Facebook annoncering

Nå ud til nye kunder og værn om de eksisterende

Nå ud til nye kunder - og mind dine eksisterende kunder om, hvad du kan hjælpe dem med, gennem en af de mest målrettede markedsføringsplatforme i verden.

Få Webamp til at udtænke, opsætte, splitteste og vedligeholde dine Facebook-annoncer.

Ring til os på tlf. 70 60 50 28 og hør mere om dine muligheder - eller send os en besked her i kontaktformularen.

Læs med her på siden, om hvad du kan opnå med den rentable annonceringsform, hvorfor du skal vælge et
bureau til at håndtere dine annoncer, og hvad der afgør prisen på dine annoncer ↓ 

 

Vil du vide mere?

facebook annoncering

Hvad kan du opnå med Facebook annoncering?

Lidt flere end 2 millioner danskere “surfer rundt” på Facebook dagligt. Iblandt de 2 millioner, er der helt sikkert nogen, der er interesseret i dit produkt - og i præcis dette øjeblik har brug for din hjælp.

Med Facebook annoncering kan du nå ud med budskaber og tilbud til de specifikke målgrupper, der er relevante for din forretning. Du kan både skabe større brandkendskab til nye potentielle kunder - og minde dine eksisterende kunder om, hvad du kan hjælpe dem med.

Med Facebook markedsføring har du ganske enkelt mulighed for at ramme dem, det giver mening at ramme - og skabe mere salg.

Med vores Facebook annoncering får du:

I Webamp opsætter og vedligeholder vi dine Facebook annoncer gennem målrettet arbejde med data. Som al anden markedsføring er det overordnede mål at sikre dig den bedst mulige return on investment - på godt, lavpraktisk dansk - du skal have noget for pengene.

Et opstarts-sundhedstjek
Har du allerede annoncer kørende, vil vi starte med at give dem et sundhedstjek og herefter rådgive dig om eventuelle ændringer i både budget og målsætninger.

Sporing af konverteringer og anden adfærd
Vi opsætter sporing via Facebook Pixel, så vi kan holde øje med, hvordan dine annoncer klarer sig.

Splittests og løbende optimering
Vi splittester dine annoncer for at finde ud af, hvad lige nøjagtig din målgruppe responderer bedst på. Ud fra vores splittests justerer vi løbende på annoncerne for hele tiden at have bedst mulige forudsætninger for at skabe dig værdi, der kan mærkes på bundlinjen.

Opsætning af nye kampagner
Vil du skilte med et nyt produkt, fortælle andre vigtige nyheder fra din forretning - eller er det tid til at køre på en af dine sæsonbetingede ydelser/produkter - så opretter vi nye kampagner til dig.

Overvågning
Vi sikrer daglig overvågning af dine kampagner. På den måde er vi altid klar til at justere på indhold, format, målgruppe - og vi sørger for, at dit budget aldrig løber løbsk.

Hvorfor få et bureau til at køre dine annoncer?

“Jeg kører selv Facebook-annoncer, så hvorfor få et bureau til at gøre det?” tænker du måske. Det er et godt spørgsmål - men der er også et godt svar dertil.

Hvis det kører godt for dine Facebook annoncer, og du tjener godt på dem, er der netop ingen årsag til, at vi skal overtage arbejdet - andet end at aflaste dig og give dig mere tid til andet naturligvis.

Men desværre ser vi rigtig mange kaste sig ud i selv at annoncere på Facebook, hvor det går hen og bliver en meget dyr affære. Det gør det, når annoncerne er opsat uhensigtsmæssigt eller direkte forkert, så du betaler langt mere for hver enkelt visning eller klik, end det er nødvendigt.

Prisen på Facebook-annoncer afgøres netop bl.a. af, hvor stor konkurrencen for at få din valgte målgruppes opmærksomhed er - kvaliteten af selve indholdet af annoncen og derudover årstider, mærkedage og hvad der ellers rør sig i den virkelig verden.

Det kan med lidt god vilje sammenlignes med at lave mad - alle kan i princippet godt selv lave det - men det er desværre ikke ensbetydende med, at det smager godt.

Læs mere om, hvem holdet bag Webamp er her på vores om-os-side.

Mulighederne med Facebook annoncering

Segmentering - nå ud til dine målgrupper
2 milliarder mennesker benytter sig af Facebook hver måned. Og tæt på 3,5 millioner danskere har en Facebookprofil.

Derfor er det unægtelig vigtigt, at du får rettet dine annoncer mod de mennesker, der har interesse for din forretning - og ikke bare skyder med spredehagl ud i verdens største sociale medie.

Det er der heldigvis mange muligheder for med Facebooks annonceringsværktøj.

Vi arbejder med en blanding af kernemålgrupper (manuelt valg af målgrupper ved selv at definere dem), kopimålgrupper, retargeting-målgrupper og page engagement-målgrupper.

