Snapchat annoncering

Sælger du et produkt eller service, der henvender sig til den yngre målgruppe? Så kan Snapchat annoncering være det helt rigtige for dig og din virksomhed. 

Hos Webamp sørger vores SoMe-specialister for, at du får mest muligt ud af Snapchat Ads. 

SEo

Annoncering til den yngre målgruppe

Den digitale verden er i konstant udvikling og kommunikationen herpå kendetegnes ved at være kortfattet og foregå i et højt tempo. Det er netop disse faktorer som i høj grad præger applikationen Snapchat, der i 2011 lancerede sit snap-chat-delete koncept. Det nyeste skud på et socialt medie fangede hurtigt brugeres opmærksomhed, hvilket gav Snapchat en solid placering blandt de populære platforme som Instagram, Twitter, Facebook og Youtube.

I dag har Snapchat rundt regnet op mod 238 millioner aktive brugere på verdensplan, som dagligt benytter platformen til at sende billeder og videoer til andre brugere. Det høje antal af aktive brugere har da også vækket opmærksomheden hos virksomheder, som kan se potentialet i at annoncere på Snapchat. Hvis du endnu ikke har bevæget dig ud i den kommercielle del af Snapchat, eller hvis du godt kunne trænge til en genopfriskning af de mange muligheder, som app’en tilbyder, får du her en skarp introduktion til mediet og dets mange muligheder.

Racoon logo
Stilleben logo
Nellemann Leasing logo

Gratis viden om digital markedsføring

Vil du blive klogere på digital markedsføring? På vores Webamp Academy-side får du gratis viden, der kan løfte din forretning digitalt. Gå på opdagelse i vores vidensunivers her.

Annoncering på snapchat

Kommunikation og deling af billeder

Snap. Chat. I 2011 blev et revolutionerende og dog, ganske simpelt koncept introduceret til den digitale verden. Alt imens de andre medier, der styrede den digitale verden, baserede sig på at lade brugeren efterlade digitale fodspor, baserede Snapchat sig på hurtigt at kunne forsvinde igen. På få sekunder kan brugeren dele et billede med andre brugere – når billedet er først er åbnet, forsvinder det dog helt automatisk igen. Hurtig og effektivt.

Det var særligt den tidsbegrænsede funktion, som gjorde Snapchat til et populært medie for kommunikation, hvilke også har resulteret i, at hele 40% af danskerne har en profil på applikationen. For at understrege mediets popularitet har Snapchat siden 2019 været i top 4 over de mest anvendte sociale medier i Danmark med 46% aktive brugere, der dagligt benytter applikationen. Hele 71% af 15-25 årige er aktive på Snapchat, mens 54% af de 26-35 årige også er at finde på mediet. Den høje procentdel af brugere på mediet, gør Snapchat til en interessant platform for annoncører.

I dag skal SEO-teksters indhold være værdiskabende for brugerne.

Derfor skal din virksomhed annoncere på Snapchat

Udover det høje antal af daglige brugere af mediet, er der massere af gode argumenter for, hvorfor din virksomhed bør annoncere på Snapchat. Mediets koncept for hurtig kommunikation betyder også, at brugerne i gennemsnit åbner applikationen 25 gange dagligt med et tidsforbrug på 30 minutter sammenlagt. Platformens brugerbase er bred og varieret, hvilket gør den særlig relevant for top-funnel annonceringer, hvor det handler om at skabe opmærksomhed på brand og produkter. Annoncører har dermed mulighed for at nå et bredt publikum flere gange dagligt.

En relevant pointe at skrive bag øret er samtidig, at mere end 60% af alle videoer, som afspilles på Snapchat, bliver afspillet med lyd. Hvis det ikke lyder som et væsentligt fakta, kan vi fortælle, at op mod 85% af videoer på Facebook afspilles uden lyd – hvilket altså kan ende med at fjerne en essentiel del af annoncen.

  • Quote icon

    I mit samarbejde med Webamp har jeg fået en øget indsigt i, hvordan vi bruger vores penge rigtigt. Derudover har vi oplevet en højere trafik, som har generet en højere omsætning. Jeg vil anbefale Webamp til andre virksomheder, fordi de forhåbentligt kan få den samme ro i maven.

Vil du se, hvordan vi gør?

Vi elsker vores kunder, og vi elsker at fremvise vores arbejde.
Dyk ned i vores cases lige her.

