Adwords

Få flere leads og mere salg med Google AdWords

Google AdWords er en af vores spidskompetencer.

Webamp er Google Partner - hvilket er din forsikring på, at vi leverer målrettede kampagner, der er korrekt opsat og opnår de rigtige resultater for dig.

 

Med annonceringsformen kan du opnå resultater som øget konvertering, flere kundehenvendelser og meget mere salg.

Læs med længere nede og få indblik i, hvad de digitale annoncer kan gøre for din forretning.

Ring til os på 70 60 50 28.

Hvad er Google AdWords?

AdWords er en ekstrem kosteffektiv måde at annoncere på. Annonceformen kaldes Pay-Per-Click - og som navnet så fint afslører, betaler du med denne type annoncer kun, når du har nået dine mål. Det kan eksempelvis være eksponeringer, besøgende på hjemmesiden eller tilmeldinger til dit nyhedsbrev - the list goes on.


Dét kan du opnå med AdWords

Hos Webamp er vi specialiseret i at lave succesfulde AdWords-kampagner for virksomheder.

Alt afhængig af din virksomheds behov, kan vi hjælpe dig med at opnå:

  • Øget salg af målrettede produkter eller services
  • Øget trafik til hjemmesiden og på den vis øget kendskab til jeres brand – enten via Google selv eller deres partnernetværk som EB, BT, TV2 osv.
  • Flere henvendelser via telefon eller e-mail
  • Flere nyhedsbrevstilmeldinger
  • Flere downloads af lead-genererende dokumenter og filer
  • Flere downloads af apps fra hjemmesiden eller direkte fra Google-søgningen

Kort sagt – mere gang i forretningen.

Kontakt os og få en snak om AdWords på 70 60 50 28 eller bestil en gratis Google AdWords rapport lige her.


Hvorfor vælge Webamp til at stå for din Adwords?

En god strategi kan skabe enorme indtægter. Modsat kan en AdWords-konto uden kontrol resultere i et stort økonomisk tab.

Vi ved, hvor dyrt det er, når der ikke føres kontrol på en AdWords-konto. Uden kontrol, monitorering og optimering kan dine AdWords-udgifter løbe løbsk og koste både sved, blod og tårer.

Vi arbejder målrettet med data

I Webamp skaber vi resultater gennem målrettet og struktureret arbejde med data. Det gør vi bl.a. via en grundig søgeordsanalyse og A/B-splittests af de annoncer, vi har opsat for hver af dine ønskede services. Ved at undersøge hvilke annoncer dine potentielle kunder responderer mest positivt på, kan vi konstant optimere vores AdWords-indsats for dig.

Vi overvåger dine annoncers udvikling og rapporterer tilbage til dig

Når du opstarter et AdWords-abonnement hos os, vil du blive tilknyttet én af vores AdWords-eksperter, som løbende vil holde dig opdateret med vigtige måleparametre, som ROI, spend, visninger og konverteringer. På den måde er du sikret, at dit budget bliver brugt bedst muligt.

Vi har eksperter ansat til løbende at overvåge:

  • annoncernes CTR (click through rate)
  • kvalitetsscore
  • og at Google forstår meningen med søgeordene, så dine annoncer ikke løber løbsk og rammer service-områder, din virksomhed slet ikke dækker over

Vi har tid til dig

Vores branche er travl, og derfor er vi særligt opmærksomme på ikke at være for travle til dig. I Webamp får du tilknyttet en af vores AdWords-eksperter som din kontaktperson, du løbende vil være i dialog med - og altid kan komme i kontakt med, når du har spørgsmål.

Du får hele vores teams ekspertise

Når du hyrer hjælp fra os, får du ikke kun hjælp af vores AdWords-genier, men hele teamet. Både vores søgemaskineoptimerings- og AdWords-afdeling vil arbejde tæt sammen for at skabe det bedste resultatet for dig.

