SoMe marketing: Markedsføring på sociale medier

I dag er unge som ældre flittige brugere af sociale medier, og derfor er markedsføring på sociale medier eksploderet de seneste år. Der findes en lang række platforme, hvor du kan skabe synlighed for potentielle kunder, men hvilken egner sig bedst?

I Webamp står vi klar til at promovere din virksomheds kerneydelse gennem strategisk SoMe marketing som rammer DIN målgruppe.

SoMe marketing for de ambitiøse

Som SoMe marketing-bureau hjælper vi ambitiøse virksomheder med at skaffe leads gennem markedsføring på sociale medier – fra hurtigt voksende webshops til internationale virksomheder.

Til trods for diversiteten i vores kundeportefølje er der én ting, der går igen i hver eneste social ads-samarbejde, vi indgår: Skræddersyede løsninger, der matcher den enkelte virksomheds virkelighed, værdier og visioner.

Fælles for alle vores kunder er, at de vil være synlige der, hvor deres kunder befinder sig – nemlig på de sociale medier. På den måde sikres de ikke bare mere synlighed på de sociale kanaler – men mere synlighed generelt.

Så hvis du ønsker at at blive synlig på de sociale medier, så tøv ikke med at tage fat i os. Vi ser frem til at styrke brand awareness om din virksomhed i lige netop din målgruppe.

Racoon logo
Stilleben logo
Nellemann Leasing logo

Organisk og betalt markedsføring på SoMe

Der findes 2 kategorier, når vi taler om markedsføring på sociale medier – den betalte og organiske.

Organisk markedsføring er gratis og kan blandt andet bestå af opslag, udarbejdelse af konkurrencer samt billede og videomateriale.

På platforme som f.eks. Facebook og Instagram foregår organisk markedsføring, groft sagt, på samme måde, som når du bruger din private profiler. Forskellen er dog, at det er utrolig vigtigt, at de er opsat, udfyldt og bruges korrekt.

SoMe marketing der performer
Markedsføring på sociale medier

Betalt markedsføring på sociale medier er, som navnet indikere, den betalte måde at promovere din virksomhed på SoMe.

Dette foregår gennem betalte annoncer, som bliver vist for de bruger, som opfylder de visningskrav, du har sat. Det er essentielt, at du har opsat annoncerne korrekt, rettidigt og giver potentielle kunder lyst til at interagere.

Hvis ikke, så har din annoncer lige så ringe levevilkår, som en hjemløs i USA. Dét er grunden til, at mange vælger at få hjælp fra et marketing bureau.

Vil du vide mere om SoMe marketing?

Udforsk nogle af vores andre indlæg og dyk ned i alt omkring SoMe marketing.


Find vej i SoMe-junglen

Hvis man ikke sidder med SoMe-marketing til dagligt, så er det klart, at det kan være lidt svært at finde vej i den store SoMe-jungle. For… hvilke platforme findes der? Hvor rammer jeg bedst min nuværende eller nye målgruppe? Hvor skaber min markedsføring egentlig mest værdi?

Sociale medier med stort potentiale:

Hvilket socialt medie som egner sig bedst til din virksomhed kommer an på dit produkt, ydelse og målgruppe. I Webamp står vores SoMe-specialister klar med kort og lygte, så din virksomhed kan komme ud på en sand vækst-rejse gennem markedsføring på sociale medier.

Markedsføring på sociale medier

Vores markedsføring på sociale medier

  • Markedsføring på sociale medier - Facebook.

    Facebook

    Det er især den ældre målgruppe, som du har mulighed for at ramme, når det kommer til organisk markedsføring på Facebook. Den ældre målgruppe fra 30+ har fundet sig godt til rette, og flere yngre har rettet deres fokus mod andre sociale medier.

    Når det så er sagt, så er der også stadig mange unge, som bruger Facebook. Ved annoncering på Facebook, så kan du selv opsætte dine annoncer, så de bliver vist for den ene eller andet målgruppe samt begge.

  • Tag din markedsføring på Instagram til nye højder

    Instagram

    Instagram – stedet hvor billeder og videoer fylder mest. Hvis du beslutter dig for at din markedsføring foregår på Instagram, så er det rigtig vigtigt, at dit billede- og videomateriale sidder lige i skabet. Det er stadig den yngre målgruppe som dominere, men flere og flere ældre er faktisk også kommet med på Instagram-bølgen.

