Løft dit brand med Youtube annoncering

Kender du til de mange muligheder, Youtube annoncering åbner op for? Måske har du allerede færdigproducerede videoer, som bare venter på at nå ud til dine potentielle kunder. Måske kribler det i fingrene for at komme i gang. 

Vil du have kompetent rådgivning, så du kan komme i gang eller få mest muligt ud af dine annoncer? 

Youtube annoncering til virksomheder i vækst

Annoncering der fører til konverteringer

Som markedsføringsbureau har vi hjulpet ambitiøse virksomheder med at blive synlige i søgeresultaterne på Google og sociale medier – fra hurtigt voksende webshops til internationale virksomheder.

Til trods for diversiteten i vores kundeportefølje er der én ting, der går igen i hver eneste samarbejde, vi indgår: Skræddersyede løsninger, der matcher den enkelte virksomheds virkelighed, værdier og visioner.

Og selvom vores kunder er vidt forskellige, besidder de alle et fælles ønske. De vil vækste, øge deres salg og skabe brand awareness.  

Har du en virksomhed, har du med sikkerhed samme ønske. Og her kan markedsføring være et uundværligt aktiv – og Webamp kan som markedsføringsbureau være din virksomheds vigtigste aktiv.

Skal vi kigge nærmere på din markedsføringsstrategi, så tøv ikke med at tage fat i os.

Racoon logo
Stilleben logo
Nellemann Leasing logo

Gratis viden om digital markedsføring

Vil du blive klogere på digital markedsføring? På vores Webamp Academy-side får du gratis viden, der kan løfte din forretning digitalt. Gå på opdagelse i vores vidensunivers her.

Nå ud til kunder med Youtube annoncering

succes med Youtube Ads

Youtube annoncering giver dig mulighed for at markedsføre din virksomhed gennem verdens andenstørste søgemaskine. Og er din kampagne opsat korrekt, kan du effektivt nå ud til den helt rigtige målgruppe for dit produkt.

Måske har du allerede færdigproducerede videoer, som bare venter på at nå ud til dine potentielle kunder. Måske kribler det i fingrene for at komme i gang. Men måske mangler du kompetent rådgivning for at komme videre.

Er du ikke helt overbevist om, hvorfor Youtube er en genial markedsføringskanal, skal du endelig bare læse videre her på siden og blive klogere på, hvordan Youtube annoncering fungerer, hvilke fordele det giver dig, og hvordan vi arbejder med det i Webamp.

Uanset hvor du er i processen, er du velkommen til at få en snak med en af vores specialister på tlf. 70 60 50 28 eller efterlade en besked i vores kontaktformular.

Youtube annoncer - videoannoncering

Hvordan fungerer annoncer på Youtube?

På Youtube er der mere end 2 milliarder visninger om dagen. Derfor kan det heller ikke komme som nogen overraskelse, at Youtube er en utrolig effektiv markedsføringskanal – hvis dine kampagner vel at mærke er sat korrekt op.

Du har med høj sandsynlighed selv benyttet Youtube og blevet eksponeret for diverse reklamer. Som oftest er det formentlig sket inden eller efter, du har klikket dig ind på en given video. Fordi du har siddet på “den anden side” af skærmen, har du måske derfor ikke bidt mærke i, at der har været forskel på reklameformatet. Der er nemlig flere forskellige måder, du kan reklamere for din virksomhed, produkt eller ydelse.

Formater inden for Youtube annoncering:

  • Instream-annoncer, der kan springes over.
  • Instream-annoncer, der ikke kan springes over.
  • Video discovery-annoncer.
  • Bumper-annoncer.

Lad os uddybe de forskellige formater, og hvordan de fungerer.

  • Quote icon

    I mit samarbejde med Webamp har jeg fået en øget indsigt i, hvordan vi bruger vores penge rigtigt. Derudover har vi oplevet en højere trafik, som har generet en højere omsætning. Jeg vil anbefale Webamp til andre virksomheder, fordi de forhåbentligt kan få den samme ro i maven.

Vil du se, hvordan vi gør?

Vi elsker vores kunder, og vi elsker at fremvise vores arbejde.
Dyk ned i vores cases lige her.

TrueView format

Instream- og discovery-annoncer

Instream-annoncerne og discovery-annoncerne hører til den kategori af annoncer, som kaldes TrueView. Det specielle ved TrueView-annoncer er, at du ikke betaler noget for eksponeringen, med mindre en bruger interagerer.

En interaktion kan være enten være i form af et klik, et like, eller af hvor lang tid de ser reklamevideoen. I følgende afsnit vil vi uddybe, hvornår du reelt betaler for din reklamevideo.

Youtube annoncering med TrueView format
Annoncer på Youtube, der kan springes over

Instream-annoncer, der kan springes over

Denne form for annonce bliver enten vist inden, under eller efter en youtube-video. Efter 5 sekunder får seerne mulighed for at springe reklamen over og kan dermed selv bestemme, om de vil se den færdig.

Hvornår betaler du?

Du betaler først, når en seer ser videoen færdig – eller ser mere end 30 sekunder, hvis videoen er længere. For dig betyder det, at du ikke skal betale for ligegyldige eksponeringer, som alligevel ikke giver dig konverteringer – smart ik’?

