Permild & Rosengreen har siden 1947 udgivet kunsttryk – lige fra litografier til kunstplakater og alt derimellem. Kendetegnet for Permild & Rosengreen er kompromisløs kvalitet, og foruden deres webshop markedsføres og sælges deres produkter til udvalgte kunder i og uden for Danmark, ligesom de – med egne ord – er stolte leverandører til blandt andet Tivoli, Louisiana og Korsbæk på Bakken.
Webamp skulle være med til at få Permild & Rosengreen helt i top på Googles søgeresultater. Derudover var der et ønske om at skabe en online troværdighed, der matchede Permild & Rosengreens mange års anciennitet som en af de ældste plakatforretninger i Danmark.
For at sikre Permild & Rosengreen en plads på forsiden af Googles søgeresultater blev der sat ind med en strategisk tretrinsraket: SEO, Google Ads og Google Shopping.
I forhold til Google Ads lagde vi især vores fokus på dynamiske kampagner for at sikre, at annonceringen ramte plet i forhold til det meget brede sortiment hos Permild & Rosengreen. På SEO-delen har vi primært fokuseret indholdsoptimering af kategorisider – til dels for at komme til tops i Googles organiske søgeresultater, men også for at holde klikpriserne i Google Ads nede.
Dermed har organisk og betalt markedsføring vist sig at være uundværlige medspillere for hinanden – til mærkbar gavn for omsætningen hos Permild & Rosengreen.
Webamps indsats har mildest talt fået ordrelisterne hos Permild & Rosengreen til at eksplodere. I 2020 steg den totale omsætning med 117 % i forhold til året før, mens omsætningen via betalt trafik steg med 145 % sammenlignet med 2019.
Men også på den organiske front har Permild & Rosengreen oplevet massiv vækst. Pr. maj måned 2021 kan plakatforhandleren bryste sig af at være i Googles top 3 på intet mindre end 1.070 organiske søgeord, ligesom en stigning i stigning i organisk trafik på knap 50 % i 2020 også vidner om en vellykket SEO-indsats.
På den måde har Permild & Rosengreens case været et pragteksemplar på, hvordan en 360 graders online markedsføring med fokus på samspil mellem flere kanaler kan give uundværlig værdi for kunderne.