Vil du forbedre din e-mail marketing-strategi? Så er det vigtigt at forstå betydningen af e-mail permissions. Her vil jeg forklare, hvad e-mail permissions er, hvordan du indhenter dem, og hvad der kan ske, hvis du ikke gør det.
E-mail permissions kan oversættes til ‘tilladelser til at sende e-mails’. Du skal tænke på det lidt som en invitation til din e-mail-fest. Når nogen hakker af ved dine e-mail permissions, siger de “ja tak” til at modtage dine e-mails. Dette er afgørende for at opbygge en autentisk og engageret nyhedsbrevsliste af mennesker, der faktisk ønsker at høre mere fra dig.
Skulle det ske, at du sender e-mails til personer, som ikke har givet tilladelse til det, kan det skade dit brand og dets omdømme samt resultere i, at dine e-mails ender i spam-mappen i stedet for at nå indbakken hos dine kunder. Derfor er det vigtigt at samle e-mail permissions og kun sende e-mails til personer, som har givet deres samtykke til at modtage dem.
Desuden er lovgivningen klar og tydelig! Ifølge markedsføringsloven paragraf 10 stk. 1. er det ulovligt at sende mails med henblik på markedsføring uden tilladelse fra modtagerne.
Her kommer den lidt mere interessante del – hvordan får du folk til at sige “ja tak” til dine e-mails? Det hele handler om inbound marketing, hvor du tiltrækker potentielle abonnenter ved at tilbyde værdifuld content, som de ønsker eller mangler. Du kan eksempelvis indsamle tilmeldinger på følgende måder:
Dit e-mail game vil hurtigt rygtes ude i byen – uanset om du får succes med det eller ej. Hvis dine modtagere får en uventet e-mail fra dig, vil deres handling kunne påvirke din succes negativt, når du fremadrettet sender e-mails fra nyhedsbrevslisten. Det kan eksempelvis dreje sig om:
Uanset om du er generalist eller specialist indenfor marketing, så har vores specialister samlet en række gode råd til dig på vores blog.
Bliv klogere i Webamp Academy.