Youtube annoncering skaber vækst
Instream annoncer
Instream annoncer, der ikke kan springes over
Afspil video

Instream-annoncer, der ikke kan springes over

Instream-annoncer, der ikke kan springes over, vises på samme måde, som de annoncer, der kan springes over. Forskellen er dog, at disse videoer maksimalt må vare 15 sekunder. I stedet er seeren tvunget til at se alle 15 sekunder for at kunne se den valgte youtube-video.

Det gode ved instream-annoncer er derfor, at de giver dig mulighed for at vise hele dit budskab til den seer, der er relevant for din kampagne.

Ved denne form for annoncering betaler du for hver enkelt eksponering. Til gengæld er du ikke nødsaget til at fange din seers opmærksomhed de første 5 sekunder. 

Annoncer på Youtube med fangende indhold

Video discovery-annoncer

Discovery annoncer fungerer på en lidt anden måde end instream-annoncer. Før en discovery-annonce vises, skal brugeren nemlig selv tage initiativet til at se den.

Selve annoncen vil derfor bestå af et lille miniaturebillede fra videoen samt en tilhørende tekst. Derfor er det super vigtigt, at der er lagt tanke og tid i det lille billede, som skal opfordre seeren til at klikke på din reklamevideo.

Hvor vises annoncen så?

I stedet for at reklamen bliver vist inden youtubevideoer, vil den figurere på enten Youtubes startside eller i forbindelse med relaterede videoer.

Hvordan betaler du?

Fordi brugeren selv skal tage initiativet til at se videoen, betaler du kun, når der bliver klikket på din video.

Bumper-annoncer

Bumper-annoncer varer kun 6 sekunder og er den rette løsning, hvis dit primære ønske er at øge opmærksomheden omkring din virksomhed, ydelse eller produkt. Den afspilles altid inden, under eller efter en anden video, og seeren har derfor ikke mulighed for at klikke væk.

Bumper-annoncer er altså lidt i samme kategori som instream-annoncer, der ikke kan springes over. De er bare kortere.

Hvordan betaler du?

Med dette format betaler du for hver eksponering. Fordelen er så, at du hurtigt og effektiv kan komme ud med dit budskab.

Vil du høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig med at vælge det rette format, er du velkommen til at give os et kald på tlf. 70 60 50 28 eller sende en info@webamp.dk.

Annoncering på Youtube – sådan gør vi

Hos Webamp kan vi hjælpe dig med rådgivning, opsætning af kampagner og efterfølgende tracking. Sagt med andre ord: Vi kan stå for alt andet end selve produktionen af dine videoer. Vi lader dig være ekspert i dit felt og fokuserer i stedet vi på dét, vi er specialister i.

Hvis dine videoer skal opnå den ønskede effekt, er det alfa og omega, at de rammer det rette brugersegment – og det skal vi hjælpe med at sikre.

Youtube blev i 2006 opkøbt af Google, hvilket betyder, at annoncer på Youtube bliver opsat gennem det, der hedder Google Ads. Det er derfor vores dygtige og erfarne Google Ads-specialister, som kommer til at stå for, at dine kampagner når ud til de helt rigtige seere.

Videoer til Youtube-annoncer

Rådgivning i forbindelse med videoen

Selvom du står for produktion g af selve videoerne, er vi med på sidelinjen og sørger for, at de opfylder kravene til det format, vi i fællesskab har valgt. Det inkluderer også, at vi rådgiver dig om selve indholdet af dine videoer.

Det vigtige ved annoncer på Youtube er nemlig ikke, hvorvidt det er optaget med et topprofessionelt kamera. Det vigtige er at fange seerens opmærksomhed – og det er lige netop dét, der er vores speciale.

Få opsat annoncer på Youtube, der konverterer

Vi opsætter målrettede kampagner

Hvis din annonce skal konvertere – det vil sige gøre seerne til kunder, er det helt centralt, at den rammer seere, som også er potentielle kunder.

Lad os give et eksempel:

Du har et rejseselskab og vil selvfølgelig gerne sælge nogle flere rejser. Men hvordan ved du, hvem dine potentielle kunder er?

Det er her, vi kommer ind i billedet. Vores specialister analyserer, hvem der potentielt kunne være i markedet for at købe en rejse. Det kan eksempelvis være en person, der har søgt på specifikke lande eller besøgt en af jeres konkurrenters hjemmesider.

På den måde ved vi, at lige netop denne person potentielt kunne være interesseret i din videoannonce. Derudover er der mange andre parametre, der har betydning for, hvem vi vælger at målrette dine annoncer mod.

I fællesskab med dig lægger vi en udførlig strategi, så du konstant er indforstået med den, plan der lagt for dig og din virksomhed. Målgruppen for dit produkt eller ydelse er med andre ord nøje udvalgt på baggrund af specifikke data fra vores specialister.

Få gennemgået dine annoncer af en SoMe-specialist

Er du nysgerrig på, hvordan vi kan hjælpe dig med at komme i gang med Youtube annoncering? Eller hvordan vi kan få dine allerede eksisterende videoer til at konvertere? Brug kontaktformularen, hvis du vil høre mere.

Lad os overhale dine konkurrenter sammen

Gratis sparring samtale?

Vi gør os i glade kunder!

Vi elsker vores kunder, og vi elsker at få feedback!

Vi guider dig til succes

Vi er en et hold af specialister, der elsker at udfordre dét, vi allerede ved.

Nyhedsbrev

Få vores viden inden for Google-verdenen.