Facebook-annoncering – find og fasthold kunder

Facebook er verdens største sociale medie og er derfor blevet en af de mest populære platforme inden for SoMe marketing. Med mulighed for at nå ud til millioner af mennesker, er Facebook ikke et dårligt sted at placere dine annoncer. Du kan læse meget mere om, hvordan Facebook-annoncering kan booste din markedsføring her på siden.

Få tjekket din Facebook annoncering

Fungerer din markedsføring på Facebook?

Fungerer din annoncering på de sociale medier optimalt?

Eller er der huller i osten, som forhindrer, at dine annoncer får den ønskede rækkevidde og effekt?

Lad vores social media manager give din SoMe marketing et uforpligtende sundhedstjek, og få svaret.

I analysen kigger vi blandt andet på, om du satser på de rette kanaler i forhold til din målgruppe, om dit content matcher målgruppen og mange andre faktorer, som i sidste har indflydelse på, om du får det ønskede udbytte.

Facebook-bureau for de ambitiøse

Som digitalt marketing-bureau hjælper vi ambitiøse virksomheder med at skaffe leads på de sociale medier – fra hurtigt voksende webshops til store og veletablerede virksomheder.

Til trods for diversiteten i vores kundeportefølje er der én ting, der går igen i hver eneste social ads-samarbejde, vi indgår: Skræddersyede løsninger, der matcher den enkelte virksomheds virkelighed, værdier og visioner.

Fælles for alle vores kunder er, at de vil være synlige der, hvor deres kunder befinder sig – nemlig på de sociale medier. På den måde sikres de ikke bare mere synlighed på de sociale kanaler – men mere synlighed generelt.

Så hvis du ønsker at at blive synlig på de sociale medier, så tøv ikke med at tage fat i os.

Vi ser frem til at styrke brand awareness om din virksomhed i lige netop din målgruppe.


    Vil du vide mere om SoMe og Facebook markedsføring

    Få gratis tips til annoncering på de sociale medier i Webamp Academy.


    • Kom godt i gang med Instagram Reels og Reels Ads

      22. oktober 2021
    • Få succes og skab salgsmuligheder med Linkedin

      26. maj 2021
    • Sådan forfører du dine kunder med en marketing funnel-strategi på de sociale medier

      29. april 2021
    • Skab brandvarme leads med Facebook lead ads

      3. december 2020
    • Facebook-annoncering i krisetider – derfor skal du investere i annoncer nu

      13. marts 2020
    • Se alle blog indlæg

      Læs alle vores blogindlæg her

    Hvad er Facebook annoncering?

    Der er over 2,9 milliarder månedlige Facebook-brugere på verdensplan, og mere end 2 millioner danskere “surfer” hver dag rundt på mediet. Der er derfor ingen tvivl om, at Facebook er et rigtig attraktivt sted at placere sine annoncer, da rækkevidden for Facebook ads nærmest er uendelig.

    Når du annoncerer på Facebook, bliver dine annoncer vist på forskellige placeringer: Stories, feed og under videoer. Til at holde styr på dine Facebook annoncer, bruger du det smarte værktøj Business Manager. Værktøjet bruges både til at udvælge de platforme, du ønsker at annoncere på og til at fastsætte et annoncebudget og til at definere en målgruppe.

    Facebook-annoncering er en underkategori inden for det, man kalder Paid Social; et paraplybegreb over alt betalt annoncering på sociale medier. Det er også herunder, du finder Instagram-annoncering.

    Hvorfor skal du bruge Facebook-annoncering?

    Det er et spørgsmål, du måske sidder med. Og svaret er ret enkelt: Med så mange aktive Facebook-brugere kan du helt sikkert nå ud til din ønskede målgruppe.

    Facebook annoncer gør det nemlig muligt at nå ud med budskaber og tilbud til de specifikke målgrupper, der er relevante for din forretning. Du kan med Facebook-markedsføring både skabe større brandkendskab til nye potentielle kunder – og minde dine eksisterende kunder om, hvad du kan hjælpe dem med.

