Bliv synlig på Google med
SEM – fra SEO til PPC

Vil du være synlig i søgeresultaterne på Google, er arbejdet med SEM alfa og omega. Og er du endnu ikke helt sikker på, hvad SEM er, og hvad forskellen er mellem SEM, SEO og betalte annonceringer, er du landet det rigtige sted.

Bliv synlig i søgemaskinerne med SEM

Lad vores SEO- og PCC-specialister gennemgå din SEM-strategi

Er din hjemmeside usynlig i søgeresultaterne? Oplever du, at dine Google Ads er synlige på de forkerte søgetermer? Eller betaler du høje klikpriser samtidig med, at din return of investment (ROI) ligger i den lave ende?

Ønsker du at få tilpasset din SEO eller dine PPC-annonceringer til specifikke målgrupper, eller skal dine annoncer spredes ud på annonceringsformer som Google Shopping eller Youtube Ads?

Hos Webamp har vi erfarne SEO- og PPC-specialister, som arbejder målrettet med SEM for at sikre, at din hjemmeside eller webshops modtager de helt rigtige kliks! Kontakt os i dag og lad os tage et møde.

SEM-bureau for de ambitiøse

Som SEM-bureau hjælper vi ambitiøse virksomheder med at optimere deres SEO og Google Ads – fra hurtigt voksende webshops til internationale virksomheder.

Til trods for diversiteten i vores kundeportefølje er der én ting, der går igen i hver eneste SEM-samarbejde, vi indgår: Fokuseret rådgivning og skræddersyede løsninger, der matcher den enkelte virksomheds virkelighed, værdier og visioner.

Fælles for alle vores kunder er, at de vil være synlige der, hvor deres kunder befinder sig. Vi hjælper virksomheder med at gøre deres annonceringer synlige for de rigtige målgrupper og på de søgetermer, der har relevans for lige netop deres virksomhed, produkter og services.

Har du en virksomhed som i forvejen gør sig i søgemaskinemarkedsføring? Eller ønsker du at blive sat ind i dette smarte værktøj?

Som SEM-bureau kan Webamp være din virksomheds vigtigste aktiv i kampen om kundens opmærksomhed – så tøv ikke med at tage fat i os.


    Vil du lære søgemaskinemarkedsføring?

    Få gratis tips til SEO og annoncering på Google i Webamp Academy.


    • Topic clusters – og hvordan de kan gavne din SEO

      1. marts 2022
    • 5 SEO-faktorer, der får dig på Googles podie i 2022

      24. januar 2022
    • Semantisk SEO – sådan laver du SEO til mennesker frem for maskiner

      22. december 2021
    • Dynamisk annoncering

      24. november 2021
    • Sådan forfører du dine kunder med en marketing funnel-strategi på de sociale medier

      29. april 2021
    • Sådan skaber du match mellem SEO og søgeintention

      11. februar 2021
    • Er din hjemmeside langsom? Så giv den en hastighedsoptimering!

      14. januar 2021
    • Skab brandvarme leads med Facebook lead ads

      3. december 2020
    • Google Analytics Annotations – logbogen, der giver din data kontekst

      20. november 2020
    • Er din webshop (Corona)klar til Black Friday?

      22. oktober 2020
    • Se alle blog indlæg

      Læs alle vores blogindlæg i vores academy

    Som SEO bureau hjælper vi din hjemmeside øverst på Google

    Hvad er SEM?

    SEM er forkortelsen for Search Engine Marketing, og er kort sagt et begreb, der dækker over de discipliner, der skal mestres for at ligge i toppen af Google – herunder søgemaskineoptimering (SEO) og søgemaskineannoncering (Google Ads, og Bing Ads).

    Fælles for de to grene af SEM er, at de kan kategoriseres som det, der på marketingsprog hedder “pull-marketing”. De arbejder begge med at give brugerne dét, de er på udkig efter, når de foretager sig en søgning på en søgemaskine som Google eller Bing.

    Vil du derfor øge din virksomheds synlighed på søgemaskinerne, er det arbejdet med SEM, du skal fokusere på.

    Hvad er søgemaskineannoncering?

