Det kan være svært at planlægge arrangementer, events og begivenheder uden et godt udgangspunkt. Vi søger inspiration til alle aspekter af vores liv, og det er her at Pinterest kommer ind i billedet.
Kom i gang med Pinterest annoncering, der rammer kunderne tidligt i købsprocessen.
Det kan være svært at planlægge arrangementer, events og begivenheder uden et godt udgangspunkt. Hvordan skal du indrette dit værelse, og hvad skal du spise til aftensmad? Hvilken træningsrutine er ideel til at træne mavemuskler, og hvordan kunne du pynte dit juletræ i år?
Vi søger inspiration til alle aspekter af vores liv, hvor vi kan komme til det. Pinterest er platformen, som giver brugerne mulighed for at samle inspiration i alle formater, og virksomheder har mulighed for at gøre sig bemærket tidligt i købsprocessen. Læs med her og bliv klogere på, hvorfor Pinterest er lige præcis dér, hvor du skal ramme forbrugeren.
Vil du blive klogere på digital markedsføring? På vores Webamp Academy-side får du gratis viden, der kan løfte din forretning digitalt. Gå på opdagelse i vores vidensunivers her.
Pinterest skiller sig på mange måder ud fra de typiske sociale medier som Instagram, Facebook og Snapchat. Platformen fungerer som en visuel søgemaskine eller et visuelt moodboard, hvor fokus er rettet mod det visuelle frem for interaktion mellem brugerne. Formålet er at inspirere brugere og hjælpe dem til at opdage nye og spændende ideer og projekter. Platformen er nemlig et samlingspunkt for inspiration, som brugerne kan bruge til at planlægge alle aspekter af livet med. Det kan være alt fra ideer til boligindretning, madlavning og træningsrutiner til større begivenheder som fødselsdagsfester, bryllupper og højtider.
Når du åbner Pinterest, bliver du mødt af dit startfeed, som består af en række pins, der bestemmes på baggrund af dine interesser, personer du følger og tidligere gemte pins. Pins kan bestå af billeder og videoer, som kan gemmes i mapper, du selv opretter. Trods formålet er at samle inspiration, giver platformen stadigvæk mulighed for at interagere med andre brugere, hvilket placerer den i kategorien som et socialt medie. I dag har platformen 478 millioner aktive brugere månedligt, som benytter den til at søge inspiration, få nye ideer og planlægge deres næste køb.
På Pinterest er der mulighed for at søge inspiration til alt fra hverdags interesser som madlavning, til højtider som jul eller til store begivenheder som bryllup. Det er typisk her, brugerne søger hen i den allerførste del af planlægningen.
Når forbrugeren endnu ikke har taget en beslutning, har virksomheder og annoncører en unik mulighed for at ramme forbrugeren tidligere på kunderejsen, end man har på eksempelvis Instagram eller Facebook. På Pinterest opsøger forbrugeren selv information, hvilket betyder, at vedkommende vil have et åbent mindset i forhold til at modtage inspiration – som meget vel kunne være en annonce.
Det er dog ikke mange virksomheder, der har fået øjnene op for det store potentiale, som Pinterest har. Skal du være en af de første?
I mit samarbejde med Webamp har jeg fået en øget indsigt i, hvordan vi bruger vores penge rigtigt. Derudover har vi oplevet en højere trafik, som har generet en højere omsætning. Jeg vil anbefale Webamp til andre virksomheder, fordi de forhåbentligt kan få den samme ro i maven.
Vi elsker vores kunder, og vi elsker at fremvise vores arbejde.
Dyk ned i vores cases lige her.
Brugernes søgeadfærd understøttes derudover af Pinterests innovative annonceformater, som hjælper forbrugerne til at finde nyttige og relevante ideer, der binder sig op på deres interesser.
Annoncerne bliver vist på tre forskellige placeringer:
Annoncer placerer sig som en del af brugerens feed og virker på den måde ikke forstyrrende, når der browses. Modsat annonceringer på andre sociale platforme, fortsætter pins ofte med at være relevante lang tid efter, at de er oprettet. Jo flere brugere som interagere med din annonce, eksempelvis gemmer den, desto oftere vil den blive fremhævet for andre brugere.
Brugerne af Pinterest er altså fokuseret på fremtiden og deres interesse i at søge inspiration til livets store og små begivenheder gør, at mediet har et stort potentiale som reklame platform. Når brugerne browser, er de stadigvæk i inspirationsfasen og leder efter det helt rigtige produkt eller den gode anbefaling. Hele 97% af de søgninger, som bliver foretaget på Pinterest, er generiske, hvilket betyder, at der ikke søges på specifikke brands, produkter eller kategorier. Det giver virksomheder mulighed for at ramme brugerne i det øjeblik, hvor de er aller mest modtagelige overfor nye produkter og brand.
Hvis vi kigger lidt nærmere på, hvordan brugerne opfatter indholdet, siger nogle hurtige statistikker at:
Som du måske har kunnet fornemme, er der en del fordele, ved at inkludere Pinterest som en del af din marketingstrategi.
Men hvad kan du reelt se forvente at opnå, med annoncer på Pinterest? Vi giver dig et overblik over de mest relevante fordele, ved at annoncere på Pinterest.
Læs mere nedenfor.
En annonce på Pinterest har længere levetid end et annonceopslag på Instagram. Levetiden baserer sig særligt på, hvor meget brugerne interagerer med din annonce – jo flere der pinner den, jo flere bliver den spredt til.
Det betyder, at en pin kan blive vist i et feed flere måneder efter, at den oprindeligt er blevet oprettet. Pinterest Ads er særligt attraktive, grundet den lange levetid.
Som sagt spredes pins i større grad, jo mere interaktion de opnår. Dette giver god mulighed for at skabe brand awareness og drive trafik til dit website.
Når en bruger først har pinnet din pin, vil vedkommende nemt og hurtigt have adgang til dit website.
Prisen på at annoncer på Pinterest er lavere end den på andre platforme.
Når annoncen samtidig også har en højere levetid på Pinterest, gør det mediet til den ideelle platform at skabe brand awareness på og drive trafik til dit website til en overkommelig pris.
Pinterest er en interessant platform, som skiller sig ud fra det almene sociale medie. Appen giver virksomheder en helt unik mulighed for at ramme brugeren tidligt i købsprocessen, hvilket gør det til et interessant medie at inkludere i din markedsføringsstrategi.
Hos Webamp beskæftiger vi os med alle former for digital marketing. Vi har et engageret hold af specialister indenfor bl.a. søgemaskineoptimering, annoncering på Google samt Facebook Ads, Instagram Ads, Snapchat Ads og TikTok Ads.
Vi er klar til at hjælpe dig med at analysere, hvad der skal til, for at du kan få mest ud af din annoncering på Pinterest. Vi har erfaring med alle former for SoMe marketing og står klar til at hjælpe dig. Brug kontaktformularen, hvis du vil høre mere.
Vi er ikke bange for udfordringer. Tværtimod elsker vi at udfordre dét, vi tror, vi allerede ved. For kun sådan kan vi skabe de bedste resultater for vores kunder.
Vi elsker vores kunder, og vi elsker at få feedback!
Vi er en et hold af specialister, der elsker at udfordre dét, vi allerede ved.