for produkter med relevans for brugeren i Googles søgeresultater.

Lad os sige, at du har en webshop, der sælger skriveredskaber. En besøgende har kigget på en kuglepen i din webshop, men har dog forladt siden uden at købe en. 

Ved at opsætte remarketing-annoncer i søgeresultaterne kan du så vise annoncer for din virksomhed, næste gang den besøgende søger på kuglepenne på Google. På den måde bliver brugeren mindet om din virksomhed. Og i kraft af at personen allerede kender til din virksomhed, øger du chancen for, han eller hun køber kuglepenne i din virksomhed – og ikke hos en konkurrent.

Web ikon

Display annoncering

Vil du tiltrække opmærksom og blive set af potentielle kunder? Bliv vist i de betalte søgeresultater på Google med display annoncering. 

SEO ikon

Youtube Ads

Vil du være synlig på en af verdens største søgemaskiner? Nå ud til mulige kunder gennem effektiv annoncering på Youtube. 

PPC ikon

SEM

Vil du have fat i nye kunder? Optimér din synlighed på Google med SEM – den magiske kombination mellem SEO og Google Ads.

Social ikon

Performance analyse

Skaber dine annoncer på Google konverteringer, eller smider du blot penge ud af vinduet? Få svaret gennem en gratis Google Ads rapport. 

Dynamisk indhold gennem remarketing
Afspil video

Dynamisk remarketing

Med dynamisk remarketing kan du annoncere for specifikke produkter eller services, som dine besøgende har vist interesse for. Har en besøgende for eksempel kigget på én bestemt kuglepen i din webshop, kan du så tilrettelægge dine annoncering, så personen får vist annoncer for lige netop den kuglepen.

Annoncerne ændrer sig altså alt efter, hvilket produkt brugeren har set på din hjemmeside.

Processen i forbindelse med remarketing

Dét kan du forvente af processen

I Webamp arbejder vi målrettet med din remarketing-strategi for at give dig en skræddersyet annoncering, der rammer relevante målgrupper.

Vi analyserer konverteringsdata og specifikke brugeradfærdsdata i Google Analytics og tilrettelægger kampagnerne derefter.

Vi skruer for eksempel på parametre som:

  • Demografi
  • Geografi
  • Enheder – anvender brugeren desktop, telefon eller tablet?
  • Aldersgrupper
  • Interesser.

Med afsæt i relevante parametre splittester vi så på forskellige målgrupper med henblik på at skabe konverteringer. På den måde er du sikret en høj konverteringsrate og Return On Investment, når du overlader din remarketing-kampagner til vores Google Ads-specialister.

Få gennemgået dine annoncer af en specialist

Vi er klar til at hjælpe dig med at analysere, hvad der skal til, for at du får mest muligt ud af dine annoncer. Brug kontaktformularen, hvis du vil høre mere.

Lad os overhale dine konkurrenter sammen

Lad os tage en samtale

Vi gør os i glade kunder!

Vi elsker vores kunder, og vi elsker at få feedback!

Vi guider dig til succes

Vi er en et hold af specialister, der elsker at udfordre dét, vi allerede ved.

Nyhedsbrev

Få vores viden inden for Google-verdenen.