Off-page SEO

Webamp tilbyder effektiv off-page SEO, der sikrer, at din hjemmeside bliver set i søgeresultaterne og modtager relevant trafik.

SEO-bureau for de ambitiøse

Som SEO-bureau har vi hjulpet ambitiøse virksomheder med at blive synlige i søgeresultaterne på Google – fra hurtigt voksende webshops til internationale virksomheder. 

Til trods for diversiteten i vores kundeportefølje er der én ting, der går igen i hver eneste SEO-samarbejde, vi indgår: Skræddersyede løsninger, der matcher den enkelte virksomheds virkelighed, værdier og visioner. 

Og selvom vores kunder er vidt forskellige, besidder de alle et fælles ønske: De vil findes på Google, når deres kunder googler søgeord, der har relevans for lige netop deres virksomhed, produkter og services. 

Har din virksomhed en hjemmeside, har du med sikkerhed samme ønske. Og her kan SEO være et uundværligt aktiv – og Webamp kan som SEO-bureau være din virksomheds vigtigste aktiv i kampen om de eftertragtede topplaceringer på Google.

Så hvis du ønsker at komme til tops på Google, så tøv ikke med at tage fat i os i for datadrevet SEO-rådgivning.

Racoon logo
Stilleben logo
Nellemann Leasing logo

Gratis viden, der kan løfte din forretning digitalt

Vi elsker vores kunder, og vi elsker at fremvise vores arbejde.
Dyk ned i vores cases lige her.

Gør din hjemmeside stærkere
med off-page SEO

Så er der flere forskellige discipliner, som skal mestres. Søgemaskineoptimering handler nemlig ikke kun om dét, der reelt set sker på din hjemmeside. Det, der sker UDEN for din hjemmeside, har mindst lige så stor indflydelse på dine rangeringer. I daglig tale kaldes denne aktivitet off-page SEO


Vil du høre, hvordan vi kan hjælpe dig med off-page SEO, er du mere end velkommen til at give os et kald på tlf. + 45 70 60 50 28 eller sende en mail til info@webamp.dk. Så vender vi tilbage, så hurtigt vi kan.

Hvad er off-page SEO?

Off-page SEO er kort sagt den del af SEO, som fortæller Google, hvad andre synes om din hjemmeside. Det bliver gjort via det, der hedder linkbuilding

Det ligger i ordet, at linkbuilding reelt set handler om at opbygge links. Jo flere sider, der linker til din hjemmeside, jo bedre ser den ud i “google-øjemed”. Rationalet bag er, at hvis andre sider linker ind til din side, må indholdet af gode grunde være godt og relevant. 

Linkbuilding kan i den forbindelse sidestilles med helt almindelige anbefalinger. Jo flere anbefalinger noget har, jo bedre må det være – sådan fungerer det også med links, og dét belønner Google derfor med høje placeringer.

Men er det lige meget, hvor linkene kommer fra?

Det korte svar er: Nej, det er det bestemt ikke. Googles algoritmer er i dag nogle af de mest avancerede, der findes. Linkbuilding handler derfor om at finde relevante, stærke og trafikskabende links, som skaber værdi for netop dig og din virksomhed – hellere få af høj kvalitet end mange af dårlig. 

Det er derfor alfa og omega at finde balancen i linkbuilding. Troværdighed er et nøgleord, når det kommer til off-page SEO. Hvis de sider, der linker til din hjemmeside, ikke er troværdige, vil Google derfor også anse din side som utroværdig, og du kan derfor risikere, at linket ikke opnår den effekt, du ønsker.

Skrivebord og computer

Er off-page SEO kun linkbuilding?

Linkbuilding er klart det største parameter inden for off-page SEO, hvis du vil se resultater. Der er dog også andre mindre parametre, som har indflydelse – for eksempel måden, der bliver linket på.

Ankertekst

Når der linkes til din hjemmeside, bliver linket ofte placeret ovenpå dét, der hedder en ankertekst. Ankerteksten fortæller noget om, hvad den specifikke side, der linkes til, handler om. Det er derfor vigtigt, at ordet har relevans i forhold til den URL, der skal placeres ovenpå. Vil man opnå den bedste effekt, er det derfor mest optimalt, hvis ordet også figurerer i URL’en. 

På den måde er det også sværere at “snyde” Google og “bare” placere links, uden de har nogen relevans i den kontekst, de bliver placeret i.  

Derudover giver det Google et klarere billede af, hvad din hjemmeside handler om – og på den måde får din hjemmeside hurtigere gode placeringer på Google. 

Nicolai

Overordnede parametre, der har indflydelse på god linkbuilding:

  • Hvor populær en side linket kommer fra
  • Hvor meget relevans, siden linket kommer fra, har i forhold til din side
  • Ankertekstens relevans i forhold til linket 
  • Troværdigheden af siden, som linket kommer fra
  • Antallet af links til andre sider på din hjemmeside

Kort sagt handler linkbuilding ikke bare om at få links. Det handler i lige så høj grad om at lægge en strategi, som giver mening i forhold til den hjemmeside, man ønsker at få rangeret højere. Stærk on-page SEO af din hjemmeside er derfor også en betydelig faktor for at kunne lave god linkbuilding. 

Er du interesseret i at høre, hvad off-page SEO kan gøre for dig og din virksomhed, er du velkommen til at give os et kald på tlf. + 45 70 60 50 28 eller efterlade dit navn og tlf. nr. i vores kontaktformular.

Hvordan arbejder vi med off-page SEO?

Google er en dynamisk søgemaskine, der konstant er i udvikling. Når vi laver off-page SEO for dig, er det derfor vigtigt, at det bliver gjort hyppigt. 

Vi holder os konstant ajour med de nyeste opdateringer fra Google. På den måde er du garanteret, at den off-page SEO, vi laver på din side, er up-to-date med de krav, der stilles for at få gode placeringer på relevante søgeord. 

Vil du har et overblik over, hvordan din nuværende SEO er? Hos Webamp tilbyder vi en gratis SEO test. Alt du skal gøre, er at udfylde blanketten – derefter sender vi en SEO rapport til din indbakke inden for 1-2 dage.

Hvilke værktøjer er vigtige?

Et af de mest uundværlige værktøjer, når der skal laves linkbuilding, er Ahrefs. Ahrefs er et værktøj, der viser præcis, hvad for nogle links du har, hvor de kommer fra, og hvilke dine konkurrenter har.

Derudover viser værktøjet også, når et link er mistet eller er blevet tilføjet. Det er kort sagt det bedste værktøj i Danmark, når der skal laves off-page SEO.

Få gennemgået din SEO af en specialist

Vi er klar til at hjælpe dig med at analysere, hvad der skal til, for at din hjemmeside kan opnå topplaceringer på Google. Brug kontaktformularen, hvis du vil høre mere.

Lad os overhale dine konkurrenter sammen

Gratis sparring samtale?

Vi gør os i glade kunder!

Vi elsker vores kunder, og vi elsker at få feedback!

Vi guider dig til succes

Vi er en et hold af specialister, der elsker at udfordre dét, vi allerede ved.

Nyhedsbrev

Få vores viden inden for Google-verdenen.