Hvad er en rank tracker? Hvorfor skal man bruge den? Er det nødvendigt at benytte i forbindelse med SEO? Bare rolig, du skal nok få besvaret alle dine spørgsmål i denne korte guide.
En rank tracker kan hjælpe dig med at skabe et overblik over dine placeringer i Googles søgeresultater – det er også derfor at mange bruge det i forbindelse med SEO. Den giver dig mulighed for at overvåge søgeordenes fremgang samt nedgang, så du kan holde dig ajour med optimeringen.
Du kan både spore dine søgeords placeringer på telefon og på desktop.
Mangler du en rank tracker? Så får du lige et par eksempler med på vejen. Du kan med fordel gøre brug af de forskelliges “prøvetid”, så du kan finde den rank tracker, som opfylder alle dine behov.
Eksempler på rank trackers:
Er det nødvendigt at bruge en rank tracker, når man arbejder med SEO? Det er der delte meninger om.
Jeg går ud fra, at du allerede har opsat Google Search Console på din hjemmeside, og her kan du altså også se dine søgeords placeringer samt antallet af eksponeringer og klik. En rank tracker gør det muligt at skabe et hurtigt overblik over dine placeringer, men der er andet data, som er langt vigtigere end søgeordets placering. Det er noget, som man altid skal have i mente, når man arbejder med SEO.
Jeg ville personligt anbefale at investere i Ahrefs, der er brugervenlig og indeholder det meste data, der er relevant for en SEO-specialist. Ahrefs er meget mere end en rank tracker. Her kan du bl.a. lave konkurrentanalyser, dybdegående link-analyser, søgeordsanalyser, teknisk SEO og meget mere.
En rank tracker er et værktøj, der sporer dine placeringer i de organiske søgeresultater på Google. Den anvendes især indenfor søgemaskineoptimering, hvor det er vigtigt at have overblik over udviklingen i ens placeringer.
Prisen på de forskellige rank trackers er meget forskellige, ligesom så meget andet så er nogle af dem i den lavere ende og andre i den høje.
Ahrefs pakkeløsninger koster mellem 700 og 900 kr. pr. måned.
Uanset om du er generalist eller specialist indenfor marketing, så har vores specialister samlet en række gode råd til dig på vores blog.
Bliv klogere i Webamp Academy.
Vi er ikke bange for udfordringer. Tværtimod elsker vi at udfordre dét, vi tror, vi allerede ved. For kun sådan kan vi skabe de bedste resultater for vores kunder.
Vi elsker vores kunder, og vi elsker at få feedback!
Vi er en et hold af specialister, der elsker at udfordre dét, vi allerede ved.