Markedsføring på Facebook – hvad, hvorfor og hvordan kommer jeg i gang? Webamp er et professionelt Facebook-bureau, der står klar til at kickstarte eller optimere din tilstedeværelse på Facebook.
Facebook er verdens største sociale medie og er derfor blevet en af de mest populære platforme inden for SoMe marketing. Du kan læse meget mere om, hvordan Facebook-annoncering kan booste din markedsføring her på siden.
Som digitalt marketing-bureau hjælper vi ambitiøse virksomheder med at skaffe leads på de sociale medier – fra hurtigt voksende webshops til store og veletablerede virksomheder.
Til trods for diversiteten i vores kundeportefølje er der én ting, der går igen i hver eneste social ads-samarbejde, vi indgår: Skræddersyede løsninger, der matcher den enkelte virksomheds virkelighed, værdier og visioner.
Fælles for alle vores kunder er, at de vil være synlige der, hvor deres kunder befinder sig – nemlig på de sociale medier. På den måde sikres de ikke bare mere synlighed på de sociale kanaler – men mere synlighed generelt.
Så hvis du ønsker at at blive synlig på de sociale medier, så tøv ikke med at tage fat i os.
Vi ser frem til at styrke brand awareness om din virksomhed i lige netop din målgruppe.
Vil du blive klogere på digital markedsføring? På vores Webamp Academy-side får du gratis viden, der kan løfte din forretning digitalt. Gå på opdagelse i vores vidensunivers her.
Der er over 2,9 milliarder månedlige Facebook-brugere på verdensplan, og mere end 2 millioner danskere “surfer” hver dag rundt på mediet. Der er derfor ingen tvivl om, at Facebook er et rigtig attraktivt sted at placere sine annoncer, da rækkevidden for Facebook ads nærmest er uendelig.
Når du annoncerer på Facebook, bliver dine annoncer vist på forskellige placeringer: Stories, feed og under videoer. Til at holde styr på dine Facebook annoncer, bruger du det smarte værktøj Business Manager. Værktøjet bruges både til at udvælge de platforme, du ønsker at annoncere på og til at fastsætte et annoncebudget og til at definere en målgruppe.
Facebook-annoncering er en underkategori inden for det, man kalder Paid Social; et paraplybegreb over alt betalt annoncering på sociale medier. Det er også herunder, du finder Instagram-annoncering.
Få noget for pengene med et
Facebook-bureau
I Webamp opsætter og vedligeholder vi dine Facebook-annoncer gennem målrettet arbejde med data.
Som al anden (online) markedsføring er det overordnede mål at sikre dig den bedst mulige return on investment – på godt, lavpraktisk dansk: Du skal have noget for pengene. For at sikre dig det højst mulige return of investment arbejder vi strategisk og datadrevet. Det indebærer blandt andet følgende:
Vil du skilte med et nyt produkt, fortælle andre vigtige nyheder fra din forretning – eller er det tid til at køre på en af dine sæsonbetingede ydelser/produkter – så opretter vi nye kampagner til dig.
Læs mere om Facebooks tilgængelige testtyper.
Hvordan ved man, at ens annoncer performer som de skal? Det gør man via. sporing. Vi opsætter sporing via Facebook Pixel, så vi kan holde øje med, hvordan dine annoncer klarer sig.
Læs mere om Facebooks anbefalinger til opsætning af Facebook Pixel.
Vil du skilte med et nyt produkt, fortælle andre vigtige nyheder fra din forretning – eller er det tid til at køre på en af dine sæsonbetingede ydelser/produkter? Så står vi klar til at oprette nye annoncer på Facebook for dig.
Vi har samlet de mest stillede spørgsmål, når det kommer til markedsføring på Facebook.
Vi sikrer daglig overvågning af dine kampagner. På den måde er vi altid klar til at justere på indhold, format, målgruppe – og vi sørger for, at dit budget aldrig løber løbsk. Det er særligt her, at det er fornuftigt at bruge et professionelt Facebook-bureau, der kan sikre at dine annoncer bliver ved med at performe.
I mit samarbejde med Webamp har jeg fået en øget indsigt i, hvordan vi bruger vores penge rigtigt. Derudover har vi oplevet en højere trafik, som har generet en højere omsætning. Jeg vil anbefale Webamp til andre virksomheder, fordi de forhåbentligt kan få den samme ro i maven.
Hvorfor skal man annoncere på Facebook? Det er et spørgsmål, du måske sidder med. Og svaret er ret enkelt: Med så mange aktive Facebook-brugere kan du helt sikkert nå ud til din ønskede målgruppe.
Facebook annoncer gør det nemlig muligt at nå ud med budskaber og tilbud til de specifikke målgrupper, der er relevante for din forretning. Du kan med Facebook-markedsføring både skabe større brandkendskab til nye potentielle kunder – og minde dine eksisterende kunder om, hvad du kan hjælpe dem med.
Og du kan være helt sikker på, at dine konkurrenter også bruger markedsføring på Facebook. Annoncerne konkurrerer i en forstand “imod hinanden”. Den bedste annonce vil derfor blive opprioriteret i Facebooks algoritme. Det er derfor alfa omega, at dine annoncer er opsat korrekt, at de er relevante ift. din målgruppe, og at budgettet stemmer overens. Du vil derfor ikke overhales indenom i kampen om kundernes opmærksomhed.