Webamp er Google Partner og Google AdWords-certificeret

Der findes desværre brodne kar i branchen, og derfor kan det hurtigt gå galt med Google Adwords, hvis dine kampagner ikke er ordentligt opsat. For at sikre dig, at vi leverer målrettede kampagner, der opnår de rigtige resultater, har vi som bureau opnået Google Partner status. Vores AdWords-eksperter har alle Googles certifikater og videreuddanner sig i takt med udviklingen på området.

Som Google Partner har vi samtidig adgang til Googles lukkede netværk, hvor den nyeste viden inden for annoncering deles.

Kontakt os og få en snak om AdWords på 70 60 50 28.

Vi er også specialister i


Men hvorfor bruge AdWords frem for traditionel reklame?

AdWords tilbyder en langt mere målrettet metode til at influere dine potentielle kunder på, hvor du får:

  1. Højere return on investment
  2. Mere spotlys på dine annoncer
  3. Mulighed for at måle dine annoncers visninger og optimere dem løbende med   kraftig hast

En traditionel reklame som én på Rådhuspladsen bliver rigtigt nok set af mange tusinde hver dag, hvilket umiddelbart kan virke som en god investering. Så lad os kaste et blik på, hvorfor du bør investere i AdWords-annoncering.

Med AdWords kan du:

  • Vise dine annoncer til en meget målrettet gruppe og lokation
    Du kan styre dine reklamer til at blive vist til en bestemt aldersgruppe, køn, geografisk placering og interesser - så du rammer potentielle kunder.

  • Indsamle, måle og analysere data om dine leads
    Et banner på Rådhuspladsen bliver vist til mange. Det er dog umuligt at måle, hvor mange af dém, der så banneret, som konverterede - og om det var netop dét banner, der skubbede dem til at købe dit produkt.

  • Få højere afkast for dine annoncer
    Det gør du, idet din annonce kun bliver vist til din målgruppe. Du betaler altså ikke for kliks fra og eksponering for kunder, som ikke er interesseret i dit produkt. Med traditionelle reklamer betaler du for alle, der ser reklamen, uanset om de forbipasserende er interesseret i den eller ej.

  • Ændre dine annoncer i realtime
    Modsat et fysisk banner, der ikke kan få et nyt design eller nemt flyttes til en ny lokation, kan du redigere i teksten i dine annoncer, ændre målgruppen, budgettet og meget andet.

  • Hæve og sænke buddet for hvor meget du vil byde
    Det giver eksempelvis mening, hvis du ejer en restaurant, der i perioder er begrænset af bordpladser og antal reservationer. En reklame i bybilledet kan ikke gøres større eller fremhæves mere, når det er sat op. Det kan rigtig nok tages ned og op igen - men ikke lige så ubesværet, som man kan med Google AdWords.
  • Styre dine annoncer således, at dem, der ikke er interesseret i dig, ikke ser dine annoncer.

Send en besked i kontaktformularen og bliv ringet op


Hvordan virker AdWords egentlig?

Når du indtaster en søgning  i Googles søgemaskine, vil de første par sider, der dukker op, som oftest være annoncer. Annoncer, som én som dig, har betalt for at få op øverst på første side af en bestemt søgning og fange en potentiel kundes opmærksomhed.

Sælger du eksempelvis pizza på Nørrebro, kan du have betalt dig for en af de første placeringer på Google, når en sulten tømmermændsramt, nørrebrogenser søger efter Pizza.

Der er aldrig flere end 7 annoncer på en søgning. Det vigtige for dig, pizzasælgeren, er derfor, at du har lavet AdWords-annoncer til netop de søgeord, der rammer netop den målgruppe, der er i nærheden af din butik og som længes efter dit produkt.


Hvordan afgør Google, hvem der får annoncepladserne?

Det er ikke nok, at du ved, hvilke søgeord, du ønsker at køre AdWords-annoncer på.

Med mindre du vil gribe rigtig dybt i pengepungen, skal du også outsmarte mange af dine konkurrenter for at “vinde” en af de 7 annoncepladser.

