Oplever du, at dine Google Ads er synlige på de forkerte søgetermer? Eller betaler du høje klikpriser samtidig med, at din return of investment (ROI) ligger i den lave ende?
I Webamp arbejder vi målrettet med Google Ads og display annoncering for at sikre, at din virksomhed bliver synlig på nettet.
Som et digitalt markedsføringsbureau, hjælper vi ambitiøse virksomheder med at optimere deres annoncering.
Til trods for diversiteten i vores kundeportefølje er der én ting, der går igen i hver eneste samarbejde, vi indgår: Fokuseret rådgivning og skræddersyede løsninger, der matcher den enkelte virksomheds virkelighed, værdier og visioner.
Fælles for alle vores kunder er, at de vil være synlige der, hvor deres kunder befinder sig. Vi hjælper virksomheder med PPC-annoncering, så de er synlige for de rigtige målgrupper og på de søgetermer, der har relevans for lige netop deres virksomhed, produkter og services.
Har du en virksomhed som i forvejen gør sig i PPC? Eller ønsker du at blive sat ind i dette smarte værktøj? Som Google Ads-bureau, kan Webamp være din virksomheds vigtigste aktiv i kampen om kundens opmærksomhed.
Uanset om du er chef, marketing-generalist eller specialist, har vores specialister gode råd til dig på vores blog.
Men hvad er display annoncering? Hvordan arbejder vi med det i Webamp? Og hvordan kan din virksomhed få hjælp til display annoncering og bannerannoncer? Det kan du blive klogere på her på siden.
Vil du hellere bruge tid på din kerneforretning end at læse om online markedsføring? Kontakt Webamp på 70 60 50 28 eller info@webamp.dk, og lad et erfarent bureau stå for dine annoncer.
Som Google-partner er vi altid opdateret indenfor den nyeste viden.
Forestil dig et af to følgende scenarier:
Du har købt et produkt i en webshop. Et par uger efter ser du en digital bannerannonce for et andet produkt fra selvsamme webshop – vel at mærke på en helt anden hjemmeside.
Eller
Du støder på en digital bannerannonce for et produkt, du kunne have interesse i at købe – selvom du måske ikke lige havde overvejet, du havde behovet.
I begge tilfælde er du stødt på display annoncering – også kendt som bannerannoncering.
Display annoncer er en del af Google Ads, som for mange er synonym med de tekstannoncer, man ser i søgeresultaterne på Google. Google Ads er dog mere end tekstannoncer og omfatter også bannerannoncering og youtube annoncering.
Jeg får en sikkerhed for, at vi hele tiden er opdateret på, hvad der rør sig på Google. Der sidder hele tiden nogen med den opgave og løser den for mig på bedst mulig vis. Jeg kan anbefale Webamp til alle.
Vi elsker vores kunder, og vi elsker at fremvise vores arbejde.
Dyk ned i vores cases lige her.
Med bannerannoncer kan du tilpasse din annoncering ud fra forskellige parametre og på den måde målrette din annoncering til lige netop den målgruppe, du gerne vil ramme med din markedsføring.
Du kan for eksempel tilpasse din annoncering ud fra:
Vi mennesker er visuelle væsener med tendens til at reagere langt stærkere på billeder end på tekst. Derfor husker vi også visuelt indhold lang bedre, end vi husker tekst. Faktisk husker vi omkring 80 % af det, vi ser – hvor vi kun husker omkring 20 % af det, vi læser.
Med display annoncering har du derfor større mulighed for at cementere bevidsthed om din virksomhed i potentielle kunders bevidsthed. Desuden kan du i kraft af det visuelle aspekt ved bannerannoncering udtrykke din virksomheds visuelle udtryk.
Tænk bare på virksomheder som Nike, Apple og Google. Hvad er det første, der dukker op i dit hoved, når du tænker på dem? Højst sandsynligt deres logoer.
Med veldesignede og iøjnefaldende bannerannoncer kan du også skabe brand awareness.
Nå ud til brugere, der tidligere har besøgt din hjemmeside eller webshop uden at have købt et produkt eller booket en service.
