Vi rammer snart 2023, og hvis du endnu ikke er synlig på Google, så er det altså på tide at tage arbejdshandskerne på og gøre noget ved det! Men bare rolig, du bliver ikke kastet ud i det uden en redningsvest.
Her får du nogle gode råd til at blive synlig på den mest populære søgemaskine i verden. Hvis du tager rådene til dig, så skal du nok mærke forskellen og opnå synlighed på Google.
Der findes nogle effektive måder at blive synlig i Googles søgeresultater blandt andet ny hjemmeside, SEO, Google Ads og Google My Business. Læs mere om de forskellige måder herunder.
Første skridt, hvis du vil være synlig på Google, er at få en hjemmeside, hvis du stadig ikke har en. Der er ingen undskyldning i 2023, det skal du simpelthen have. Hvis du har en webshop, så vil en Shopify webshop højst sandsynligt være mest relevant, og til servicevirksomheder kan en WordPress hjemmeside være den bedste løsning.
Sørg blandt andet for at din hjemmeside:
Har du stadig ikke en hjemmeside? Hos Webamp sidder vores webdesignere klar til at rådgive dig i forhold til udvikling af ny hjemmeside, der opfylder dine behov, krav og ikke mindst ønsker.
Din hjemmeside er ikke meget værd, hvis den ikke bliver fundet, og her er SEO din bedste ven. Kort fortalt, så er SEO en marketingstrategi, hvor du optimere en hjemmeside for at forbedre dens placering på udvalgte søgeord i søgeresultaterne. Målet med SEO er at øge mængden og kvaliteten af trafik til en hjemmeside, hvilket til sidst resulterer i flere leads og salg.
Hvis jeg skal gå i dybden med SEO i det her blogindlæg, så bliver det utrolig langt, da der er mange områder, som du skal være opmærksom på. Vil du gerne lære mere om, hvordan du kommer i gang eller forbedre din SEO? Så kan du læse meget mere om søgemaskineoptimering i vores store guide til SEO.
Vil du hellere bruge den tid på de områder, hvor du er eksperten? Så kan det være en fordel at få hjælp af et kompetent SEO-bureau.
Der er flere grunde til, at virksomheder bør benytte sig af Google Ads, hvis de vil skabe synlighed på Google. For det første er de betalte annoncer det først, der bliver vist i søgeresultaterne – og de får dermed altså den ultimative eksponering for potentielle kunder. For det andet kan du målrette dine annoncer mod specifikke demografier, lokaliteter og interesser, så du er sikker på, at annoncerne ses af den ønskede målgruppe.
Derudover betaler du kun, når dine annoncer bliver klikket på – og hvis de er opsat korrekt, så er det den perfekte investering. Der findes et hav af andre fordele ved Google Ads, og hvis de skal performe, så er det en god idé at få hjælp af et Google Ads-bureau.
Vil du være synlig i de lokale søgeresultater? Så skal din virksomhed have en Google My Business. En GMB kan tiltrække de bruger som søger efter en service eller ydelse i deres lokalområde, og det er altså også noget af det første, der dukker op i søgeresultaterne på Google. Den er ganske gratis at oprette, og hvis du holder den opdateret og relevant, så kan den skabe stor værdi for din virksomhed.
Alle i Webamp ved, at jeg er stor tilhænger af en god Google My Business. Derfor har jeg lavet en (rimelig stor) guide til Google My Business, som du er velkommen til at læse.
Den største grund, til at du ikke er synlig på Google er ofte, at du ikke har lagt arbejde i det, eller investeret i en markedsføringsløsning hos et online marketing bureau. Hvis du ikke har en hjemmeside, som er velfungerende og optimeret, så er det svært at blive synlig på Google. At blive synlig på Google kræver blod, sved og til tider også lidt tårer.
Vi lever i en tid, hvor det er altafgørende af være synlig online – både på Google og socialer medier. Google behandler i omegnen af 3.9 milliarder søgninger hver eneste dag, og mange af dem er mulige kunder, der efterspørger en service eller et produkt. Så her skal din virksomhed selvfølgelig være synlig.
De betalte annoncer, er det første der bliver vist, når man foretager en søgning på Google. Hvis du er klar til at betale prisen for at blive vist i starten af første side, har opsat dine Google Ads annoncer korrekt, og samtidig har en god og brugervenlig hjemmeside – jamen, så kan du blive vist her.
Hvis du har en god SEO-strategi, kan du også blive vist i de organiske søgeresultater, og en veludfyldt Google My Business kan gøre dig synlig i de lokale søgeresultater.
Uanset om du er generalist eller specialist indenfor marketing, så har vores specialister samlet en række gode råd til dig på vores blog.
Bliv klogere i Webamp Academy.
Vi er ikke bange for udfordringer. Tværtimod elsker vi at udfordre dét, vi tror, vi allerede ved. For kun sådan kan vi skabe de bedste resultater for vores kunder.
Vi elsker vores kunder, og vi elsker at få feedback!
Vi er en et hold af specialister, der elsker at udfordre dét, vi allerede ved.