Display annoncering

I Webamp arbejder vi målrettet med Google Ads og display annoncering for at sikre, at din virksomhed bliver synlig på nettet.

Display annoncering gør dig synlig på nettet

Men hvad er display annoncering? Hvordan arbejder vi med det i Webamp? Og hvordan kan din virksomhed få hjælp til display annoncering og bannerannoncer? Det kan du blive klogere på her på siden. 

Vil du hellere bruge tid på din kerneforretning end at læse om online markedsføring? Kontakt Webamp på 70 60 50 28 eller info@webamp.dk, og lad et erfarent display bureau stå for dine Google display annoncer. 

Hvad er display annoncering?

Forestil dig et af to følgende scenarier:

  • Du har købt et produkt i en webshop. Et par uger efter ser du en digital bannerannonce for et andet produkt fra selvsamme webshop – vel at mærke på en helt anden hjemmeside.
  • Du støder på en digital bannerannonce for et produkt, du kunne have interesse i at købe – selvom du måske ikke lige havde overvejet, du havde behovet.

I begge tilfælde er du stødt på display annoncering – også kendt som bannerannoncering. 

Display annoncer er en del af Google Ads, som for mange er synonym med de tekstannoncer, man ser i søgeresultaterne på Google. Google Ads er dog mere end tekstannoncer og omfatter også bannerannoncering og youtube annoncering

Dine fordele ved display annoncer?

Digitale bannere har akkurat samme funktion og formål som fysiske bannere ude i den analoge verden: at tiltrække opmærksomhed og reklamere for en virksomhed, et brand, en ydelse eller et produkt. 

Men hvor fysiske bannere rammer bredt, har du med digitale bannere mulighed for at skræddersy din annoncering ud fra forskellige parametre.

Lad os se på fordelene ved display annoncering. 

  • Udtryk din virksomheds visuelle identitet

    Vi mennesker er visuelle væsener med tendens til at reagere langt stærkere på billeder end på tekst. Derfor  husker vi også visuelt indhold lang bedre, end vi husker tekst. Faktisk husker vi omkring 80 % af det, vi ser – hvor vi kun husker omkring 20 % af det, vi læser. 

    Med display annoncering har du derfor større mulighed for at cementere bevidsthed om din virksomhed i potentielle kunders bevidsthed. Desuden kan du i kraft af det visuelle aspekt ved bannerannoncering udtrykke din virksomheds visuelle udtryk. 

    Tænk bare på virksomheder som Nike, Apple og Google. Hvad er det første, der dukker op i dit hoved, når du tænker på dem? Højst sandsynligt deres logoer.

    Med veldesignede og iøjnefaldende bannerannoncer kan du også skabe brand awareness

  • Du rammer kunder i alle dele af kunderejsen

    Når en Google-bruger søger på Google, har personen typisk brug for at få dækket et behov – men er ikke nødvendigvis klar til at købe et produkt eller en ydelse. Derfor vil tekstannoncer typisk være målrettet brugere i begyndelsen af kunderejsen. 

    Med display annoncering har du derimod mulighed for at ramme brugere i alle dele af kunderejsen. 

    Din annoncering kan ramme bredt og nå potentielle kunder i starten af kunderejse. Men den kan også ramme snævert og nå kunder, der allerede har fået dækket et behov. Har en kunde for eksempel købt blå t-shirts i din webshop, kan du med fokuseret annoncering sikre, at personen får vist annoncer for blå t-shirts. Det kalder man for remarketing.

  • Du kan skræddersy din annoncering

    Med bannerannoncer kan du tilpasse din annoncering ud fra forskellige parametre og på den måde målrette din annoncering til lige netop den målgruppe, du gerne vil ramme med din markedsføring. 

    Du kan for eksempel tilpasse din annoncering ud fra:

    • Demografi
    • Geografi
    • Alder
    • Køn
    • Emner
    • Interesser og værdier
    • Tidspunkt
    • Remarketing

Hvor bliver mine bannerannoncer vist?

Med display annoncering annoncerer du på Googles displaynetværk, som er et kæmpe netværk bestående af over to millioner websites – lige fra store sider som bt.dk og tv2.dk til små nicheblogs. 

