Forestil dig, at online shopping og annoncering er smeltet sammen i en virkningsfuld kombination – det er Google Shopping. En platform, der giver detailhandlere mulighed for at fremvise deres produkter på en visuel tiltalende måde i søgeresultaterne på verdens største søgemaskine, Google. Det er lidt som at have din egen virtuelle butiksvindue.
Google Shopping er en platform, som webshops bruger til at vise deres produkter på Google-søgningerne. Den giver dig mulighed for at præsentere dine varer med billeder, priser og navne, så folk kan få en ide om, hvad du tilbyder, inden de besøger din hjemmeside.
Lad os tage et eksempel, så alle er helt med på, hvad Google Shopping er i praksis. Her har jeg søgt på ‘røde sko’ på Google – og her får jeg så Googles shopping-feed med et stort udvalg af produkter, der matcher min forespørgsel.
Nu kan jeg så scrolle igennem produkterne og klikke mig ind på de resultater, jeg finder mest interessante.
Ved du hvad det mest interessante ved Google Shopping er? Du betaler kun, når folk klikker på dine annoncer og viser en reel interesse – også kendt som PPC – den afregningsmetode, som blandt andet Google Ads er bygget på. Derudover kan du planlægge, hvornår annoncerne vises for at optimere din ROI.
Shopping-annoncer har en tendens til at give højere konverteringsrate i forhold til almindelige Google Ads-tekstannoncer. Men det er vigtigt at sørge for, at dine annoncer er korrekt konfigureret, overvåget og optimeret for at opnå den ønskede succes.
Okay, lad os opridse alle de grunde til hvorfor du bør gøre brug af Google Shopping Ads i din online forretning og hvorfor det er en mulighed, du ikke bør gå glip af:
Uanset om du er generalist eller specialist indenfor marketing, så har vores specialister samlet en række gode råd til dig på vores blog.
Bliv klogere i Webamp Academy.