Alle virksomheders højeste prioritet er at finde nye måde at øge deres omsætning, og det kræver kunder. Derfor kan virksomheder ofte blive forblændet af idéen om konstant at tiltrække nye kunder. De glemmer dog, at de allerede har en guldgrube gemt blandt deres allerede eksisterende kunder. I dette blogindlæg går vi i dybden med customer retention og hjælper dig til, hvordan du kan skabe værdi af dine allerede eksisterende kunder.
Få hjælp til at fastholde dine kunder og skab øget værdi i din virksomhed i dag.
Customer retention, også kendt som fastholdelse af kunder, er en vigtig del af enhver succesfuld forretningsstrategi.
Begrebet “customer retention” refererer til den procentdel af kunder, der fortsætter med at købe produkter eller tjenester fra en virksomhed over en given periode. For eksempel kan en virksomhed med en customer retention på 80% betyde, at 80% af kunderne fortsætter med at købe fra virksomheden igen inden for et år.
En forbedret retention betyder også en stigning i omsætning og indtjening, og da succesraten for at sælge til nuværende kunder typisk er meget højere, kan det betale sig at sætte ind her. Det giver særligt mening for medlems- eller abonnementsvirksomheder at styrke deres retention, da disse især er afhængig af aktive kunder.
Du har måske hørt ordsproget “en fugl i hånden er bedre end ti på taget”, og det passer nok meget godt, når det kommer til customer retention. Fastholdelse af eksisterende kunder er nemlig generelt mere omkostningseffektivt end at forsøge at tiltrække nye kunder. For at få nye kunder skal du ofte punge ud til diverse salgsstrategier, og derfor er det en billigere løsning at fokusere på de kunder, du allerede har. Loyale kunder bliver hos din virksomhed i længere tid og vil løbende lægge flere ordre, og derfor skal de prioriteres.
Det betyder selvfølgelig ikke at erhvervelse af nye kunder ikke er vigtigt, og heldigvis udelukker den ene strategi ikke den anden. Dog er det vigtigt at gøre dine kunder så loyale som muligt, så de ikke hopper videre til konkurrenten.
Derfor skal du fastholde dine eksisterende kunder:
Vi har hjulpet flere virksomheder med at styrke deres forretning. Læs mere om vores succesfulde samarbejder.
Der er mange måder, hvorpå du kan øge din customer retention. For det første er det vigtigt, at dine kunder føler sig personligt set og hørt. Herudover har du brug for en god kundedatabase, der holder styr på alt relevant information kunden foretager sig. Hermed kan du forbedre fremtidige salgsmuligheder ud fra dine kunders online adfærd. Vil du løfte din forretning digitalt, kan det desuden betale sig at få hjælp af en SEO-specialist.
5 gode råd til at øge din virksomheds retention:
Har du brug for hjælp til at skabe vækst i din virksomhed, er customer retention et vigtigt fokuspunkt. Vi hjælper dig gerne med at fastholde dine kunder og hermed øge din indtjening på den mest omkostningseffektive måde.
Webamp er et digitalt markedsføringsbureau, der har mulighed for at effektivisere din markedsføring, så du øger din retention. Vi har stor erfaring med bl.a. SEO, markedsføring på sociale medier og du kan også få hjælp til Google Ads hos os.
Kontakt Webamp på 70 60 50 28 eller info@webamp.dk og hør mere om, hvad vores marketingbureau kan gøre for din forretning.
Uanset om du er generalist eller specialist indenfor marketing, så har vores specialister samlet en række gode råd til dig på vores blog.
Bliv klogere i Webamp Academy.
Vi er ikke bange for udfordringer. Tværtimod elsker vi at udfordre dét, vi tror, vi allerede ved. For kun sådan kan vi skabe de bedste resultater for vores kunder.
Vi elsker vores kunder, og vi elsker at få feedback!
Vi er en et hold af specialister, der elsker at udfordre dét, vi allerede ved.