Webamp ordbog
Webamp / Academy / Marketingstrategi

Marketingstrategi

En marketingstrategi refererer til en virksomheds overordnede handlingsplan for at nå potentielle forbrugere. I sidste ende skal dette gøre dem til betalende kunder af virksomhedens produkter eller tjenester. En god marketingstrategi er datadrevet – og udarbejdes på baggrund af både interne og eksterne analyser.

Webamp Teamet
· Specialist
Sidst opdateret: 6. dec. 2022

Få en langsigtet marketingstrategi

En langsigtet marketingstrategi er en omfattende plan, der hjælper dig med at nå dine forretningsmål. Denne type marketingstrategi involverer planlægning, så du ved, hvad du skal gøre næste gang. For eksempel vil du måske gerne sælge flere produkter, øge fortjenesten, få bedre kundeservice osv. For at sikre dig, at du når alle dine mål, skal du sammensætte en langsigtet marketingstrategi.

Målet med en langsigtet marketingstrategi er at udvikle en plan, der giver din virksomhed mulighed for at vokse og trives – nu og i fremtiden. For at gøre dette, er det vigtigt at tage hensyn til alle aspekter af din virksomhed. Du bør overveje alt fra dine produkter og tjenester til dine kunder og deres behov.

Gode marketingsstrategier

Vi har samlet en oversigt herunder, hvor du kan få et overblik over mulige måder at markedsføre din virksomhed. Afhængig af dit budget, branche mv. vil nogle af mulighederne være mere fordelagtige end andre. Hvis budgettet tillader det, er det naturligvis ideelt at markedsføre sig på flest mulige måder.

Gode strategier kunne for eksempel være:

SEO, Google Ads eller SoMe markedsføring

Søgemaskineoptimering er utrolig effektivt, hvis du vil skille dig ud fra mængden og tiltrække nye kunder på Google. Søgemaskineoptimering muliggøre at din virksomhed bliver bemærket af potentielle kunder, der søger efter dine tjenester eller produkter.

Google Ads har noget for virksomheder i alle størrelser med forskellige budgetter og annonceringsmål. Betalt annoncering på Google giver dig mulighed for at ramme et hav af forskellige målgrupper.

Sociale medier er blevet en integreret del af vores liv. Hvis du vil forblive relevant og komme ud til potentielle kunder, er det en fordel at benytte sig af online markedsføring på alle platforme. I dag ønsker virksomhedsejere at bruge sociale medier som en del af deres overordnede strategi for at øge deres online tilstedeværelse. Om markedsføringen skal foregå på Facebook, Snapchat eller Pinterest kommer an på din service eller produkter samt din målgruppe.

Ofte stillede spørgsmål

Hvad er en marketingstrategi?

En marketingstrategi er en overordnet plan, der skal muliggøre at potentielle kunder bliver opmærksom dine serviceydelser eller produkter. Formålet med de fleste strategier er enten at opnå brandawerness eller komme i kontakt med potentielle kunder.

Hvad indeholder en marketingstrategi?

En marketingstrategi indeholder virksomhedens plan for at opnå størst synlighed og tiltrække flest potentielle kunder. Den giver et samlet overblik over alle planlagte marketingaktiviteter og en tidsplan for, hvornår de skal eksekveres.

Hvorfor skal man have en marketingstrategi?

Formålet med en langsigtet marketingstrategi er at udvikle en plan, der giver dig de bedste forudsætninger for at ramme potentielle kunder.

Bliv endnu klogere, og øg din online tilstedeværelse

Uanset om du er generalist eller specialist indenfor marketing, så har vores specialister samlet en række gode råd til dig på vores blog.

Bliv klogere i Webamp Academy.

  • Webamp ordbog

    SEA (Search Engine Advertising)

    PPC
    Søgemaskineannoncering – eller bare SEA – er en næsten uundværlig del af din digitale strategi, hvis du vil have succes på nettet.
  • Webamp ordbog

    SEM (Search Engine Marketing)

    PPC, SEO
    Vil du gerne være synlig på Google? Kom frem i søgeresultaterne med SEM!
  • Webamp ordbog

    Rich snippets

    SEO
    Rich snippets giver mere synlighed i søgeresultaterne og øger chancen for klik. Læs mere om rich snippets.
  • Webamp ordbog

    KPI (Key Performance Indicator)

    Marketing
    Her får du en skarp forklaring på hvad KPI’er er og en grundig guide til, hvordan du kan implementere KPI’er i din virksomhed.
  • Webamp ordbog

    Keyword stuffing

    SEO
    Hvad er keyword stuffing? Påvirker det SEO positivt eller negativt? Læs meget mere her.
  • Webamp ordbog

    Rank tracker

    SEO
    En rank tracker bliver ofte brugt indenfor søgemaskineoptimering. Læs meget mere om det famøse værktøj lige her.
  • Webamp ordbog

    SEO keywords

    SEO
    SEO og keywords er direkte forbundet, når det kommer til en god SEO-strategi. Læs hvordan du finder de rigtige SEO keywords her.
  • Webamp ordbog

    Marketingstrategi

    Marketing
    En god marketingstrategi er datadrevet – og udarbejdes på baggrund af både interne og eksterne analyser.
  • Webamp ordbog

    SEO-strategi

    SEO
    I dette indlæg får du en forståelse af, hvordan du opretter og eksekverer en effektiv SEO-strategi, der kan mærkes på bundlinjen.
  • Webamp ordbog

    Ankertekster

    SEO
    Er du i tvivl om, hvordan du skal skrive dine ankertekster? Selvom ankertekster ikke indeholder mange ord, har de stadig stor betydning for din SEO.
  • Kig i vores ordbog

    Alle

    Få en forståelse for diverse marketing-begreber i vores ordbog.

Vi gør os i glade kunder!

Vi elsker vores kunder, og vi elsker at få feedback!

Vi er Google Partner