Vil du være synlig i søgeresultaterne på Google, er arbejdet med SEM alfa og omega. Og er du endnu ikke helt sikker på, hvad SEM er, og hvad forskellen er mellem SEM, SEO og betalte annonceringer, er du landet det rigtige sted.
Hos Webamp har vi erfarne SEO- og Google Ads-specialister, som arbejder målrettet med SEM for at sikre, at din hjemmeside eller webshops modtager de helt rigtige kliks! Kontakt os i dag og lad os tage et møde.
Som SEM-bureau hjælper vi ambitiøse virksomheder med at optimere deres SEO og Google Ads – fra hurtigt voksende webshops til internationale virksomheder.
Til trods for diversiteten i vores kundeportefølje er der én ting, der går igen i hver eneste SEM-samarbejde, vi indgår: Fokuseret rådgivning og skræddersyede løsninger, der matcher den enkelte virksomheds virkelighed, værdier og visioner.
Fælles for alle vores kunder er, at de vil være synlige der, hvor deres kunder befinder sig. Vi hjælper virksomheder med at gøre deres annonceringer synlige for de rigtige målgrupper og på de søgetermer, der har relevans for lige netop deres virksomhed, produkter og services.
Har du en virksomhed som i forvejen gør sig i søgemaskinemarkedsføring? Eller ønsker du at blive sat ind i dette smarte værktøj? Som SEM-bureau kan Webamp være din virksomheds vigtigste aktiv i kampen om kundens opmærksomhed.
Vil du blive klogere på digital markedsføring? På vores Webamp Academy-side får du gratis viden, der kan løfte din forretning digitalt. Gå på opdagelse i vores vidensunivers her.
SEM er forkortelsen for Search Engine Marketing, og er kort sagt et begreb, der dækker over de discipliner, der skal mestres for at ligge i toppen af Google – herunder søgemaskineoptimering (SEO) og søgemaskineannoncering (Google Ads, og Bing Ads).
Fælles for de to grene af SEM er, at de kan kategoriseres som det, der på marketingsprog hedder “pull-marketing”. De arbejder begge med at give brugerne dét, de er på udkig efter, når de foretager sig en søgning på en søgemaskine som Google eller Bing.
Vil du derfor øge din virksomheds synlighed på søgemaskinerne, er det arbejdet med SEM, du skal fokusere på.
Søgemaskineannoncering (PPC) er en måde at betale sig fra at ligge i toppen af Google, Bing og andre søgemaskiner – på bestemte søgeord. Søgeresultaterne markeres derfor også med ‘annonce’, så brugeren er klar over, at der er betalt for at være placeret højt.
Og der er altså en god grund til, at folk gerne vil betale for at ligge øverst i søgeresultaterne. For det er her man møder sine potentielle kunder, hvor de allerede er på udkig efter en ydelse eller produkt.
I mit samarbejde med Webamp har jeg fået en øget indsigt i, hvordan vi bruger vores penge rigtigt. Derudover har vi oplevet en højere trafik, som har generet en højere omsætning. Jeg vil anbefale Webamp til andre virksomheder, fordi de forhåbentligt kan få den samme ro i maven.
Vi elsker vores kunder, og vi elsker at fremvise vores arbejde.
Dyk ned i vores cases lige her.
De to største annonceringsmuligheder hedder hhv. Google Ads og Bing Ads – dog er Google uden tvivl den mest populære søgemaskine, hvilket også gør Google Ads til den mest populære. Begge annoncerings-værktøjer benytter den samme strategi, der på marketingsprog bliver kaldet PPC – Pay Per Click. Det betyder kort sagt, at man betaler for de kliks, der kommer gennem hver enkelt annonce. Derfor er det også vigtigt, at man lægger den helt rette søgeordsstrategi, da der helst skal komme en konvertering ud af det klik, der bliver betalt for.
En anden – og lidt mindre benyttet måde at annoncere på, er gennem dét, der på Google hedder ‘Google Shopping’. Denne måde at annoncere på, henvender sig mod webshops, hvor selve produktet og prisen er i fokus, og gerne skal vises i selve søgeresultaterne.
Fordele
Ulemper:
Få en flot og brugervenlig webløsning, der afspejler din virksomheds identitet samt fænger og fastholder dine besøgende.
Tiltræk den rigtige trafik, og giv dine kunder den bedst mulige oplevelse med informative og fangende tekster.
Søgemaskineoptimering (SEO) er arbejdet med at optimere hjemmesider således, at Google og andre søgemaskiner finder dem relevante at placere højt på bestemte søgeord. Disse resultater kaldes organiske, og er i princippet ikke noget du selv kan styre – det er noget du skal gøre dig fortjent til.
LÆS: Hvad er SEO?
Når en hjemmeside skal optimeres og gøres relevant, arbejdes der både med dét, der visuelt foregår på siden, som content, brugervenlighed etc. og de mere tekniske ting. I daglige tale kaldes disse discipliner ON-page– og OFF-page SEO.
Selvom de organiske resultater figurerer under annoncer på Google, er der altså rigtig god grund til at kaste blikket mod denne del af SEM. For ligger du først i toppen af Google i de organiske søgeresultater, koster det dig altså ikke andet end den energi og tid du- eller dit bureau har brugt på at optimere din hjemmeside.
Fordele:
Ulemper:
Vi er klar til at hjælpe dig med at analysere, hvad der skal til, for at din hjemmeside kan opnå topplaceringer på Google. Brug kontaktformularen, hvis du vil høre mere.
Vi er ikke bange for udfordringer. Tværtimod elsker vi at udfordre dét, vi tror, vi allerede ved. For kun sådan kan vi skabe de bedste resultater for vores kunder.
Vi elsker vores kunder, og vi elsker at få feedback!
Vi er en et hold af specialister, der elsker at udfordre dét, vi allerede ved.