SEO-tekster

Vil du have SEO-tekster, der får din hjemmeside højere op på Google? Der er kamp om de gode Google-placeringer, og derfor er det vigtigt at skrive SEO-tekster, der tilgodeser brugerne og på samme tid har værdifuldt indhold. På den måde giver du dine konkurrenter kamp til stregen, så du kan øge dine chancer for at indtage førstepladsen som ukronet konge af Google.

Kontakt os

Få hjælp til dine SEO-tekster

Har du brug for hjælp til at skrive relevante og værdifulde SEO-tekster, der giver din virksomhed bedre organiske resultater på Google?

Ved du ikke, hvordan du skal knække koden til at skrive fængende SEO-tekster til mennesker frem for maskinen samtidigt med, at du får relevante søgeord ind i teksten?

Eller har du simpelthen for travlt til at bruge tid på at skrive SEO-tekster i høj kvalitet?

Hvis du kan du nikke genkendende til én af ovenstående, så udfyld formularen og lad os tage et møde om, hvordan vi skaber værdifulde SEO-tekster til dig.

SEO-bureau for de ambitiøse

Som SEO-bureau har vi hjulpet ambitiøse virksomheder med at blive synlige i søgeresultaterne på Google – fra hurtigt voksende webshops til internationale virksomheder. 

Til trods for diversiteten i vores kundeportefølje er der én ting, der går igen i hver eneste SEO-samarbejde, vi indgår: Skræddersyede løsninger, der matcher den enkelte virksomheds virkelighed, værdier og visioner. 

Og selvom vores kunder er vidt forskellige, besidder de alle et fælles ønske: De vil findes på Google, når deres kunder googler søgeord, der har relevans for lige netop deres virksomhed, produkter og services. 

Har din virksomhed en hjemmeside, har du med sikkerhed samme ønske. Og her kan SEO være et uundværligt aktiv – og Webamp kan som SEO-bureau være din virksomheds vigtigste aktiv i kampen om de eftertragtede topplaceringer på Google.

Så hvis du ønsker at komme til tops på Google, så tøv ikke med at tage fat i os


    Vil du lære SEO?

    Vil du blive klogere på søgemaskineoptimering?
    På vores Webamp Academy-side får du gratis viden om SEO og online markedsføring. 


    • Topic clusters – og hvordan de kan gavne din SEO

      1. marts 2022
    • 5 SEO-faktorer, der får dig på Googles podie i 2022

      24. januar 2022
    • Semantisk SEO – sådan laver du SEO til mennesker frem for maskiner

      22. december 2021
    • Sådan skaber du match mellem SEO og søgeintention

      11. februar 2021
    • Er din hjemmeside langsom? Så giv den en hastighedsoptimering!

      14. januar 2021
    • Google Analytics Annotations – logbogen, der giver din data kontekst

      20. november 2020
    • Er din webshop (Corona)klar til Black Friday?

      22. oktober 2020
    • Alt, du skal vide om CTR (Click Through Rate)

      24. september 2020
    • Gør din webshop synlig i søgeresultaterne – tips og tricks til SEO i Shopify

      3. september 2020
    • Syv tips til at forbedre din SEO via Screaming Frog

      13. august 2020
    • Se alle blog indlæg

      Læs alle vores blogindlæg her

    Få hjælp til at skrive søgemaskinevenlige SEO-tekster

    SEO-tekster – hvad er det?

    SEO står for “Search Engine Optimization”, og derfor er en SEO-tekst, en tekst der er skrevet med henblik på at få din hjemmeside til at rangere højere på Google. Det er en helt central del af online markedsføring at optimere dine tekster, så din hjemmeside kommer højere i Googles resultater og på den måde hurtigere kan blive fundet af mulige kunder.

    Der findes ikke et direkte facit på, hvordan SEO-tekster skal se ud eller skrives, før de bliver bedømt positivt af Google – og dermed sender en hjemmeside længere op ad Googles rangliste. Google holder nemlig deres kort tæt ind til kroppen, når det kommer til deres såkaldte ranking-faktorer. Der er dog nogle generelle retningslinjer for en søgemaskinevenlig tekst. Du kan læse Webamps SEO-tjekliste for at finde vores bud på de bedste guidelines til at skrive en vellykket SEO-tekst.

    SEO-tekstens plettede fortid

    SEO-tekster har gennem årene fået et dårligt ry blandt mange. Det hænger sammen med, at der engang var et overdrevet stort fokus på søgeord, hvilket resulterede i, at SEO-tekstens indhold virkede tomt og intetsigende. Det handlede i højere grad om at få et søgeord så mange gange ind i en tekst som mulig uden tanke på, om teksten var sammenhængende eller relevant for brugerne. Med andre ord skrev man i højere grad til Google end til mennesker.

