SEO

Få succes med content marketing

Skab langvarige kunderelationer og værdi for dine kunder med content marketing. I Webamp arbejder vi målrettet og strategisk med content marketing for at skabe opmærksomhed omkring dit brand.

Bureau til content marketing

Marketing med målgruppen i fokus

Hvis du har haft bare en smule berøring med markedsføringsbranchen, er du måske stødt på begrebet “content marketing”. Nogle kritiserer begrebet og kalder det et meningsløst buzzword, som smart-i-en-fart marketingfolk hiver ud af ærmet i flæng

Floskel eller ej, så har det aldrig været vigtigere at producere brugbar og brugerrelevant indhold. Web 2.0 har nemlig gjort internettet til et redskab til at opsøge information – og det kan du udnytte som virksomhed.

For ved at dele værdiskabende og relevant information, kan du skabe top-of-mind awareness hos dine læsere – og på sigt gøre dem til loyale, tilbagevendende kunder i din forretning.

Vil du have hjælp til at skabe unikt indhold, der skaber værdi for dine kunder – og dermed din virksomhed? Så kontakt Webamp i dag. Vi har både tekstforfattere og videografer i folden, der kan hjælpe dig og din virksomhed med at planlægge og eksekvere din content marketing-strategi.

Racoon logo
Stilleben logo
Nellemann Leasing logo

Gratis viden om digital markedsføring

Vil du blive klogere på digital markedsføring? På vores Webamp Academy-side får du gratis viden, der kan løfte din forretning digitalt. Gå på opdagelse i vores vidensunivers her.

Skab brand awarness med content marketing

Content marketing skaber brand awareness

Content marketing er i korte træk markedsføring med fokus på læserne – modtagerrelevant indhold, der først og fremmest skaber værdi. Derfor skaber det heller ikke nødvendigvis her-og-nu-kunder. Men det er heller ikke meningen.

Derimod er hensigten med indholdet, at det skal skabe top-of-mind-awareness hos læserne – som så på sigt kan blive til betalende kunder.

Content marketing handler nemlig om at skabe indhold med værdi for læseren. Man tilbyder altså ikke blot sine kunder produkter og løsninger, men også sin faglige ekspertise. Og den faglige ekspertise vil dine læsere have i baghovedet, når de engang får brug for de produkter eller løsninger, din virksomhed sælger.

Marketing og indhold, der er relevant

Er content marketing bare et buzzword?

Det er i hvert fald en kritik, man ofte møder, når snakken falder på content marketing. Buzzword eller ej – det kan kan være et værdifuldt aktiv i din virksomheds marketing-strategi.

Og selvom content marketing er blevet lidt et buzzword, er idéen faktisk ikke så ny igen. For eksempel er kogebogen Karolines Køkken et klassisk eksempel på modtagerorienteret indhold, hvor afsenderen er en virksomhed – nærmere bestemt Arla (eller Mejeriforeningen som mejerigiganten hed, da Karolines Køkken første gang udkom i 1962).

Fidusen ved bogen var i øvrigt, at samtlige opskrifter indeholdt mejeriprodukter.

På den måde skabte Mejeriforeningen værdi for deres kunder, som fik inspiration til madlavning i hverdagen, men i den grad også for dem selv, da danskerne fik kendskab til flere måder at bruge mejeriprodukter på – og derfor fik behov for at købe flere mejeriprodukter.

  • Quote icon

    I mit samarbejde med Webamp har jeg fået en øget indsigt i, hvordan vi bruger vores penge rigtigt. Derudover har vi oplevet en højere trafik, som har generet en højere omsætning. Jeg vil anbefale Webamp til andre virksomheder, fordi de forhåbentligt kan få den samme ro i maven.

Vil du se, hvordan vi gør?

Vi elsker vores kunder, og vi elsker at fremvise vores arbejde.
Dyk ned i vores cases lige her.