Med Facebook-annoncering har du ganske enkelt mulighed for at ramme dem, det giver mening at ramme – og skabe mere salg.
Kernemålgrupper – definér selv din målgruppe
Du kan selv vælge både demografi, adfærdsmønstre, lokation og interesser baseret på den viden, du har om din målgruppe. Dermed kan du tilpasse specifikke annoncer til en bestemt målgruppe.
Kopimålgruppe – find dem, der ligner din eksisterende kunder
Ud fra dataen Facebook har indsamlet fra dine tidligere annoncer omkring din målgruppe, kan der laves en ny målgruppe, der skal ramme andre folk, som minder om dine nuværende kunder.
Retargeting – genvind dine tabte kunder
Retargeting om at nå ud til dem, der i forvejen har vist interesse for din virksomhed.
Gennem denne kampagnetype, kan du vise dine annoncer af det specifikke produkt, personen enten tidligere har været inde på – eller endda lagt i sin kurv uden at købe. Annoncerne synkroniseres løbende med din webshop, så priser, aktuelle tilbud og produktinformationer altid er korrekte.
Page engagement-målgrupper – lav nye målgrupper ud fra engagement
Baseret på engagement fra brugeres Facebook indhold, kan du lave nye målgrupper. For eksempel kan du kigge på, hvem der har besøgt din Facebook-side, eller hvem der har interageret med dine opslag eller annoncer.
2 milliarder mennesker benytter sig af Facebook hver måned. Det er derfor unægtelig vigtigt, at du får rettet dine annoncer mod de mennesker, der har interesse for din forretning – og ikke bare skyder med spredehagl ud i verdens største sociale medie.
Der er heldigvis mulighed for at tilpasse dine annoncer til lige den målgruppe, du ønsker at ramme med Facebooks annonceringsværktøj. Vi arbejder med en blanding af kernemålgrupper, kopimålgrupper, retargetingmålgrupper og page engagement-målgrupper.
På den måde skyder vi skarpt mod dine potentielle kunder på Facebook – og højner på den måde dine chance for, at du får mest ud af din markedsføring på Facebook.
Med Facebooks annonceadministrator har du også mulighed for at splitteste dine annoncer. Ved at splitteste kan du undersøge hvilke annoncer, der virker bedst på dine forskellige målgrupper – både ift. annoncens budskab, format og placering.
Der findes p.t. 5 forskellige variabler, som du kan splitteste:
Vi sikrer daglig overvågning af dine kampagner. På den måde er vi altid klar til at justere på indhold, format, målgruppe – og vi sørger for, at dit budget aldrig løber løbsk.
Der findes mange forskellige måder at annoncere på, når man gør det gennem Facebook – og hvert sit format kan tjene hvert sit formål. Derfor splittester og annoncerer vi altid, hvilket format, der er bedst til den enkelte annonce.
De annonceformater, vi generelt bruger, er:
Vi elsker vores kunder, og vi elsker at fremvise vores arbejde.
Dyk ned i vores cases lige her.
Med Facebook-annoncering kan du vælge at betale pr. visning (en CPM-pris), pr. klik/besøgende på hjemmesiden eller pr. konvertering. Vi vælger strategien ud fra, hvad der giver mest mening ift. dine ønsker og målsætninger.
Der findes ikke et entydigt svar på, hvad Facebook annoncering koster. Prisen afhænger netop af flere faktorer.
Der er overordnet tre parametre, der bestemmer hvad din annonce kommer til at koste: dine konkurrenters annoncer, kvaliteten af indholdet af din annonce og målgruppe.
Ønsker du, at vi skal opsætte og køre dine annoncer for dig, aftaler vi sammen et budget, som vi løbende kan justere ud fra dine ønsker og behov.
Du synes måske, det er fristende og simpelt at “booste” dine almindelige Facebook-opslag i stedet for at opsætte Facebook annoncer via annonceadministratoren. Det er netop hurtigt, enkelt – og let selv at gøre.
Det er dog en langt mindre kosteffektiv måde at lave Facebook-markedsføring på. Ved at vælge boost-knappen, kan du netop hverken bestemme, hvad du ønsker at betale pr. visning, eller om dit opslag også skal trække visninger (og dermed penge fra dit budget) midt om natten.
Du går også glip af funktioner som bl.a. de forskellige avancerede annonceformater samt at målrette specifikt mod bestemte enheder (computer vs. mobil).
Alt i alt, har du langt færre målretnings-muligheder via boost-knappen, end du har med almindelig Facebook annoncering – og det kan derfor ende med spredehagls-skydning og vise sige som en dyr affære.
Ønsker du at lade et professionelt Facebook-bureau køre din annoncer, står Webamps Social Ads team klar. Vi starter med en dybdegående dialog om, hvilke mål du ønsker at opnå.
Vi er ikke bange for udfordringer. Tværtimod elsker vi at udfordre dét, vi tror, vi allerede ved. For kun sådan kan vi skabe de bedste resultater for vores kunder.
Vi elsker vores kunder, og vi elsker at få feedback!
Vi er en et hold af specialister, der elsker at udfordre dét, vi allerede ved.