SEO er efterhånden en helt essentiel del af ethvert arbejde med online markedsføring. Men kan SEO være gavnligt, når der opstår eksterne- eller interne kriser i virksomheden? Svaret er ja.
I dette indlæg gør vi dig klogere på, hvorfor du skal forberede dig på fremtidige uforudsigeligheder ved at øge synligheden af din hjemmeside.
Corona pandemien lærte os meget om social omgang, hygiejne og ikke mindst hvordan man driver en forretning under særlige omstændigheder. En ting, der fortsat er vigtig er at kunne skabe vækst, hvilket gør online markedsføring til et essentielt fokuspunkt i disse tider. SEO er en god langsigtet marketingstrategi, hvis du vil være bedst stillet i fremtidige krisetider.
SEO er ikke en “her og nu løsning”. En god SEO-strategi stopper aldrig, da du hurtigt kan risikere at falde i placeringerne, hvis du ikke giver din hjemmeside den kærlighed, som den fortjener. Der findes selvfølgelig et utal af andre marketingstrategier, som også kan få dig godt igennem krisetider. Se blandt andet vores tidligere webinarer om markedsføring i krisetider og annoncering i krisetider.
Her er nogle af de vigtigste grunde til, at du bør bruge SEO i 2023:
Mere trafik til din hjemmeside:
Ved at optimere en hjemmeside og dens indhold kan du øge dens placering i søgeresultaterne. Dette betyder, at dit website bliver set af flere mennesker, hvilket kan resultere i mere trafik og mere omsætning.
Forbedret brugeroplevelse:
Optimering af et websted kan gøre den hurtigere og nemmere at navigere i. Dette resulterer i en bedre brugeroplevelse, hvilket kan føre til længere sessioner og højere konverteringsrater.
Stærkere brandværdi:
Øget synlighed på diverse søgemaskiner skaber tillid til dit brand, hvilket får flere mennesker til at interagere med det.
Relevante besøgende:
Optimering af et website kan, ved brug af specifikke søgeord, målrettes brugere, som søger efter lignende produkter eller tjenester. Dette kan resultere i besøgende, som er mere tilbøjelige til at konvertere.
Større rækkevidde:
Ved at optimere webstedet kan du øge rækkevidden til nye markeder og geografiske områder. Dette kan være nyttigt, hvis du vil udvide dit brand eller øge omsætningen i nye områder.
Bedre lokal SEO:
Lokal SEO en vigtig strategi for at tiltrække kunder fra dit område. Ved at optimere en hjemmeside for lokal SEO kan du øge placeringen i søgeresultaterne for lokale søgninger og tiltrække relevante besøgende til dit websted.
SEO, også kendt som søgemaskineoptimering, er en af de mest effektive metoder til at skabe online synlighed. Det handler om at optimere din hjemmeside, så den bliver vist på første side i Googles søgeresultater. SEO er komplekst, da Google opdatere deres algoritmer hele tiden, og det kan derfor være en tung opgave at tage på egne skuldre.
Du kan enten læse diverse SEO guides, få personlig rådgivning af en SEO-specialist, se webinarer eller tage et SEO-kursus.
En SEO-specialist har den viden og erfaring, som kan hjælpe til at forbedre dit website og gøre det mere synligt i søgeresultaterne. Specialisten kan hjælpe dig med at lægge en strategi samt måle og spore dine resultater, så du nemt kan justere din SEO-strategi og dermed få mest muligt ud af din indsats.
Der er mange fordele ved at benytte en SEO-specialist bl.a:
Hos Webamp er vi et bureau med speciale i SEO, og vi har team af dygtige SEO-specialister, som ved, hvad der skal til for at optimere dit website og øge din online synlighed. Hvis du vil have hjælp til at opnå synlighed for din virksomhed, står vi klar til at hjælpe dig.
Vi tilbyder også andre tjenester, som kan hjælpe med at øge din virksomheds digitale tilstedeværelse, herunder social media marketing og content marketing. Kontakt os idag på tlf. 70 60 50 28 eller skriv en mail til info@webamp.dk og lad os hjælpe dig med at skabe synlighed for din virksomhed på nettet.
Hvis du sidder tilbage med spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os for yderligere information. Kontakt os ved at ringe på 70 60 50 28, send en mail til info@webamp.dk eller udfyld vores kontaktformular.
En SEO-specialist er, som navnet indikerer, en specialist indenfor SEO. De ved hvad der kræves, hvis en hjemmeside skal performe og blive vist på udvalgte søgeord på Google.
SEO omfatter en række af teknikker blandt andet on-page SEO, off-page SEO, teknisk SEO og linkbuilding. Derudover kræver det et stort analysearbejde, hvis du vil blive fundet på de helt rigtige søgeord.
Der er en god idé at investere sin tid og penge i SEO, da det er en langsigtet markedsføringsstrategi, der kan tiltrække relevante kunder til din hjemmeside.
Uanset om du er generalist eller specialist indenfor marketing, så har vores specialister samlet en række gode råd til dig på vores blog.
Bliv klogere i Webamp Academy.
Vi er ikke bange for udfordringer. Tværtimod elsker vi at udfordre dét, vi tror, vi allerede ved. For kun sådan kan vi skabe de bedste resultater for vores kunder.
Vi elsker vores kunder, og vi elsker at få feedback!
Vi er en et hold af specialister, der elsker at udfordre dét, vi allerede ved.