Youtube annoncering

Kender du til de mange muligheder, Youtube annoncering åbner op for?

Markedsfør din virksomhed gennem Youtube annoncering

Youtube annoncering giver dig mulighed for at markedsføre din virksomhed gennem verdens andenstørste søgemaskine. Og er din kampagne opsat korrekt, kan du effektivt nå ud til den helt rigtige målgruppe for dit produkt. 

Måske har du allerede færdigproducerede videoer, som bare venter på at nå ud til dine potentielle kunder. Måske kribler det i fingrene for at komme i gang. Men måske mangler du kompetent rådgivning for at komme videre. 

Uanset hvor du er i processen, er du velkommen til at få en snak med en af vores specialister på tlf. 70 60 50 28 eller efterlade en besked i vores kontaktformular

Er du ikke helt overbevist om, hvorfor Youtube er en genial markedsføringskanal, skal du endelig bare læse videre her på siden og blive klogere på: Hvordan Youtube annoncering fungerer, hvilke fordele det giver dig, og hvordan vi arbejder med det i Webamp. 

Hvordan fungerer reklamer på youtube?

På Youtube er der mere end 2 milliarder visninger om dagen. Derfor kan det heller ikke komme som nogen overraskelse, at Youtube er en utrolig effektiv markedsføringskanal – hvis dine kampagner vel at mærke er sat korrekt op.

Du har med høj sandsynlighed selv benyttet Youtube og blevet eksponeret for diverse reklamer. Som oftest er det formentlig sket inden eller efter, du har klikket dig ind på en given video.  

Fordi du har siddet på “den anden side” af skærmen, har du måske derfor ikke bidt mærke i, at der har været forskel på reklameformatet. Der er nemlig flere forskellige måder, du kan reklamere for din virksomhed, produkt eller ydelse. 

Lad os uddybe de forskellige formater, og hvordan de fungerer.

Klik og læs om de forskellige formater inden for Youtube annoncering:

TrueView format – instream- og discovery-annoncer

Instream-annoncerne og discovery-annoncerne hører til den kategori af annoncer, som kaldes TrueView. Det specielle ved TrueView-annoncer er, at du ikke betaler noget for eksponeringen, med mindre en bruger interagerer.

En interaktion kan være enten være i form af et klik, et like, eller af hvor lang tid de ser reklamevideoen. I følgende afsnit vil vi uddybe, hvornår du reelt betaler for din reklamevideo.

Instream-annoncer, der kan springes over

Denne form for annonce bliver enten vist inden, under eller efter en youtube-video. Efter 5 sekunder får seerne mulighed for at springe reklamen over og kan dermed selv bestemme, om de vil se den færdig. 

Hvornår betaler du?
Du betaler først, når en seer ser videoen færdig – eller ser mere end 30 sekunder, hvis videoen er længere. For dig betyder det, at du ikke skal betale for ligegyldige eksponeringer, som alligevel ikke giver dig konverteringer – smart ik’?

Instream-annoncer, der ikke kan springes over

Instream-annoncer, der ikke kan springes over, vises på samme måde, som de annoncer, der kan springes over. Forskellen er dog, at disse videoer maksimalt må vare 15 sekunder. I stedet er seeren tvunget til at se alle 15 sekunder for at kunne se den valgte youtube-video. 

Det gode ved instream-annoncer er derfor, at de giver dig mulighed for at vise hele dit budskab til den seer, der er relevant for din kampagne.

Hvordan betaler du?
Ved denne form for annoncering betaler du for hver enkelt eksponering. Til gengæld er du ikke nødsaget til at fange din seers opmærksomhed de første 5 sekunder, fordi seeren bliver nødt til at se hele annoncen. Dermed kan du nemmere få cementeret dit budskab i seerens hoved.

Video discovery-annoncer

Discovery annoncer fungerer på en lidt anden måde end instream-annoncer. Før en discovery-annonce vises, skal brugeren nemlig selv tage initiativet til at se den. 

Selve annoncen vil derfor bestå af et lille miniaturebillede fra videoen samt en tilhørende tekst. Derfor er det super vigtigt, at der er lagt tanke og tid i det lille billede, som skal opfordre seeren til at klikke på din reklamevideo. 

Hvor vises annoncen så? 
I stedet for at reklamen bliver vist inden youtubevideoer, vil den figurere på enten Youtubes startside eller i forbindelse med relaterede videoer. 

Hvordan betaler du? 
Fordi brugeren selv skal tage initiativet til at se videoen, betaler du kun, når der bliver klikket på din video. 

Bumper-annoncer

Bumper-annoncer varer kun 6 sekunder og er den rette løsning, hvis dit primære ønske er at øge opmærksomheden omkring din virksomhed, ydelse eller produkt. Den afspilles altid inden, under eller efter en anden video, og seeren har derfor ikke mulighed for at klikke væk. 

