PPC (Pay Per Click)

Bliv fundet på nettet af din målgruppe med PPC-annoncering.

Få flere henvendelser
med PPC annoncering

Vil du have mere trafik på din hjemmeside eller webshop? Og vil du konvertere trafikken til betalende kunder?

I Webamp arbejder vi målrettet med PPC annoncering for at sikre, at du ikke bare modtager kliks – men de rigtige kliks. Kliks, der konverterer dine besøgende til kunder.

Men hvad er PPC? Hvordan arbejder vi med det i Webamp? Og hvordan kan det skabe mere salg i din virksomhed? Det kan du blive klogere på her på siden.

Har du lidt for travlt til at læse om online markedsføring – eller vil du høre, hvordan du kan få flest mulige henvendelser til den billigste pris?

Så kontakt Webamp på +45 70 60 50 28 eller info@webamp.dk, og lad os tage en snak om dine muligheder med PPC annoncering.

Hvad er PPC?

PPC – eller Pay Per Click – er en form for online markedsføring, hvor du kun betaler per klikket annonce. Du betaler altså ikke for, at brugere ser dine annoncer eller links – men for at de klikker på dem.

På den måde adskiller PPC sig fra CPM (Cost Per Mille), hvor du betaler per tusinde visninger. CPM-modellen bliver blandt andet brugt i Facebook annoncering, som vi også arbejder med i Webamp.

De fleste kender nok PPC annoncering i forbindelse med de søgeordsannoncer, man støder på i Googles søgeresultater – også kendt som Google Ads (tidligere Adwords).

Det er da også en af de mest udbredte former for PPC, selvom Microsofts søgemaskine Bing også sidder på en mindre andel af markedet for søgeordsannoncering.

PPC er dog et paraplybegreb, der udover søgeordsannoncering også omfatter display annoncering, remarketing, Youtube annoncering og Google Shopping.

Du får kort fortalt adgang til mange forskellige platforme og målgrupper med PPC.

Hvordan fungerer PPC?

Når en bruger klikker på dine annoncer, bliver personen sendt videre til din hjemmeside eller webshop – og det er netop den handling, du betaler for.

Derfor er det vigtigt, at dine annoncer giver et afkast, der betaler sig i forhold til din investering. Sagt på fagsprog skal dine PPC annoncer altså give et positivt ROI (Return On Investment).

Af samme grund bør du tage et kig på dine produkter og ydelser – har de høj eller lav avance? Er avancen høj, vil det for eksempel ofte være nemmere at få din PPC annoncering til at give overskud.

Dit ROI afhænger dog også af klikprisen, som igen afhænger af flere faktorer – herunder hvor du annoncerer, produkter/ydelser og søgeord.

For eksempel vil klikprisen være høj på de annoncer, som bliver vist, når en bruger søger på et generisk søgeord med flere hundrede månedlige søgninger.

Du kan altså sammenligne PPC annoncering med en auktion. Jo flere, der byder på en bestemt form for annoncering, desto højere vil prisen være.

Det betyder dog ikke, at du er garanteret eksponeringer og kliks, bare fordi du har budt højest.

Google forsøger altid at give sine brugere de bedste og mest relevante resultater, og derfor afhænger din eksponering også af den landingsside (den underside på din hjemmeside, som er relevant for annoncen), som annoncen linker til.

For eksempel vil Google nedprioritere din annonce, hvis den linker til en langsom landingsside med irrelevant indhold.

Vellykket PPC annoncering afhænger altså ikke kun af størrelsen på dit budget.

Sådan arbejder vi med PPC i Webamp

PPC er et stort område inden for online markedsføring, som kan være svært at overskue og forstå.

Derfor har vi vores egne PPC-specialister, som ved, hvilke parametre de skal skrue på for at gøre dine kampagner succesfulde.

I Webamp laver vi for eksempel med splittests, hvor vi afprøver forskellige annoncer for at sikre flest mulige kliks.

Derudover arbejder vi med budjusteringer i forhold til demografi, geografi, enheder, interesser og tidspunkt.

  • Kan det for eksempel betale sig at byde højere på en kampagne, hvor målgruppen primært er 20-25 årige?
  • Vil det give mening at betale ekstra for, at annoncen er aktiv på et bestemt tidspunkt på dagen?
  • Vil det give højere afkast at gøre mere ud af annoncering på mobile enheder?

Vi tager med andre ord højde for alle tænkelige parametre, når vi arbejder med PPC annoncering i Webamp.

Det sikrer, at din annoncering altid rammer dine kunders behov, og at du får flest mulige konverteringer til den bedste pris.

Vi arbejder desuden med forskellige annonceringsformer – herunder:

  • Google Ads
  • Display annoncering
  • Youtube annoncering
  • Remarketing
  • Google Shopping

Dermed kan vi altid tilpasse vores PPC annoncering til lige netop din målgruppe og målsætning.

Vores PPC-afdeling har desuden et tæt samarbejde med vores SEO- og web-afdelinger.

I vores SEO-afdeling arbejder vores tekstforfattere for eksempel med at skrive velskrevet og relevant content med værdi for brugeren, ligesom vores web-afdeling arbejder med hastighedsoptimering og design for at gøre din hjemmeside brugervenlig.

Det er altsammen med til at sikre, at dine potentielle kunder altid lander på en indbydende landingsside – og at din annoncering derfor skaber relevant trafik, som konverterer til betalende kunder,

Har du brug for hjælp til PPC annoncering?

Har du brug for hjælp til din annoncering fra erfarne PPC-specialister?

Så kontakt Webamp på +45 70 60 50 28 eller info@webamp.dk allerede i dag, og hør mere.

Sådan starter vi dit PPC-arbejde


Analyse af
vækstmuligheder

Møde om
kampagne

Opbygning af
kampagne

Løbende
optimering


Vi gør os i glade kunder!

Vi elsker vores kunder, og vi elsker at få feedback!



Vil du samarbejde med os?

Vi elsker både store og små udfordringer - hvad er din?