Er du klar til at tage din digitale markedsføring til det næste niveau? Så er det tid til at kigge nærmere på mobilvenligheden af din hjemmeside. Flere og flere mennesker surfer på nettet via deres smartphone. Så hvis du vil generere trafik til din hjemmeside, er det på tide at tage et kig på, hvorfor mobilvenlighed er så vigtigt for at styrke din digitale markedsføringsstrategi.
I den digitale tidsalder vi lever i, er det vigtigt at sikre, at din hjemmeside er tilgængelig for alle brugere – uanset hvilken enhed de bruger til at surfe på nettet. Mængden af smartphones stiger i gadebilledet, og langt de fleste af os bruger vores smartphones til at finde information, lave køb og interagere med virksomheder på internettet.
Derfor er det nødvendigt, at din hjemmeside fungerer lige så godt på en smartphone, som den gør på en computer. Det er her, hvor begrebet ‘mobilvenlighed’ kommer ind i billedet.
Mobilvenlighed refererer til det design og den struktur, der gør en hjemmeside nem at navigere i og læse på en mobil enhed. En mobilvenlig hjemmeside har kortere tekstblokke, store, letlæselige skrifttyper og knapper, der er store nok til at blive trykket på med en finger.
At have en mobilvenlig hjemmeside er ikke kun en bekvemmelighed for dine besøgende – det er også et afgørende aspekt af digital markedsføring og søgemaskineoptimering.
Google har gjort det klart, at mobilvenlighed er en ranking-faktor, hvilket betyder, at hjemmesider, der er optimeret til mobilbrug, sandsynligvis vil rangere højere i søgeresultaterne end dem, der ikke er.
Hvis din SEO-strategi ikke tager højde for mobilvenlighed, er det nok på tide at finde SEO-værktøjskassen frem og skrue lidt på strategien.
At gøre din hjemmeside mobilvenlig behøver ikke at være en voldsom og overvældende opgave.
Hvis du virkelig ønsker at gå i dybden med strategier til at optimere din mobilvenlighed, har vi samlet en række mere tekniske punkter, du kan tage til eftertanke.
Udfør en Crawl Errors Report
Med Google Search Console kan du identificere eventuelle “crawl” fejl eller 404-fejl på dit site. Det er vigtigt at undgå disse fejl, fordi de kan påvirke dit sites synlighed og placering i søgeresultaterne.
Undersøg Mobile Usability Report
Din Usability Report er en vigtig funktion i Google Search Console. Rapporten giver indblik i dit sites ydeevne i forhold til mobiltrafik. Brug Googles Page Speed Insights for at se, om dine ændringer har en effekt.
Kør en Fetch and Render Test
Denne test er også tilgængelig i Google Search Console, og fortæller dig om Google har adgang til alle dine sider. Resultaterne vil indikere, om der er områder, der skal forbedres eller fejl, der skal rettes op på.
Brug Page Speed Insight Tool
Et af de mest effektive værktøjet til at teste dit sites hastighed og ydeevne.
Uanset om du er generalist eller specialist indenfor marketing, så har vores specialister samlet en række gode råd til dig på vores blog.
Bliv klogere i Webamp Academy.