Facebook annoncering

Nå ud til nye kunder – og mind dine eksisterende kunder om, hvad du kan hjælpe dem med gennem en af de mest målrettede markedsføringsplatforme i verden.

Kontakt os

Få tjekket din Facebook annoncering

Fungerer din annoncering på de sociale medier optimalt?

Eller er der huller i osten, som forhindrer, at dine annoncer får den ønskede rækkevidde og effekt?

Lad vores social media manager give din SoMe marketing et uforpligtende sundhedstjek, og få svaret.

I analysen kigger vi blandt andet på, om du satser på de rette kanaler i forhold til din målgruppe, om dit content matcher målgruppen og mange andre faktorer, som i sidste har indflydelse på, om du får det ønskede udbytte.

Facebook-bureau for de ambitiøse

Som SoMe marketing-bureau hjælper vi ambitiøse virksomheder med at skaffe leads på de sociale medier – fra hurtigt voksende webshops til internationale virksomheder.

Til trods for diversiteten i vores kundeportefølje er der én ting, der går igen i hver eneste social ads-samarbejde, vi indgår: Skræddersyede løsninger, der matcher den enkelte virksomheds virkelighed, værdier og visioner.

Fælles for alle vores kunder er, at de vil være synlige der, hvor deres kunder befinder sig – nemlig på de sociale medier. På den måde sikres de ikke bare mere synlighed på de sociale kanaler – men mere synlighed generelt.

Så hvis du ønsker at at blive synlig på de sociale medier, så tøv ikke med at tage fat i os.

Vi ser frem til at styrke brand awareness om din virksomhed i lige netop din målgruppe.


    Vil du blive klogere på sociale medier?

    Vil du blive klogere på sociale medier?
    På vores Webamp Academy-side får du gratis viden om SoMe Marketing og andre former for online markedsføring.


    • Kom godt i gang med Instagram Reels og Reels Ads

      22. oktober 2021
    • Få succes og skab salgsmuligheder med Linkedin

      26. maj 2021
    • Sådan forfører du dine kunder med en marketing funnel-strategi på de sociale medier

      29. april 2021
    • Skab brandvarme leads med Facebook lead ads

      3. december 2020
    • Facebook-annoncering i krisetider – derfor skal du investere i annoncer nu

      13. marts 2020
    • Se alle blog indlæg

      Læs alle vores blogindlæg her

    Som SEO bureau hjælper vi din hjemmeside øverst på Google

    Nå ud til nye kunder, og
    værn om de eksisterende

    Få Webamp til at udtænke, opsætte, splitteste og vedligeholde dine Facebook-annoncer.

    Ring til os på tlf. 70 60 50 28 og hør mere om dine muligheder – eller send os en besked her i kontaktformularen.

    Læs med her på siden, om hvad du kan opnå med den rentable annonceringsform, hvorfor du skal vælge et
    bureau til at håndtere dine annoncer, og hvad der afgør prisen på dine annoncer↓ 

    Hvad kan du opnå med
    Facebook annoncering?

    Lidt flere end 2 millioner danskere “surfer rundt” på Facebook dagligt. Iblandt de 2 millioner, er der helt sikkert nogen, der er interesseret i dit produkt – og i præcis dette øjeblik har brug for din hjælp.

    Med Facebook annoncering kan du nå ud med budskaber og tilbud til de specifikke målgrupper, der er relevante for din forretning. Du kan både skabe større brandkendskab til nye potentielle kunder – og minde dine eksisterende kunder om, hvad du kan hjælpe dem med.

    Med Facebook annoncering har du ganske enkelt mulighed for at ramme dem, det giver mening at ramme – og skabe mere salg.

    Hvis du vil øverst på Google, må du arbejde med SEO. Det hjælper vi med som SEO-bureau.

    Med vores Facebook annoncering får du:

    I Webamp opsætter og vedligeholder vi dine Facebook annoncer gennem målrettet arbejde med data. Som al anden markedsføring er det overordnede mål at sikre dig den bedst mulige return on investment – på godt, lavpraktisk dansk – du skal have noget for pengene.

    Et opstarts-sundhedstjek

    Har du allerede annoncer kørende, vil vi starte med at give dem et sundhedstjek og herefter rådgive dig om eventuelle ændringer i både budget og målsætninger.

    Her sidder Webamps SEO-specialister og arbejder med søgemaskineoptimering.
    Som SEO-bureau arbejder vi bl.a. med optimering af indhold på din hjemmeside.

