A2Vent – en dans på røde roser

En dans på røde roser – sådan beskriver A2Vent selv samarbejdet med Webamp. Online resultater smittede af på omsætningen i gazellevirksomhed.
Quote icon
Jeg vil til enhver en tid anbefale Webamp til andre. For den tilgang, de har til tingene, og den energi og seriøsitet, de lægger i deres produkter, nægter jeg at tro på, at du vil kunne få andre steder. Følelsen af det kollegaskab, som man har eksternt til hinanden er helt fantastisk. Det giver dig en tryghed om, at opgaverne bliver løst.
Nicklas Andersen
Direktør og indehaver i A2Vent
A2Vent logo

Kollegaskab på tværs af virksomheder

A2Vent er en virksomhed, der leverer totalløsninger inden for ventilation. Fra hovedsædet i Køge kører de ud til kunder på hele Sjælland og monterer og servicerer ventilationsløsninger til både erhverv og private kunder.

Virksomheden består af et team af dedikerede specialister indenfor især industriventilation, som arbejder professionelt med at udtænke, montere og dimensionere ventilationsløsninger til alle tænkelige forhold – om det er ventilationsanlægget i den mindre murermestervilla eller den omfattende løsning inden for punktudsugning i fabrikshallen.

Information om kunden

Hjemmeside

Periode

Fra januar 2015

Opgave

A2Vent var intet mindre end Webamps første kunde, og samarbejdet med virksomheden er dermed det absolut længstvarende i Webamps historie. Der er da også løbet meget i vand i åen for både Webamp og A2Vent, siden der kom blæk på papiret i slutningen af 2015 – begge virksomheder er gået fra at være spæde startups til Gazelle-modtagere i løbet af samarbejdet.

Da vi startede samarbejdet i begyndelsen af 2016, havde A2Vent ikke engang en hjemmeside. Faktisk var virksomheden udover en profil på Krak.dk mere eller mindre usynlig på nettet. Derfor var første skridt i samarbejdet at designe en hjemmeside – en hjemmeside, som siden er blevet opdateret et par gange, senest i april 2022.

Da hjemmesiden var på plads, var opgaven sådan set enkelt nok: Vi skulle sikre A2Vent brandvarme leads via både de organiske og betalte søgeresultater.

Løsningsmodel

Samarbejdet med A2Vent har til dels været baseret på en tæt kommunikation, der skulle sikre, at vores tiltag altid matchede A2Vents målsætning og forretningsstrategi én til én.

Derfor glæder det os også, når A2Vents direktør og indehaver, Nicklas Andersen, kaster følgende rosende ord af sig om samarbejdet med Webamp:

“At være kunde hos Webamp er nærmest en dans på røde roser. Vi er kendt i huset, og huset kender vores forretning ud og ind, hvilket vil sige, at skal vi have foretaget de mindste ændringer, så bliver det foretaget uden de store spørgsmål ”.

Derudover har den interne kommunikation mellem Webamps afdelinger været en altafgørende faktor for succes over hele linjen. SEO og PPC har samarbejdet tæt for at sikre A2Vent succes på både de betalte og organiske kanaler, ligesom SEO og webafdelingen har samarbejdet i forbindelse med migreringer, når siden løbende har fået omfattende designmæssige overhalinger.

Vi har gjort følgende:


  • SEO
  • Google Ads
  • Web

Fra startup til Gazellevirksomhed

Når man starter fra 0, kan det selvfølgelig kun gå fremad. Men fremgangen i Googles resultater har for alvor været til at føle på for A2Vent.

A2Vents online resultater har i den grad smittet af på omsætningen i virksomheden, og virksomheden kunne i 2021 kalde sig Gazellevirksomhed efter en årlig fordobling af omsætning de 4 år forinden.

Og det har Webamp ifølge Nicklas Andersens også en aktie i: “Webamp har været vores eksterne sælger og har dannet grundlag for rigtig mange af vores både mindre og rigtigt store kunder.”

På den måde har samarbejdet mellem Webamp og A2Vent været et pragteksempel på værdien i online markedsføring.