Permild & Rosengreen

Stigning i omsætning via betalt trafik på 145 % og en total stigning i omsætning på 117 %. Google Ads-strategi fik plakatbutiks online ordrelister til at eksplodere.

Udvalgte resultater

117 %
Total stigning i omsætning i 2020
145 %
Stigning i omsætning via betalt trafik i 2020
1.070
Organiske søgeord i top 3 på Google
50 %
Stigning i organisk trafik i 2020
Quote icon
Jeg har arbejdet sammen med Webamp i flere virksomheder, og alle gange har de vist deres værd. Dialogen har altid været god, saglig og nemt forståelig selv for lægmand, hvilket betyder meget for mig. Så skal du have mere gang i din virksomhed, så tag en snak med Webamp.
David Furland Ree
Managing Partner
Permild & Rosengreen logo

Fra stamkunder i butikken til voksende ordrelister

Permild & Rosengreen har siden 1947 udgivet kunsttryk – lige fra litografier til kunstplakater og alt derimellem. Kendetegnet for Permild & Rosengreen er kompromisløs kvalitet, og foruden deres webshop markedsføres og sælges deres produkter til udvalgte kunder i og uden for Danmark, ligesom de – med egne ord – er stolte leverandører til blandt andet Tivoli, Louisiana og Korsbæk på Bakken.

Information om kunden

Periode

Fra januar 2017

Opgave

Webamp skulle være med til at få Permild & Rosengreen helt i top på Googles søgeresultater. Derudover var der et ønske om at skabe en online troværdighed, der matchede Permild & Rosengreens mange års anciennitet som en af de ældste plakatforretninger i Danmark.

Løsningsmodel

For at sikre Permild & Rosengreen en plads på forsiden af Googles søgeresultater blev der sat ind med en strategisk tretrinsraket: SEO, Google Ads og Google Shopping.

I forhold til Google Ads lagde vi især vores fokus på dynamiske kampagner for at sikre, at annonceringen ramte plet i forhold til det meget brede sortiment hos Permild & Rosengreen. På SEO-delen har vi primært fokuseret indholdsoptimering af kategorisider – til dels for at komme til tops i Googles organiske søgeresultater, men også for at holde klikpriserne i Google Ads nede.

Dermed har organisk og betalt markedsføring vist sig at være uundværlige medspillere for hinanden – til mærkbar gavn for omsætningen hos Permild & Rosengreen.

Vi har gjort følgende:


  • SEO
  • Google Ads
  • Google Shopping

Eksploderende online ordrelister

Webamps indsats har mildest talt fået ordrelisterne hos Permild & Rosengreen til at eksplodere. I 2020 steg den totale omsætning med 117 % i forhold til året før, mens omsætningen via betalt trafik steg med 145 % sammenlignet med 2019.

Men også på den organiske front har Permild & Rosengreen oplevet massiv vækst. Pr. maj måned 2021 kan plakatforhandleren bryste sig af at være i Googles top 3 på intet mindre end 1.070 organiske søgeord, ligesom en stigning i stigning i organisk trafik på knap 50 % i 2020 også vidner om en vellykket SEO-indsats.

På den måde har Permild & Rosengreens case været et pragteksemplar på, hvordan en 360 graders online markedsføring med fokus på samspil mellem flere kanaler kan give uundværlig værdi for kunderne.