    Sporing af konverteringer
    og anden adfærd

    Vi opsætter sporing via Facebook Pixel, så vi kan holde øje med, hvordan dine annoncer klarer sig.

    Splittests og løbende optimering

    Vi splittester dine annoncer for at finde ud af, hvad lige nøjagtig din målgruppe responderer bedst på. Ud fra vores splittests justerer vi løbende på annoncerne for hele tiden at have bedst mulige forudsætninger for at skabe dig værdi, der kan mærkes på bundlinjen.

    Som SEO-bureau laver vi bl.a. teknisk SEO
    Autoritet er en vigtig del af søgemaskineoptimering

    Opsætning af nye kampagner

    Vil du skilte med et nyt produkt, fortælle andre vigtige nyheder fra din forretning – eller er det tid til at køre på en af dine sæsonbetingede ydelser/produkter – så opretter vi nye kampagner til dig.

    Overvågning

    Vi sikrer daglig overvågning af dine kampagner. På den måde er vi altid klar til at justere på indhold, format, målgruppe – og vi sørger for, at dit budget aldrig løber løbsk.

    Få hjælp til din SEO-strategi med Københavns bedste SEO bureau.
    Webamp, dit SEO bureau, er her i gang med en teknisk analyse af hjemmeside.

    Hvorfor få et bureau til at køre dine annoncer?

    “Jeg kører selv Facebook-annoncer, så hvorfor få et bureau til at gøre det?” tænker du måske. Det er et godt spørgsmål – men der er også et godt svar dertil.

    Hvis det kører godt for dine Facebook annoncer, og du tjener godt på dem, er der netop ingen årsag til, at vi skal overtage arbejdet – andet end at aflaste dig og give dig mere tid til andet naturligvis.

    Men desværre ser vi rigtig mange kaste sig ud i selv at annoncere på Facebook, hvor det går hen og bliver en meget dyr affære. Det gør det, når annoncerne er opsat uhensigtsmæssigt eller direkte forkert, så du betaler langt mere for hver enkelt visning eller klik, end det er nødvendigt.

    Prisen på Facebook-annoncer afgøres netop bl.a. af, hvor stor konkurrencen for at få din valgte målgruppes opmærksomhed er – kvaliteten af selve indholdet af annoncen og derudover årstider, mærkedage og hvad der ellers rør sig i den virkelig verden.

    Det kan med lidt god vilje sammenlignes med at lave mad – alle kan i princippet godt selv lave det – men det er desværre ikke ensbetydende med, at det smager godt.

    Læs mere om, hvem holdet bag Webamp er her på vores om-os-side.

    Mulighederne med Facebook annoncering

    “Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.”

    Som SEO bureau kan vi bl.a. hjælpe dig med opsætning af konverteringssporing.
    Her på billedet ser du en af vores SEO specialister i færd med at lave en søgeordsanalyse.

    Segmentering – nå ud til dine målgrupper

    2 milliarder mennesker benytter sig af Facebook hver måned. Og tæt på 3,5 millioner danskere har en Facebookprofil.

    Derfor er det unægtelig vigtigt, at du får rettet dine annoncer mod de mennesker, der har interesse for din forretning – og ikke bare skyder med spredehagl ud i verdens største sociale medie.

    Det er der heldigvis mange muligheder for med Facebooks annonceringsværktøj.

    Vi arbejder med en blanding af kernemålgrupper (manuelt valg af målgrupper ved selv at definere dem), kopimålgrupper, retargeting-målgrupper og page engagement-målgrupper.

    Kernemålgrupper – Definer selv din målgruppe

    Ved selv at definere dine målgrupper til specifikke annoncer, kan du baseret på den viden, du har om dine målgrupper, vælge både demografi, adfærdsmønstre, lokation og interesser.

    Kopimålgrupper – Find dem, der ligner dine eksisterende kunder

    Kopimålgrupper laver vi ved at bruge den data, Facebook har indsamlet fra dine tidligere annoncer omkring din målgruppe. På denne måde kan vi lave en ny målgruppe, der skal ramme andre folk, som minder om dine nuværende kunder.

    Hjemmesidebesøgende og email-lister- Få fat på dem, der allerede er interesserede

    En potentiel kunde skal tit og ofte eksponeres mange gange for markedsføring fra din virksomhed, før vedkommende vælger at købe dit produkt.

    Derfor er “retargeting” en meget effektiv måde at annoncere på. Med retargeting, går du efter at ramme dem, der allerede har været i kontakt med din virksomhed før, som vi derfor ved, har udvist en interesse for dig.