    Meta ejer både Facebook, Instagram og en række af andre platforme, og hvis du vælge at benytte betalt annoncering, vil du typisk kunne opleve lang billigere klikpriser på Instagram i forhold til f.eks. Facebook.

  • Ram de yngre med Snapchat annoncering

    Snapchat

    Snapchat, snap, snappen – kært barn har mange navne. Her er det ikke muligt at lave organisk markedsføring, men du kan sagtens køre betalte annoncering på Snapchat.

    Snapchats brugere er primært i alderen 12-25 år, så hvis du går efter at ramme den ældre målgruppe, så skal du nok kigge en anden vej. Hvis din virksomhed derimod har et produkt eller service, som er særligt relevant for den yngre del af målgruppen, så kan Snapchat være den helt rigtige platform at være synlig på.

  • Kom i gang med markedsføring på TikTok

    TikTok

    Du har befundet dig i noget af et hul, hvis du ikke har hørt om TikTok i løbet af de seneste år. TikTok bliver ofte omtalt som “de unges legeplads”, og det er fordi at størstedelen af unge mellem 16 og 24 er daglige brugere af det underholdende medie.

    Denne platform det nyeste nye indenfor SoMe marketing. Om du vælger at benytte organisk markedsføring på TikTok eller betaler dig ud af det, så er bestemt noget, der kan skabe værdi for din virksomhed. Hvis din virksomhed skal have succes på TikTok, så skal i have humor-hatten på, da det ofte er denne type videoer, som folk vil se og dermed interagere med.

    I Webamp er vi selvfølgelig også på TikTok – besøg vores profil lige her.

  • Få hjælp til markedsføring på Pinterest

    Pinterest

    Pinterest har til formål at inspirere brugere gennem visuelle “mood boards”, og er dermed et samlingspunkt for inspiration. Når vi taler Pinterest, er det især kvinder i alderen 25-45 år som har svært ved at få hænderne ned.

    Det er ikke mange virksomheder som har fået øjnene op for Pinterests store potentiale, men ligesom man ofte gør på Google, så søger de fleste på Pinterest efter inspiration. Det gælder alt fra boligindretning til madlavning og eventplanlægning.

    Hvis din virksomhed vil ramme købere tidligt i købsprocessen, hvor de er modtagelig for stor påvirkning, så er markedsføring på Pinterest sagen.

  • LinkedIn

    Som så mange andre platforme, så kan du benytte organisk og/eller betalt markedsføring på LinkedIn. I Danmark er der over 2 millioner brugere på LinkedIn, og særligt personer med en længerevarende uddannelse benytter platformen.

    Markedsføring på LinkedIn er mest relevant for B2B-virksomheder, og i mindre grad for BTC-virksomheder – dog er der altid undtagelser. Så hvis du vil skabe synlighed, få relevante besøgende, leads og fremme salget, så skal du i gang med markedsføring på LinkedIn.

Er vi det rette SoMe-bureau?

Det er vi, hvis din virksomhed kan svare “ja” til flere af følgende
  • ønsker specialistviden
  • vil have indflydelse på egen SoMe-strategi
  • tænker langsigtet
  • vil udvide og udvikle marketingindsatsen.

Er vi et match for jer?

Selvfølgelig vil vi gerne have så mange kunder som muligt – men ikke for enhver pris. For det er nemlig ikke alle, der er et match for Webamp.

Men tænker din virksomhed langsigtet, og har I forståelse for, at engangsopgaver på timebasis ikke er en genvej til succes på de sociale medier? Så er Webamp måske jeres kommende SoMe-bureau.

Specialister i markedsføring på sociale medier

Få din SoMe marketing sikkert fra start

Har du brug for sparring, eller vil du gerne outsource din markedsføring på sociale medier til en specialist? I Webamp står vi klar til at hjælpe dig med at få succes på sociale medier – på alt lige fra Facebook og Instagram til Snapchat. 

I Webamp kan vores specialister hjælpe dig med:

  • Sparring og rådgivning
  • Markeds- og konkurrentanalyser
  • Opsætning af betalte annoncer
  • Sporing af organiske og betalte annoncer
  • Udvikling af content
  • Overvågning af SoMe-performance

Fælles for alle marketingtiltag er, at dit analysearbejde skal være på plads, inden du springer ud i eventyret. Her står du stærkere med en kompetent SoMe-specialist ved din side. 

