SEO / Søgemaskineoptimering

Bliv fundet, når dine potentielle kunder har brug for dig

Få vores SEO-specialister til at øge din synlighed på nettet - så dit navn står frem i mængden af konkurrenter.

Vil du høre, hvad vi kan gøre for dig, er du altid velkommen til at sende en besked i vores kontaktformular eller ringe til os på tlf. 70 60 50 28.

Lad os lave et sundhedstjek af din SEO allerede nu. Udfyld formularen her →

søgemaskineoptimering og seo

Test din SEO her

Hvad er søgemaskineoptimering (SEO) og hvad kan det gøre for din forretning?

SEO er forkortelsen for search engine optimization, på dansk søgemaskineoptimering. Formålet er at øge din virksomheds synlighed i søgemaskinerne - stedet hvor brugere søger for at få hjælp, besvaret sine spørgsmål og dækket sine behov.

Den største kilde til leads og salg online.

Ved at få søgemaskineoptimeret din hjemmeside, sikrer du, at din hjemmeside ikke blot lever et ukendt liv på det store World Wide Web - men rent faktisk bliver set - af relevante, “brugere”, på relevante tidspunkter.

Kort sagt, så er det ikke nok at eksistere på internettet, du skal også blive set.

Med professionel og grundig søgemaskineoptimering kan du opnå synlighed i søgemaskinerne, så du bliver fundet før dine konkurrenter og skabe øget trafik til din hjemmeside. Og med øget trafik til din hjemmeside kan du skabe resultater, der har betydning for bundlinjen ↓

Få en gratis SEO rapport her.

Resultater du bl.a. kan opnå med søgemaskineoptimering:

  • Flere relevante henvendelser fra potentielle kunder
  • Trafik fra potentielle kunder i alle stadier af deres købsrejse
  • Større brandkendskab
  • Flere nyhedsbrevstilmeldinger

Læs vores cases her, og hvad bl.a. iværksættervirksomheden Cleady og ventilationsfirmaet A2Vent har opnået gennem søgemaskineoptimering.

Med vores SEO-abonnement får du:

Søgeordsanalyser
Vi laver som start en søgeordsanalyse af hvilke ord og vendinger din målgruppe søger på, når de (bevidst eller ubevidst) leder efter dét, din ydelse eller produkt kan tilbyde. Søgeordsanalysen evaluerer vi løbende i samarbejde med dig, baseret på bl.a. analyser af dine største konkurrenters søgeord, dine potentielles kunders hensigt med søgningen, hvad der bevæger sig i din branche og andre trends.

Onpage optimering
Onpage optimering er alt dét SEO-arbejde, vi kan udføre på selve hjemmesiden. Vi sørger løbende for, at din hjemmeside er læsbar og spiselig for både Googles “bots” (det program, Google sender forbi for at bedømme din hjemmeside) og naturligvis, dine potentielle kunder.

Det består bl.a. af indholdsoptimering med fokus på værdifuld og relevant tekst og billeder, fængende tekstforfatning, optimering af sidens struktur, korrekt opsætning af overskrifter (også kaldet H´ere) og opsætning af metabeskrivelser og sidetitler. Metabeskrivelser og sidetitler, er det stykke tekst, du kan se under det enkelte søgeresultat, når du kigger på oversigten af søgeresultater i Google.

Teknisk optimering
Vi sikrer, at din hjemmeside er teknisk optimeret. Vi kigger på en række tekniske faktorer, som bl.a. tunge billeder, kvaliteten af koden, mobilvenlighed og hastigheden på din hjemmeside. Formålet er, at din side skal gøres så læsbar for Google som muligt, og samtidig at siden skal være brugervenlig og uforstyrrende for dine brugere.

Linkbuilding
Vi opbygger din hjemmesides troværdighed over for Google ved at sikre, at andre hjemmesider linker ind til din side. Vi fortæller altså Google gennem vores linkbuilding, at jeres side skal rangeres højt, fordi den har værdi for læserne.

Opsætning og vedligeholdelse af Google My Business
Vi opsætter jeres Google My Business, hvilket er det samlingssted af din virksomheds kontaktoplysninger og andre praktiske oplysninger, brugere kan se i Google, når de søger på virksomhedens navn.

Opdatering af siden, når nye Google-algoritmer kommer
Vi sørger løbende for, at jeres hjemmeside er spiselig for Googles scanningsprogrammer og dens nyeste algoritmeændring, som er i konstant forandring.

søgemaskineoptimering af hjemmeside

Sporing af vigtige måleparametre
Udover at spore jeres placeringer på Google, opsætter vi også opkalds- og email-sporing, så I får en idé om, hvilke og hvor mange kundehenvendelser, I får gennem Google.