Eksempler på content marketing

Moderne content marketing kan sagtens være i et fysisk format, men formaterne vil typisk være digitale – for eksempel blogindlæg på egen hjemmeside, videoindhold på YouTube eller digitale guides.

Eksempler på content marketing:

  • Et blogindlæg om at lægge den perfekte foundation på webshoppen, der sælger makeup.
  • En anbefaling eller en anmeldelse af en vin på webshoppen, der sælger vin.
  • En e-bog om markedsføring fra bureauet, der laver online markedsføring.
  • Et webinar om aktiehandel på bankens hjemmeside.
    En video med tips til vedligeholdelse af cykel fra cykelmekanikeren.
  • Gode råd om tandpleje på tandlægens hjemmeside.

Vil du se flere eksempler og tips, kan vi varmt anbefale at læse Textas artikel om content marketing.

Skab relevant indhold til din målgruppe
Undgå at skuffe mulige kunder med kedeligt indhold

Derfor skal du prioritere velskrevet indhold

Det korte svar: Langvarige kunderelationer. Formålet med content marketing er at skabe og vedligeholde langvarige kunderelationer.

Men midlet er ikke koldt canvas og indhold plastret til med call-to-action-knapper – det vil dine læsere nemlig slet ikke være modnet til endnu. Det er ikke push marketing! Det er pull marketing, som trinvist trækker dine kunder gennem salgstragten – fra spædt behov til modning til salg.

Netop derfor er værdien for målgruppen alfa og omega, når du arbejder med content marketing. På den skaber du tillid til, at du og din virksomhed ikke er bare ude efter kolde konverteringer – men har også har en reel interesse i at hjælpe og vejlede med kvalificeret ekspertviden.

Kom til tops på Google

Content marketing kan også skabe værdi for afsenderen – og altså også din virksomhed, hvis du arbejder aktivt med det som en del af din markedsføring.

For eksempel vil du kunne se en vækst i din SEO, hvis du arbejder med content marketing på din hjemmeside. For det første fordi du ved at poste content hyppigt skaber en dynamisk hjemmeside. På den måde undgår du at gøre din hjemmeside til et såkaldt “zombie-site” – en levende død side, der nok eksisterer, men som rent trafikmæssigt er flatlinet.

For det andet vil du rangere på langt flere søgeord. Du vil med andre ord være mere synlig på Google og på den måde udvide din målgruppe.

I Webamp har vi i første halvdel af 2021 arbejdet målrettet med en content-strategi for en kunde, som sælger hudpleje og hudbehandlinger. Den strategi har resulteret i en fordobling i visninger på Google i første halvdel af 2021 i forhold til sidste halvdel af 2020.

Skab relevant indhold til din målgruppe
Relevant content skaber kunderelationer

Fra strategi til eksekvering

Ingen virksomheder er for små til at lave kvalitets-content til deres målgrupper. Alle kan være med. Men det er ikke altid lige nemt at få idéerne til at tage form, ligesom det kan være svært at finde en strategisk retning med din content-plan.

I så fald står vi hos Webamp klar til at hjælpe dig med alt fra strategi til eksekvering. Vi hjælper dig med andre ord med alt fra vinkling til producering af selve indholdet – om det er så er i form af fængende og forbrugerorienterede tekster til din hjemmeside og dine sociale kanaler eller professionel videoproduktion.

I Webamp laver vi altid content, der tager afsæt i din virksomheds virkelighed. Det betyder, at vi har din målgruppe og branche for øje, når vi arbejder med content marketing. Vi analyserer derfor, hvad din målgruppe efterspørger og skræddersyr indholdet derefter.

Få gennemgået din markedsføringsstrategi

Vi er klar til at hjælpe dig med at analysere, hvad der skal til, for at du får mest muligt ud af din marketing-indsats. Brug kontaktformularen, hvis du vil høre mere.

Lad os samarbejde og udvikle sammen

Gratis sparring samtale?