Er du i tvivl om, hvordan du skal skrive dine ankertekster? Selvom ankertekster ikke indeholder mange ord, har de stadig stor betydning for din SEO.
Bliv klogere på ankertekster i denne guide og kontakt Webamp, hvis du ønsker hjælp til ankertekster af et professionelt SEO-bureau.
Ankertekster har betydning for, hvordan Google forstår sidens indhold. Derfor er det vigtigt, at du overvejer hvilke ankertekster, der bliver brugt i din interne og eksterne linkbuilding. Du skal sørge for, at dine ankertekster bliver så naturlige og organiske som muligt, da Google kan finde på at straffe siden, hvis den er for overoptimeret og mekanisk.
Som altid i arbejdet med søgemaskineoptimering, skal du derfor skrive til mennesket frem for maskinen. Dine ankertekster skal være beskrivende og gøre det let for brugeren at forstå, hvad de får ud af siden.
Når du arbejder med linkbuilding er variation alfa omega. En bevidst og mekanisk brug af søgeord i ankertekster strider mod Googles retningslinjer og kan blive straffet. Man skelner typisk mellem 6 forskellige slags ankertekster.
Der findes både eksterne links (backlinks) og interne links. De eksterne links kommer fra ét domæne, som linker ind til et andet domæne. De interne links er, når du linker fra dit eget domæne ind til andet indhold på samme domæne.
I de eksterne ankertekster har der førhen været en tendens til, at for hård optimering af selve ankerteksten vil blive straffet af Google. I de interne ankertekster kan du som regel godt være en smule mere aggressiv med brug af søgeord.
En ankertekst er den klikbare del af et hyperlink. Det kan være et ord eller en sætning, der linker dig ind til en ny side.
Google anvender ordene i ankerteksten til at forstå, hvad siden handler om. Derfor har ankertekster betydning for din SEO og hermed din hjemmesides placering på Google.
Google straffer sider, der har en mekanisk og unaturlig brug af søgeord. Derfor skal dine ankertekster være varierede og skabe kontekst i sig selv.
Uanset om du er generalist eller specialist indenfor marketing, så har vores specialister samlet en række gode råd til dig på vores blog.
Bliv klogere i Webamp Academy.
Vi er ikke bange for udfordringer. Tværtimod elsker vi at udfordre dét, vi tror, vi allerede ved. For kun sådan kan vi skabe de bedste resultater for vores kunder.
Vi elsker vores kunder, og vi elsker at få feedback!
Vi er en et hold af specialister, der elsker at udfordre dét, vi allerede ved.