Skab brandvarme leads med markedsføring på sociale medier

Din annoncering skal gøre brugere på de sociale medier til brandvarme leads – og ikke mindst købende kunder! Den skal med andre ord føre potentielle kunder hele vejen fra awareness til action – fra behov til gennemført køb.

Men hvis du skal gøre dine kunder købeklar, skal din marketingstrategi skubbe kunderne sikkert gennem kunderejsen. Det gør vi ved at udarbejde en marketing funnel-strategi, som vi udarbejder ved at:

  • Analyser din målgruppe på sociale medier

    Analysere målgruppen

    Målgruppeanalysen er grundlaget for hver eneste social ads-strategi, vi iværksætter. Den sikrer nemlig, at vi kan målrette og skræddersy din annoncering, så du får mest muligt afkast af dine annoncekroner.

    Der er for eksempel forskel på, om din målgrupper primært består af kvinder mellem 15-20 år, eller om dine kernekunder er midaldrende mænd med høj indtægt.

    For at gøre din markedsføring rentabel, definerer vi først og fremmest klart din målgruppe. Hvem er de? Hvordan ser deres købsproces typisk ud? Hvilke budskaber og hvilket content reagerer de på?

  • Vis annoncer på de rigtige sociale medier

    Annoncere på relevante kanaler

    Ligesom al kommunikation afhænger annoncering på de sociale medier af den enkelte kommunikationssituation. Det nytter ikke noget bare at skyde med spredehagl og ramme alle platforme med det samme indhold. Din online annoncering skal altid understøtte din virksomheds virkelighed, vision og værdier.

    På baggrund af vores viden om din virksomhed og din målgrupper annoncerer vi på de kanaler, hvor din målgruppe befinder sig.

  • Udarbejdelse af relevant og rammende content

    Skabe relevant og rammende content

    Content er konge på nettet. Men content er ikke bare content. For ligesom din annoncering skal tilpasses de kanaler, din målgruppe befinder sig på, skal indholdet også skræddersyes til dine kernekunder. Forskellige målgrupper reagerer nemlig på forskelligt content.

    Derfor udarbejder vi altid content med afsæt i den konkrete kommunikationssituation – lige fra den rette tone of voice i dine annonce-tekster til billed-, banner- og videomateriale.

    Som kunde i Webamp får du et hold af content-kreatører til din rådighed – for eksempel tekstforfattere, grafikere og illustratorer. Det sikrer både relevant og rammende content, som ikke mindst er iøjnefaldende.

  • Mål effektiviteten af dine SoMe marketing

    Løbende at måle effekten

    Data lyver ikke. Derfor måler vi løbende på effekten af de kampagner, vi iværksætter. Har dine annoncer for eksempel det forventede reach? Interagerer din målgruppe med dine annoncer? Og genererer de det ønskede ROI?

    Det analyserer vi løbende for at kunne optimere og justere, hvis det bliver nødvendigt. På den måde er altid sikret det største ROI samt det fulde overblik over outputtet af din indsats.

Skal vi tage en uforpligtende samtale?

Har du brug for professionel hjælp til social ads – og vil du samarbejde med et SoMe-bureau i København, der tænker databaseret, strategisk og helhedsorienteret? Vores SoMe-specialister står klar til at hjælpe dig.

Få gennemgået dine social ads af en specialist

Giv din SoMe-markedsføring et sundhedstjek
 

FAQ – markedsføring på sociale medier

Hvad betyder SoMe?

SoMe er en forkortelse af sociale medier. Eksempler på sociale medier er Facebook, Instagram og TikTok. Begrebet SoMe bliver brugt hyppigt indenfor marketing, hvor der ofte refereres til markedsføring på sociale medier.

Hvad er SoMe markedsføring?

SoMe markedsføring er en bred kategori, der dækker over markedsføring på alle sociale medier. Markedsføring på sociale kan være organisk eller betalt, og kan foregå på bl.a. TikTok, Instagram og Facebook. 

Hvilke sociale medier er mest populære?

Et de mest populære sociale medier i øjeblikket er TikTok, der downloadet på de fleste telefoner verden rundt. Facebook, Instagram, Snapchat og Pinterest hører også under kategorien sociale medier. 

Gratis viden om digital markedsføring

Vil du blive klogere på digital markedsføring? På vores Webamp Academy-side får du gratis viden, der kan løfte din forretning digitalt. Gå på opdagelse i vores vidensunivers her.