SEO-bureau - få flere kunder med søgemaskineoptimering

Skal din hjemmeside være blandt Googles favoritter?

Hvordan kommer min hjemmeside
øverst på Google?

Har du en hjemmeside eller webshop, har du sikkert stillet dig selv det spørgsmål. Og med god grund. For søgeresultaterne på side 1 på Google modtager op til 92 procent af al trafik på søgemaskinegiganten. Derfor er en placering i top 10 attraktiv – og uundværlig, hvis du vil blive fundet af din målgruppe. 

Vil du blive synlig i søgeresultaterne på Google – og Bing, Yahoo og andre søgemaskiner for den sags skyld? Så kan du ikke komme uden om søgemaskineoptimering – eller SEO, som det hedder på fagsprog. 

Lad Webamps SEO-specialister hjælpe dig med din SEO-strategi. Som SEO-bureau hjælper vi vores kunder med at komme foran konkurrenterne i søgemaskinerne. 

Skal vi også hjælpe din virksomhed med optimering af hjemmeside? Eller vil du vide, hvordan din hjemmeside kan komme øverst på Google? Kontakt os på 70 60 50 28 eller info@webamp.dk

Få et sundhedstjek af din SEO allerede nu ved at udfylde kontaktformularen

Hvad er SEO?

SEO er en forkortelse for Search Engine Optimization. På dansk kalder vi det søgemaskineoptimering. 

Men hvad er SEO – og hvordan kan det gavne din virksomhed? 

Kort fortalt er SEO arbejdet med at optimere din hjemmeside, så den ligger højt i søgeresultaterne på søgeord, der er relevante for din virksomhed. Én ting er at have en hjemmeside. Noget andet er at få den til at blive set af din målgruppe.

Uden en målrettet indsats vil din hjemmeside med høj sandsynlighed leve et ensomt liv i de mørkeste afkroge af Google – langt væk fra dine potentielle kunders opmærksomhed. Derfor er SEO en uundværlig del af din markedsføringsstrategi, hvis du vil have trafik til din hjemmeside.

Få en gratis SEO-rapport her.

Hvordan arbejder vi med SEO i Webamp?

SEO er en dynamisk proces, der afhænger af mange faktorer. Faktisk anvender Google mere end 200 faktorer, der sammenlagt afgør, hvilken placering du får på de enkelte søgeord i søgeresultaterne. Du kan se det som ét stort regnestykke, hvor hver enkelt faktor har en betydning for, hvor synlig din hjemmeside bliver.

Derfor er der heller ikke en fast opskrift på at komme øverst på Google – ligesom resultaterne ikke kommer fra den ene dag til den anden. Af samme grund arbejder vi både holistisk, skræddersyet og ikke mindst langsigtet, når vi laver SEO i Webamp. Dermed er du altid sikret en SEO-strategi, der matcher dine behov.

Overordnet kan SEO dog inddeles i 4 områder:

Vælg område herunder, og læs mere

  • Søgeordsanalyse

    Søgeordsanalysen er selve grundlaget for at kunne søgemaskineoptimere din hjemmeside. I søgeordsanalysen finder vi frem til de ord og vendinger, som din målgruppe søger på, når de leder efter det produkt eller den ydelse, du tilbyder. 

    I søgeordsanalysen ser vi blandt andet på dine konkurrenters største søgeord, dine potentielle kunders hensigt med at søge, hvad der bevæger sig i din branche og andre trends. I samarbejde med dig evaluerer vi desuden løbende søgeordsanalysen for at holde dine søgeord ajour.

    Vil du have en lidt mere nuanceret forståelse for processen med at finde frem til de rette søgeord, kan vi anbefale dig at læse Webamps blogindlæg om søgeordsanalyse.

  • On page-optimering

    On page-SEO er alt det arbejde, vi kan udføre på selve hjemmesiden. Vi sørger løbende for, at din hjemmeside er læsbar og spiselig for Googles “bots” (det program, Google sender forbi for at bedømme din hjemmeside) – og selvfølgelig for dine potentielle kunder.

