SEO

Webamp ordbog
Webamp / Academy / Marketingstrategi

Marketingstrategi

En marketingstrategi refererer til en virksomheds overordnede handlingsplan for at nå potentielle forbrugere. I sidste ende skal dette gøre dem til betalende kunder af virksomhedens produkter eller tjenester. En god marketingstrategi er datadrevet – og udarbejdes på baggrund af både interne og eksterne analyser.

Webamp Teamet
· Specialist
Sidst opdateret: 6. dec. 2022

Få en langsigtet marketingstrategi

En langsigtet marketingstrategi er en omfattende plan, der hjælper dig med at nå dine forretningsmål. Denne type marketingstrategi involverer planlægning, så du ved, hvad du skal gøre næste gang. For eksempel vil du måske gerne sælge flere produkter, øge fortjenesten, få bedre kundeservice osv. For at sikre dig, at du når alle dine mål, skal du sammensætte en langsigtet marketingstrategi.

Målet med en langsigtet marketingstrategi er at udvikle en plan, der giver din virksomhed mulighed for at vokse og trives – nu og i fremtiden. For at gøre dette, er det vigtigt at tage hensyn til alle aspekter af din virksomhed. Du bør overveje alt fra dine produkter og tjenester til dine kunder og deres behov.

Gode marketingsstrategier

Vi har samlet en oversigt herunder, hvor du kan få et overblik over mulige måder at markedsføre din virksomhed. Afhængig af dit budget, branche mv. vil nogle af mulighederne være mere fordelagtige end andre. Hvis budgettet tillader det, er det naturligvis ideelt at markedsføre sig på flest mulige måder.

Gode strategier kunne for eksempel være:

SEO, Google Ads eller SoMe markedsføring

Søgemaskineoptimering er utrolig effektivt, hvis du vil skille dig ud fra mængden og tiltrække nye kunder på Google. Søgemaskineoptimering muliggøre at din virksomhed bliver bemærket af potentielle kunder, der søger efter dine tjenester eller produkter.

Google Ads har noget for virksomheder i alle størrelser med forskellige budgetter og annonceringsmål. Betalt annoncering på Google giver dig mulighed for at ramme et hav af forskellige målgrupper.

Sociale medier er blevet en integreret del af vores liv. Hvis du vil forblive relevant og komme ud til potentielle kunder, er det en fordel at benytte sig af online markedsføring på alle platforme. I dag ønsker virksomhedsejere at bruge sociale medier som en del af deres overordnede strategi for at øge deres online tilstedeværelse. Om markedsføringen skal foregå på Facebook, Snapchat eller Pinterest kommer an på din service eller produkter samt din målgruppe.

Ofte stillede spørgsmål

Hvad er en marketingstrategi?

En marketingstrategi er en overordnet plan, der skal muliggøre at potentielle kunder bliver opmærksom dine serviceydelser eller produkter. Formålet med de fleste strategier er enten at opnå brandawerness eller komme i kontakt med potentielle kunder.

Hvad indeholder en marketingstrategi?

En marketingstrategi indeholder virksomhedens plan for at opnå størst synlighed og tiltrække flest potentielle kunder. Den giver et samlet overblik over alle planlagte marketingaktiviteter og en tidsplan for, hvornår de skal eksekveres.

Hvorfor skal man have en marketingstrategi?

Formålet med en langsigtet marketingstrategi er at udvikle en plan, der giver dig de bedste forudsætninger for at ramme potentielle kunder.

Bliv endnu klogere, og øg din online tilstedeværelse

Uanset om du er generalist eller specialist indenfor marketing, så har vores specialister samlet en række gode råd til dig på vores blog.

Bliv klogere i Webamp Academy.

  • Webamp ordbog

    Cache

    Web
    Hvis du vil optimere din hjemmeside og minimere indlæsningstiden, er cache et effektivt værktøj. Bliv klogere på cache her.
  • Webamp ordbog

    Backlinks

    SEO
    Hvad er backlinks, og hvorfor er de vigtige inden for SEO? Backlinks kan give din hjemmeside autoritet over for Google – bliv klogere på backlinks.
  • Webamp ordbog

    CAC

    Marketing
    CAC er en forkortelse for omkostninger af kundeanskaffelse, og den skal gerne være så lav som muligt. Bliv klogere på CAC her.
  • Webamp ordbog

    Autogenererede tekster

    Content, SEO
    Udforsk autogenererede tekster og deres indvirkning på SEO. Opdag fordelene og ulemperne ved at bruge AI-skrevet indhold på din hjemmeside.
  • Webamp ordbog

    Gamification

    Marketing
    Gamification er et effektivt værktøj til at engagere og interagere med dine kunder på. Bliv klogere på, hvordan du kan implementere gamification her.
  • Webamp ordbog

    E-commerce

    Web
    Forstå e-commerce alsidighed, forretningsfordelene og trinene til at komme i gang med online handel. Skab din egen succes i e-commerce-verdenen.
  • Webamp ordbog

    Subdomæner og undermapper

    SEO, Web
    Har du også svært ved at skelne mellem subdomæner og undermapper? Eller er du nysgerrig efter at lære mere om dem? Læs mere om det her.
  • Webamp ordbog

    Black Friday

    Marketing, PPC, SEO, Social ads, Web
    Få vores vigtigste takes på Black Friday. Lær at planlægge din SEO og Google Ads-strategi til den store shoppingdag. Læs meget mere her.
  • Webamp ordbog

    Brugeroplevelse

    Marketing, Web
    Opdag, hvorfor brugeroplevelsen er vigtig i dagens digitale tidsalder. Læs hvordan du forbedrer brugeroplevelsen for at tiltrække og fastholde dine br
  • Webamp ordbog

    Brugerrejse

    Marketing, Modeller
    Opdag brugerrejser og hvordan de kan forbedre din virksomhed. Lær at skabe og optimere brugerrejser for øget kundetilfredshed og forretningsvækst.
  • Kig i vores ordbog

    Alle

    Få en forståelse for diverse marketing-begreber i vores ordbog.