Bliver du også træt, når du ser over-optimerede sider, hvor ét bestemt søgeord er nævnt i samtlige overskrifter og hver anden linjen i brødteksten? Så er du nok lige så træt af keyword stuffing, som os andre.
Er du interesseret i at vide mere om, hvad keyword stuffing er for en størrelse, så kan du læse med lige her.
De fleste, der “stuffer” deres tekster med specifikke keywords for at opnå højere placeringer, er ikke specielt gode til det. Dét skaber unaturlige tekster, hvor læseren får en følelse af, at indholdet ikke er skrevet til dem.Ikke nok med at Google elsker værdifuldt indhold som er velskrevet og naturligt, så vil dine besøgende også sætte pris på det.
Husk, at selv hvis du fik gode placeringer som resulterede i høj trafik på hjemmesiden, hvor mange af dem ville så blive til konverterende kunder?
I 2022 udrullede Google deres “Helpful content update”, hvor de for alvor pointerede at de prioritere “people-first content”. Selvom dette ikke bør komme som et chok for de fleste SEO-specialister eller Google Ads-specialister, så er jeg sikker på, at dem der anvender keyword stuffing fik en smule sved på panden.
Det kan altid betale sig at følge best practice. Hvis du vil have en dybere forståelse for SEO, så kan du med fordel læse vores guide til SEO.
Det er mange fordele ved at skrive godt og relevant content. Først og fremmest er det langt sjovere at skrive, da du ikke behøver lægge hjernen i blød for at finde ud af, hvordan du propper “tømrer” ind for 10 gange i samme afsnit. Din søgemaskineoptimering vil også bære frugt af dine fængende tekster, da Google, som skrevet, prioritere det gode og brugervenlige indhold.
Læs mere om værdien af content marketing.
Keyword stuffing er en betegnelse for brugen af en unaturlig mængde af det samme keyword på en landingsside. Keyword stuffing har til formål at få siden til at rangere bedre i Googles søgeresultater, og er særligt velkendt indenfor SEO.
I visse tilfælde falder man over sider, der gør brug af keyword stuffing men har gode resultater i søgeresultaterne. Det er dog imod Googles retningslinjer, og du bliver “straffet” hvis Google opdager det.
Du bør i stedet prioritere velskrevet indhold, der er skrevet til mennesker fremfor robotter. Dét vil Google belønne dig for.
Der er mange bud på hvor stor søgeordstætheden bør være. Nogle bruger en “keyword density formel”
Formler lyder således: (antal af forekomster af søgeord) / (total antal ord) * 100.
Følger du denne formel vil du få søgeordstætheden i procent.
Uanset om du er generalist eller specialist indenfor marketing, så har vores specialister samlet en række gode råd til dig på vores blog.
Bliv klogere i Webamp Academy.
Vi er ikke bange for udfordringer. Tværtimod elsker vi at udfordre dét, vi tror, vi allerede ved. For kun sådan kan vi skabe de bedste resultater for vores kunder.
Vi elsker vores kunder, og vi elsker at få feedback!
Vi er en et hold af specialister, der elsker at udfordre dét, vi allerede ved.