BoConcept

Google Ads-strategi gav højere reach, ROAS og ro i maven hos dansk møbelgigant – sådan optimerede vi BoConcepts danske betalte digitale markedsføring.


Udvalgte resultater

Stigning i eksponeringer


865 %

Stigning i klik


50 %

Stigning i konverteringer

175 %

ROAS på københavnsk brandkampagne

50 %

Fokuseret Google Ads-strategi
gav større reach

BoConcept er en dansk møbelkæde, som sælger designmøbler i hele verden. Med knap 300 butikker i mere end 60 lande er kæden kommet langt siden den spæde start i Herning i 1952, og kæden kan i dag bryste sig af at være Danmarks mest globale møbelbrand. I Danmark er BoConcept at finde i København, Ishøj og Aarhus.

BoConcept betegner sig selv om et førsteklasses livsstilsbrand, som gennem dansk kreativitet og håndværk løfter rum med ikonisk og tidløst design. Kæden er dog mere end bare en forhandler af kvalitetsmøbler – BoConcept prioriterer inspiration til indretning højt, og rådgivning og det tætte samarbejde med kunderne er derfor en vigtig del af forretningsmodellen.

Opgave

BoConcept havde først og fremmest behov for kontinuerlig overvågning og optimering af deres Google Ads-konto for at sikre højst muligt reach og ROAS – og dermed skabe det bedste udbytte af deres betalte markedsføring i Google Search og Googles displaynetværk.

Vi skulle dog ikke bare skabe omsætning via webshoppen, men også brande kæden på muligheden for skræddersyet indretning, tilpasset de enkelte kundes hjem og smag.

Løsningsmodel

BoConcepts ønske om at brande sig på indretning var en vigtig del af vores annonceopsætning. Derfor opsatte vi annoncegrupper i Search med fokus på at ramme kunder med behov for boligstylister, boligarkitekter og hjælp til boligindretning.

Endelig kørte vi remarketing samt bannerannoncering i Googles displaynetværk for at sikre det højst mulige reach blandt den potentielle målgruppe.

Vi har gjort følgende:


  • Google Ads
  • Kampagneopsætning
  • Displayannoncering
  • Løbende overvågning og optimering

Resultater

PPC-samarbejdet med Webamp har været udbytterigt for BoConcept. På trods af Corona kunne den danske afdeling af kæden i 2020 således glæde sig over en stigning i eksponeringer på 865 % på samtlige kampagner og en ROAS på 50 % på deres københavnske brandkampagne.

Eller som Jon Henriksen, direktør for BoConcept i København og Ishøj, selv udtaler det: “Udbyttet for os har været, at vi får mere for vores penge. Alle pengene bliver brugt optimalt”

På den måde har samarbejdet med BoConcept ikke bare været et eksempel på en glad kunde – men også hvordan en fokuseret Google Ads-strategi kan give større reach og høj valuta for pengene.

Information om kunden

Hjemmeside

Periode

Fra december 2018

Opgaver


Kundeudtalelse

Jeg får en sikkerhed for, at vi hele tiden er opdateret på, hvad der rør sig på Google. Der sidder hele tiden nogen med den opgave og løser den for mig på bedst mulig vis. Jeg kan anbefale Webamp til alle.

– Jon Henriksen, direktør for BoConcept i København og Ishøj –

Vi elsker vores kunder, og vi elsker at få feedback!




Vil du samarbejde med os?

Vi elsker både store og små udfordringer - hvad er din?