Du bestemmer dog selv, om du vil have dine annoncer vist på alle sider i netværket, eller om du kun vil have synlighed på relevante websites. Sælger du fiskeudstyr, kan det måske bedre at betale sig at annoncere på en blog om lystfiskeri end på et nyhedssite, hvor de risikerer at drukne i mængden. Tilbyder du derimod en ydelse, som kan have relevans for en bredere målgrupper, kan det måske betale sig at annoncere på hele Googles displaynetværk.  

Du kan med andre ord selv bestemme, om du vil skyde med spredehagl eller elefantbøsse.

Hvordan arbejder vi med display annoncering i Webamp?

I Webamp arbejder vi altid målrettet og med afsæt i din virksomheds virkelighed. Som dit Google Ads og display bureau gør vi altid følgende, når vi står for dine display reklamer:

  • Vi formulerer klare budskaber 
  • Vi inviterer dine kunder til at klikke
  • Vi laver relevante landingssider til annoncerne
  • Vi udvælger din målgruppe
  • Vi optimerer og skræddersyr din display annoncering løbende

Vi formulerer klare budskaber

I Webamp bliver du mødt af erfarne Google Ads specialister og tekstforfattere med kendskab til online markedsføring. Vi sætter os derfor ind i dine behov for markedsføring og udtrykker korte og præcise budskaber – altid med udgangspunkt i dine konkrete mål med kampagnen.

  • Vi inviterer dine kunder til at klikke

    Det vigtigste formål med din display annoncering er at få folk til at klikke på dine bannere og dermed lande på din hjemmeside. Derfor sørger vi for, at dine bannerannoncer indeholder elementer, der opfordrer folk til at klikke – eller sagt med andre ord: At de indeholder call to action.

  • Vi laver relevante landingssider til annoncerne

    Det er ikke altid hensigtsmæssigt at sende en potentiel kunde til forsiden af din hjemmeside eller webshop. En af fordelene ved bannerannoncer er jo netop, at du kan målrette din annoncering til den ønskede målgruppe. Derfor det også vigtigt, at dine annoncer sender relevante brugere hen til relevante undersider eller kategorir. 

     

    Forestil dig, at du støder på en annonce, der reklamerer for Scanpan grillpander – et produkt, du har overvejet at købe i længere tid. Derfor klikker du på annoncen. Men i stedet for at lande på en kategoriside med Scanpan grillpander bliver du sendt til forsiden af en kæmpe webshop, der sælger alt fra kaffemaskiner, stegepander og støvsugere til lydudstyr og personlig pleje. 

     

    Ganske vist sælger siden også den grillpande, du var på udkig efter – men du skal selv gøre en indsats for at finde den. 

     

    Når vi arbejder med display annoncering i Webamp, sørger vi for, at dine annoncer holder, hvad de lover – og sender brugeren hen til relevant undersider eller produktkategorier. Eksisterer siden ikke i forvejen, sørger vi for at skrive og oprette den. Det sikrer, at der er match mellem annoncens budskab og kundens behov. Og det kan i sidste betyde, at din display annoncering får konverteringer – og ikke kun eksponeringer og kliks. 

  • Vi optimerer din display annoncering løbende

    Online markedsføring er en dynamisk proces. Det betyder, at du ikke bare kan oprette en kampagne og lade stå til. Du bliver derimod nødt til at overvåge dine annoncer løbende. 

    Overlader du din display annoncering til Webamp, er du altid sikret løbende optimering og tilpasning af dine annoncer. Det sikrer, at din annoncering rammer de rette kanaler i Googles displaynetværk – og at de får både eksponeringer, kliks og konverteringer.  

    Når du samarbejder med os om din annoncer, bestemmer du selv omfanget af din display annoncering. Du bestemmer for eksempel selv, om du udelukkende vil betale for konverteringer, eller om du også vil betale for eksponeringer og kliks. Måske får dine annoncer masser af kliks. Men hvis trafikken ikke er relevant, kan det bedre betale sig kun at betale for konverteringer. 

Kontakt os, og hør mere om display annoncer

Vil du høre om priser på bannerannoncering? Eller vil du samarbejde med et display bureau, der kan hjælpe dig med at udtrykke din virksomheds visuelle udtryk og blive synlig på internettet? 

Kontakt Webamp på 70 60 50 28 eller info@webamp.dk, og hør mere om dine fordele ved display annoncering.

Vi gør os i glade kunder!

Vi elsker vores kunder, og vi elsker at få feedback!



Vil du samarbejde med os?

Vi elsker både store og små udfordringer - hvad er din?