Fordele ved annoncering på Snapchat

Der er altså en del gode grunde til, at din virksomhed bør inkludere Snapchat som en del af jeres marketing strategi. Endnu en fordel ved at benytte annonceringer på Snapchat er, at mediet giver mulighed for at opnå en lang række af målbare resultater:

  • Flere installationer af mobilapp
  • Øget trafik på website
  • Øget brand awareness og brugerengagement
  • Flere konverteringer
  • Leadgenerering.

Når du har valgt en målsætning, vil Snapchat herefter hjælpe dig med at opnå denne ved at optimere efter brugernes interaktion med den. Det er derfor også vigtigt, at du har fastlagt målsætningen for din kampagne, før du opretter den.

Fordele ved Snapchat Ads

Annonceformater på Snapchat

Der findes flere forskellige former for annoncetyper, formater og kampagner, som både kan vises på brugernes stories samt på Discover-funktionen.

Der findes overordnet fire forskellige annonceringsformater på Snapchat – Snap Ads, Story Ads, Collection Ads samt filtrer og sponsorerede lenses.

Professionel annoncering på Snapchat
Rådgivning om annoncering på Snapchat
Få hjælp til Snapchat Ads
Afspil video

Snap Ads

Snap Ads er den mest almindelige form for annoncer på Snapchat. Disse annoncer vises i fuld skærm, når brugerne browser imellem venners og annoncøres stories. Ads kan bestå af mange forskellige former for kreativt indhold, herunder videoer, GIFS og billeder og de giver gode muligheder for CTA, da der er mulighed for at tilføje links og swipe up funktioner, som eksempelvis kan sende brugeren direkte videre til dit website

Story Ads på Snapchat

Story Ads

Story Ads findes i Snapchats Discover-funktion, hvor brugeren præsenteres for en række forskellige stories, som er samlet i et annoncesæt. Annoncerne vil dermed fremstår som en enkelt betalt story. Story Ads fungerer godt til at præsentere og vise forskellige produkter med tilhørende links, som kan sende brugerne direkte ind på dit website.

Annoncering med Collection Ads

Collection Ads

Collection Ads kan bedst sammenlignes med et katalog, hvor brugerne præsenteres for et billede med op til fire mindre billeder af produkter. Disse bliver også vist mellem historier, hvor brugerne kan klikke sig ind på produkterne eller på din hjemmeside.


Filtrer og sponsorerede lenses

Snapchat er også kendt for deres sjove og livlige linser, der bygger på ansigtsgenkendelse. Det er muligt at lave linserne selv, men det kan hurtigt koste flere tusinde kroner at få lavet, hvorfor det primært er større virksomheder, som benytter sig af muligheden.

En anden og billigere løsninger er, at skabe et filter som eksempelvis kan være et Geotag. Disse funktioner er derfor mest relevante i form af at skabe brand awareness eller for at promovere et lokalt sted.

Spor dine annoncer på Snapchat

Spor dine annoncer med Snapchat Pixel

Ligesom ved andre medier tilbyder Snapchat et pixel, som er et stykke kode, du indsætter på dit website. Pixel gør det muligt at spore brugernes adfærd, efter de har set din annonce. Du kan efterfølgende skabe brugerdefinerede målgrupper samt lookalike grupper, der består af brugere udenfor dit segment men som har samme digitale opførsel. Du kan indsætte snapchats pixel på din hjemmeside, inden du går i gang med at annoncere, for at følge brugernes interaktion med kampagnen allerede fra første møde.

Tag din markedsføring til nye højder med Snapchat

Tag din marketing til nye højder

Selv efter 10 år i felten er Snapchat en interessant platform, som skiller sig ud fra det almene sociale medie. Appen giver virksomheder en helt unik mulighed for at ramme en bred vifte af brugere dagligt, hvilket gør det til et interessant medie at inkludere i din markedsføringsstrategi.

Webamp er et ambitiøst og datadrevet digitalt marketing- og SEO bureau, specialiserer sig i at skabe online success. Vi kan eksempelvis hjælpe med annoncer på Google, SoMe marketing og meget mere! Vi er også eksperter i annoncering på Facebook, Instagram og TikTok.

Få gennemgået din SoMe-strategi af en specialist

Vi er klar til at hjælpe dig med annoncering på Snapchat. Udfyld kontaktformularen, så vil vores SoMe-specialister gennemgå din SoMe-strategi.

Lad os samarbejde og udvikle sammen

Gratis sparring samtale?