Saxil Cykler er en dansk cykelhandler, som er stiftet af den kendte danske cykelrytter Børge Saxil i 1952. I dag ligger forretningen i hjertet af Østerbro på Østerfælled Torv i København.
Ved siden af den fysiske butik driver Saxil Cykler også en webshop, hvor cykelglade kunder blandt andet kan købe Saxil Cyklers egenproducerede cykelserie.
Black Friday er årets absolut største handelsdag – og det skulle den selvfølgelig også være hos den københavnske cykelhandler i 2020.
Webamps opgave var derfor til at tage at føle på: Vi skulle øge kendskabet til Saxil Cykler, indsamle leads og ikke mindst skabe konverteringer i både den fysiske butik og på webshoppen.
Sagt med andre ord: Vi skulle skabe brandvarme og købeklare kunder op mod Black Friday og sætte skub i salget – ikke bare på selve Black Friday, men også i måneden op til.
For at sikre Saxil Cykler brandvarme leads satte vores Social Ads-afdeling en leadkampagne i gang på Facebook. Kampagnen, som kørte hele november, skulle gøre det nemmere for potentielle kunder at tilmelde sig nyhedsbrevet direkte via Facebook – og på den måde få VIP-adgang til Black Friday-tilbud.
Op til Black Friday 2019 havde Saxil Cykler satset på en trafikkampagne for at skaffe leads. Det betød, at kunderne skulle ind på selve webshoppen for at tilmelde sig de eksklusive tilbud.
Der var altså et ekstra step i kunderejsen op til Black Friday 2019 – et step vi skar fra med vores leadkampagne i 2020. Og det gav i den grad udbytte for Saxil Cykler at gøre livet nemmere for deres kunder.
Kursændringen fra trafikkampagne til leadkampagne smittede i den grad af på resultaterne. Saxil Cykler fik næsten 3 gange så mange nyhedsbrevstilmeldinger i november 2020 sammenlignet med samme måned året før – og det kunne ses på både konverteringsrate og omsætning på webshoppen.
Konverteringsraten steg med 66 %, ligesom omsætningen i webshoppen i november steg med 83 % sammenlignet med året før. Under Black Weekend oplevede webshoppen en stigning i omsætning på 70 % sammenlignet med samme weekend i 2019.
Og med en stigning i annonceafkast på 75 % fik den københavnske cykelhandler i den grad noget for deres annoncekroner.
På den måde er Saxil Cykler-casen et pragteksemplar på, hvordan en strategiomlægning kan have afgørende effekt.
Vi er ikke bange for udfordringer. Tværtimod elsker vi at udfordre dét, vi tror, vi allerede ved. For kun sådan kan vi skabe de bedste resultater for vores kunder.
Vi elsker vores kunder, og vi elsker at få feedback!
Vi er en et hold af specialister, der elsker at udfordre dét, vi allerede ved.