    Søgemaskineannoncering (PPC) er en måde at betale sig fra at ligge i toppen af Google, Bing og andre søgemaskiner – på bestemte søgeord. Søgeresultaterne markeres derfor også med ‘annonce’, så brugeren er klar over, at der er betalt for at være placeret højt.

    Og der er altså en god grund til, at folk gerne vil betale for at ligge øverst i søgeresultaterne. For det er her man møder sine potentielle kunder, hvor de allerede er på udkig efter en ydelse eller produkt.

    Hvis du vil øverst på Google, må du arbejde med SEO. Det hjælper vi med som SEO-bureau.

    Google Ads og Bing Ads

    De to største annonceringsmuligheder hedder hhv. Google Ads og Bing Ads – dog er Google uden tvivl den mest populære søgemaskine, hvilket også gør Google Ads til den mest populære. Begge annoncerings-værktøjer benytter den samme strategi, der på marketingsprog bliver kaldet PPC – Pay Per Click. Det betyder kort sagt, at man betaler for de kliks, der kommer gennem hver enkelt annonce. Derfor er det også vigtigt, at man lægger den helt rette søgeordsstrategi, da der helst skal komme en konvertering ud af det klik, der bliver betalt for.

    En anden – og lidt mindre benyttet måde at annoncere på, er gennem dét, der på Google hedder ‘Google Shopping’. Denne måde at annoncere på, henvender sig mod webshops, hvor selve produktet og prisen er i fokus, og gerne skal vises i selve søgeresultaterne.

    Fordele ved Google Ads:

    • Du kan lynhurtigt placere dig i toppen af søgemaskinerne
    • Du kan hurtigt modificere dine kampagner 
    • Du får resultat for din investering med det samme
    Her sidder Webamps SEO-specialister og arbejder med søgemaskineoptimering.
    Som SEO-bureau arbejder vi bl.a. med optimering af indhold på din hjemmeside.

    Ulemper ved Google Ads:

    • Du betaler for hvert klik
    • Det kan hurtigt blive dyrt, hvis ikke der er lagt den rette strategi
    • Du får kun kliks, så længe du betaler for det

    Herunder ser du et eksempel på, hvordan Google Ads og Google shopping viser sig på et simpelt søgeord.

    SEM strategi

    Hvad er søgemaskineoptimering?

    Søgemaskineoptimering (SEO) er arbejdet med at optimere hjemmesider således, at Google og andre søgemaskiner finder dem relevante at placere højt på bestemte søgeord. Disse resultater kaldes organiske, og er i princippet ikke noget du selv kan styre – det er noget du skal gøre dig fortjent til.

    Når en hjemmeside skal optimeres og gøres relevant, arbejdes der både med dét, der visuelt foregår på siden, som content, brugervenlighed etc. og de mere tekniske ting. I daglige tale kaldes disse discipliner ON-page og OFF-page SEO.

    Selvom de organiske resultater figurerer under annoncer på Google, er der altså rigtig god grund til at kaste blikket mod denne del af SEM. For ligger du først i toppen af Google i de organiske søgeresultater, koster det dig altså ikke andet end den energi og tid du- eller dit bureau har brugt på at optimere din hjemmeside. Derudover er det overordnet set en mere dynamisk og stabil måde at manifestere din tilstedeværelse på det store World Wide Web.

    Som SEO-bureau laver vi bl.a. teknisk SEO
    Autoritet er en vigtig del af søgemaskineoptimering

    Fordele ved SEO:

    • Du betaler ikke for hvert klik
    • Du vil ikke kun ramme ét søgeord
    • Flere klikker på organiske søgeresultater 
    • Du når bredere ud

    Ulemper ved SEO:

    • Det tager tid 
    • Du kan ikke styre præcist, hvad Google vælger at vise
    • Du investerer forud for dine resultater
    Linkbuilding er en af de discipliner, vi som SEO-bureau kan hjælpe med.

    Vil du have hjælp til din SEM-strategi?

    Så sidder vores Ads-specialister og SEO-specialister klar til at snakke med dig om, hvad der vil være den bedste strategi for din forretning. Vi kan kontaktes på tlf. 70 60 50 28 eller i vores kontaktformular.

    Vi elsker vores kunder, og vi elsker at få feedback!




    Vil du samarbejde med os?

    Vi elsker både store og små udfordringer - hvad er din?