Quality Score og Ad rank

Google benytter sig af to måleparametre for at sikre, at din side er relevant nok og af høj nok kvalitet til annoncepladsen. Hvis du vil øge din omsætning markant, skal din AdWords-ekspert blive bedste venner med parametrene Ad Rank og Quality Score. Ad Rank er resultatet af din Quality Score ganget med dit maksimumbud.

Men først kommer først. Lad os kort forklare, hvordan du opnår en høj Quality Score.

Quality scoren bestemmes af en kombination af:

  1. Dine landingssiders relevans for dét, den potentielle kunde søger efter
  2. Hvor UX-optimeret din hjemmeside er, hvilket i bund og grund betyder, at siden skal give dine brugere en gnidningsløs og behagelig brugeroplevelse
  3. Hvor mobilvenlig din hjemmeside er
  4. Annoncernes indhold
  5. Dit budget
  6. Tidspunktet på døgnet
  7. Din målgruppe
  8. Hvor tilfreds Google i forvejen er for din hjemmeside

Ved at have en høj quality score, fortæller du på den vis Google, at det vil give værdi for brugerne af søgemaskinen at klikke på din annonce.

Som tidligere nævnt, er der kun plads til maksimum 7 annoncepladser pr. søgning på Google (4 i toppen og 3 i bunden). Det er din Ad Rank, der i sidste ende bestemmer, om du får en plads. Er du iblandt de 7 med højest Ad Rank til søgningen, får du en annonceplads - og så banker lykken på døren.  

Det fungerer helt præcis sådan, at Google dividerer den annoncørs Ad Rank, der ligger lige nedenunder dig på budtrappen, med din Quality Score. Det betyder, at de antal kroner og ører, du ender med at betale pr. klik, igen influeres af din Quality Score.


I gang med Google AdWords: Dét skal du tænke over

Før du går i gang med AdWords, er der et par fundamentale ting, du skal tænke over.

1.Vælg kampagnetype og opret annoncegrupper

AdWords udbyder forskellige typer af kampagner og herunder også annoncegrupper. Når der skal oprettes kampagner, er nøgleordet struktur. Kampagner skal oprettes med klare mål for øjet, så det er sikkert, at de rammer de rigtige søgninger.

Sælger du eksempelvis møbler, er det oplagt at oprette forskellige produktkategorier som “køkkenmøbler” og “møbler til soveværelset” og herunder igen annoncegrupper som “spisebord” under køkkenmøbler og “senge” under “møbler til soveværelset”.

Det er muligt for dig at oprette et hav af forskellige annoncegrupper, der hver især er målrettet specifikke produkter og optimeret ud fra konkrete keywords.

2. Vælg din annoncetype

 

Den type annonce, du vælger, er tæt forbundet med hvilken type kampagne, du vælger at køre. Der findes fem overordnede AdWords-annoncetyper.

Den oprindelige AdWords-form er de annoncer, der dukker frem i søgeresultaterne, når en bruger laver en søgning i Google. Det er denne type AdWords, vi generelt anbefaler vores kunder til at starte med - netop fordi den er så målrettet og kosteffektiv. Googles søgemaskine er den største online portal til salg, og derfor kan du aldrig gå galt i byen med at ligge skyhøjt på første side af din virksomheds vigtigste søgninger.

En anden annonceform erannoncering med display. Med displayannoncering fanger du dine interessenters opmærksomhed med visuel annoncering gennem bannere på andre hjemmesider, blogs og nyhedsmedier.

Google shopping annoncerer en oplagt annonceform, hvis du har en webshop. Googles shopping-annoncer er de annoncer, som du ser i form af et produktbillede og en pris enten øverst eller i højre side af din søgning, hvis du søger efter et produkt. Med Google shopping-annoncering har du en unik mulighed for mere trafik til din webshop og i sidste ende mere salg.

Youtube er den anden største søgemaskine i verden, og derfor kanYoutube annonceringogså anbefales i nogle henseender. Med Youtube annoncer kan du via relevante videoer nå ud til potentielle kunder.