    Og du kan være helt sikker på, at dine konkurrenter også bruger markedsføring på Facebook. Annoncerne konkurrerer i en forstand “imod hinanden”. Den bedste annonce vil derfor blive opprioriteret i Facebooks algoritme. Det er derfor alfa omega, at dine annoncer er opsat korrekt, at de er relevante ift. din målgruppe, og at budgettet stemmer overens. Du vil derfor ikke overhales indenom i kampen om kundernes opmærksomhed.

    Med Facebook-annoncering har du ganske enkelt mulighed for at ramme dem, det giver mening at ramme – og skabe mere salg.

    Som Facebook-bureau kan Webamp hjælpe dig med Facebook-annoncering.

    Segmentering – nå ud til dine målgrupper

    2 milliarder mennesker benytter sig af Facebook hver måned. Det er derfor unægtelig vigtigt, at du får rettet dine annoncer mod de mennesker, der har interesse for din forretning – og ikke bare skyder med spredehagl ud i verdens største sociale medie.

    Der er heldigvis mulighed for at tilpasse dine annoncer til lige den målgruppe, du ønsker at ramme med Facebooks annonceringsværktøj. Vi arbejder med en blanding af kernemålgrupper, kopimålgrupper, retargetingmålgrupper og page engagement-målgrupper.

    På den måde skyder vi skarpt mod dine potentielle kunder på Facebook – og højner på den måde dine chance for, at du får mest ud af dine Facebook ads.

    Opbygning af målgruppe

    Kernemålgrupper – definér selv din målgruppe

    Du kan selv vælge både demografi, adfærdsmønstre, lokation og interesser baseret på den viden, du har om din målgruppe. Dermed kan du tilpasse specifikke annoncer til en bestemt målgruppe.

    Kopimålgruppe – find dem, der ligner din eksisterende kunder

    Ud fra dataen Facebook har indsamlet fra dine tidligere annoncer omkring din målgruppe, kan der laves en ny målgruppe, der skal ramme andre folk, som minder om dine nuværende kunder.

    Retargeting – genvind dine tabte kunder

    Ofte skal potentielle kunder eksponeres mange gange for markedsføring, før de vælger at købe dit produkt. Derfor handler retargeting om at nå ud til dem, der i forvejen har vist interesse for din virksomhed.

    Har du en webshop, er dynamisk retargeting også en oplagt mulighed. Gennem sådan en kampagnetype, kan vi vise annoncer af det specifikke produkt, personen enten tidligere har været inde på – eller endda lagt i sin kurv uden at købe.

    Annoncerne synkroniseres løbende med din webshop, så priser, aktuelle tilbud og produktinformationer altid er korrekte.

    Page engagement-målgrupper – lav nye målgrupper ud fra engagement

    Baseret på engagement fra brugeres Facebook indhold, kan du lave nye målgrupper. For eksempel kan du kigge på, hvem der har besøgt din Facebook-side, eller hvem der har interageret med dine opslag eller annoncer.

    Splittest af annoncer

    Med Facebooks annonceadministrator har du også mulighed for at splitteste dine annoncer. Ved at splitteste kan du undersøge hvilke annoncer, der virker bedst på dine forskellige målgrupper – både ift. annoncens budskab, format og placering. Der findes p.t. 5 forskellige variabler, som du kan splitteste:

    • Målgruppe
    • Leveringsoptimering
    • Placeringer
    • Annonceindhold
    • Produktsæt

    Annoncernes formater

    Der findes mange forskellige måder at annoncere på, når man gør det gennem Facebook – og hvert sit format kan tjene hvert sit formål. Derfor splittester og annoncerer vi altid, hvilket format, der er bedst til den enkelte annonce.

    De annonceformater, vi generelt bruger, er:

    • Annoncer med et enkelt billede eller flere billeder, man kan scrolle i
    • Video-annoncer
    • Annoncer med tilmeldingsformularer til nyhedsbreve eller kontaktformularer
    • Facebook Collections – hvor du kan præsentere dine produkter både via video og billeder med links til din shop

    Få en god dialog med en af vores Facebook-specialister – kontakt os lige her.

