Teknisk SEO

Har du styr på, hvad der afholder din hjemmeside fra høje rangeringer på Google?


Sådan starter vi dit SEO-arbejde

Grundig søgeordsanalyse

Vi holder et møde

Sundhedstjek af side

Løbende SEO-arbejde


Prøv vores SEO-tester

Få gennemgået din SEO af en specialist

Er der mangler på din hjemmeside, der forhindrer den i at komme til tops på Google på relevante søgeord?

Mangler der for eksempel indhold på dine undersider, som derfor er svære for Google at forstå?

Er der behov for stærke backlinks fra eksterne sider, som kan øge din hjemmesides troværdighed og autoritet i Googles optik?

Eller er der måske tekniske mangler, der forhindrer din side i at blive læst og indekseret korrekt?

Sagt med andre ord: Har din SEO brug for et sundhedstjek?

Udfyld formularen, så kigger vores SEO-specialister din hjemmeside igennem. På den måde får du et uforpligtende overblik over, hvordan din hjemmeside kan komme højere op i Googles søgeresultater.

SEO-bureau for de ambitiøse

Som SEO-bureau har vi hjulpet ambitiøse virksomheder med at blive synlige i søgeresultaterne på Google – fra hurtigt voksende webshops til internationale virksomheder. 

Til trods for diversiteten i vores kundeportefølje er der én ting, der går igen i hver eneste SEO-samarbejde, vi indgår: Skræddersyede løsninger, der matcher den enkelte virksomheds virkelighed, værdier og visioner. 

Og selvom vores kunder er vidt forskellige, besidder de alle et fælles ønske: De vil findes på Google, når deres kunder googler søgeord, der har relevans for lige netop deres virksomhed, produkter og services. 

Har din virksomhed en hjemmeside, har du med sikkerhed samme ønske. Og her kan SEO være et uundværligt aktiv – og Webamp kan som SEO-bureau være din virksomheds vigtigste aktiv i kampen om de eftertragtede topplaceringer på Google.

Så hvis du ønsker at komme til tops på Google, så tøv ikke med at tage fat i os


    Vil du lære SEO?

    Vil du blive klogere på søgemaskineoptimering?
    På vores Webamp Academy-side får du gratis viden om SEO og online markedsføring. 


    • Sådan skaber du match mellem SEO og søgeintention

      11. februar 2021
    • Er din hjemmeside langsom? Så giv den en hastighedsoptimering!

      14. januar 2021
    • Google Analytics Annotations – logbogen, der giver din data kontekst

      20. november 2020
    • Er din webshop (Corona)klar til Black Friday?

      22. oktober 2020
    • Alt, du skal vide om CTR (Click Through Rate)

      24. september 2020
    • Gør din webshop synlig i søgeresultaterne – tips og tricks til SEO i Shopify

      3. september 2020
    • Syv tips til at forbedre din SEO via Screaming Frog

      13. august 2020
    • Alt du bør vide om bounce rate

      10. juni 2020
    • SEO-tjekliste: Sådan bygger du en lækker landingssidetekst op (der kan læses af både robotter og mennesker)

      7. maj 2020
    • Google My Business – sådan opsætter du dit online visitkort

      31. marts 2020
    • Se alle blog indlæg

      Læs alle vores blogindlæg her

    Som SEO bureau hjælper vi din hjemmeside øverst på Google

    Få et overblik over vigtige
    parametre
    inden for teknisk SEO

    Teknisk SEO hører til den mere nørdede del af søgemaskineoptimering – som om SEO ikke var nørdet nok i forvejen. I Webamp bliver du dog mødt af specialister med erfaringen inden for alle SEO-discipliner – og teknisk SEO er ingen undtagelse. Og vi deler gerne ud af vores viden. 

    Her på siden kan du læse meget om alle de tunge og tekniske aspekter af søgemaskineoptimering og få svar følgende spørgsmål: 

    • Hvad er teknisk SEO? 
    • Hvad hører under teknisk SEO? 
    • Hvordan arbejder vi med teknisk SEO i Webamp? 
    • Hvordan kan du få hjælp til teknisk SEO på din hjemmeside? 

    Har du lidt for travlt til at bruge din tid på at læse om de tunge og tekniske aspekter af søgemaskineoptimering? Så kontakt os på 70 60 50 28 eller info@webamp.dk for at få professionel hjælp til teknisk SEO.

    Hvad er teknisk SEO?

    Hvor on-page SEO er al den søgemaskineoptimering brugerne kan se, er teknisk SEO alt det arbejde, brugerne ikke ser. Men det gør Google! Sagt på en lidt enkel måde: Jo bedre din hjemmeside er teknisk optimeret, desto bedre vil Google forstå den. 