Sidst men ikke mindst, findes der universal app annoncering- en app annoncering til dig, der vil promovere din app.

På alle de forskellige annoncetyper kan der køres remarketing. Det vil sige, at de brugere, der har vist interesse for dit brand, automatisk vil blive eksponeret over for dine relevante annoncer.

3. Target din annonce til et bestemt device

Ligesom al anden form for digital markedsføring er det vigtigt, at du overvejer hvilke devices, dine annoncer skal optimeres til. Vi foretager alle mange søgninger fra vores mobil, og derfor er det eksempelvis en smart annoncefunktion at tilføje muligheden for, at brugerne kan ringe op til jer via din annonce. Du kan samtidig tilføje en tekst som “bestil nu hurtigt via telefonen”, der netop taler til den mobilbrugende interessent.

Vælger du at annoncere på både tablets, mobiltelefoner og computere, bør du løbende holde øje med, hvilket device dine annoncer præsterer bedst på. Det kan du gøre ud fra både kampagne-, søgeords- og annonceniveau.

4. Udregn dit maksimumbud selv – En tommelfingerregel

Når du skal afgøre dit daglige budget til AdWords, kan du møde mange forskellige råd fra Adwordsbureauer. I Webamp anbefaler vi et budget til dig ud fra, hvor højt et antal af dine services eller produkter, du ønsker at sælge pr. dag og en estimering af, hvor høj annoncernes konverteringsfrekvens vil være.

En formel, der som en tommelfingerregel kan bruges til at beregne dit daglige budget, er dit ønskede antal solgte ydelser eller produkter divideret med konverteringsprocenten.

Formlen ser sådan ud: Konverteringsprocent * profit = dit maksimalbud

Har du en webshop, er det også muligt at automatisere hele processen - og fortælle dig præcis, hvor mange penge du i gennemsnit tjener pr. kunde gennem annoncerne.

Vi kan rådgive dig om eller helt overtage al din annoncering for dig, uden du skal løfte en finger. Send os en besked i kontaktformularen og bliv ringet op.

5. Skriv værdiskabende og sælgende tekst til dine annoncer

Teksten skal indeholde dine relevante søgeord og fungere som blikfang for læseren.

En annoncetekst i AdWords indebærer to overskrifter på 30 tegn, en uddybende tekstbeskrivelse på 80 tegn nedenunder, navnet på det pågældende domæne og linket til din landingsside.

I Webamp har vi et solidt team af både tekstforfattere og Adwords-eksperter, der sammen kan lave AdWords-kampagner, der rammer dine potentielle kunder det rigtige sted, på det rigtige tidspunkt.


Få Webamp-holdet til at køre dine AdWords annoncer

Det kan være et minefelt at navigere rundt i Google AdWords. Det kan derfor betale sig at hyre AdWords-eksperter. Med os som samarbejdspartnere kan du give slip med begge hænder og lade os styre verdensgangen på din AdWords-konto. I vores team har vi tilknyttet både AdWords-eksperter og tekstforfattere til at skræddersy den bedste løsning for dig.

Vi kan hjælpe dig med alt fra:

  1. Søgeordsanalyse
  2. Opsætning af din AdWords-konto
  3. Opsætning af alle dine kampagner og annoncer
  4. Planlægning af din budstrategi og dit budget
  5. A/B splittests af dine annoncer
  6. Månedlig afrapportering
  7. Quality Score feedback
  8. Optimering af dine landingssider
  9. Daglig overvågning af alle dine annoncer

Snak med vores AdWords-team

Der er flere måder at skabe succes på med AdWords - Det hele afhænger af din virksomheds behov.

Når du starter et samarbejde med os, tager vi først og fremmest en dialog med dig om dine forretningsmål og ydelser. Herefter klarlægger vi, hvordan vi kan arbejde os hen imod de bedste resultater - og så går vi i gang med det hårde arbejde.

Send en besked i kontaktformularen til højre eller ring til os på 70 60 50 28.

Du kan også bestille en gratis Google AdWords rapport lige her.

