Ordbog –nyttige begreber om digital marketing, branding og strategi

Begreber fra vores verden

Her kan du blive klogere på begreber inden for Amplifys verden – fra branding og strategi til digital markedsføring.

Ordbog

Gå på opdagelse i vores vidensunivers – find din foretrukne kategori herunder.

Købemotiver

Hvorfor beslutter mennesker sig for at købe specifikke produkter? Købemotiver...

Læs mere

Købsadfærd

Hvis din virksomhed skal være succesfuld, må du kende dine...

Læs mere

Åbningsrate

E-mail marketing forbliver en af de mest effektive måder at...

Læs mere

HTTP

HTTP og HTTPS er grundlaget for internetkommunikation. HTTP gør det...

Læs mere

Videomarketing 

I den digitale tidsalder er visuel kommunikation blevet lidt af...

Læs mere

Omnichannel

Når kunder bevæger sig ubesværet mellem online og offline kanaler,...

Læs mere

Account based marketing (ABM)

I en tid, hvor virksomheder står over for stigende konkurrence...

Læs mere

USP (Unique Selling Point)

I den konkurrenceprægede verden af forretning og markedsføring er det...

Læs mere

Lead nurturing

Hvordan plejer du dit forhold til dine potentielle kunder, så...

Læs mere

Leadgenerering

Leadgenerering handler om at tiltrække og engagere potentielle kunder, også...

Læs mere

Markedsleder

En markedsleder er en dominerende virksomhed i en bestemt branche....

Læs mere

Marketing automation

Marketing automation er en software, som hjælper med at automatisere...

Læs mere

Metabeskrivelse

En meta beskrivelse er en kort, indbydende tekst, der opsummerer...

Læs mere

CLV (Costumer Lifetime Value)

Kundens livstidsværdi, eller CLV forkortet, er som en nøgle til...

Læs mere

Digitale leads

I den moderne forretningsverden har begrebet, digitale leads, fået en...

Læs mere

AI-Marketing

I slutningen af 2022 boomede kunstig intelligens for alvor, da...

Læs mere

CPC (Cost Per Click)

CPC, som står for Cost Per Click, er et redskab,...

Læs mere

Title tags

Title tags er de korte, klikbare overskrifter, du ser, når...

Læs mere

301-redirect

301-redirect er hjemmesiders omdirigeringsmagi. Uden dem vil dine brugere og...

Læs mere

Brugersignaler

Brugersignaler er helt centrale, hvis du ønsker at opnå digital...

Læs mere

Sitemap

Et sitemap kan gøre det nemmere for søgemaskiner at finde...

Læs mere

Keyword stuffing

Bliver du også træt, når du ser over-optimerede sider, hvor...

Læs mere

Growth hacking

Har du nogensinde undret dig over, hvordan nogle virksomheder formår...

Læs mere

Webshop-optimering

På internettets store marked er din webshop som en butik...

Læs mere

Reputation management

Som forretningsdrivende i en digital verden kan selv den mindste...

Læs mere

Rich snippets

Rich snippets er en vigtig del af CTR-optimering, da de...

Læs mere

Ankerlinks

Opdag hemmeligheden bag smidig navigering på hjemmesider – ankerlinks! Lær,...

Læs mere

Duplikeret indhold

Duplikeret indhold kan være som at have en usynlig tvilling...

Læs mere

Metadata

Hvordan kan du gøre dit website mere synligt og attraktivt...

Læs mere

Segmentering

På den digitale markedsplads er din hjemmeside blot én ud...

Læs mere