    Hvad koster Facebook-annoncering?

    Med Facebook-annoncering kan du vælge at betale pr. visning (en CPM-pris), pr. klik/besøgende på hjemmesiden eller pr. konvertering. Vi vælger strategien ud fra, hvad der giver mest mening ift. dine ønsker og målsætninger.

    Der findes ikke et entydigt svar på, hvad Facebook annoncering koster. Prisen afhænger netop af flere faktorer.

    Der er overordnet tre parametre, der bestemmer hvad din annonce kommer til at koste: dine konkurrenters annoncer, kvaliteten af indholdet af din annonce og målgruppe.

    Ønsker du, at vi skal opsætte og køre dine annoncer for dig, aftaler vi sammen et budget, som vi løbende kan justere ud fra dine ønsker og behov.

    Ikke nok at booste Facebook-opslag

    Du synes måske, det er fristende og simpelt at “booste” dine almindelige Facebook-opslag i stedet for at opsætte Facebook annoncer via annonceadministratoren. Det er netop hurtigt, enkelt – og let selv at gøre.

    Det er dog en langt mindre kosteffektiv måde at lave Facebook-markedsføring på. Ved at vælge boost-knappen, kan du netop hverken bestemme, hvad du ønsker at betale pr. visning, eller om dit opslag også skal trække visninger (og dermed penge fra dit budget) midt om natten.

    Du går også glip af funktioner som bl.a. de forskellige avancerede annonceformater samt at målrette specifikt mod bestemte enheder (computer vs. mobil).

    Alt i alt, har du langt færre målretnings-muligheder via boost-knappen, end du har med almindelig Facebook annoncering – og det kan derfor ende med spredehagls-skydning og vise sige som en dyr affære.

    Med vores Facebook ads får du
    noget for pengene

    I Webamp opsætter og vedligeholder vi dine Facebook-annoncer gennem målrettet arbejde med data.

    Som al anden (online) markedsføring er det overordnede mål at sikre dig den bedst mulige return on investment – på godt, lavpraktisk dansk: Du skal have noget for pengene.

    For at sikre dig det højst mulige return of investment arbejder vi strategisk og datadrevet. Det indebærer blandt andet følgende:

    • Sporing af konverteringer og anden adfærd: Vi opsætter sporing via Facebook Pixel, så vi kan holde øje med, hvordan dine annoncer klarer sig.
    • Splittests og løbende optimering: Vi splittester dine annoncer for at finde ud af, hvad lige nøjagtig din målgruppe responderer bedst på. Ud fra vores splittests justerer vi løbende på annoncerne for hele tiden at have bedst mulige forudsætninger for at skabe værdi til din virksomhed, der kan mærkes på bundlinjen.´
    • Opsætning af nye kampagner: Vil du skilte med et nyt produkt, fortælle andre vigtige nyheder fra din forretning – eller er det tid til at køre på en af dine sæsonbetingede ydelser/produkter – så opretter vi nye kampagner til dig.
    • Overvågning: Vi sikrer daglig overvågning af dine kampagner. På den måde er vi altid klar til at justere på indhold, format, målgruppe – og vi sørger for, at dit budget aldrig løber løbsk.

    Kom godt i gang med Facebook ads

    Der er mange måder at skabe værdi for din virksomhed på gennem Facebook-annoncering.

    Ønsker du at lade et professionelt Facebook-bureau køre din annoncer, står Webamps Social Ads team klar. Vi starter med en dybdegående dialog om, hvilke mål du ønsker at opnå. Herefter kortlægger vi sammen strategien, herunder budget og fokusområder.

    Vil du høre mere – så send os en besked i kontaktformularen eller ring til os på 70 60 50 28.

    Vi elsker vores kunder, og vi elsker at få feedback!




    Vil du samarbejde med os?

    Vi elsker både store og små udfordringer - hvad er din?