  • Hvad er Google AdWords?

    AdWords er en ekstrem kosteffektiv måde at annoncere på. Annonceformen kaldes Pay-Per-Click - og som navnet så fint afslører, betaler du med denne type annoncer kun, når du har nået dine mål. Det kan eksempelvis være eksponeringer, besøgende på hjemmesiden eller tilmeldinger til dit nyhedsbrev - the list goes on.

  • Dét kan du opnå med AdWords

    Hos Webamp er vi specialiseret i at lave succesfulde AdWords-kampagner for virksomheder.

    Alt afhængig af din virksomheds behov, kan vi hjælpe dig med at opnå:
    • Øget salg af målrettede produkter eller services
    • Øget trafik til hjemmesiden og på den vis øget kendskab til jeres brand – enten via Google selv eller deres partnernetværk som EB, BT, TV2 osv.
    • Flere henvendelser via telefon eller e-mail
    • Flere nyhedsbrevstilmeldinger
    • Flere downloads af lead-genererende dokumenter og filer
    • Flere downloads af apps fra hjemmesiden eller direkte fra Google-søgningen

    Kort sagt – mere gang i forretningen.

    Kontakt os og få en snak om AdWords på 70 60 50 28.

  • Hvorfor vælge Webamp til at stå for din AdWords?

    En god strategi kan skabe enorme indtægter. Modsat kan en AdWords-konto uden kontrol resultere i et stort økonomisk tab.

    Vi ved, hvor dyrt det er, når der ikke føres kontrol på en AdWords-konto. Uden kontrol, monitorering og optimering kan dine AdWords-udgifter løbe løbsk og koste både sved, blod og tårer.

    Vi arbejder målrettet med data

    I Webamp skaber vi resultater gennem målrettet og struktureret arbejde med data. Det gør vi bl.a. via en grundig søgeordsanalyse og A/B-splittests af de annoncer, vi har opsat for hver af dine ønskede services. Ved at undersøge hvilke annoncer dine potentielle kunder responderer mest positivt på, kan vi konstant optimere vores AdWords-indsats for dig.

    Vi overvåger dine annoncers udvikling og rapporterer tilbage til dig

    Når du opstarter et AdWords-abonnement hos os, vil du blive tilknyttet én af vores AdWords-eksperter, som løbende vil holde dig opdateret med vigtige måleparametre, som ROI, spend, visninger og konverteringer. På den måde er du sikret, at dit budget bliver brugt bedst muligt.

    Vi har eksperter ansat til løbende at overvåge:

    • annoncernes CTR (click through rate)
    • kvalitetsscore
    • og at Google forstår meningen med søgeordene, så dine annoncer ikke løber løbsk og rammer service-områder, din virksomhed slet ikke dækker over

    Vi har tid til dig

    Vores branche er travl, og derfor er vi særligt opmærksomme på ikke at være for travle til dig. I Webamp får du tilknyttet en af vores AdWords-eksperter som din kontaktperson, du løbende vil være i dialog med - og altid kan komme i kontakt med, når du har spørgsmål.

    Du får hele vores teams ekspertise

    Når du hyrer hjælp fra os, får du ikke kun hjælp af vores AdWords-genier, men hele teamet. Både vores søgemaskineoptimerings- og AdWords-afdeling vil arbejde tæt sammen for at skabe det bedste resultatet for dig.

    Webamp er Google Partner og Google AdWords-certificeret

    Der findes desværre brodne kar i branchen, og derfor kan det hurtigt gå galt med Google Adwords, hvis dine kampagner ikke er ordentligt opsat. For at sikre dig, at vi leverer målrettede kampagner, der opnår de rigtige resultater, har vi som bureau opnået Google Partner status. Vores AdWords-eksperter har alle Googles certifikater og videreuddanner sig i takt med udviklingen på området.

    Som Google Partner har vi samtidig adgang til Googles lukkede netværk, hvor den nyeste viden inden for annoncering deles.

    Kontakt os og få en snak om AdWords på 70 60 50 28.