    Forestiller du dig en hjemmeside som et hus, er teknisk SEO fundamentet, der sørger for, at huset er solidt plantet og ikke står og svajer. Uden et solidt fundament, kan man nemlig bygge noget så flot videre, men det vil altid være et middelmådigt resultat.

    Teknisk SEO er derfor et vigtigt element, hvis du vil have en hjemmeside der er solidt placeret i Googles algoritmer. 

    Hvis du vil øverst på Google, må du arbejde med SEO. Det hjælper vi med som SEO-bureau.

    Hvad hører under teknisk SEO?

    Ganske enkelt fordi det kan blive din genvej til succes på Google – og dermed succes i din forretning. For én ting er at have en hjemmeside. Noget andet er at få den til at blive set af din målgruppe.

    Og det er her SEO kommer ind i billedet. For nok kan du komme til tops på Google via Googles betalte søgeresultater, Google Ads. Men da langt de fleste klikker på de såkaldt organiske søgeresultater frem for annoncer, er det alfa og omega at være synlig der, hvor brugerne kigger.

    Uden en målrettet SEO-indsats vil din hjemmeside dog med høj sandsynlighed leve et ensomt liv i de mørkeste afkroge af Google – langt væk fra dine potentielle kunders opmærksomhed. Derfor er SEO en uundværlig del af din markedsføringsstrategi, hvis du vil have trafik til din hjemmeside.

    Med en målrettet og struktureret SEO-strategi kan du opnå følgende fordele:

    • Synlighed i søgemaskinerne
    • Blive set af potentielle kunder – i alle stadier af deres købsrejse
    • Modtage relevant trafik til hjemmeside
      Få flere henvendelser
    • Søgemaskineoptimering kan altså i sidste ende være med til at skabe mere omsætning i din forretning. Det kan med andre ord være en værdifuld investering for din virksomhed.

    Indeksering

    For at du kan rangere højt på relevante søgeord, er det væsentligt, at Google ved at din hjemmeside eksisterer. Det er der kun én måde du kan sikre dig, og det er ved at have dine side indekseret

    Måden det bliver gjort på, er ved at få et link fra en side, Google kender i forvejen. På den måde vil Googles crawlere automatisk opdage din hjemmeside og “tilføje” den til søgeresultaterne. 

    Her sidder Webamps SEO-specialister og arbejder med søgemaskineoptimering.
    Som SEO-bureau arbejder vi bl.a. med optimering af indhold på din hjemmeside.

    Omdirigering af gamle landingssider

    Du har sikkert oplevet, at klikke på et link, for efterfølgende at blive svært skuffet over indholdet på siden – nemlig en “404 fejl, denne side eksisterer ikke”. 

    Som oftest er årsagen, at URL’en på et tidspunkt er blevet ændret og efterfølgende ikke er blevet omdirigeret til den nye side.

    I SEO-verdenen kalder vi det for “døde links” og er noget, der hurtigst muligt skal rettes op på. Både fordi man risikerer at gå glip af salg, men også fordi det i “seo-øjemed” ser rigtig dårligt ud. 

    Vil du vide, hvordan du kan få foretaget en teknisk seo analyse på din hjemmeside, er du velkommen til at give os et kald på tlf. 70 60 50 28 eller sende en mail til info@webamp.dk. Så vender vi tilbage så hurtigt vi kan. 

    Mobilvenlighed

    I løbet af en dag er det de færreste, der sidder foran deres private computer og søger på Google. De fleste er konstant på farten, og derfor foretages rigtig mange af vores Google-søgninger på mobilen. 

    Af den grund er det enormt vigtigt, at din hjemmeside er mobiloptimeret. På den måde sikrer du, at ingen kunder i stedet går til dine konkurrenter, fordi din side ikke kan indlæses. 

    Som SEO-bureau laver vi bl.a. teknisk SEO
    Autoritet er en vigtig del af søgemaskineoptimering

    Hastighed på hjemmesiden

    Brugere af internettet anno 2021 er mere utålmodige end nogensinde før. Ingen gider hjemmesider, der loader i sneglefart. 

    En del af teknisk SEO er derfor at sørge for, at din hjemmeside er hastigheds optimeret. Er den det, er chancen for, at besøgende bliver på siden større.

    Sådan arbejder vi med teknisk SEO i Webamp

    Når vi laver teknisk SEO for dig, er det vores tekniske specialister, der kommer til stå for din hjemmeside.    

    Fordi Googles algoritmer konstant bliver opdateret, yder vi vores ekspertise kontinuerligt. Vi sørger for, at din hjemmeside får den service, der skal til for, at der er bygget et godt fundament, som google anerkender med høje placeringer.

    Få hjælp til din SEO-strategi med Københavns bedste SEO bureau.
    Webamp, dit SEO bureau, er her i gang med en teknisk analyse af hjemmeside.

    Sådan får du en teknisk SEO-analyse

    En teknisk SEO analyse kan være med til at opdage huller i din hjemmeside, som afholder dine sider fra at rangere på side 1 – helt grundlæggende fordi Google ikke kan læse din side. 