Kernemålgrupper - Definer selv din målgruppe
Ved selv at definere dine målgrupper til specifikke annoncer, kan du baseret på den viden, du har om dine målgrupper, vælge både demografi, adfærdsmønstre, lokation og interesser.

Kopimålgrupper - Find dem, der ligner dine eksisterende kunder
Kopimålgrupper laver vi ved at bruge den data, Facebook har indsamlet fra dine tidligere annoncer omkring din målgruppe. På denne måde kan vi lave en ny målgruppe, der skal ramme andre folk, som minder om dine nuværende kunder.

Sådan kan en Facebook-annonce se ud:

facebook annonce eksempel

Hjemmesidebesøgende og email-lister- Få fat på dem, der allerede er interesserede

En potentiel kunde skal tit og ofte eksponeres mange gange for markedsføring fra din virksomhed, før vedkommende vælger at købe dit produkt.

Derfor er “retargeting” en meget effektiv måde at annoncere på. Med retargeting, går du efter at ramme dem, der allerede har været i kontakt med din virksomhed før, som vi derfor ved, har udvist en interesse for dig.

Vi retter på den måde vores annoncer mod personer, der har besøgt din hjemmeside før, modtager dit nyhedsbrev eller har liket din Facebookside.

Har du en webshop, er dynamisk retargeting også en oplagt mulighed. Gennem sådan en kampagnetype, kan vi vise annoncer af det specifikke produkt, personen enten tidligere har været inde på eller sågar lagt i sin kurv, uden at købe.

Annoncerne synkroniseres løbende med din webshop, så priser, aktuelle tilbud og produktinformationer altid er korrekte.

Splittest af annoncer - find ud af, hvad de responderer på
Med Facebooks annonceadministrator har du også mulighed for at splitteste dine annoncer. Ved at splitteste, kan du undersøge, hvilke annoncer der virker bedst på dine forskellige målgrupper - både ift. annoncens budskab, format og placering.

Annoncernes formater
Der findes mange forskellige måder at annoncere på, på Facebook - og hvert sit format kan tjene hvert sit formål. Derfor splittester og annoncerer vi altid, hvilket format, der er bedst til den enkelte annonce.

De annonceformater, vi generelt bruger, er:

  • Annoncer med et enkelt billede eller flere billeder, man kan scrolle i
  • Video-annoncer
  • Annoncer med tilmeldingsformularer til nyhedsbreve eller kontaktformularer
  • Facebook Collections - hvor du kan præsentere dine produkter via både video og billeder med links til din shop

Få en god dialog med en af vores Faceboook specialister, kontakt os lige her.

Andet eksempel på en almindelig billede-annonce:

eksempel på facebook annoncering

Boost af Facebook-opslag

Det kan virke fristende og simpelt at vælge at “booste” sine almindelige Facebook-opslag, i stedet for at opsætte Facebook annoncer via annonceadministratoren. Det er netop hurtigt og enkelt - og man kan gøre det selv.

Det er dog en langt mindre kosteffektiv måde at lave Facebook-markedsføring på. Ved at vælge boost-knappen, kan du netop hverken bestemme, hvad du ønsker at betale pr. visning eller om dit opslag også skal trække visninger (og dermed penge fra dit budget) midt om natten.

Samtidig er der en lang række andre vigtige funktioner, du ikke har adgang til - herunder bl.a. de forskellige avancerede annonceformater og at målrette specifikt mod bestemte enheder (computer vs. mobil).

Alt i alt, har du langt færre målretnings-muligheder via boost-knappen, end du har med almindelig Facebook annoncering - og det kan derfor ende med spredehagls-skydning og som en dyr affære.

Boost-knappen, vi ikke anbefaler:

facebook markedsføring

Hvad afgør prisen på en Facebook annonce?

Med Facebook annoncering kan du vælge at betale pr. visning (en CPM-pris), pr. klik/besøgende på hjemmesiden eller pr. konvertering. Vi vælger strategien ud fra, hvad der giver mest mening ift. dine ønsker og målsætninger.

Der findes ikke et entydigt svar på, hvad Facebook annoncering koster. Prisen afhænger netop af flere faktorer.

Der er overordnet tre parametre, der bestemmer, hvad din annonce kommer til at koste: dine konkurrenters annoncer, kvaliteten af indholdet af din annonce og din målgruppe.

Ønsker du, at vi skal opsætte og køre dine annoncer for dig, aftaler vi sammen et budget, som vi løbende kan justere ud fra dine ønsker og behov.

Kontakt os og kom i gang

Der er mange måder at skabe værdi for din virksomhed på gennem Facebook-annoncering.

Ønsker du at lade os køre din annoncering, starter vi derfor med en dybdegående dialog om, hvilke mål, du ønsker at opnå. Herefter kortlægger vi sammen strategien, herunder budget og fokusområder.

Vil du høre mere - så send os en besked i kontaktformularen eller ring til os på 70 60 50 28.

Du kan også læse mere om, hvad vi kan gøre for dig via annonceringsformen Google Ads her.