    Vi retter på den måde vores annoncer mod personer, der har besøgt din hjemmeside før, modtager dit nyhedsbrev eller har liket din Facebookside.

    Har du en webshop, er dynamisk retargeting også en oplagt mulighed. Gennem sådan en kampagnetype, kan vi vise annoncer af det specifikke produkt, personen enten tidligere har været inde på eller sågar lagt i sin kurv, uden at købe.

    Annoncerne synkroniseres løbende med din webshop, så priser, aktuelle tilbud og produktinformationer altid er korrekte.

    Splittest af annoncer – find ud af,
    hvad de responderer på

    Med Facebooks annonceadministrator har du også mulighed for at splitteste dine annoncer. Ved at splitteste, kan du undersøge, hvilke annoncer der virker bedst på dine forskellige målgrupper – både ift. annoncens budskab, format og placering.

    Linkbuilding er en af de discipliner, vi som SEO-bureau kan hjælpe med.
    Som SEO bureau er en vigtig del af vores arbejde at evaluere og optimere.

    Annoncernes formater

    • Der findes mange forskellige måder at annoncere på, på Facebook – og hvert sit format kan tjene hvert sit formål. Derfor splittester og annoncerer vi altid, hvilket format, der er bedst til den enkelte annonce.

      De annonceformater, vi generelt bruger, er:

      • Annoncer med et enkelt billede eller flere billeder, man kan scrolle i
      • Video-annoncer
      • Annoncer med tilmeldingsformularer til nyhedsbreve eller kontaktformularer
      • Facebook Collections – hvor du kan præsentere dine produkter via både video og billeder med links til din shop

      Få en god dialog med en af vores Faceboook specialister, kontakt os lige her.

    Boost af Facebook-opslag

    Det kan virke fristende og simpelt at vælge at “booste” sine almindelige Facebook-opslag, i stedet for at opsætte Facebook annoncer via annonceadministratoren. Det er netop hurtigt og enkelt – og man kan gøre det selv.

    Det er dog en langt mindre kosteffektiv måde at lave Facebook-markedsføring på. Ved at vælge boost-knappen, kan du netop hverken bestemme, hvad du ønsker at betale pr. visning eller om dit opslag også skal trække visninger (og dermed penge fra dit budget) midt om natten.

    Samtidig er der en lang række andre vigtige funktioner, du ikke har adgang til – herunder bl.a. de forskellige avancerede annonceformater og at målrette specifikt mod bestemte enheder (computer vs. mobil).

    Alt i alt, har du langt færre målretnings-muligheder via boost-knappen, end du har med almindelig Facebook annoncering – og det kan derfor ende med spredehagls-skydning og som en dyr affære.

    Vil du have hjælp til søgemaskineoptimering af et ambitiøst SEO bureau??

    Hvad afgør prisen på
    en Facebook annonce?

    Med Facebook annoncering kan du vælge at betale pr. visning (en CPM-pris), pr. klik/besøgende på hjemmesiden eller pr. konvertering. Vi vælger strategien ud fra, hvad der giver mest mening ift. dine ønsker og målsætninger.

    Der findes ikke et entydigt svar på, hvad Facebook annoncering koster. Prisen afhænger netop af flere faktorer.

    Der er overordnet tre parametre, der bestemmer, hvad din annonce kommer til at koste: dine konkurrenters annoncer, kvaliteten af indholdet af din annonce og din målgruppe.

    Ønsker du, at vi skal opsætte og køre dine annoncer for dig, aftaler vi sammen et budget, som vi løbende kan justere ud fra dine ønsker og behov.

    Kontakt os og kom i gang

    Der er mange måder at skabe værdi for din virksomhed på gennem Facebook-annoncering.

    Ønsker du at lade os køre din annoncering, starter vi derfor med en dybdegående dialog om, hvilke mål, du ønsker at opnå. Herefter kortlægger vi sammen strategien, herunder budget og fokusområder.

    Vil du høre mere – så send os en besked i kontaktformularen eller ring til os på 70 60 50 28.

    Du kan også læse mere om, hvad vi kan gøre for dig via annonceringsformen Google Ads her.

    Linkbuilding er en af de discipliner, vi som SEO-bureau kan hjælpe med.

    Vi gør os i glade kunder!

    Vi elsker vores kunder, og vi elsker at få feedback!




    Vil du samarbejde med os?

    Vi elsker både store og små udfordringer - hvad er din?