    Sådan er det heldigvis ikke længere. I dag skal SEO-teksters indhold være værdiskabende for brugerne og give dem de informationer, de søger. Det er vigtigt, at du skriver til brugeren frem for søgemaskinen, da Google altid vil prioritere de tekster, der skaber værdi for brugerne. Den disciplin går også under navnet semantisk SEO.

    Dermed ikke sagt, at du fuldstændigt skal glemme søgeord, for de spiller stadig en vigtig rolle, når Google rangerer hjemmesider. Søgeordene skal bare bruges med måde, og der hvor det giver mening. Målet er at levere kvalitetscontent til dit website, der både har søgemaskinevenligt indhold og samtidigt fastholder brugeren.

    Gode vs. dårlige SEO-tekster

    Men hvad kendetegner helt konkret den gode SEO-tekst kontra den dårlige? Først og fremmest er søgeordet brugt naturligt i den gode SEO-tekst. Det virker hverken forceret eller kunstigt, og søgeordet bliver brugt til at skabe relevant indhold for brugeren. Det betyder også, at teksten er skrevet til mennesker og ikke maskiner, og derfor må teksten ikke være mekanisk.

    Det er også vigtigt, at SEO-teksten er skrevet i et letlæseligt sprog, der er henvendt til den målgruppe, hjemmesiden skal tiltrække. Desuden må teksten ikke blive det, man kalder en wall of text: en uoverskuelig mur af tekst uden mellemrum. I en god SEO-tekst skal der derfor være afsnit såvel som væsentlige overskrifter, der både vækker nysgerrighed og giver brugeren en indikation af, hvad de skal læse om.

    3 hurtige til den gode SEO-tekst

    • Skriv til mennesker frem for maskinen
    • Brug søgeordene naturligt i teksten
    • Gør teksten brugervenlig

    Hvorfor er SEO-tekster så vigtige?

    Teksten på din hjemmeside er med til at øge Googles forståelse af din hjemmesiden, og de er derfor en vigtig del af din SEO-strategi – og SEO er en ofte uundværlig del af online markedsføring. Det er nemlig lige meget at have en hjemmeside, hvis den ikke er synlig på Google – hvis den da ikke bare skal fungere som et online visitkort.

    Selvfølgelig kan du også satse på Google Ads – betalt annoncering – for at blive synlig i søgeresultaterne, men da mange brugere foretrækker at klikke på de organiske søgeresultater frem for annoncer, kan det godt betale sig prioritere SEO og dermed også SEO-tekster højt. I sidste ende kan det være med til at påvirke antallet af henvendelser via din hjemmeside og hermed den endelige omsætning.

    SEO-tekster er vigtige for at komme højt på Google

    Hvordan skriver man SEO-tekster?

    SEO kan deles op i 3 hovedelementer: Indhold, teknik og autoritet, hvor SEO-tekster hører til indhold.

    At arbejde med indholdet kaldes også semantisk SEO. Det betyder, at man prioriterer det gode indhold, der faktisk skaber en værdi for kunderne. Det er vigtigt, at du forstår brugernes søgeintention for, at du kan levere relevant-og værdifuldt indhold.

    Noget af det vigtigste, når man skriver en SEO-tekst, er at målrette teksten til kunder med det behov, du har løsningen på. Din tekst skal være interessant for brugeren at læse og må hverken virke mekanisk eller konstrueret. Ellers klikker brugerne hurtigt væk fra din side, og netop tiden folk bruger på hjemmesider, er blandt andet noget af det, Google bemærker. Går brugerne hurtigt videre til en ny side, bliver din Google placering forringet.

    En dårligere placering resulterer i mindre trafik og dermed i færre kunder. Det er derfor alfa omega at skrive SEO-tekster, der fastholder kunderne og giver dem svar på de oplysninger, de søger.

    SEO-tekster huskeliste

    • ✓ Prioritér at skrive til mennesker frem for Google
    • ✓ Hav brugerens søgeintention in mente
    • ✓ Lav afsnit med passende overskrifter
    • ✓ Husk søgeordet i overskrifterne
    • ✓ Brug synonymer for dit søgeord
    • ✓ Optimér din SEO-titel og metabeskrivelse – læs mere her
    • ✓ Brug udgående og intern linkbuilding
    • ✓ Inkludér call-to-actions
    • ✓ Lav gerne punktopstilling – ligesom der er gjort her.

    Få hjælp til at skrive værdifulde SEO-tekster

    Har du brug for professionel hjælp til at skrive SEO-tekster? Lad Webamps kompetente tekstforfattere levere kvalitets- og søgemaskinevenligt indhold til din hjemmeside, der både tilgodeser brugerne og Google.

    Kontakt Webamp på 70 60 50 28, eller skriv til os på info@webamp.dk for at høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig med at skrive SEO-tekster, der skaber værdi hele vejen rundt.

    Vi elsker vores kunder, og vi elsker at få feedback!




    Vil du samarbejde med os?

    Vi elsker både store og små udfordringer - hvad er din?