    Vi er også specialister i

  • Men hvorfor bruge AdWords frem for traditionel reklame?

    AdWords tilbyder en langt mere målrettet metode til at influere dine potentielle kunder på, hvor du får:

    1. Højere return on investment
    2. Mere spotlys på dine annoncer
    3. Mulighed for at måle dine annoncers visninger og optimere dem løbende med   kraftig hast

    En traditionel reklame som én på Rådhuspladsen bliver rigtigt nok set af mange tusinde hver dag, hvilket umiddelbart kan virke som en god investering. Så lad os kaste et blik på, hvorfor du bør investere i AdWords-annoncering.

    Med AdWords kan du:

    • Vise dine annoncer til en meget målrettet gruppe og lokation
      Du kan styre dine reklamer til at blive vist til en bestemt aldersgruppe, køn, geografisk placering og interesser - så du rammer potentielle kunder.

    • Indsamle, måle og analysere data om dine leads
      Et banner på Rådhuspladsen bliver vist til mange. Det er dog umuligt at måle, hvor mange af dém, der så banneret, som konverterede - og om det var netop dét banner, der skubbede dem til at købe dit produkt.

    • Få højere afkast for dine annoncer
      Det gør du, idet din annonce kun bliver vist til din målgruppe. Du betaler altså ikke for kliks fra og eksponering for kunder, som ikke er interesseret i dit produkt. Med traditionelle reklamer betaler du for alle, der ser reklamen, uanset om de forbipasserende er interesseret i den eller ej.

    • Ændre dine annoncer i realtime
      Modsat et fysisk banner, der ikke kan få et nyt design eller nemt flyttes til en ny lokation, kan du redigere i teksten i dine annoncer, ændre målgruppen, budgettet og meget andet.

    • Hæve og sænke buddet for hvor meget du vil byde
      Det giver eksempelvis mening, hvis du ejer en restaurant, der i perioder er begrænset af bordpladser og antal reservationer. En reklame i bybilledet kan ikke gøres større eller fremhæves mere, når det er sat op. Det kan rigtig nok tages ned og op igen - men ikke lige så ubesværet, som man kan med Google AdWords.
    • Styre dine annoncer således, at dem, der ikke er interesseret i dig, ikke ser dine annoncer.

    Send en besked i kontaktformularen og bliv ringet op

  • Hvordan virker AdWords egentlig?

    Når du indtaster en søgning  i Googles søgemaskine, vil de første par sider, der dukker op, som oftest være annoncer. Annoncer, som én som dig, har betalt for at få op øverst på første side af en bestemt søgning og fange en potentiel kundes opmærksomhed.

    Sælger du eksempelvis pizza på Nørrebro, kan du have betalt dig for en af de første placeringer på Google, når en sulten tømmermændsramt, nørrebrogenser søger efter Pizza.

    Der er aldrig flere end 7 annoncer på en søgning. Det vigtige for dig, pizzasælgeren, er derfor, at du har lavet AdWords-annoncer til netop de søgeord, der rammer netop den målgruppe, der er i nærheden af din butik og som længes efter dit produkt.

  • Hvordan afgør Google, hvem der får annoncepladserne?

    Det er ikke nok, at du ved, hvilke søgeord, du ønsker at køre AdWords-annoncer på.

    Med mindre du vil gribe rigtig dybt i pengepungen, skal du også outsmarte mange af dine konkurrenter for at “vinde” en af de 7 annoncepladser.

    Quality Score og Ad rank

    Google benytter sig af to måleparametre for at sikre, at din side er relevant nok og af høj nok kvalitet til annoncepladsen. Hvis du vil øge din omsætning markant, skal din AdWords-ekspert blive bedste venner med parametrene Ad Rank og Quality Score. Ad Rank er resultatet af din Quality Score ganget med dit maksimumbud.

    Men først kommer først. Lad os kort forklare, hvordan du opnår en høj Quality Score.

