Bonava er en nordeuropæisk bolidgudvikler, som sælger og udvikler nye boliger i Nordeuropa og de nordiske lande. I virksomhedens egne ord bygger de dog ikke bare boliger – men hjem og nabolag, hvor mennesker lever deres liv.
Bonava var blandt de første til at tilbyde svanemærkede lejligheder og har i deres udvikling af nye nabolag især fokus på at bygge bæredygtigt – til gavn for både fremtidige beboere og fremtidens miljø.
Som SEO-bureau har vi i Webamp alle værktøjerne til at få hjemmesider til at rangere i de organiske søgeresultater – og en af vores vigtigste værktøjer er en stærk content-afdeling, som leverer fængende og fagrelevant tekstforfatning til vores kunder.
Der kom da også ild i tasterne i content-afdelingen, da vi i maj 2020 fik Bonava som kunde. Vores primære opgave blev nemlig at eksekvere en content marketing-strategi i form af inspirerende blogindlæg på Bonavas inspirationsunivers.
Inspirationsuniverset udgør netop en vigtig rolle på boligudviklerens hjemmeside. For som en virksomhed, der bygger til mennesker, er kommunikationen til mennesker en essentiel del af markedsføringen. Derfor vægtede Bonava også forbrugermålrettet top-funnel marketing højere end kolde konverteringer.
Kommunikationen og kundekontakten var nogle af nøgleordene i samarbejdet med Bonava – ikke mindst fordi Bonavas tone-of-voice ikke måtte gå tabt i de tekster, vi skrev. For nok varetog vi kommunikationen som et eksternt bureau, men Bonava var afsender – og det skulle teksterne afspejle.
Derfor var alle teksterne også forbi vores kontaktperson, inden de blev publiceret – med stor ros hver gang. I løbet af samarbejdet har vores tekstforfattere skrevet inspirationsartikler om alt fra indretning af stue og soveværelse til indretning af køkken-alrum og altan.
På den måde har vi givet Bonavas besøgende inspiration til den dag, de måske selv flytter ind i et Bonava-nabolag.
Content marketing-strategien mundede ikke bare ud i et flot blogunivers på Bonavas hjemmeside – men også i flotte besøgstal via de organiske søgeresultater.
I første halvdel af 2021 kom der således 348 % flere nye organiske besøgende ind på boligudviklerens inspirationsunivers, end der gjorde i sidste halvdel af 2020. Samlet set lå stigningen i organisk trafik på 311 %.
På den måde var samarbejdet med Bonava et klasseeksempel på, hvorfor kvalitets-content er så vigtigt et værktøj i søgemaskineoptimering.
Vi er ikke bange for udfordringer. Tværtimod elsker vi at udfordre dét, vi tror, vi allerede ved. For kun sådan kan vi skabe de bedste resultater for vores kunder.
Vi elsker vores kunder, og vi elsker at få feedback!
Vi er en et hold af specialister, der elsker at udfordre dét, vi allerede ved.