Månedlig rapportering
Du får hver måned en manuel rapport, så du ved, hvad vi opnår af resultater for jer, hvad vi har arbejdet med, og hvad vi fremadrettet kommer til at arbejde på.

Løbende rådgivning
En del af vores SEO-arbejde går også ud på at rådgive om, hvad du og dine medarbejdere selv kan gøre for at sparke døren bedre ind til Google.

Bestil en gratis SEO-rapport lige her - og få et sundhedstjek af din synlighed på nettet.

Hvordan fungerer søgemaskineoptimering?

En søgemaskineoptimeret hjemmeside er: troværdig, logisk, teknisk korrekt opsat, brugervenlig, værdifuld for læseren, relevant ift. brugerens søgehensigt og kundens forretningsmål.

Helhedsresultatet afhænger af 200+ faktorer
Google pointerer selv, at de har over 200+ faktorer, der sammenlagt afgør, hvilken placering du får på de enkelte søgeord i søgeresultaterne. Det kan ses som ét stort regnestykke, hvor hver enkelt faktor har en betydning for, hvor synlig din hjemmeside bliver.

Disciplinerne inden for SEO

SEO kan opdeles i tre primære arbejdsområder. Optimering af hjemmesidens indhold, optimering af dets teknik og optimering af sidens autoritet og troværdighed.

Det hele hænger dog sammen og influerer hinanden på kryds og tværs.

Hvad er linkbuilding?
På det store World Wide Web findes der hjemmesider i hobetal. Dem vil Google have styr på for at kunne give sine brugere en god service, når de søger. Linkbuilding er én af måderne hvorpå, man kan fortælle Google, at ens hjemmeside er troværdig. Det er en disciplin, der går ud på at få andre hjemmesider til at linke ind til sin egen hjemmeside.

Det kan sammenlignes lidt med den populære dreng i klassen. Jo flere troværdige kilder, der taler godt om ham, jo større chance er der også for, at du får øjnene op for hans kvaliteter.

Jo flere “gode” hjemmesider der linker til dig, jo bedre chancer har du dermed for at blive placeret bedre i søgeresultaterne. Læg dog mærke til at vi skriver gode links. Når Google analyserer din linkprofil handler det ikke bare om kvantitet men lige så meget om kvalitet.

Et godt link, er et link der kommer fra en side, der er sikker, eftertragtet og samtidig relevant for dig. Linker en tvivlsomt anerkendt indonesisk casino-hjemmeside til dig, der ejer en fysioterapiklinik, er det ikke et godt link.

En proces, der konstant kræver opmærksomhed

SEO er en proces, der aldrig stopper. Det kræver en kontinuerlig indsats, baseret på gentagne analyser og en struktureret strategi.

Det skyldes både, at Google flere gange om året ændrer og finpudser sine algoritmer, så der kommer nye spilleregler - og samtidig, at din side løbende skal have bevægelse for at forblive relevant.


Sådan starter vi dit SEO-arbejde

Opstartsfasen:

1. Vi holder et møde
Vi starter med at holde et møde, hvor vi i fællesskab, baseret på vores søgeordsanalyser, finder frem til hvilke søgeord, I har mulighed for at få flest og mest relevante besøgende fra.

Her sørger vi også for at gennemgå, hvad der er vigtigt for dig i vores samarbejde, og hvilket stykke arbejde, du kan forvente af os. Vi sikrer også, at vi får alt det praktiske på plads, som adgang til din hjemmeside og væsentlig information om virksomheden - så vi kan komme i gang med vores arbejde fra dag 1 af.

2. Vi sundhedstjekker hele siden
Efter vores møde lægger vi en strategi for vores arbejde, og går herefter i gang med at sundhedstjekke din hjemmeside og udbedre vigtige mangler. På den måde sikrer vi, at fundamentet for vores løbende søgemaskineoptimering er så godt som muligt.

Løbende SEO-arbejde:

Vores løbende arbejde vil gå ud på at forbedre din sides indhold, holde øje med og reparere på fejlsider og tekniske fejl, hastighedsoptimere siden, eksekvere troværdig linkbuilding og monitorere og rapportere.

Vil du vide mere?

Ethvert samarbejde starter med en god dialog. Er du interesseret i at høre mere om, hvad SEO kan gøre for din forretning - kan du sende os en besked til info@webamp.dk eller ringe til os på 70 60 50 28.

Få testet din SEO med vores gratis SEO-rapport her.

Du kan også læse om, hvordan du skaffer flere leads og mere salg med Google Ads her.