Cerama

SEO førte til fordobling af organisk hjemmesidetrafik – sådan gav boostede vi keramikforretnings online synlighed.


Resultater

Organiske søgeord
i top 3
på Google:

94

Organiske søgeord
i top 10
på Google:

205

Absolut stigning i organisk trafik i højsæson:

14.276 sessioner

Relativ stigning i organiske brugere i højsæson:

90 %

SEO gav online synlighed og flere kunder –
ingen skår i glæden hos keramikforhandler

Cerama har siden 1975 har været Danmarks førende specialforretning inden for keramik og glas. Visionen er at gøre keramik til en del af alle danskeres hverdag og samtidig bane vejen for nogle af de mest talentfulde keramikere, faget har at byde på.

Den vision realiserer virksomheden ved at tilbyde faglig rådgivning og kurser inden for keramik på adressen i Hvidovre. Ved siden af deres inspirationsunivers driver Cerama desuden en webshop, hvor både aspirerende og etablerede keramikere kan købe alt fra keramikovne og drejeskiver til det ler, som er omdrejningspunktet for det hele.

Opgave

Det kan være svært at sætte noget så håndgribeligt som ler og keramik i samme kontekst som noget så digitalt og abstrakt som SEO. Hvad både ler og SEO har tilfælles er dog formbarheden, dynamikken og uvisheden om det endelige resultat.

Uvisheden om det endelige resultat spøgte da også i Webamps SEO-afdeling, da vi i foråret 2019 fik Cerama som kunde. For ligesom ler og keramik var Ceramas ønske nok til at tage at føle på: De skulle være mere synlige i søgemaskinerne og opnå eksponering på en bred vifte af brancherelevante søgeord.

Men hvordan planlægger og eksekverer man lige en SEO-strategi, der skal få en hjemmeside til tops på Google på så brede og generiske søgeord som ‘keramik’, ‘lerovn’ og drejeskive’?

Vejen derhen virkede med andre ord næsten lige så uhåndgribelig, som ler er håndgribeligt.

Løsningsmodel

Med over 45 år i branchen var Ceramas troværdighed allerede cementeret ude i den fysiske verden. Nu skulle den blot cementeres i den digitale verden. Eller sagt med andre: Google skulle forstå, at Ceramas hjemmeside var værd at vise i søgeresultaterne.

Vi gik derfor igang med en omfattende teknisk optimering af hjemmesiden – fra en mere søgemaskinevenlig struktur og redirects af 404-sider til implementering af korrekte HTML-tags og opsætning af struktureret data. Ikke mindst opsatte vi avanceret tracking for at sikre forretningen en pålidelig rapportering af de resultater, som var hele grundstenen i samarbejdet.

Som glasur på leret hjalp vi i starten af 2021 Cerama med at udvikle en ny, flot hjemmeside. I den forbindelse sørgede vi selvfølgelig også for migration af hjemmesiden for at sikre, at domænet bibeholdt sine flotte placeringer og mange besøgende.

Vi har gjort følgende:


  • Teknisk SEO
  • Linkbuilding
  • Opsætning af avanceret tracking
  • On page SEO
  • Udvikling af ny hjemmeside
  • Migration af ny hjemmeside

Fordobling af organisk trafik
i højsæsonen

SEO-indsatsen på hjemmesiden har givet Ceramas flotte placeringer på Google – og på den måde givet en mærkbar stigning i organisk trafik.

Virksomheden kan i skrivende stund bryste sig af at have intent mindre end 205 søgeord i top 10 i Googles organiske søgeresultater. Og med næsten en fordobling af organisk trafik i højsæsonen 2020 sammenlignet med året før har de flotte rangeringer ikke bare ført til mere eksponering – men også flere kunder.

Kort fortalt blev Ceramas ønske om synlighed og eksponering på brancherelevante søgeord opfyldt med Webamps SEO-indsats. Der er da heller ingen skår at spore i glæden over SEO-indsatsen hos keramikforhandleren.

Information om kunden

Hjemmeside

Periode

Fra marts 2019

Opgaver

SEO - Web


Vi gør os i glade kunder!

Vi elsker vores kunder, og vi elsker at få feedback!



Vil du samarbejde med os?

Vi elsker både store og små udfordringer - hvad er din?