    Quality scoren bestemmes af en kombination af:

    1. Dine landingssiders relevans for dét, den potentielle kunde søger efter
    2. Hvor UX-optimeret din hjemmeside er, hvilket i bund og grund betyder, at siden skal give dine brugere en gnidningsløs og behagelig brugeroplevelse
    3. Hvor mobilvenlig din hjemmeside er
    4. Annoncernes indhold
    5. Dit budget
    6. Tidspunktet på døgnet
    7. Din målgruppe
    8. Hvor tilfreds Google i forvejen er for din hjemmeside

    Ved at have en høj quality score, fortæller du på den vis Google, at det vil give værdi for brugerne af søgemaskinen at klikke på din annonce.

    Som tidligere nævnt, er der kun plads til maksimum 7 annoncepladser pr. søgning på Google (4 i toppen og 3 i bunden). Det er din Ad Rank, der i sidste ende bestemmer, om du får en plads. Er du iblandt de 7 med højest Ad Rank til søgningen, får du en annonceplads - og så banker lykken på døren.  

    Det fungerer helt præcis sådan, at Google dividerer den annoncørs Ad Rank, der ligger lige nedenunder dig på budtrappen, med din Quality Score. Det betyder, at de antal kroner og ører, du ender med at betale pr. klik, igen influeres af din Quality Score.

  • I gang med Google AdWords: Dét skal du tænke over

    Før du går i gang med AdWords, er der et par fundamentale ting, du skal tænke over.

    1.Vælg kampagnetype og opret annoncegrupper

    AdWords udbyder forskellige typer af kampagner og herunder også annoncegrupper. Når der skal oprettes kampagner, er nøgleordet struktur. Kampagner skal oprettes med klare mål for øjet, så det er sikkert, at de rammer de rigtige søgninger.

    Sælger du eksempelvis møbler, er det oplagt at oprette forskellige produktkategorier som “køkkenmøbler” og “møbler til soveværelset” og herunder igen annoncegrupper som “spisebord” under køkkenmøbler og “senge” under “møbler til soveværelset”.

    Det er muligt for dig at oprette et hav af forskellige annoncegrupper, der hver især er målrettet specifikke produkter og optimeret ud fra konkrete keywords.

    2. Vælg din annoncetype

     

    Den type annonce, du vælger, er tæt forbundet med hvilken type kampagne, du vælger at køre. Der findes fem overordnede AdWords-annoncetyper.

    Den oprindelige AdWords-form er de annoncer, der dukker frem i søgeresultaterne, når en bruger laver en søgning i Google. Det er denne type AdWords, vi generelt anbefaler vores kunder til at starte med - netop fordi den er så målrettet og kosteffektiv. Googles søgemaskine er den største online portal til salg, og derfor kan du aldrig gå galt i byen med at ligge skyhøjt på første side af din virksomheds vigtigste søgninger.

    En anden annonceform erannoncering med display. Med displayannoncering fanger du dine interessenters opmærksomhed med visuel annoncering gennem bannere på andre hjemmesider, blogs og nyhedsmedier.

    Google shopping annoncerer en oplagt annonceform, hvis du har en webshop. Googles shopping-annoncer er de annoncer, som du ser i form af et produktbillede og en pris enten øverst eller i højre side af din søgning, hvis du søger efter et produkt. Med Google shopping-annoncering har du en unik mulighed for mere trafik til din webshop og i sidste ende mere salg.

    Youtube er den anden største søgemaskine i verden, og derfor kanYoutube annonceringogså anbefales i nogle henseender. Med Youtube annoncer kan du via relevante videoer nå ud til potentielle kunder.

    Sidst men ikke mindst, findes der universal app annoncering- en app annoncering til dig, der vil promovere din app.

    På alle de forskellige annoncetyper kan der køres remarketing. Det vil sige, at de brugere, der har vist interesse for dit brand, automatisk vil blive eksponeret over for dine relevante annoncer.

