E-mail marketing

Med e-mail marketing kan du øge dine konverteringer ved at møde dine kunder lige dér, hvor de befinder sig i kunderejsen – direkte i deres indbakke.

Hvad er E-mail marketing?

E-mail markedsføring er en af de ældste marketingsstrategier. Til trods for det, er disciplinen den dag i dag mindst lige så relevant og effektiv, som det altid har været – hvis faktisk ikke mere.

E-mail markedsføring består i dag ikke kun af de traditionelle nyhedsbreve, der går ud på at kommunikere nyheder og updates fra din virksomhed. E-mail systemer er i dag meget mere avancerede, når det kommer til brugerdata og segmentering. Det betyder, at du kan ramme den helt rigtige kunde, på det helt rigtige tidspunkt. Har du derfor allerede leget lidt med tanken om at markedsføre din virksomhed gennem e-mail, er der kun at sige: kom i gang!

Derfor skal du investere i e-mail marketing

  • Få dine kunder på tomandshånd

    E-mail er den eneste marketingstrategi, der tillader, at dine kunder kan kommunikere direkte til dig – og omvendt. Fordi e-mails i dag kan automatiseres og udsendes på baggrund af specifik data, bliver e-mailene langt mere personaliserede, og skaber en tæt relation mellem dig og din kunde.

  • Kommuniker større budskaber

    Når det kommer til annoncering på diverse medier og platforme, har man som oftest meget lidt plads/tid til at kommunikere et budskab på. E-mails adskiller sig derfor ved, at du har utrolig meget plads til kommunikere dine budskaber, rabatter, kampagner mm. Du har også mere plads til at virke troværdig overfor subscribers, der ikke allerede er kunder i din butik – selvfølgelig med målet om at få dem til at konvertere.

  • Fasthold og engager dine kunder

    E-mail marketing en utrolig effektiv måde at fastholde og engagere dine kunder på. Sammenlignet med andre marketingstrategier har du muligheden for at følge op på dine kunder og på den måde opretholde en fast kundekreds. Derudover er e-mails en genial kanal til at engagere dine subscribers og på den måde føle sig som en del af dit univers.

  • Ram dine købeklare kunder

    De kunder der har tilmeldt sig dit nyhedsbrev, er kunder, der allerede har vist en direkte interesse for dit brand eller virksomhed. Din e-mail liste består derfor også kun af dine kernemålgruppe, hvilket betyder, at du med høj sandsynlighed rammer købeklare kunder. Med automatiske flows, kan du endda ramme dem lige dér, hvor interessen er allerhøjest.

Sådan kan e-mail markedsføring øge salget i din virksomhed

E-mail marketing er bevist at have den højeste konverteringsrate, sammenlignet med andre marketingsstrategier. Og det er der flere forskellige grunde til.

  1. For det første har e-mail marketing en utrolig høj ROI. Det betyder, at du får mere igen i forhold til dét, du rent økonomisk og tidsmæssigt investerer i din e-mail strategi.

  2. For det andet er det en strategi, der næsten ikke kan blive mere målrettet dit kundesegment.

  3. For det tredje vil de automatiske flows køre af sig selv, når først du har opsat og struktureret dem på den helt rigtige måde.

Manuelle nyhedsbreve vs. automatiserede nyhedsbreve

Når det kommer til e-mail marketing skelnes der mellem to former for nyhedsbreve – manuelle og automatiserede.

  • Manuelle nyhedsbreve

    Manuelle nyhedsbreve er den form for nyhedsbreve, de fleste af os forbinder med e-mail marketing. Det er typisk e-mails, som sendes ud, hvis der er nyheder, gode tilbud og andet du som virksomhed, har lyst til at dele. 

    Derudover er det breve, som kun sendes ud én gang og som oftest til hele din liste af subscribers. Manuelle nyhedsbreve er derfor super effektive, hvis du har noget på hjertet du gerne vil dele, kampagner eller nyheder.

  • Automatiske e-mail flows

    Automatiske e-mails flows er den form for e-mails, der bliver sendt ud på baggrund af den data, dine subscribers efterlader. Det betyder, at du har mulighed for at personalisere dine mails, så de er rettet mod den enkelte – og ikke alle dine subscribers på én gang. På den måde målretter du din markedsføring, hvilket betyder flere konverteringer, for færre penge og tid.

    Automatiske e-mail flows bliver typisk brugt i forbindelse med:

    • En kunde ikke foretaget et køb i lang tid
    • En kunde har fødselsdag
    • En kunde har forladt sin kurv
    • En kunde lige har tilmeldt sig dit nyhedsbrev

    Her kan du læse vores blogindlæg om de tre vigtigste e-mail flows du bør have opsat, hvis du har en webshop.

    Formålet med flows’ene er, at du selv bestemmer hvornår og hvem af dine subscribers, der skal være en del af flowet. Det er dig, der bestemmer, hvilken “trigger” der skal udløse flowet for den enkelte. Når den første mail i flowet er sendt afsted, er det formentlig med en form for rabat eller reminder. Herfra er det forskelligt, hvordan dine subscribers reagerer, og du kan således personliggøre det ud fra det.

Lad Webamps specialister være dine samarbejdspartnere

Hos Webamp arbejder vi datadrevet og kreativt med e-mail markedsføring. Vil du derfor have hjælp til at starte dine e-mail marketing rejse, eller en hjælpende hånd til at løfte din nuværende strategi og eksekvering, står vores hold af specialister klar til at hjælpe dig.

Vi kan hjælpe dig med alt lige fra:

  • Opsætning af det rette email system
  • Integration med din webshop (hvis du har en)
  • Udarbejdelse af strategi til din virksomhed
  • Planlægning af kampagner
  • Udarbejdelse af content
  • Opsætning af automatiske e-mail flows
  • Udarbejdelse af indhold
  • Rapportering og løbende justeringer
  • Segmentering af dine lister

Giv os et kald på tlf. 70 60 50 28  eller efterlad en besked i kontaktformularen. Så vender vi tilbage så hurtigt vi kan.

Vi gør os i glade kunder!

Vi elsker vores kunder, og vi elsker at få feedback!



Vil du samarbejde med os?

Vi elsker både store og små udfordringer - hvad er din?