    Google og andre søgemaskiner bedømmer din hjemmeside ud fra brugervenlighed – herunder faktorer som struktur på siden, relevante beskrivelser, korrekt opsætning af overskrifter samt metabeskrivelser og sidetitler (de stykker tekst, du ser under søgeresultaterne på Google).  

    Men Google bedømmer også teksterne på din hjemmeside – om de er velskrevne og ikke mindst værdifulde og relevante for din målgrupper. Derfor er fængende tekstforfatning også en vigtigt tiltag i arbejdet med at on-page optimere en hjemmeside. I Webamp sørger vores tekstforfattere for, at teksterne på din hjemmeside er fængende, sprogligt korrekte og ikke mindst søgemaskinevenlige. 

    Læs også om, hvordan du selv skriver en god, søgemaskineoptimeret landingsside.

  • Teknisk SEO

    Indholdet og strukturen på din hjemmeside er vigtigt. Men hvis det tekniske ikke spiller, vil Google ikke finde siden læsbar, ligesom den ikke vil være brugervenlig for dine potentielle kunder. Derfor er optimering af de tekniske faktorer – teknisk SEO – også en vital del af din SEO-optimering. 

    I den tekniske SEO kigger vi på en række tekniske faktorer. Det kan blandt andet være kvaliteten af kildekoden, om siden er mobilvenlig, eller om der er tunge billeder eller andre elementer på siden, der gør den langsom. 

    Formålet med teknisk SEO er i bund og grund at få din hjemmeside til at præstere optimalt. Til dels for at give brugerne den bedste oplevelse, men også for at gøre siden mere læsbar for Google – og dermed øge din chance for at komme øverst på Google.

  • Off page-SEO og linkbuilding

    Ikke mindst arbejder vi som SEO bureau også med off page-SEO.

    Off page-SEO er den eksterne optimering af din hjemmeside. Off page-optimering har til hensigt at styrke din hjemmesides troværdighed over for Google i form af links fra andre sider. Det kan være links fra alt fra leverandører og fagbøger til bloggere og nyhedsmedier – kort sagt alle eksterne kilder med en relevant forbindelse til din kerneforretning.  

    Arbejdet med at skaffe links hedder på fagsprog ekstern linkbuilding. Du kan sammenligne ekstern linkbuilding med den populære dreng i klassen. Jo flere troværdige kilder, der taler godt om ham, desto større er chancen for, at du får øjnene op for hans kvaliteter. På samme måde vil effektiv linkbuilding sikre, at Google – og dermed dine kunder – ser din hjemmesides kvaliteter.

    Linkbuilding kan dog også være intern. Intern linkbuilding handler om at linke mellem undersiderne på din hjemmeside og har til formål at forbedre brugeroplevelsen og sidens interne struktur.Vil du have en større forståelse for arbejdet med at bygge links, kan du læse Webamps blogindlæg om linkbuilding.

Dét får du med et SEO-abonnement hos Webamp

Webamp tilbyder 3 forskellige SEO-abonnementer: Premium, Premium Plus og Paramount. Hvilket abonnement, der passer bedst til dig, afhænger af dine behov og budgetter. Tag en snak med os på 70 60 50 28, hvis du vil høre mere om fordelene ved de forskellige abonnementer. 

Uanset hvilket abonnement, du tegner, starter vores samarbejde dog altid med et møde og en god dialog. Det sikrer, at vi tager udgangspunkt i din virksomheds virkelighed, når vi laver din søgemaskineoptimerede markedsføring.

Sådan starter vi dit SEO-arbejde


Grundig
søgeordsanalyse

Vi holder
et møde

Sundhedstjek
af side

Løbende
SEO-arbejde


Prøv vores SEO-tester

Har din SEO brug for et sundhedstjek? Udfyld formularen,
så kigger vores SEO-specialister din hjemmeside igennem.

Udfyld formularen herunder

Vi gør os i glade kunder!

Vi elsker vores kunder, og vi elsker at få feedback!



Vil du samarbejde med os?

Vi elsker både store og små udfordringer - hvad er din?