Søgeordsanalysen sikrer, at du ikke skriver indhold i blinde. Derfor skal du lave en grundig søgeordsanalyse, der viser, hvor hullerne i osten befinder sig.
Få hjælp til din søgeordsstrategi af en erfaren SEO-specialist, der kan hjælpe dig med at komme ind i kampen, så du kan blive en af Googles favoritter.
Kontakt Webamp og få hjælp af en af vores SEO-specialister.
SEO er groft sagt kunsten i at gøre det samme som alle andre – bare en tand bedre. Og så er der selvfølgelig meget mere til det. For at lave SEO, der giver positive resultater, er det ikke nok bare at analysere dine konkurrenter og gøre kunsten efter. Du skal også forstå, hvorfor de gør, som de gør. Og ikke mindst skal du lære hvilke discipliner, der ikke er værd at gentage.
Uden en søgeordsstrategi vil dine SEO-tekster ikke performe godt på Google. Du kan sagtens skrive en vellydende SEO-tekst uden en søgeordsanalyse – men ikke en effektiv! Søgeordsanalysen giver nemlig ikke kun indsigt i de mest brugte søgeord men også i de sætninger og søgeordskombinationer, der giver mest mening at bruge. Med andre ord får du med en grundig søgeordsanalyse en bedre forståelse for mulige kunders efterspørgsel og adfærd.
Du kan sammenligne tekster skrevet uden en søgeordsanalyse med gamle støvede bøger, der står placeret på aller bagerste række på et bibliotek. De findes, men der vil aldrig være nogle, der kommer til at læse dem. I stedet skal dine tekster være blandt de første og mest synlige på Googles gyldne side 1 – og her er en søgeordsanalyse første skridt på vejen.
For at komme op i startfeltet på Google må der tages bestik af situationen. Søgeordsanalysen er nemlig en vejviser for hvilken retning, du skal gå samt hvilke muligheder, du har.
Der findes et hav af værktøjer til at hjælpe med din søgeordsanalyse. Alligevel er der nogle, der skiller sig særligt ud.
Få mere information om hvilke SEO-værktøjer vi bruger til dagligt hos Webamp.
Den gode søgeordsanalyse varierer selvfølgelig i forhold til virksomhed og branche. En fællesnævner er dog en sund blanding af brede kernesøgeord og mere specifikke longtail søgeord.
Kernesøgeord kommer ud fra din virksomheds kernekompetencer og de services, som du tilbyder. En tandlæges kernesøgeord kunne f.eks. være “tandlæge” eller “bestil tid til tandlæge”. Begge eksempler er meget brede søgeord, der lægger sig lige op ad virksomhedens kerneydelser – men det er også tilfældet for alle konkurrenterne i samme branche.
Derfor gælder det også om at have nogle mere specifikke søgeord, der er særligt tilknyttet til lige netop din virksomhed. Det er disse, man på SEO-sprog kalder “longtail søgeord”. For en tandlæge, der er placeret på Amager, kunne et longtail søgeord være “Tandlæge Amager”. Er det en tandlæge med speciale i rodbehandlinger, ville et oplagt longtail søgeord være “Tandlæge med speciale i rodbehandling”.
De to mest betydningsmæssige forskelle mellem kerne- og longtail søgeord er:
Søgenhensigten er vigtig inden for SEO- og SEM verden. Leder brugeren efter information, et produkt eller en løsning, der kan opfylde et behov? Søgehensigten handler om, hvad brugerne søger efter – og hvor i kunderejsen, de befinder sig. Har de et nyt behov, de endnu ikke ved, hvordan skal udfyldes? Eller har de helt styr på, hvad de leder efter?
Google vægter også søgehensigten højt, da det også er i deres interesse, at søgealgoritmen kan forstå den søgendes søgehensigt ud fra et givent søgeord. Det betyder nemlig, at de hurtigere og mere effektivt kommer frem til et relevant søgeresultat.
For bedre at forstå søgehensigten bag de milliardvis af søgninger, der sker på Google, deles søge-intentionen normalvis op i 4 kategorier:
Informationssøgning (1)
Navigationssøgning (2)
Købssøgning (3)
Researchsøgning (4)
Hvis du vil sikre dig konstant at være med i kapløbet om Googles foretrukne side 1, er der desværre ikke noget, der hedder at hvile på lauerbæerrene. For det første er Googles algoritme en kompleks størrelse, der er i evig forandring. For det andet er konkurrencen på de gode søgeord benhård.
Derfor er det vigtigt løbende at evaluere udbyttet af din indsats. Generer din hjemmeside nok henvendelser? Er der søgeord, du rangerer dårligt på? Eller interagerer dine brugere ikke som ønsket med dit indhold?
Det er spørgsmål, der er vigtige at stille, så du kan være sikker på, at din hjemmeside altid præsterer sit bedste. Gør den ikke det, er det på tide at optimere! Her er en SEO-specialist guld værd, da de hver dag har fingrene dybt begravet i SEO´ens komplekse verden.
Hos Webamp hjælper vores dygtige SEO-specialister dig med at finde de rette søgeord og sætte dem ind de rigtige steder, så du kan koncentrere dig om din virksomheds kerneområder.
Har du brug for hjælp til at lave en professionel søgeordsanalyse for at få grundstenene til din SEO-strategi på plads? Webamp er et seriøst SEO-bureau i København, der står klar til at hjælpe dig med at blive synlig i Googles resultater. Vores specialister står for alt fra A til Z – herunder linkbuilding, teknisk SEO og tekstforfatning.
Kontakt Webamp på 70 60 50 28 eller info@webamp.dk, og hør, hvad vores SEO-specialister kan gøre for din forretning.
Webamp tilbyder 3 forskellige SEO abonnementer: Premium, Premium Plus og Paramount. Hvilket abonnement der passer bedst til dig, afhænger af dine behov og budgetter. Tag en snak med os, hvis du vil høre mere om fordelene ved de forskellige abonnementer.
Uanset hvilket abonnement, du tegner, starter vores samarbejde altid med et møde og en god dialog. Det sikrer, at vi tager udgangspunkt i din virksomheds virkelighed, når vi laver din SEO-markedsføring.
Få testet din SEO med vores gratis SEO-test her.
Uanset om du er generalist eller specialist indenfor marketing, så har vores specialister samlet en række gode råd til dig på vores blog.
Bliv klogere i Webamp Academy.
Vi er ikke bange for udfordringer. Tværtimod elsker vi at udfordre dét, vi tror, vi allerede ved. For kun sådan kan vi skabe de bedste resultater for vores kunder.
Vi elsker vores kunder, og vi elsker at få feedback!
Vi er en et hold af specialister, der elsker at udfordre dét, vi allerede ved.