Remarketing med Google Ads

I Webamp arbejder vi målrettet med remarketing med Google Ads. 

Øg dine chancer for salg med remarketing

Med remarketing kan du nå ud til brugere, der tidligere har besøgt din hjemmeside eller webshop uden at have købt et produkt eller booket en service. På den måde øger du chancen for at konvertere dine besøgende til kunder, ligesom du i højere grad er sikret at få afkast af din investering i online markedsføring.

Men hvad er remarketing helt præcis for en størrelse? Hvordan arbejder vi med det i Webamp? Og hvordan kan det hjælpe dig med at ramme din målgruppe? Det kan du læse meget mere om her på siden ↓

Vil du hellere bruge tid på din forretning end at læse om online markedsføring? Kontakt Webamp på 70 60 50 28 eller info@webamp.dk, og lad os hjælpe dig med at gøre besøgende på din hjemmeside eller webshop til betalende kunder.

Hvad er remarketing?

Prøv at forestille dig følgende scenarie:

Du går ind i en butik. I butikken falder du over ét eller flere produkter, du kunne være interesseret i. Du forlader dog butikken uden at købe noget – enten for at undersøge alternativer hos konkurrenterne, eller fordi du bare ikke er klar til købe.

Butikkens produkter har altså nok vakt din nysgerrighed. Men dine penge ligger stadig trygt og godt på din konto eller i din pengepung. Det er med andre ord ikke lykkes for butikken at konvertere dit besøg til et salg.

Ikke noget usædvanligt scenarie for ansatte i detailbranchen. Det er nemlig de færreste, der køber et produkt eller booker en service, første gang de besøger en butik. 

Det samme gør sig gældende i den virtuelle verden – og du skal derfor ikke regne med, at dine besøgende nødvendigvis køber noget i din webshop eller booker en service, blot fordi de har fundet vej til din hjemmeside. Eller sagt på en lidt mere nørdet måde: Det er de færreste kliks, der konverterer. 

Det er her remarketing kommer ind i billedet. Med remarketing i Google Ads kan du nemlig holde kontakten med tidligere besøgende på din hjemmeside eller webshop – og dermed øge chancen for, at de senere bliver til kunder og lægger penge i din virksomhed. 

Remarketing er altså en venlig reminder til dine besøgende om en produkt eller service, de allerede har vist interesse i – men som de endnu ikke har investeret i. Det øger sandsynligheden for, at den besøgende vender tilbage til din hjemmeside og lægger penge i din virksomhed.

Derfor er remarketing en kampagnestrategi med en høj click-through- og konverteringsrate.  

Fra kliks til konverteringer – sådan virker remarketing

Så hvordan virker remarketing i Google Ads i praksis?

Når en bruger besøger din hjemmeside eller webshop, lagrer Google Ads et såkaldt cookie-ID på brugerens computer, telefon eller tablet – for eksempel hvis de har set et produkt i dit webshop men ikke har købt. 

Hver cookie har et unikt ID, som Google Ads automatisk tilføjer til en såkaldt remarketingliste. En remarketingliste er i korte træk en oversigt over de besøgende, du har indsamlet data om. Når en bruger så opfylder bestemte krav, du har angivet, vil vedkommende se din annoncering på udvalgte platforme.

Du bestemmer selv:

  • hvilke brugere, du vil ramme med din annoncering ✓
  • hvor de skal se din annoncering ✓
  • hvor annonceringen skal føre dem hen ✓

Du kan altså skræddersy din annoncering 100 % og selv definere, hvor dine brugere skal se dine annoncer – og ikke mindst hvilke typer annoncer, de skal se. 

På den måde øger du chancen for at gøre kliks til konverteringer. Eller sagt med andre ord: gøre besøg til salg.

Remarketing i Googles søgeresultater

Én måde at anvende remarketing på er at opsætte annoncer, som reklamerer for produkter med relevans for brugeren i Googles søgeresultater.

Lad os sige, at du har en webshop, der sælger skriveredskaber. En besøgende har kigget på en kuglepenne i din webshop men har dog forladt siden uden at købe kuglepennen.

Ved at opsætte remarketing-annoncer i søgeresultaterne kan du så vise annoncer for din virksomhed, næste gang den besøgende søger på kuglepenne på Google. På den måde bliver brugeren mindet om din virksomhed. Og i kraft af at personen allerede kender til din virksomhed, øger du chancen for, han eller hun køber kuglepenne i din virksomhed – og ikke hos en konkurrent.

Dynamisk remarketing

Med dynamisk remarketing kan du annoncere for specifikke produkter eller services, som dine besøgende har vist interesse for. Har en besøgende for eksempel kigget på én bestemt kuglepen i din webshop, kan du så tilrettelægge dine annoncering, så personen får vist annoncer for lige netop den kuglepen.

Annoncerne ændrer sig altså alt efter, hvilket produkt brugeren har set på din hjemmeside.

Sådan arbejder vi med remarketing i Webamp

I Webamp arbejder vi målrettet med din remarketing-strategi for at give dig en skræddersyet annoncering, der rammer relevante målgrupper.

Vi analyserer konverteringsdata og specifikke brugeradfærdsdata i Google Analytics og tilrettelægger kampagnerne derefter. Vi skruer for eksempel på parametre som:

  • Demografi
  • Geografi
  • Enheder – anvender brugeren desktop, telefon eller tablet?
  • Aldersgrupper
  • Interesser

Med afsæt i relevante parametre splittester vi så på forskellige målgrupper med henblik på at skabe konverteringer. På den måde er du sikret en høj konverteringsrate og Return On Investment, når du overlader din remarketing-kampagner til vores Google Ads-specialister.

Kontakt Webamp, og få hjælp til remarketing

Ønsker du hjælp til din remarketing-strategi fra et erfarent Google Ads-bureau? Kontakt Webamp på 70 60 50 28 eller info@webamp.dk, og hør mere om dine fordele ved at lade os stå for din remarketing.

Vi gør os i glade kunder!

Vi elsker vores kunder, og vi elsker at få feedback!



Vil du samarbejde med os?

Vi elsker både store og små udfordringer - hvad er din?