Helle Thorup

Fra skrantende webløsning til bruger- og konverteringsvenligt samspil mellem webshop og klinikside. Sådan satte vi aarhusiansk wellness-klinik på det digitale landkort.

Information om kunden

Hjemmeside

Periode

Fra april 2020

Opgaver

Web – SEO – PPC


Knivskarp klinikside og salgsvenlig
Shopify shop i én og samme webløsning

Helle Thorup er en dansk kosmetolog og iværksætter, som driver en skønheds- og wellness-klinik under samme navn i hjertet af Aarhus. Her byder Helle og hendes behandlere velkommen i en verden af velvære og wellness.

Helle Thorup er lidt af en frontløber inden for hudpleje og arbejder målrettet med at genopbygge og beskytte sine kunders hud. Det gør hun ved hjælp af toneangivende, moderne metoder og produkter samt et princip om, at samspillet mellem behandling og velvære skaber sundhed og styrke.

Ved siden af klinikken driver hun Helle Thorup Shop – en webshop, hvor kunderne kan købe de produkter, der bliver brugt i klinikken. På den måde kan alle få en lille forsmag på den wellness, der venter i klinikken i Aarhus.

Opgave

Helle Thorup havde en lidt skrantende og samspilsramt webløsning da virksomheden i foråret 2020 blev kunde hos Webamp. Webshop-delen var ikke konverterings- og brugervenlig, ligesom designet ikke visuelt understøttede virksomhedens identitet Samtidig manglede websitet en oversigt over de mange behandlinger, som er hele kernen i Helle Thorups univers.

Der var med andre ord hverken samspil mellem webshop og klinikside eller virtuelt design og virksomheds-DNA.

Webamps opgave bestod derfor i at kommunikere webshop og klinikside i én og samme webløsning, skabe et visuelt univers, der kommunikerede wellness og velvære, og konverteringsoptimere for at skabe en let navigerbar og salgsvenlig

Løsningsmodel

I det nye design gjorde vi først og fremmest klinikkens mange behandlinger mere synlige ved at oprette en dedikeret landingsside til behandlinger. Herfra kan brugerne booke tid direkte i deres browser samt læse mere om den enkelte behandling.

I webshop-delen skabte vi bedre overblik over produkter i form af overskuelige og konverteringsvenlige kollektions- og kategorisider samt unikke undersider til de enkelte produkter.

Og som en ekstra kundeservice oprettede vi en filterfunktion, hvor man kan sortere i produkter ud fra specifikke hudproblematikker. På den måde kan kunder i informationsstadiet af salgstragten hurtigere blive både klogere – og ikke mindst købeklar.

Endelig iværksatte vi målrettede SEO- og PPC-strategier for at sikre synlighed og skabe trafik til den velskabte webløsning.

Vi har gjort følgende:


  • Webdesign
  • Webudvikling
  • Konverteringsoptimering
  • UX
  • SEO
  • PPC

Resultater

Webshop, klinikside og online markedsføring er gået op i en højere enhed, og hellethorup.dk har opnået en eksplosiv stigning i både omsætning, trafik, bookinger og organiske placeringer, siden vi lagde den nye version live den 1. maj 2020.

Stigning i indtægter
via webshop:

178 % siden 1. maj 2020 (i forhold til tilsvarende periode inden ny webløsning)

Stigning i sidevisninger:

30 % siden 1. maj 2020 (i forhold til tilsvarende periode inden ny webløsning)

Stigning i transaktioner:

235 % siden 1. maj 2020 (i forhold til tilsvarende periode inden ny webløsning)

Antal landingssider
på side 1 på Google:

37

Kundeudtalelse

Super fin service og god kommunikation igennem hele projektet med dygtige Tobias hos Webamp i forbindelse med lancering af vores nye klinikside og webshop.

– Simon Bjørn, Social Media, PR & Online Manager –

Vi gør os i glade kunder!

Vi elsker vores kunder, og vi elsker at få feedback!




Vil du samarbejde med os?

Vi elsker både store og små udfordringer - hvad er din?