    Med en teknisk SEO-analyse vil vores specialister gennemgå din side på et dybdegående plan. Vi gennemgår alle ovenstående elementer,  Vil du høre mere om mulighederne for en sådan analyse, er du velkommen til at ringe og få en snak på tlf. 70 60 50 28 eller sende en mail til info@webamp.dk.

    Hjælp til teknisk SEO

    Hvis du er i tvivl om, du selv kan står for den tekniske seo på din hjemmeside, må det korte svar nok være: Nej – ellers havde du slet ikke haft behov for at læse hertil. Det kræver nemlig, at du både har forståelse for kode, og hvordan søgemaskiner ser og læser hjemmesider. 

    Vil du have hjælp til teknisk SEO af et SEO bureau, er du derfor velkommen til at give os et kald på tlf. 70 60 50 28 eller sende os en mail til info@webamp.dk, så vender vi tilbage så hurtigt vi kan.

    Her på billedet ser du en af vores SEO specialister i færd med at lave en søgeordsanalyse.
    Som SEO bureau kan vi bl.a. hjælpe dig med opsætning af konverteringssporing.

    Opsætning af sporing af
    vigtige måleparametre

    Målet med søgemaskineoptimering er synlighed, som i sidste skal give flere salg eller henvendelser via dit website. Derfor er det en rigtig god idé at opsætte korrekt sporing af besøgende, henvendelser, salg, tilmelding af nyhedsbrev og andre vigtige måleparametre, der kan sige noget om udbyttet af din SEO-indsats.

    Her er Google Analytics og Google Tag Manager uundværlige værktøjer. Analytics kan nemlig give dig næsten al tænkelig data om din hjemmeside, mens Tag Managere er det bindeled mellem din side og din Analytics-konto, der skal sikre, at du måler på de rigtige parametre.

    Kontinuerlig linkbuilding

    Kvantiteten og kvaliteten af links fra andre sider, der peger ind på din side, har stor betydning for din hjemmesides autoritet – og dermed dine placeringer på Google. Derfor er det vigtigt løbende at arbejde med at skaffe relevante links til din side. Det vil sige links fra sider, der tematisk minder om din.

    Links fra generiske private blogging networks, skumle casinosider og lumre pornosider er ikke relevante links. Det er links fra brancheforeninger, leverandører, samarbejdspartnere, bloggere, sponsorer, pressemeddelelser og anmeldelser til gengæld.

    Så selv om kvantiteten af links har noget at skulle have sagt, er kvaliteten det vigtigste. Hellere ét relevant link end 10 irrelevante.

    Linkbuilding er en af de discipliner, vi som SEO-bureau kan hjælpe med.
    Som SEO bureau er en vigtig del af vores arbejde at evaluere og optimere.

    Løbende optimering og evaluering

    Der er ikke noget, der hedder at hvile på laurbærrene, når det kommer til SEO. Googles algoritme er kompleks, ligesom konkurrencen på bestemte søgeord kan være høj. Derfor er det vigtigt løbende at evaluere udbyttet af din indsats.

    Rangerer du for eksempel dårligt på bestemte søgeord? Genererer din hjemmeside ikke nok henvendelser? Eller interagerer dine brugere på anden vis ikke som ønsket med dit indhold?

    Det er spørgsmål, man løbende må stille sig selv, og som skaber grundlag for eventuel optimering.

    SEM-værktøjer som Google Search Console, Google Analytics, Ahrefs og SEMrush er rigtig gode at have med i værktøjskassen, når du løbende skal evaluere din SEO-strategi.

    Vil du have hjælp til søgemaskineoptimering?

    Har du brug for professionel hjælp til søgemaskineoptimering – og er du derfor på udkig efter et seriøst SEO bureau i København?

    Kontakt Webamp på 70 60 50 28 eller info@webamp.dk, og hør, hvad SEO kan gøre for din forretning.

    Webamp tilbyder 3 forskellige SEO abonnementer: Premium, Premium Plus og Paramount. Hvilket abonnement, der passer bedst til dig, afhænger af dine behov og budgetter. Tag en snak med os, hvis du vil høre mere om fordelene ved de forskellige abonnementer.

    Uanset hvilket abonnement, du tegner, starter vores samarbejde altid med et møde og en god dialog. Det sikrer, at vi tager udgangspunkt i din virksomheds virkelighed, når vi laver din SEO markedsføring.

    Få testet din SEO med vores gratis SEO-test her.

    Vil du have hjælp til søgemaskineoptimering af et ambitiøst SEO bureau??

    Vi gør os i glade kunder!

    Vi elsker vores kunder, og vi elsker at få feedback!




    Vil du samarbejde med os?

    Vi elsker både store og små udfordringer - hvad er din?