Youtube annoncering giver dig mulighed for at markedsføre din virksomhed gennem verdens andenstørste søgemaskine.
Er du ude på dybt vand? Ved at benytte en erfaren specialist indenfor Google Ads, sikrer du, at du får mest mulig ud af din investering.
Når en Google-bruger søger på Google, har personen typisk brug for at få dækket et behov – men er ikke nødvendigvis klar til at købe et produkt eller en ydelse. Derfor vil tekstannoncer typisk være målrettet brugere i begyndelsen af kunderejsen.
Din annoncering kan ramme bredt og nå potentielle kunder i starten af kunderejse. Men den kan også ramme snævert og nå kunder, der allerede har fået dækket et behov.
Det kalder man for remarketing.
I Webamp arbejder vi altid målrettet og med afsæt i din virksomheds virkelighed. Som dit Google Ads og display bureau gør vi altid følgende, når vi står for dine display reklamer:
Det er ikke altid hensigtsmæssigt at sende en potentiel kunde til forsiden af din hjemmeside eller webshop. En af fordelene ved bannerannoncer er jo netop, at du kan målrette din annoncering til den ønskede målgruppe. Derfor det også vigtigt, at dine annoncer sender relevante brugere hen til relevante undersider eller kategorier.
Forestil dig, at du støder på en annonce, der reklamerer for Scanpan grillpander – et produkt, du har overvejet at købe i længere tid. Derfor klikker du på annoncen. Men i stedet for at lande på en kategoriside med Scanpan grillpander bliver du sendt til forsiden af en kæmpe webshop, der sælger alt fra kaffemaskiner, stegepander og støvsugere til lydudstyr og personlig pleje.
Ganske vist sælger siden også den grillpande, du var på udkig efter – men du skal selv gøre en indsats for at finde den.
Når vi arbejder med display annoncering i Webamp, sørger vi for, at dine annoncer holder, hvad de lover – og sender brugeren hen til relevant undersider eller produktkategorier.
Online markedsføring er en dynamisk proces. Det betyder, at du ikke bare kan oprette en kampagne og lade stå til. Du bliver derimod nødt til at overvåge dine annoncer løbende.
Overlader du din display annoncering til Webamp, er du altid sikret løbende optimering og tilpasning af dine annoncer. Det sikrer, at din annoncering rammer de rette kanaler i Googles displaynetværk – og at de får både eksponeringer, kliks og konverteringer.
Når du samarbejder med os om din annoncer, bestemmer du selv omfanget af din display annoncering. Du bestemmer for eksempel selv, om du udelukkende vil betale for konverteringer, eller om du også vil betale for eksponeringer og kliks. Måske får dine annoncer masser af kliks. Men hvis trafikken ikke er relevant, kan det bedre betale sig kun at betale for konverteringer.
Display annoncering, også kaldet bannerreklamer, er annoncer der kan indeholde billeder, videoer og andre virtuelle virkemidler. Du kan få vist dine display annoncer på Googles Displaynetværk.
“Et billede siger mere end tusinde ord“. Den helt store fordel ved display annoncering, i forhold til almindelig tekstannoncer, er at du kan udtrykke din virksomheds visuelle udtryk gennem visuelle virkemidler.
Det er værdifuldt for alle virksomheder at gøre brug af display annoncering. Det er dog vigtigt, at annoncerne er opsat korrekt, så du får dit budskab igennem. Her vil det være en fordel at få hjælp af en Google Ads-specialist.
Hos Webamp arbejder vores specialister målrettet med display annoncering for at sikre, at din hjemmeside eller webshops modtager de helt rigtige kliks! Kontakt os i dag og lad os tage et møde.
Vi er ikke bange for udfordringer. Tværtimod elsker vi at udfordre dét, vi tror, vi allerede ved. For kun sådan kan vi skabe de bedste resultater for vores kunder.
Vi elsker vores kunder, og vi elsker at få feedback!
Vi er en et hold af specialister, der elsker at udfordre dét, vi allerede ved.