Bumper-annoncer er altså lidt i samme kategori som instream-annoncer, der ikke kan springes over. De er bare kortere. 

Hvordan betaler du? 
Med dette format betaler du for hver eksponering. Fordelen er så, at du hurtigt og effektiv kan komme ud med dit budskab. 

Vil du høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig med at vælge det rette format, er du velkommen til at give os et kald på tlf. 70 60 50 28 eller sende en info@webamp.dk    

Sådan arbejder Webamp med Youtube annoncering

Hos Webamp kan vi hjælpe dig med rådgivning, opsætning af kampagner og efterfølgende tracking. Sagt med andre ord: Vi kan stå for alt andet end selve produktionen af dine videoer. Vi lader dig være ekspert i dit felt og fokuserer i stedet vi på dét, vi er specialister i.

Hvis dine videoer skal opnå den ønskede effekt, er det alfa og omega, at de rammer det rette brugersegment – og det skal vi hjælpe med at sikre.

Youtube blev i 2006 opkøbt af Google, hvilket betyder, at annoncer på Youtube bliver opsat gennem det, der hedder Google Ads. Det er derfor vores dygtige og erfarne Google Ads-specialister, som kommer til at stå for, at dine kampagner når ud til de helt rigtige seere.

Vi rådgiver i forbindelse med videoen

Selvom du står for produktion g af selve videoerne, er vi med på sidelinjen og sørger for, at de opfylder kravene til det format, vi i fællesskab har valgt. Det inkluderer også, at vi rådgiver dig om selve indholdet af dine videoer.

Det vigtige ved annoncer på Youtube er nemlig ikke, hvorvidt det er optaget med et topprofessionelt kamera. Det vigtige er at fange seerens opmærksomhed – og det er lige netop dét, der er vores speciale.

Vi opsætter målrettede kampagnerne

Hvis din annonce skal konvertere – det vil sige gøre seerne til kunder, er det helt centralt, at den rammer seere, som også er potentielle kunder.

Lad os give et eksempel:

Du har et rejseselskab og vil selvfølgelig gerne sælge nogle flere rejser. Men hvordan ved du, hvem dine potentielle kunder er?

Det er her, vi kommer ind i billedet. Vores specialister analyserer, hvem der potentielt kunne være i markedet for at købe en rejse. Det kan eksempelvis være en person, der har søgt på specifikke lande eller besøgt en af jeres konkurrenters hjemmesider.

På den måde ved vi, at lige netop denne person potentielt kunne være interesseret i din videoannonce.

Derudover er der mange andre parametre, der har betydning for, hvem vi vælger at målrette dine annoncer mod.

I fællesskab med dig lægger vi en udførlig strategi, så du konstant er indforstået med den, plan der lagt for dig og din virksomhed. Målgruppen for dit produkt eller ydelse er med andre ord nøje udvalgt på baggrund af specifikke data fra vores specialister.

Vi optimerer og skræddersyr løbende dine kampagner

For at skabe de bedste resultater er det nødvendigt konstant at overvåge annoncerne.

Vælger du Webamp til at stå for din youtube annoncering, er du altid garanteret, at dine annoncer konstant bliver vurderet i forhold til performance – og at de eventuelt bliver optimeret derefter.

Hvorfor Youtube annoncering?

Der er i dag et hav af platforme, der kan udføres remarketing på. Så hvorfor skal du bruge tid på Youtube reklame? Svaret er meget simpelt – du kommer meget bredere ud for meget færre penge.

Som nævnt har du på Youtube mulighed for at lave annoncer i det format, der hedder TrueView. Det specielle ved TrueView-formatet er, at du ikke betaler for din reklame, medmindre en person rent faktisk reagerer på den.

For dig er det en unik mulighed for at markedsføre din virksomhed på trods af et begrænset budget. Det eneste, det kræver fra dig, er, at du prioriterer at få lavet reklamevideoerne.

På alle andre platforme betaler du for din annonce, uanset om brugeren interagerer eller ej.

Ring, og få en snak med en af vores specialister

Er du nysgerrig på, hvordan vi kan hjælpe dig med at komme i gang med Youtube annoncering? Eller hvordan vi kan få dine allerede eksisterende videoer til at konvertere?

I så fald er du velkommen til at give os et kald og vende dine muligheder med en af vores specialister. Vi kan kontaktes på tlf. 70 60 50 28 eller via vores mail info@webamp.dk.

Vi gør os i glade kunder!

Vi elsker vores kunder, og vi elsker at få feedback!



Vil du samarbejde med os?

Vi elsker både store og små udfordringer - hvad er din?