    3. Target din annonce til et bestemt device

    Ligesom al anden form for digital markedsføring er det vigtigt, at du overvejer hvilke devices, dine annoncer skal optimeres til. Vi foretager alle mange søgninger fra vores mobil, og derfor er det eksempelvis en smart annoncefunktion at tilføje muligheden for, at brugerne kan ringe op til jer via din annonce. Du kan samtidig tilføje en tekst som “bestil nu hurtigt via telefonen”, der netop taler til den mobilbrugende interessent.

    Vælger du at annoncere på både tablets, mobiltelefoner og computere, bør du løbende holde øje med, hvilket device dine annoncer præsterer bedst på. Det kan du gøre ud fra både kampagne-, søgeords- og annonceniveau.

    4. Udregn dit maksimumbud selv – En tommelfingerregel

    Når du skal afgøre dit daglige budget til AdWords, kan du møde mange forskellige råd fra Adwordsbureauer. I Webamp anbefaler vi et budget til dig ud fra, hvor højt et antal af dine services eller produkter, du ønsker at sælge pr. dag og en estimering af, hvor høj annoncernes konverteringsfrekvens vil være.

    En formel, der som en tommelfingerregel kan bruges til at beregne dit daglige budget, er dit ønskede antal solgte ydelser eller produkter divideret med konverteringsprocenten.

    ILLUSTRATION

    Har du en webshop, er det også muligt at automatisere hele processen - og fortælle dig præcis, hvor mange penge du i gennemsnit tjener pr. kunde gennem annoncerne.

    Vi kan rådgive dig om eller helt overtage al din annoncering for dig, uden du skal løfte en finger. Send os en besked i kontaktformularen og bliv ringet op.

    5. Skriv værdiskabende og sælgende tekst til dine annoncer

    Teksten skal indeholde dine relevante søgeord og fungere som blikfang for læseren.

    En annoncetekst i AdWords indebærer to overskrifter på 30 tegn, en uddybende tekstbeskrivelse på 80 tegn nedenunder, navnet på det pågældende domæne og linket til din landingsside.

    I Webamp har vi et solidt team af både tekstforfattere og Adwords-eksperter, der sammen kan lave AdWords-kampagner, der rammer dine potentielle kunder det rigtige sted, på det rigtige tidspunkt.

  • Få Webamp-holdet til at køre dine AdWords annoncer

    Det kan være et minefelt at navigere rundt i Google AdWords. Det kan derfor betale sig at hyre AdWords-eksperter. Med os som samarbejdspartnere kan du give slip med begge hænder og lade os styre verdensgangen på din AdWords-konto. I vores team har vi tilknyttet både AdWords-eksperter og tekstforfattere til at skræddersy den bedste løsning for dig.

    Vi kan hjælpe dig med alt fra:

    1. Søgeordsanalyse
    2. Opsætning af din AdWords-konto
    3. Opsætning af alle dine kampagner og annoncer
    4. Planlægning af din budstrategi og dit budget
    5. A/B splittests af dine annoncer
    6. Månedlig afrapportering
    7. Quality Score feedback
    8. Optimering af dine landingssider
    9. Daglig overvågning af alle dine annoncer

    Snak med vores AdWords-team

    Der er flere måder at skabe succes på med AdWords - Det hele afhænger af din virksomheds behov.

    Når du starter et samarbejde med os, tager vi først og fremmest en dialog med dig om dine forretningsmål og ydelser. Herefter klarlægger vi, hvordan vi kan arbejde os hen imod de bedste resultater - og så går vi i gang med det hårde arbejde.

    Send en besked i kontaktformularen til højre eller ring til os på 70 60 50 28.

Det er i toppen af google, det sker!

Er du nysgerrig på at vide hvordan trafikken på din hjemmeside er?

Hos Webamp står vi klar til at give dig en status, samt gennemgå dine muligheder for SEO-optimering. Synlighed, er nemlig nøgleordet, hvis trafikken på din hjemmeside skal optimeres.

Udfyld kontaktformularen og vi udarbejder en SEO-rapport, samt giver dig et kald, så vi sammen kan kigge på potentialet for netop din hjemmeside.

Referencer