Dynamisk annoncering er uden tvivl super smart og har en masse brugbare fordele! Men det betyder ikke, at det er det rette match for alle typer af hjemmesider.
Fordele kommer næsten altid med nogle ulemper og dem gennemgår vi lige engang for dig, så du kan bedømme om dynamisk annoncering er den rigtige løsning for dig.
DSA automatiserer dine annoncer, men det betyder også, at du overlader kontrollen til Google og der er en risiko for fejl eller misforståelser i annoncerne.
Glemmer du at sætte dine nuværende søgeord som negative, kan du risikere, at de konkurrerer med dine eksisterende “normale” kampagner. Desuden skal du løbende holde øje med din Search Term Rapport, så dine annoncer ikke høster fra negative søgetermer og koster dig flere penge end det bør.
Overskrifter på dynamiske annoncer er netop “dynamiske”, og derfor skal man som marketer kunne slippe kontrollen og stole på Googles teknologi. Hvis du ønsker fuld kontrol over dine annoncers overskrifter, er dynamisk annoncering ikke den rigtige løsning for dig.